Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 998 023
  • 47 190

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Derby kirjoitti:
Mikä on tämä uusi muotivillitys tupakoitsijoiden keskuudessa johon suureksi harmikseni olen itsekin sortunut. Eli ennen römpsän sytyttämistä pitää puhaltaa siihen filtteriin. Mitä sillä haetaan?
Tästä on kai ollut aiemminkin tällä palstalla puhetta, mutta: jos kova aski on pyörähtänyt taskussa ylösalaisin, voi filtterin päässä olla irrallisia puruja. Maistuvat ikävältä. Itse ainakin kun asiaa ammoin harrastin, tulin aina puhaltaneeksi filtteriin ennen sytyttämistä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos geippi-Mercury eläisi ja Queen tulisi Suomeen, menisin itse ainakin ehdottomasti keikalle. Yrjö Mikaelillakin on muutama kohtalainen kipale, mutta hänen konsertistaan en maksaisi. Jos jatketaan samalla linjalla, Elton John on myös varsin etevä muusikko ja laulaja. Sekalaista kysymystä mulla ei ole esittää, valitettavasti tiedän jo kaiken.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuosta filtterikysymyksestä tulikin mieleeni, että mitä viinapullon pohjan kolauttaminen kyynärpäähän ennen sen avaamista hyödyttää? Tosiaan olen vielä sen verran juniori näissä viina-asiossa.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lawless kirjoitti:
Tuosta filtterikysymyksestä tulikin mieleeni, että mitä viinapullon pohjan kolauttaminen kyynärpäähän ennen sen avaamista hyödyttää? Tosiaan olen vielä sen verran juniori näissä viina-asiossa.

Korkin kierteet rikkoutuvat.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
vision kirjoitti:
Korkin kierteet rikkoutuvat.

Ei kai kierteet, vaan ne jutskat millä korkki on kiinni siinä kierteiden alapuolella olevassa toisessa jutskassa(näille en oikeasti nimeä tiedä). Niiden rikkouduttua korkki on helpompi saada auki. Jos kierteet rikkoutuisivat niin tehtävähän vain vaikeutuisi.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vuokralainen kirjoitti:
Ei kai kierteet, vaan ne jutskat millä korkki on kiinni siinä kierteiden alapuolella olevassa toisessa jutskassa(näille en oikeasti nimeä tiedä).
Itse olen ainakin vain tyytynyt kutsumaan noita sinetiksi, sillä sinetöiminenhän niiden tarkoituksena on.
 

Töölö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Suomen kansa vuosina 1939-1945
Lawless kirjoitti:
Tuosta filtterikysymyksestä tulikin mieleeni, että mitä viinapullon pohjan kolauttaminen kyynärpäähän ennen sen avaamista hyödyttää? Tosiaan olen vielä sen verran juniori näissä viina-asiossa.

Niin eipä se mitään hyödytä varsinaisesti, mutta niiden "sinettien" (tai miksi niitä korkin alaosan ja sen renkaan väliin jääviä juttuja sitten kutsutaankin) rikkoutumisesta kuuluu mukava rusaus!

Käytännön merkitystä rusauttamiseta en ole havainnut. Aika kovaa saa lämätä että korkin avaaminen olisi mitenkään kevyempää!

Miehinen rituaali kuitenkin.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vuokralainen kirjoitti:
Ei kai kierteet, vaan ne jutskat millä korkki on kiinni siinä kierteiden alapuolella olevassa toisessa jutskassa(näille en oikeasti nimeä tiedä). Niiden rikkouduttua korkki on helpompi saada auki. Jos kierteet rikkoutuisivat niin tehtävähän vain vaikeutuisi.

Juu ei tosiaan kierteet vaan juurikin nämä jutksat. Vittumaista laittaa korkki kiinni kierteiden ollessa paskana.
 

MOHJMTS

Jäsen
Derby kirjoitti:
Mikä on tämä uusi muotivillitys tupakoitsijoiden keskuudessa johon suureksi harmikseni olen itsekin sortunut. Eli ennen römpsän sytyttämistä pitää puhaltaa siihen filtteriin. Mitä sillä haetaan?

Kuka nyt filtterillisiä tupakoita polttaa?
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Lawless kirjoitti:
Tuosta filtterikysymyksestä tulikin mieleeni, että mitä viinapullon pohjan kolauttaminen kyynärpäähän ennen sen avaamista hyödyttää? Tosiaan olen vielä sen verran juniori näissä viina-asiossa.
Historiallisesti rusahduksen tarkoitus on todistaa ympäröivälle sakille että nyt avattava pullo on aitoa Alkon pullottamaa tavaraa alkuperäisessä lantraamattomassa muodossaan.
 

Töölö

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Suomen kansa vuosina 1939-1945
Twite kirjoitti:
Historiallisesti rusahduksen tarkoitus on todistaa ympäröivälle sakille että nyt avattava pullo on aitoa Alkon pullottamaa tavaraa alkuperäisessä lantraamattomassa muodossaan.

Toi oli loistava pointti. Rusahdushan on todiste sinetöinnistä. Pisteet sinne.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Twite kirjoitti:
Historiallisesti rusahduksen tarkoitus on todistaa ympäröivälle sakille että nyt avattava pullo on aitoa Alkon pullottamaa tavaraa alkuperäisessä lantraamattomassa muodossaan.
Paitsi jos rusahdus kuuluu siitä kyynärpäästä. Sattuuhan näitä.
 

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Derby kirjoitti:
Mikä on tämä uusi muotivillitys tupakoitsijoiden keskuudessa johon suureksi harmikseni olen itsekin sortunut. Eli ennen römpsän sytyttämistä pitää puhaltaa siihen filtteriin. Mitä sillä haetaan?
Ei tosiaankaan mikään uusi muotivillitys, vaan juurikin "ei-toivottujen epäpuhtauksien" - purut, nukka, yms. - poistamiseksi fltteriin on puhallettu ainakin koko mun tupakointini ajan, ens syksynä jo kakskymmentä vuotta.

Vainoharhaisimmat lämmittävät, eli sterilisoivat, filtterin samasta syystä.

Bonus. Nortti-askeissa tupakat ovat väärinpäin syystä, että entisajan (oikeat) rasvakoura-duunarit saivat suuhunsa puhtaan filtterin.

PS. Onko ympäristöystävällisempää polttaa filtterittömiä savukkeita?
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Twite kirjoitti:
Historiallisesti rusahduksen tarkoitus on todistaa ympäröivälle sakille että nyt avattava pullo on aitoa Alkon pullottamaa tavaraa alkuperäisessä lantraamattomassa muodossaan.

Paitsi jos vetää yksin kalsarikännejä kotona, niin ei todisteta kuin itselleen.

Jännä ja ihan hauska tapa kuitenkin. Eikä toimi muovipulloilla.

Tuli mieleen yks vanha sketsi Soitinmenoista missä se toinen akka yritti avata kossupulloa kyseisellä tekniikalla. "Jotenkin näin ne pojat teki". Ja sitten pullo paskaksi lattialle.
 

Hevosmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
teemu73 kirjoitti:
Tuli mieleen yks vanha sketsi Soitinmenoista missä se toinen akka yritti avata kossupulloa kyseisellä tekniikalla. "Jotenkin näin ne pojat teki". Ja sitten pullo paskaksi lattialle.
Tuo ei ole hauskaa edes 9,9 Richterin krapulassa.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Vuokralainen kirjoitti:
Kuka helvetti menee George Michaelin keikalle olympiastadionille heinäkuussa? Homot?
Minä, jos on rahaa. En ole homo.

Oli muuten vitun tyhmä heitto.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Murmeli kirjoitti:
Minä, jos on rahaa. En ole homo.

Oli muuten vitun tyhmä heitto.

No sori, jos oli. Olis pitänyt ehkä heittää kalsarikänniketjuun, mutta ihmettelen edelleenkin kyseisen herran musiikillisia ansioita. Stadion tason jamppa, oikeesti? Maailmantähti, niin saahan se stadionin täyteen, vaikka musa oliskin "keskinkertaista".

Samalla viestillä tunnustan olevani väärässä, sillä kyllähän stadikka täyteen tullaan ilmeisesti myymään herran musiikillisien ansioiden johdosta, joista itse en mitään ymmärrä. Toi homo juttu oli liiallista.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
sampio kirjoitti:
Kuinka tuota tulisi hoitaa vai paraneeko se aikanaan, ellei kovin pahasti rasita sitä?
Itse itselleni vastaten, mikäli jollain muulla sattuu olemaan vastaavia vikoja:

Nähtävästi paranee, ellei sitä rasita heti tuoreeltaan. Laitoin myös voidetta yöksi.
---

Kieltämättä kyllä hiukan säikäytti se turvotus eilen, kun ei ole ennen vastaavaa sattunut.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Vuokralainen kirjoitti:
Samalla viestillä tunnustan olevani väärässä, sillä kyllähän stadikka täyteen tullaan ilmeisesti myymään herran musiikillisien ansioiden johdosta, joista itse en mitään ymmärrä. Toi homo juttu oli liiallista.
George Michaelin Faith -albumi on yksi parhaimmista. En tiedä riittääkö tuotanto täyttämään stadionin mutta maistuisi kyllä keikka, mikäli rahaa jostain löytyy.

Last Christmas oli vielä sentään Wham!in aikaa, ei Michaelin soolouralla.
 
Tulipa tuosta Urheilukanavan nyrkkimätöstä mieleen, että onko Klitschkon veljesten tohtorintutkinnot todellakin "oikeita", eikä vain ostettuja tai lahjaksi saatuja? Wladimir esim. väitteli itsensä tohtoriksi jo 24-vuotiaana. Ei sillä, että kaikki nyrkkeilijät olisivat puupäitä, mutta on vaan aika huikea suoritus menestyä loistokkaasti sekä urheilussa että yliopistomaailmassa.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Hazardipakki kirjoitti:
Tulipa tuosta Urheilukanavan nyrkkimätöstä mieleen, että onko Klitschkon veljesten tohtorintutkinnot todellakin "oikeita", eikä vain ostettuja tai lahjaksi saatuja? Wladimir esim. väitteli itsensä tohtoriksi jo 24-vuotiaana. Ei sillä, että kaikki nyrkkeilijät olisivat puupäitä, mutta on vaan aika huikea suoritus menestyä loistokkaasti sekä urheilussa että yliopistomaailmassa.

Vitun vaikea näin äkkiseltään sanoa, mutta tuon tämän illan Klitcsshcgkon vastus oli varmasti ostanut itselleen ammattinyrkkeilyn lisenssin raskaaseen sarjaan.Nuo huitomiset mitä tuo nekru esitti niin yllättävän moni ihminen pystyisi aivan samaan.Edellyttäen toki, että tilille tupsahtaisi muutama milli massia.VITTU!
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Hazardipakki kirjoitti:
Tulipa tuosta Urheilukanavan nyrkkimätöstä mieleen, että onko Klitschkon veljesten tohtorintutkinnot todellakin "oikeita", eikä vain ostettuja tai lahjaksi saatuja? Wladimir esim. väitteli itsensä tohtoriksi jo 24-vuotiaana. Ei sillä, että kaikki nyrkkeilijät olisivat puupäitä, mutta on vaan aika huikea suoritus menestyä loistokkaasti sekä urheilussa että yliopistomaailmassa.

Ainakaan Google Scholar ei löydä yhtään julkaisua "Klitschko"-nimellä, mikä nyt ei sinänsä vielä tarkoita varmasti mitään. Kunniatohtori-titteleiltä haiskahtavat, tai sitten jotain venäläisten/ukrainalaisten omia kikkailuita.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Hazardipakki kirjoitti:
Tulipa tuosta Urheilukanavan nyrkkimätöstä mieleen, että onko Klitschkon veljesten tohtorintutkinnot todellakin "oikeita", eikä vain ostettuja tai lahjaksi saatuja? Wladimir esim. väitteli itsensä tohtoriksi jo 24-vuotiaana. Ei sillä, että kaikki nyrkkeilijät olisivat puupäitä, mutta on vaan aika huikea suoritus menestyä loistokkaasti sekä urheilussa että yliopistomaailmassa.
Wikipedia (joka tietysti lähteenä ei ole kaikkein luotettavimpia) kertoo näin:
He studied sports science and philosophy and received a doctorate degree in sports science from the University of Kiev in January 2001.
 

The M

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sattuuko kenelläkään olemaan koneella/linkkiä Dilbertin strippiin (suom. tai eng.) minkä perusidea on suunnilleen seuraava: töyhtöpäinen pomo toteaa "Työntekijät eivät ole enään tärkein voimavaramme vaan sijalla kahdeksan." ja kysymykseen mikä on sijalla seitsemän "kopiopaperi".

Myös tieto mistä Dilbertin kokoelmasta strippi löytyy kelpaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös