Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 970 668
  • 47 166

Nick Neim

Jäsen
Elikkä takapihallemme on tuollainen rikkaruoho pesiytynyt, voiko noille muuta tehdä kuin repiä ylös?


Jostain syystä tuli tämä vaihtoehto heti ekana mieleen. En tosin ole mikään myrkytysekspertti, joten ehkä teikäläisen on viisaampi odotella jotain oikeasti järkevää vastausta.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Elikkä takapihallemme on tuollainen rikkaruoho pesiytynyt, voiko noille muuta tehdä kuin repiä ylös?

Oletpas päästänyt takapihasi rehevöitymään, ei hyvä. Mutta kysymykseesi, niin noi sun pitää nyt ensin vaikka trimmerillä tai ruohonleikkurilla ajaa matalaksi ja sitten kaataa kiehuvaa vettä. Ei tule rikkaruohot takaisin. Tiedän kokemuksesta, koska itsellä koiria ja vierastan kaikkea myrkkyä, mutta kiehuva vesi toimii niin rikkaruohoihin kuin muurahaisiin. Toki se maa on siitä kohtaa sitten jonkin aikaa palaneen näköinen, mutta multaa ja siemeniä, niin nurmikon saat tilalle.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vapina ei johtunut mielestäni mistäkään sairaudesta. Se alkoi yllättäen, ja vielä hetki sitten olin ollut ihan hyvissä voimissani. Jostain syystä vaan alkoi kamala jäätymisen tunne. Nyt minulla ei ole yhtään mitään, vaan olen ihan okei. Eriskummallinen mysteeri, vieläpä huonoon ajankohtaan.

Varo vaan, ettei ala pää kasvamaan tai muuten vaan ulkomuoto muuttumaan. Sellaistakin on täällä palstalaisille päässy tapahtumaan.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Ishmael kiinnostaisi tietää miten sun postipakettisaaga päättyi tai mitä sille kuuluu? Antoivatko selitystä?
 

444

Jäsen
@Ishmael kiinnostaisi tietää miten sun postipakettisaaga päättyi tai mitä sille kuuluu? Antoivatko selitystä?
Kyllähän se perille saatiin. Soitti saatana hälärin klo 22.11. Onneksi päivystin puhelimen vieressä, niin soitin saman tien takaisin. 22.29 oli paketti handussa, toki koputtelivat ensin väärää ovea. Oli kuulemma tosi paljon kuljetuksia. Muutenhan mä en sitä tosiaan olis edes jäänyt odottamaan, mutta kun kyse on uudesta telkkarista ja muussa tapauksessa olis mennyt ensi viikkoon, niin ei vaan käynyt mikään muu vaihtoehto.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllähän se perille saatiin. Soitti saatana hälärin klo 22.11. Onneksi päivystin puhelimen vieressä, niin soitin saman tien takaisin. 22.29 oli paketti handussa, toki koputtelivat ensin väärää ovea. Oli kuulemma tosi paljon kuljetuksia. Muutenhan mä en sitä tosiaan olis edes jäänyt odottamaan, mutta kun kyse on uudesta telkkarista ja muussa tapauksessa olis mennyt ensi viikkoon, niin ei vaan käynyt mikään muu vaihtoehto.

No hyvä, että sai onnellisen lopun ja huomenna pääset sitten halliin. Ja onnea uuden telkkarin johdosta.

Mua kiinnosti asia siksi, koska itse aikoinaan päivystin koko päivän turhaan ja kehtasivat valehdella, että kävivät kyllä, mutta ketään ei ollut kotona. Ja tämä on totta joka sana. Mutta sulle eivät sentään uskaltaneet paskaa puhua.
 

kuningasvesi

Jäsen
Suosikkijoukkue
@moderaattorit
Miksi kysyt? Siksikö, kun tiesin sinun olevan Sir Markku ? Olen selvännäkijä. Taiteilijanimeltään isomunainen pastori.
Tuo nyt on on suurta paskapuhetta. Kävin tutustumassa tuon Söörin tuotantoon ja näkeehän sen jo nimestä, että kaappihifkiläinen se on. Se trollaa. Mä olen aidosti sekava tuulellakäypä Taka-Laanilan Boris Johnson.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Kun tuossa osui perussuomalaisten ketjun otsikko vastaan, heitän tänne yhden kysymyksen politiikasta tajuamattomana pönttökustaana.

Olisiko persuista tullut niin suosittu puolue aikoinaan, jos muuan Tony "Viikinki" Halme ei olisikaan ollut ehdolla?
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kuinka paljon mahtuu pieneen Hiaceen?
 

Nick Neim

Jäsen
Kuinka paljon mahtuu pieneen Hiaceen?

Yllättävän paljon.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Miten saa estettyä luotonannon jostain pikavippipalveluista? Olen koittanut tätä googlailla, mutta menestys on ollut huono.

EDIT: Ja ihan oikeasti, en välillä osaa estää itseäni, että jos joku osaa kertoa muun keinon kuin luottotietojen menetyksen, niin olisin siitä kovin onnessani. Jos vielä olisi joku maksuton palvelu. Kaikki ne jotka löysin googlen kautta olivat maksullisia jne.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Miten saa estettyä luotonannon jostain pikavippipalveluista? Olen koittanut tätä googlailla, mutta menestys on ollut huono.

EDIT: Ja ihan oikeasti, en välillä osaa estää itseäni, että jos joku osaa kertoa muun keinon kuin luottotietojen menetyksen, niin olisin siitä kovin onnessani. Jos vielä olisi joku maksuton palvelu. Kaikki ne jotka löysin googlen kautta olivat maksullisia jne.
Se kai pitää tehdä jokaiseen palveluun erikseen. Nehän kai avaa jonkun luottotilin. Ystäväni sai perinnön ja päätti maksaa kaikki vipit pois, joutui soittamaan joka firmaan erikseen että mikä on nyt saldo ja sanoi samalla kaikki luottotilit irti.
 

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Nii ymmärsinkö mää ny oikein, että lehdistötilaisuudet pitäis suorana näkyä jostain? Onks se digiboksissa, sovelluksessa vai jossain muussa missä? Ässät-ipa lehdistötilaisuutta etsiessä.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Pitäisi joku järkevä äänieriste keksiä makuuhuoneen patterin ympärille. Syksy tullut ja putkia pitkin kantautuva kohina on taas melkoista. Onko sellaista? Vesijohtoputken saaminen peittoon voisi jo jotain auttaa. Koko patterin vuoraaminen tietysti hankalampaa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pitäisi joku järkevä äänieriste keksiä makuuhuoneen patterin ympärille. Syksy tullut ja putkia pitkin kantautuva kohina on taas melkoista. Onko sellaista? Vesijohtoputken saaminen peittoon voisi jo jotain auttaa. Koko patterin vuoraaminen tietysti hankalampaa.
Patterin eristäminen lienee mahdotonta. Toki äänieristys on eri asia kuin lämpöeristys, mutta riittävän lähellä toisiaan noin käytännön tasolla.

Joskus kun asuin kerrostalossa, niin meillä kantautui myös aina keskiviikkoisin noin klo. 22 kolinaa patterin kautta. Vaikuitti siltä, että naapurilla oli joku saunavuoro tms. säännöllistä, mikä sai aikaa nylkytyksen ja sänkyä ei voinut irroittaa patterista. No, ei se kauaa kestänyt, mutta silti. Nauttiikohan jotkut tuosta? Asia ratkesi muuttamalla pois.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Patterin eristäminen lienee mahdotonta. Toki äänieristys on eri asia kuin lämpöeristys, mutta riittävän lähellä toisiaan noin käytännön tasolla.
Luin ensin, että "Pettterin eristäminen", ja mietin, että mitähän täällä palstalla - tai Hakaniemessä - on taas tapahtunut. :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös