Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 973 245
  • 47 167

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
krobbe kirjoitti:
Mieltäni on askarruttanut naisihminen ja hänen kantamuksensa. Hämeenlinnan seudulla liikuskelee (Tiiriössä olen havainnut hänet ainakin kolme kertaa, kerran tosin myös Toijalan ABC:n läheisyydessä) outo ilmestys.

Taitaa olla Tibbetsin uusi play-offs biofriend, jolle IFK ei suostunut maksamaan junamatkaa.
 

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
Kysytään jotain mitä on varmasti kysytty jo aikaisemmin; mitä kuvankäsittelyohjelmaa te muut arvon Jatkoaikalaiset suosittelisitte? Tällaista ehkä vähän edistyneempää, tai ainakin monipuolisempaa kuin Paint...
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Chip Whitley kirjoitti:
Kysytään jotain mitä on varmasti kysytty jo aikaisemmin; mitä kuvankäsittelyohjelmaa te muut arvon Jatkoaikalaiset suosittelisitte? Tällaista ehkä vähän edistyneempää, tai ainakin monipuolisempaa kuin Paint...

Photoshop on tietysti ykkönen, mutta ilmaisista Gimp ajaa melkeinpä saman asian. Gimp on alunperin Linux-ympäristöön tehty, joten se aluksi näyttää jotenkin hankalalta, mutta nopeasti sen käyttämiseen tottuu.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Chip Whitley kirjoitti:
Kysytään jotain mitä on varmasti kysytty jo aikaisemmin; mitä kuvankäsittelyohjelmaa te muut arvon Jatkoaikalaiset suosittelisitte? Tällaista ehkä vähän edistyneempää, tai ainakin monipuolisempaa kuin Paint...
http://www.gimp.org/
Itse olen käyttänyt melko vähäisiin tarpeisiini GIMP-ohjelmaa.

Edit: Oho, sama tulikin jo.
 

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
Kiitokset nopeista vastauksista. Kokeilen ensin Photoshopia, katsellaan miten lähtee, jos ei lähde, niin vaihdetaan GIMPiin.
 

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Chip Whitley kirjoitti:
Kysytään jotain mitä on varmasti kysytty jo aikaisemmin; mitä kuvankäsittelyohjelmaa te muut arvon Jatkoaikalaiset suosittelisitte? Tällaista ehkä vähän edistyneempää, tai ainakin monipuolisempaa kuin Paint...
Mainitaan vielä Googlen ilmainen picasa (http://picasa.google.com/). Soveltuu mainiosti valokuvien pikakäsittelyyn (suoristus, rajaus, värikorjailu yms). Fsnordic.net:in puolelta löytyy oiva pikaohje.
 

Snoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Salpausselälle

Ollaan kaveriporukan kanssa lähdössä huomenna katsomaan kisoja ja kyselen onko kenelläkään tietoa tai kokemusta millaiset turvatarkastukset on portilla?
Eli saako lämmikettä vietyä sisälle?:)
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Meneeköhän Sauna Open Airin liput kuinka nopsasti loppuun? Type O Negativea ois kiva päästä katsomaan ja ei toki haittaisi, jos Kotiteollisuus olisi samana päivänä. Ne soittaa 8. päivä. Negativen päivästä ei ole vielä tietoa, mutta jompikumpi 8. tai 9. Toisena päivänä soittaa nimittäin Megadeth eikä se niin paljon kiinnosta.
 

Rattlehead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gundit
krobbe kirjoitti:
Mieltäni on askarruttanut naisihminen ja hänen kantamuksensa...
Itse asiassa on lukenut jostain muualtakin ko. tapauksesta. Legendan mukaan nainen kiertää ympäri Hämettä aina Tamperetta myöten kantamuksiensa kanssa, mutta tarkempaa tietoa minulla ei ole rahdin käyttötarkoituksesta. Harmi, että en muista millä foorumilla spekuloitiin vähän tarkemmin kyseistä naista. Eipä nämä kylähullut mitään kovin ihmeellisiä tapauksia ole, joka paikkakunnalta löytyy omansa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Aloitin tänään alkulämmittelyt ilmeisesti liian reippaasti, kun toisen (!) punnerrusliikkeen aikana oikeassa rintalihaksessa tuntui pisto ja saman tien koko lihakseen levisi samantuntuinen kipu kuin suonenvedossa, jonkinlainen kramppi kai. Varsinainen kipu jäi vähiin, mutta tällä hetkellä oikea rintsikka on kuin parin päivän takaisen kovan penkkitreenin jäljiltä, lievästi kipeä ja turvoksissa.

