Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 969 015
  • 47 166

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Yhdellä automaattimasiinallahan hallinnoidaan useampia pumppuja. Itse olen tainnut automaatilla maksaa kortilla viimeksi toissakesänä ulkomailla (nöyrä kerskailu -ketjun kamaa tämä =) kortilla, käteismaksusta on vielä pidempi aika. Mutta, eikös käteismaksun jälkeen pidä "kertoa" sille automaatille, miltä pumpulta haluaa kuitin. Se siis varmastikin on saatavissa vain niin kauan, kunnes seuraava käyttäjä on käynyt tankilla. Kortilla maksaessa taas kuitti tulostuu, kun koneelle antaa sen kortin uudelleen tankkauksen jälkeen. Siinä saattaisi olla vähän pidempikin viive, mutta tuskin sekään kovin pitkä on.

Nykyaikana tankkaus kannattaakin maksaa mobiilisti, niin kuitti putkahtaa suoraan puhelimeen.
Mä vierailen aika harvoin automaateilla ja melkein aina yhdellä ja samalla. Siinä jokaisella pumpulla on omat kortinlukijansa eikä pysty mitenkään hallinnoimaan niitä muita pumppuja. En edes muista, milloin viimeksi olen joutunut kertomaan automaatille, että käytän nyt pumppua 2.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Haa.

Porilaiset palstaveljet voisivat antaa lyhyehkön raportin LaBraza-nimisestä ravintolasta.

Kiitos.

Netistä löytyi yksi arvio. Kolme tähteä viidestä ja teksti "Ihan jees paikka. hyvä palvelu."
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Uno Problemo

Testissä on laite nimeltä D-link DSM-320rd eli wlanin kautta toimiva mediasoitin. Ja kysyisinkin, että saako tällä laitteella tekstitykset(.srt) näkyviin millä tavalla, vai saako ollenkaan?

Tietääkö kukaan?

Onko käyttöohjeet jo ehditty lukea?

 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kokeillaan nyt jos joku sattuisi tietämään.

Suomen Mad-lehdessä oli Apulanta-sarjakuva joskus 1997-98 (Kolmen ilmestymisen jälkeen mutta kaiketi ennen Aivan Kuin Kaikki Muutkin-levyä) ja kilpailu jossa piti laskea kuinka monta Apulannan kappaleen nimeä sarjikseen oli sisällytetty. Mikähän voisi olla lehden numero ja mistähän sitä löytäisi yhden kappaleen?

Numero on 6/1998.

Kirjastojen lehtisalit ovat tuskin säästäneet kyseisiä lehtiä, joten ei auttane muu kuin lähteä divareita tonkimaan. Itselleni tuli Mad, mutta about jonnekin vuoteen 1993 saakka.
 

Liitteet

  • mad-apulanta.jpg
    mad-apulanta.jpg
    71,4 KB · kertaa luettu: 114

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kortilla maksaessa taas kuitti tulostuu, kun koneelle antaa sen kortin uudelleen tankkauksen jälkeen. Siinä saattaisi olla vähän pidempikin viive, mutta tuskin sekään kovin pitkä on.

Ei ainakaan niillä automaateilla, mitä olen itse käyttänyt viimeisten vuosien aikana. Kortti sisään, kortti ulos, tankkaamaan ja tankkaamisen jälkeen takaisin näytölle, jossa lukee haluatko kuitin. Sitten vaan painetaan sitä nappia, jos halutaan kuitti.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hotakaisen uusin tänä syksynä ilmestynyt uusi romaani Huolimattomat (2006) kiinnostaa.

Kannattaako hankkia ?

Mielipiteitä ?

Tässä pari arviota:



Hae lainalle kirjastosta (kunhan taas joskus ovat auki), niin et ainakaan menetä mitään, vaikka ei olisikaan hyvä kirja.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miksi ei ole sellaista lyijytäytekynää, joka käyttäisi lyijyn loppuun, eikä jättäisi sitä reilua senttiä käyttämättä?

Varmaankin, koska sellaisen mekanismi olisi hankala tai kallis valmistaa. Mutta kyllähän sen pätkän pystyy käyttämään, kun vaan laittaa lisää lyijyä kynään.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Yhdistyslaki kysymys

Montako vuotta rekisteröity yhdistys saa tuottaa voittoa, ennekuin verottaja kiinnostuu tulosta?

Tähän en yritä keksiä edes mitään nokkelaa vastausta, vaan suosittelen kysymään asiaa suosiolla verottajalta.

Toki voihan se olla, että verottaja on jo oma-aloitteisesti asian sinulle selvittänytkin näiden vajaan 14 vuoden aikana...
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Varmaankin, koska sellaisen mekanismi olisi hankala tai kallis valmistaa. Mutta kyllähän sen pätkän pystyy käyttämään, kun vaan laittaa lisää lyijyä kynään.
Teoriassa kyllä, käytännössä ei.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Teoriassa kyllä, käytännössä ei.

Njoo, riippuu ehkä kynästä. Kyllä minä aikoinaan joissain kynissä pystyin ne pätkätkin hyödyntämään. Riippuu ehkä siitä, millainen tuo mekanismi on.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Yleensä tästä ketjusta en saa vastauksia, ilmeisesti minua askarruttavat kesmimääräistä oudommat asiat. Mutta koetetaanpa tätä:

Olisiko jossain olemassa linkkiä, jossa esiteltäisiin/keskusteltaisiin siitä, miksi italialaiset ovat niin inhottuja irc-yhteisössä. En siis kaipaa syytä, vaan lähteitä.

Ja jos joku vielä tietäisi kuka on se tutunnäköinen jamppa VW-mainoksessa kallionkielekkeellä, kuka tsiksi jakoi mitaleja jalkapallon MM-kisoissa ja miksi Wingsin jäsen valitsi taiteilijanimekseen Denny Laine (Penny Lane?), niin nukkuisin yöni paremmin.

Denny Laineeseen sait juuri äsken kunnollisen vastauksen. Volkkari-mainoksen jamppaan ja mitalienjakajaan sinulle oli kyllä aikoinaan vastattu, mutta vastaukset eivät olleet oikeita.

IRC:n italialaisinhoon en osaa vastata mitään, kun kerran vallan faktoja halajat tiskiin.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Njoo, riippuu ehkä kynästä. Kyllä minä aikoinaan joissain kynissä pystyin ne pätkätkin hyödyntämään. Riippuu ehkä siitä, millainen tuo mekanismi on.
Mulla se irtosentti ei pysy siinä holkissa oikein missään kynässä, mitä mulla on.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
22 parasta

MTV on listannut 22 parasta lauluääntä- listan ja en sitä mistään löydä.
Eli jos joku voisi jostain kaivaa esiin nuo nimet niin olisin erittäin kiitollinen.

1. Mariah Carey
2. Freddie Mercury
3. Whitney Houston
4. Bono
5. Christina Aguilera
6. Alanis Morissette
7. Kurt Cobain
8. Bjork
9. Celine Dion
10. Tupac Shakur
11. Michael Jackson
12. Chris Cornell
13. Eminem
14. David Bowie
15. Alicia Keys
16. Steven Taylor
17. Jewel
18. Thom Yorke
19. Mary J. Blige
20. Michael Stipe
21. Sade
22. Bruce Springteen
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Mä vierailen aika harvoin automaateilla ja melkein aina yhdellä ja samalla. Siinä jokaisella pumpulla on omat kortinlukijansa eikä pysty mitenkään hallinnoimaan niitä muita pumppuja. En edes muista, milloin viimeksi olen joutunut kertomaan automaatille, että käytän nyt pumppua 2.

Ai niin, totta turiset. On (ainakin) kahdenlaisia automaattiasemia ja -pumppuja. Toiset (yhdet) on niitä, missä yksi maksupääte hallinnoi useampaa pumppuja ja toiset niitä, missä joka pumpulla on oma korttipääte. (Onko niissä myös käteiskolo?)

