Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 978 036
  • 47 170

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Rinoa kirjoitti:
Huonosti niitä on saatavilla, eilen bongasin tämmösen "Jyrki-Lost Tapes (Syksy 1995-Kevät 1996) " cdon.com:ista , jossa mainittiin sen olevan ensimmäinen dvd julkaisu kso ohjelmasta.. Julkaisijana Pan Vision Finland. Heiltä voinee kysyä onko jatkoa tulossa / tullut ?
Joo, täytyy yrittää lähettää tuonne Pan Visionille postia.

Tuo Lost Tapes on muuten ihan hillitön komedia-pätkä, jos on sama mitä katselimme tuossa männä viikolla. Varsinkin XL5 lökäpöksyissään ja untuvatakeissaan (takit auki, eikä paitaa alla) laulamassa Kaunista Petoa on uskomaton. Myös Hausmyllyn laulajan korviin asti vedetyt vihreät levikset ja näiden sisällä poolo rokkasi.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
tuuski kirjoitti:
Mistähän pystyisi kyselemään vanhoja Jyrki-ohjelman jaksoja? Maikkarille voisi lähettää tietysti postia, mutta olisiko kellään tarkempaa tietoa?

Tuossa muutama päivä sitten tutkiskelin dvd-tarjontaa Kuopion Sykkeessä (joka on siis Sokoksen paikallinen vapaa-aika/viihde-osasto) ja sieltä löytyi tuo Rinoan mainitsema tekele. Eli kauppaan vaan.
 

Rocco

Jäsen
Mdawg kirjoitti:
Toimiiko normaali hyttyssavu myös kärpäsiin/paarmoihin vai onko näille saalistajille olemassa omia karkotteita?

Pitäisi toimia. Ainakin OFF:n hyttyssavussa on vaikuttavana aineena pyretriiniä. Raid:n ohjeista löytyy seuraava teksti:

Raid kotisivut kirjoitti:
Pyretriinit ja pyretroidit
Yleisesti tunnettujen valmisteiden teho perustuu useimmiten aineryhmään nimeltä pyretriinit - pyretroidit. Vaikka nämä aineet ovat erittäin myrkyllisiä vaihtolämpöisille eliöille, on niillä nisäkkäiden kannalta muutamia erinomaisia ominaisuuksia:
— ne ovat ns. laajaspektrisiä, eli ne tehoavat hyvin mitä erilaisimpiin hyönteisiin
— ne tehoavat nopeasti ja pieninä määrinä
— ne hajoavat nopeasti, joten niistä ei kerry jäämiä luontoon tai nisäkkäiden kehoon

Auringonvalossa luonnon pyretriini hajoaa jopa 10:ssä minuutissa, synteettiset pyretroidit ovat pysyvämpiä. Hyviin ominaisuuksiin voidaan lisätä vielä muutama:
— hyönteisillä ei synny resistenssiä näitä tehoaineita vastaan
— tehoaineet ovat selektiivisiä, eli ne eivät oikein käytettynä aiheuta vaaraa ihmisille tai muille nisäkkäille
Omakohtaisesti voin sanoa että hyttyset pysyy piilossa yhden hyttyssavun voimalla hyvin, mutta isommat pörriäiset tarvitsee sitten jo useamman savun palamaan ympäristöön.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Troy kirjoitti:
Tuossa muutama päivä sitten tutkiskelin dvd-tarjontaa Kuopion Sykkeessä (joka on siis Sokoksen paikallinen vapaa-aika/viihde-osasto) ja sieltä löytyi tuo Rinoan mainitsema tekele. Eli kauppaan vaan.
Joo kyllä se täälläkin on kaupoissa, citymarketissa oli juuri 7,90. Kiinnostukseni koski kuitenkin vain mainitsemaani Retkibanaani&Peitsamo haastattelua + paria näiden herrojen live-vetoa, joita ei tuolla dvd:llä ole.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Deke kirjoitti:
Onko Ski Free pelissä mahdollista päästä peikkoa pakoon?

Ei varmasti ole. Tai jos joku kettu on päässyt niin ihmettelen suuresti ja nostan hattua. Saatanan rasittava peli kun aina peikko tulee ja syö.
 

uusiolli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Montreal, Tuto Hammers-95
Onks tietoo....

Pelataan poitsun (pian 11v) kans innokkaasti Hattrickiä. Tänään se kysy et onks olemassa vastaavaa jääkiekkopeliä?
Isin piti myöntää tyhmyytensä. Googlekin anto hakusanoilla icehockey, manager, free, on-line aika epävarmoja vastauksia. Tarkoitan että jos sivu on xxx.de, ei se näin mun mittapuun mukaan vaikuta kovin vakuuttavalta.
Löytyykö apua täältä?
 

Pasanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
uusiolli kirjoitti:
Pelataan poitsun (pian 11v) kans innokkaasti Hattrickiä. Tänään se kysy et onks olemassa vastaavaa jääkiekkopeliä?
Mä pelasin ton ikäsenä Amigalla SuperStar Icehokia http://www.thelegacy.de/Museum/3140/
Siinä sai kasata mieleisensä jengin, leirittää ja muutenkin Penailla. Lisäksi sai valita pelaako (kaksinpeli mahdollisuus) vai katseliko matsia. Miksei kelpaisi tänäkin päivänä ?
 
uusiolli kirjoitti:
Pelataan poitsun (pian 11v) kans innokkaasti Hattrickiä. Tänään se kysy et onks olemassa vastaavaa jääkiekkopeliä?
Isin piti myöntää tyhmyytensä. Googlekin anto hakusanoilla icehockey, manager, free, on-line aika epävarmoja vastauksia. Tarkoitan että jos sivu on xxx.de, ei se näin mun mittapuun mukaan vaikuta kovin vakuuttavalta.
Löytyykö apua täältä?

http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?t=24885&page=1&pp=25&highlight=online+hockey+manager

Yo. ketjusta lisää tietoa aiheesta.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Futis vai fudis? Mun mielestä futis, koska en ole koskaan kuullut ruokapallosta.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Tykki kirjoitti:
Futis vai fudis? Mun mielestä futis, koska en ole koskaan kuullut ruokapallosta.

tottakai FUTIS.. Eikä mitään fudista. Tai no tuolla lailla tuo fudis menee paremmin mutta siltikin se on Futis. Tai ainakin minun mielestäni.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nokia puhelimen backup tiedosto

Voiko Nokian puhelimesta tehtyä backup fileä katsella PC:llä, ja ehkäpä jopa tulostaa? Itse en softasta sellaista löytänyt, puhelimen voi kopioida ja palauttaa mutta tietoja ei voi katsella muuta kuin sillä puhelimella, totta vai tarua? Malli on 6230i.
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Lukkoseppä kirjoitti:
Voiko Nokian puhelimesta tehtyä backup fileä katsella PC:llä, ja ehkäpä jopa tulostaa? Itse en softasta sellaista löytänyt, puhelimen voi kopioida ja palauttaa mutta tietoja ei voi katsella muuta kuin sillä puhelimella, totta vai tarua? Malli on 6230i.
Totta. Netissä on kaikenlaista pientä, jota "ongelmalle" voi tehdä, mutta täydellistä, virallista ratkaisua ei ole. Ja todentotta, palautus ei onnistu kuin saman malliseen Nokiaan.
 

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ruutiveijari kirjoitti:
Totta. Netissä on kaikenlaista pientä, jota "ongelmalle" voi tehdä, mutta täydellistä, virallista ratkaisua ei ole. Ja todentotta, palautus ei onnistu kuin saman malliseen Nokiaan.

Jeps, viestiä kirjoittaessani olin melkeinpä varma että kuka tähän vastaa. Kiitos Ruutiveijarille, mutta ei näytä toimivan toi juttu. Tai siis, onhan tarkoitus valita haluttu *.nfb ja painaa "send file" nappia... -> sivua ei voi näyttää. Pitääkö tidoston koko olla väkisin alle 1M, omani näyttävät olevan moninkertaisen kokoisia...19M.
 

Anton

Jäsen
Johnny Cool:
"Onko Jari Sarasvuo homofoobikko?"

Enpä ihan noinkaan sanoisi. Mielestäni on pikemminkin, että paniikissaan kirkuva ja sormet ruvella kaapinovea kynsivä Jartsa yrittää tulla ulos kaapistaan, mutta on onnettomuudekseen valinnut saranapuolen?

Jari on Jari eli katso hänen kaksoisveljeään, Sillanpäätä... Nomen est omen!

Olet kenties tulkinnut hänen toimensä väärin?
 

Lexa

Jäsen
Muovimatto

Miksi suurimmassa osassa vuokra-asuntoja käytetään lattiapinnoitteena muovimattoa? Ymmärrän, että tämä on viimekädessä taloudellinen seikka, mutta muutamia huomioita:

- Halpis muovimatto on pehmeää, se reikiintyy ja siihen tulee helposti painaumia.

- Halpis muovimatto on huokoista ja imee sisäänsä helposti väriä, jota on mahdotonta puhdistaa.

- Halpis muovimatto ei ole esteettisesti kovinkaan miellyttävää, varsinkaan värjäytyessään.

+ Halpis muovimatto on lämmin ja kestää hyvin kosteutta.

(Halpis muovimatolla tarkoitan tässä yhteydessä sitä vaaleanharmaata perusmattoa, jota löytyy kaikkialta.)


Muovimatto voi olla halvin asennettava lattiamateriaali, mutta onko se sitä pitkällä aikavälillä? Itse olen käsittänyt, että muovimattoja joudutaan uusimaan erittäin usein, esim. pahojen värjäytymien takia. Itse matto on materiaalina halpa, mutta maton asentamisessa aiheutuu melkoisesti kuluja. Tietääkseni saatavilla on myös parempilaatuisia mattoja, mutta miksei niitä käytetä missään? Onko kyseessä vuokranantajien juoni, jolla lattia voidaan uusia vuokralaisen kustannuksella tasaisin väliajoin?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lexa kirjoitti:
Onko kyseessä vuokranantajien juoni, jolla lattia voidaan uusia vuokralaisen kustannuksella tasaisin väliajoin?

Ei kai se mikään juoni ole ja ei kai sitä vuokralaisen kustannuksella uusita? Epäilisin, että vuokralaisen vaihtuessa saadaan helposti ja halvalla uusi ja muka hieno lattia. Näyttää paremmalle eli kalliimmalle sille uudelle tulokkaalle.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Tuli muutamasta jenkkiläisestä urheiluseurasta mieleen että mitä seurojen nimet mahtavat tarkoittaa?

Mitä tarkoittaa

Dallas Mavericks?
Boston Bruins?
Charlotte Bobcats?
Boston Celtics?
Detroit Pistons?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös