puuha-pete kirjoitti:
Kun aiheeseen on päästy, niin mikä olisi hyvä booli 50 vuotis synttäreille, jossa kuitenkin boolin tulisi olla sellaista, että "sopiikaikille"-tyylinen. Miten valmistus ja ainesosat?
Pitää pitää booli mahdollisimman yksinkertaisena. Kuten Ghost sanoi, mitä enemmän eri makuja, sen useampi on siitä pitämättä.
Tämä toimii, ei tule liian makeaa. Aika kesäinen mutta nythän päivä jo pitenee. Alkomahooliin osuuksia mä yleensä lisään suhteessa muuhun, en tosin tiedä kuinka railakkaat juhlat on tarkoitus pitää.
1 osa metsämansikkalikööriä
1 osa Koskenkorvaa
3 osaa Spritea (jos ei halua niin makeaa niin sokeriton Zero)
3 osaa Vichyä, itse käytän sitä missä on suolaa
mansikoita
joku muu hedelmä, esim appelsiini-viipaleita tai mustikoita (tuovat kivan lisämaun)
Jos haluat boolista makeamman niin jätä Vichy pois, korvaa Spritella ja normaalisellaisella. Itse en ainakaan pidä ällömakeasta juomasta joten tätä makeutta voi erilaisella Spritellä ja Vichyllä säädellä. Ja itse tosiaan teen tätä muuten yo tavalla mutta Spritea ja Vichya joko 2 tai 2,5 osaa.
Ja muistakaa booliin kuin booliin jäät. Itse suosin isoa jääpalaa joka sulaa hitaasti ja pitää boolin pidempään kylmänä.