Eri ketjuilla erilaisia systeemejä ja taitaa toisinaan samallakin ketjulla olla erilaisia ratkaisuja eri asemilla. Joka tapauksessa, se mobiilitankkaus on silti kätevämpi kuin kortti- tai käteismaksu.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eri ketjuilla erilaisia systeemejä ja taitaa toisinaan samallakin ketjulla olla erilaisia ratkaisuja eri asemilla. Joka tapauksessa, se mobiilitankkaus on silti kätevämpi kuin kortti- tai käteismaksu.
Jeps. Mä en käytä ABC:tä, koska siinä on se ärsyttävä S-bonuksen suuruinen hintalisä. ST1:stä en käytä, kun lähin on liian kaukana. Siispä mulle jää sopivalla etäisyydellä oleva Neste jäljelle. Niillä on omat kortinlukijat per pumppu. Mobiilimaksuun en ole vielä henkisesti valmis. Mun puhelin ei tiedä mitään mun rahoista. Jonain päivänä joudun sen mobile payn tms. siihen tunkemaan. Tähän asti olen pärjännyt ilman.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mulla se irtosentti ei pysy siinä holkissa oikein missään kynässä, mitä mulla on.

Kyllä se muuten varmaankin on juuri näin. Kävin kaivamassa vintiltä pari vanhaa lyijytäytekynää ja suoritin niille ruumiinavauksen. Molemmissa oli mekanismissa sellaiset "käpälät", jotka pitävät lyijystä kiinni. Täten niissä ei ole mahdollista käyttää lyhyempää lyijyn pätkää kuin mikä yltää kynän kärjestä tuohon tartuntaosaan asti.

Näissä kahdessa kynässä oli kuitenkin pieni ero: toisessa lyhyin mahdollinen lyijynpituus oli noin 9,5 mm ja toisessa noin noin 12 mm. Periaatteessa siis tuo pidempi pätkä olisi mahdollista kierrättää tuossa toisessa kynässä ja käyttää siitä vielä pari milliä, mutta eihän siinä oikein mitään järkeä ole.

Molemmat kynät olivat yleisellä painonappimekanismilla. Voi olla, että kierremekanismi toimisi toisella tavalla, mutta sellaista kynää en Anan penaalista löytänyt.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Leon

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Onko liito-oravan paska tai uhanalaisuus joku myytti?

Tuntuu nimittäin siltä et aika monen rakennustyömaaprojektin viivästymiseen/suunnitelmien muutokseen syynä on nimenomaan se et "tontilta / alueelta x on löytynyt liito-oravan paskaa"
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Onko liito-oravan paska tai uhanalaisuus joku myytti?

Tuntuu nimittäin siltä et aika monen rakennustyömaaprojektin viivästymiseen/suunnitelmien muutokseen syynä on nimenomaan se et "tontilta / alueelta x on löytynyt liito-oravan paskaa"
Se on ihan totta. Toinen oli valkopersetikka vai mikäsenyoli. Jos sen pesä oli lähettyvillä, niin siihen kaatui kymmenien miljoonien rakennusprojektit. En ota kantaa oliko se hyvä vai huono asia. Kerrottiin kuitenkin ammoin, että sitä liito-oravan skeidaa on ehkä yön hämyssä käynyt joku asiakseen istuttamassa sopiviin paikkoihin...
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voiko Paint Shop Pro seiskassa muuttaa tallennettavan tiedostoksen oletusmuodon jpg:ksi sen PSP:n oman häröformaatin asemesta? Itse en sellaista säätöä ihan heti löytänyt.

"Paint Shop tarjoaa tallennusmuodoksi oletuksena tiedoston olemassaolevaa tiedostomuotoa. PSP tulee siis vain silloin, kun luot uuden tiedoston (tai muokkaat jotain kuvaa niin, että siihen tulee Paint Shopin ominaisuuksia - toim.huom). Tällöin joudut aina nimeämäänkin tiedoston, joten mikä sun ongelma oikein on?"

No, oli täällä muitakin vastauksia:
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös