Dynamo kirjoitti:
Kissat ovat tappajia parhaimmasta päästä. Joskus vain kummallisesti saalistavat eivätkä tapa. Kaverini kissa toi suussaan sisälle saalistamansa lumikon! Päästi sitten irti ja lumikko ponkaisi ovesta pihalle. Oli siinä kuulemma ollut ihmettelemistä. Jos minä joutuisin arvaamaan, niin lumikko lähtökohtaisesti tappaisi kissan yhdeksässä tapauksessa kymmenestä, mutta mistä näitä tietää. Samainen kissa on muuten ottanut yhteen pöllön kanssa, että ainakaan mikään pelkuriluonne ei ollut kyseessä.
Riippuu täysin kissasta ja sen koosta. Kissat tappavat usein itseään suurempia ja ns. vaarallisempia eläimiä. Olen nähnyt kissan tappavan minkin ja se ei ole varmastikaan mikään ihme kenellekään, joka on nähnyt kissan tappelevan elämästään.
Kissaeläimet ovat petoja, ja vaikka jotkut niin väittävätkin, niin ko. laji kuuluu Suomen luontoon. Ilves on kissaeläin ja on eräs Suomen petoeläimistä. Miksi ei ilveksen suvun pienemmät lajit voisi kuulua Suomen luontoon?
Useat maanviljelijät kärsivät myyräongelmasta ja yrittävät kaikin tavoin päästä ongelmistaan eroon. Heille voisin antaa neuvon hankkia kissa. Useissa näissä kodeissa on koira ja kissan hankkiminen on mahdotonta, joten se siitä. Valintana on toki se, että hankkii koiralleen sijaiskodin ja pyytää kissan omistajineen kotiinsa niin pitkäksi aikaa kuin se on tarpeellista.
Tosin en minä tiedä mitään, mutta itse en ole kotini lähellä nähnyt pitkään aikaan ensimmäistäkään myyrää saati sitten rottaa tai hiirtä.
Cougar