Kuinka tuota tulisi hoitaa vai paraneeko se aikanaan, ellei kovin pahasti rasita sitä? Jonkinlaisia tulehduskipuvoiteita löytyy myös, niitä ajattelin hieroskella ympäriinsä. Onko kellään mitään käsitystä, mitä oikein tapahtui? Olen minä yleensä yli kaksi punnerrusta saanut aikaiseksi.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Snakster kirjoitti:
Photoshop on tietysti ykkönen, mutta ilmaisista Gimp ajaa melkeinpä saman asian. Gimp on alunperin Linux-ympäristöön tehty, joten se aluksi näyttää jotenkin hankalalta, mutta nopeasti sen käyttämiseen tottuu.
Tuo Gimpin "käyttöliittymä" on todellakin ihan hirveä. Hyvä ilmainen vaihtoehto on PhotoFiltre (http://photofiltre.free.fr/)
 

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Tein betille 30e talletuksen siinä uskossa et saan 30e bonusta. Mutta unohin laittaa viesti valikkoon käyttäjätunnuksen ja salasanan, mitenköhän talletuksen kanssa käy? Harmi että pitää olla näin hajamielinen.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
avatar kirjoitti:
Meneeköhän Sauna Open Airin liput kuinka nopsasti loppuun? Type O Negativea ois kiva päästä katsomaan ja ei toki haittaisi, jos Kotiteollisuus olisi samana päivänä. Ne soittaa 8. päivä. Negativen päivästä ei ole vielä tietoa, mutta jompikumpi 8. tai 9. Toisena päivänä soittaa nimittäin Megadeth eikä se niin paljon kiinnosta.


Aikaisempina vuosina liput ovat loppuunmyyty joskus toukokuun puolella. Tai ainakin loppuunvarattu. Eli ei ekana päivänä tarvitse olla paniikissa luurin päässä klo 9.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Onko AC/DC:n It´s a long way to the top-biisissä käytetty säkkipilliä?
Kuulostaa välillä sellainen kimeä ääni ihan säkkipilliltä. Huikea biisi muutenkin, kuunnellut taas pitkästä aikaa. Muistot tulevat mieleen kultaisesta nuoruudestani....mutta se siitä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Kuka helvetti menee George Michaelin keikalle olympiastadionille heinäkuussa? Homot?
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Mikä on tämä uusi muotivillitys tupakoitsijoiden keskuudessa johon suureksi harmikseni olen itsekin sortunut. Eli ennen römpsän sytyttämistä pitää puhaltaa siihen filtteriin. Mitä sillä haetaan?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mängimies kirjoitti:
Kaipa Queenin keikoillakin muutama heterokin kävi?

Jos Queen olisi vielä olemassa alkuperäisellä kokoonpanollaan ja keikkailisi niin kyllä tämä heterokin olisi keikalla, jos he stadionille sattuisivat. Mutta ihan oikeasti miten George Michael voi saada stadionin täyteen? Itse en muista kyseiseltä hemmolta muuta biisiä kuin Last Christmas ja se tuskin heinäkuussa sytyttää.
 

M10

Jäsen
Derby kirjoitti:
Mikä on tämä uusi muotivillitys tupakoitsijoiden keskuudessa johon suureksi harmikseni olen itsekin sortunut. Eli ennen römpsän sytyttämistä pitää puhaltaa siihen filtteriin. Mitä sillä haetaan?

Niin, ei kai tuo mikään uusi villitys ole. Itse olen sitä harrastanut jo vuosikausia jostain helvetin syystä. Yksi tuttavani polttaa sytkärillä aina hieman filtteriä, ennen kun sytyttää savukkeen.

Joskus joku taisi puhua epäpuhtauksien ja pienen pienien lasinsirujen poistamisesta filtteristä, jotka muuten menisivät huulien kautta ihon alle. Vitustako minä tiedän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös