Itse luin yritysjohdon erikoisammattitutkinnon töiden ohella. Suurinpiirtein samat kokemukset kuin @SamSpade lla, eli opiskelua oli harvoin ja sekin vähä oli kyllä huomattavan peruskauraa. Itse en kyllä saanut tuosta koulusta oikein mitään, toki mielenkiintoisia oppitunteja oli paljon, mutta koska kaikkea käytiin se yksi päivä läpi, niin eipä siihen oikein mitään syväluotausta koskaan saanut, lähinnä pintaraapaisu. Noilla lähtökohdilla en kyllä itse ainakaan näitä erikoisammattitutkintoja juuri osaa arvostaa, ehkä kertoo enemmän siitä onko henkilöllä itsellään ollut kiinnostusta opiskella lisää, mutta ei tuolta kyllä mihinkään pätevöidy, varsinkaan jos jo työksesi teet jotain vastaavaa. Tuolla kurssilla oli puolet asiallisissa töissä ja puolet oli selkeästi vaan jotain elämäntapaintiaaneja, jotka opiskelivat todennäköisesti valtion tuilla kaiken mahdollisen. Mitään järkevää he eivät työkseen tehneet, mitä nyt lähinnä häiritsivät opiskelua.Lähinnä teiltä (ja muiltakin) kokemuksia omaavilta haluaisinkin kysyä, että kuinka tiivistä tuo mahdollinen opiskelu on? Luetaanko työssäoloa paljonkin hyväksi opiskelujen kannalta? Omasta tilanteesta osaan sanoa sen verran, että opintovapaaseen en tähän väliin valitettavasti pysty, ja mahdollinen opiskelukin pitäisi hoitaa työn ohella. Onko paljonkin kursseja, joissa on ns. pakko olla paikalla? Riittääkö itsenäinen opiskelu? Liikaa ei saa itseään kehua, mutta matematiikat ja fysiikat olettaisin läpäiseväni itsenäiselläkin opiskelulla, jos sellainen on vain mahdollista.