Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 963 668
  • 47 166

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Toi nykynen laajennin on nimenomaan tuollainen. Se vaan tökättiin pistorasiaan, painettiin muutamaa nappia ja se rupes toistamaan nykyistä verkkoa. Omaa piuhaa ei tarvinnu vetää.
Sellanen röökiaskin kokonen härveli kahdella antennilla.

Laajennin on eri asia kuin mesh-järjestelmä. Itsellä ei ole kokemusta mesh systeemeistä muutakuin lukenut että ovat toimivia, mutta myös hintavia. Tässä Gigantin mainossivu aiheesta: Mesh-verkko: Nopeampi internet-yhteys WiFi-tukiasemien avulla - Gigantti
 

hege

Jäsen
Laajentimesta sen verran, että meillä toiminta riippui vahvasti laajentimen sijoittelusta. Eli tarkoitus oli parantaa nettiä yläkerrassa ja tyhmänä ajattelin että laitan portaikon puoleenväliin (siinä oli hyvä ja huomaamaton paikka) mutta lopputulema oli parempi kun laittoi laajentimen yläkertaan oikeastaan liki varsinaisen "lähettimen" yläpuolelle. Oma tulkinta oli, että näin laajentimelle tuleva signaali vain oli kuitenkin parempi huolimatta välissä olevasta lattiasta. Loppupelissä haettiin pojan kanssa "tieteellisesti" hyvää paikkaa katsomalla missä kohtaa kännykässä on vielä yli puolet wifi verkon palkeista näkyvissä.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Onko jollain palstalaisella kokemusta Mieskaverit - Mieskaveriksi? ?
Toi olisi sellainen homma mikä olis mieleistä. Toki se omakin on, mutta se lapsuus meni ohi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tosta Golden RAX keskustelusta juolahti mieleeni, mikä on sinulle sellainen pikaruokaravintolaketju, johon et missään tilanteessa ikinä menisi? Saa olla Suomessa toimiva mutta ulkomaalainenkin käy. Vastauksensa saa halutessaan perustella.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Jostakin syystä en tunne pienintäkään kiinnostusta käydä Taco Bellissa. Jos moinen tulisi Poriin, jättäisin varmaan käymättä. Helsingissä on ainakin yksi putiikki. Roskaruokaa tulee ylipäätään syötyä melko harvoin. Kaikki suuren luokan purilaispaikat, pitseriat ja grillit pienestä suurempaan käyvät hyvin.

Mutta tuo Taco Bell tai muutkaan täällä tuntemattomat yhdysvaltalaiset ketjut, kuten esimerkiksi KFC, eivät vaan innosta.
MITÄ? Taco Bell on ylivoimaisesti mun suosikki tällä hetkellä Suomessa toimivista jenkkiketjuista. Rakastan ihan hemmetisti tulista/meksikolaista safkaa ja kunhan vaan saadaan eka Taco Bell tänne mun kotikonnuilleni ettei aina tarvi matkustaa vähintään Leppävaaraan tai Helsingin keskustaan niin alan käymään tacoilemassa nykyistäkin useammin. Tästä sainkin inspiraation mun roskaruokailureissulle. Meikä hyppää kohta bussiin ja matkaa Sellon Taco Belliin!
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Hienoa jos pidät. Mausteikas ruoka on riittävän hyvää, mutta jatkan mieluummin pitsalla ja makkaraperunoilla. Pitsaa voisi ahmia jonakin päivänä, tuli juuri mieleen. Ensi viikolla alkaa syysloma, joten varmaan sitten silloin.
En oo muuten toistaiseksi ikinä tilannut grilliltä makkaraperunoita. Heh! Pitäskö sitä sit repästä ens kerralla ja sukeltaa kohti uutta ja tuntematonta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Aa, makkaraperunat. Sillon harvon kun oltiin kasarmilla vuonna 2000 kun olin intissä, niin lähes joka ehtoo tuli sotkun vieressä olevalta grilliltä haettua makkaraperunat. Ja se söpö myyjätär ei yhtään hillinny ruokahaluja... Paikkana Parolannummen Panssariprikaati.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Aa, makkaraperunat. Sillon harvon kun oltiin kasarmilla vuonna 2000 kun olin intissä, niin lähes joka ehtoo tuli sotkun vieressä olevalta grilliltä haettua makkaraperunat. Ja se söpö myyjätär ei yhtään hillinny ruokahaluja... Paikkana Parolannummen Panssariprikaati.
Hyvin pitkälti sama homma. Vuosi oli tosin 2007.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Hyvin pitkälti sama homma. Vuosi oli tosin 2007.
Voisiko tässä olla mahdollisuus että allekirjoittanut ja veli hyödyllinen idiootti ovat massu täynnä murkinaa fäpänneet tuhmat valtion lakanoihin ajatellen samaa grillimyyjätärtä...? Jos näin on, niin sanosin että ollaan miltei sukua!
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Vieläkö muuten Lahen snägäreillä myydään nakkikoiria? Tuskin sentään enää suomikoiria
En tiedä. Minä en ole mikään nakkikiskojen vakiasiakas enkä ole koskaan kuullut nakkikoirista. Jokin juju tässä varmaan on jota en tajua kun olen niin ulkona skenestä. Vuosiin en ole "snägäreillä" käynyt ja sitäkin ennen hyvin hyvin harvoin.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
En tiedä. Minä en ole mikään nakkikiskojen vakiasiakas enkä ole koskaan kuullut nakkikoirista. Jokin juju tässä varmaan on jota en tajua kun olen niin ulkona skenestä. Vuosiin en ole "snägäreillä" käynyt ja sitäkin ennen hyvin hyvin harvoin.
Ei ole jujua, ihan vain kiinnosti/kiinnostaa, että onko lahtelaisten nakkikioskien hinnastossa lihapiirakka kahdella nakilla edelleen "Nakkikoira 2:lla nakilla".
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kummat sanovat kumpia "suippokorviksi": raumalaiset porilaisia vai toisinpäin? Ja mikä tässä on tarina taustalla? :D
 

Nick Neim

Jäsen
Kummat sanovat kumpia "suippokorviksi": raumalaiset porilaisia vai toisinpäin? Ja mikä tässä on tarina taustalla? :D
Vierailin kesällä ensimmäistä kertaa Raumalla, ja lähes kaikki raumalaiset keneltä me tuosta kyseltiin, tuon jutun tunnistivat. Varsinkin nämä vanhemman liiton taksikuskit. Tosin aamuyön pikkutunneilla kun kaverin kanssa tutustuttiin pariin porilaiseen tyttöön, olivat hekin hyvin tietoisia tästä tarinasta, ja vakuuttelivat nimenomaan raumalaisten olevan niitä suippokorvia. Eli ilmeisesti jos oikein tämän olen käsittänyt, niin molemmat kutsuvat toisiaan suippokorviksi. Tai ainakin raumalaiset porilaisia, sen voi varmuudella vahvistaa.

Kuulemma kun porilainen syntyy, nostetaan hänet korvista ylös kohti Raumaa päin ja sanotaan, että tuolla on sivistys. Tälläisen tarinan kuuli useammaltakin. Joku taasen sanoi, että porilaisilta väännetään korvat suipoiksi jo lapsena, jotta hänet tunnistaa sitten porilaiseksi.

Tiärä sitte.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Vierailin kesällä ensimmäistä kertaa Raumalla, ja lähes kaikki raumalaiset keneltä me tuosta kyseltiin, tuon jutun tunnistivat. Varsinkin nämä vanhemman liiton taksikuskit. Tosin aamuyön pikkutunneilla kun kaverin kanssa tutustuttiin pariin porilaiseen tyttöön, olivat hekin hyvin tietoisia tästä tarinasta, ja vakuuttelivat nimenomaan raumalaisten olevan niitä suippokorvia. Eli ilmeisesti jos oikein tämän olen käsittänyt, niin molemmat kutsuvat toisiaan suippokorviksi. Tai ainakin raumalaiset porilaisia, sen voi varmuudella vahvistaa.

Kuulemma kun porilainen syntyy, nostetaan hänet korvista ylös kohti Raumaa päin ja sanotaan, että tuolla on sivistys. Tälläisen tarinan kuuli useammaltakin. Joku taasen sanoi, että porilaisilta väännetään korvat suipoiksi jo lapsena, jotta hänet tunnistaa sitten porilaiseksi.

Tiärä sitte.
Ok, kiitos tästä! Aika velikultia.
 

redpecka

Jäsen
Itte olin ymmärtävinäni joskus, että Rauman kettuja pilkattiin suippokorviksi ja sitten raumalaiset käänsivät sen tarkoittamaan pataässän suippomuotoa. Voin olla perilläkin, mutta tämmöinen mielikuva.

Ylipäätään teidän suippojen vääntö on Suomen paras paikallisvääntö näinä päivinä. Onnittelut. Vaalikaa sitä vitun suipot.
 

redpecka

Jäsen
Vaalitaan toki, muita toimintamalleja ei olekaan. Lukko on kaadettava aina, nyt ja ikuisesti. Seuraava koitos onkin jo viikon kuluttua ensi perjantaina, tällä kertaa Raumalla.
Hyvä teille sinne länsirintamalle!

Idässä puhaltaa ankeat tuulet näinä päivinä tänä vuonna. Ja eiköhän spjutnjikyin lento Länsi-Rannan yli tuota teille molemmille suipoille 3 pointsii. Kuulin luotettavasta lähteestä jotta 6 pistettä on pakattu mopojen sivulaukkuihin. - Kiitos kiitos, mut ei kestä kiittää.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Itte olin ymmärtävinäni joskus, että Rauman kettuja pilkattiin suippokorviksi ja sitten raumalaiset käänsivät sen tarkoittamaan pataässän suippomuotoa.
Mielestäni tuo suippokorvajuttu on kyllä vanhempi kuin Lukon kettulogo? Tämä itseasiassa kiinnostaa itseäkin, sillä en itseasiassa tiedä kuinka vanha juttu tuo edes on? Ainakin jo 90-luvulla tuo oli käytössä, tosin silloin tuo ensimmäinen kettulogokin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mielestäni tuo suippokorvajuttu on kyllä vanhempi kuin Lukon kettulogo? Tämä itseasiassa kiinnostaa itseäkin, sillä en itseasiassa tiedä kuinka vanha juttu tuo edes on? Ainakin jo 90-luvulla tuo oli käytössä, tosin silloin tuo ensimmäinen kettulogokin.
On juu vanhempi juttu, ja oikeastaan se että porilaiset kertovat että se perustuisi tuohon kettulogoon, todistaa osaltaan että he ovat niitä alkuperäisiä suippokorvia. Jotain suljettuun synnytyssairaalaan liittyvää myöhempien aikojen läppää tähän on myös yritetty liittää. Porin vaakunassahan on se erikoisen näköinen karhu, jolla on myös suipot korvat.

Aivan absurdi hommahan tämä on kaiken kaikkiaan. Miksi juuri suipot korvat, kun se tarina ei ole edes kovin hauska. Olisi tosiaan mielenkiintoista tietää koko homman tausta.

Enää ei taida Äijänsuon seisomakatsomossa Ässiä vastaan olla käytössä rytmikästä "suippokorvat!" huutoa, tai chanttia niinku sanotaan?
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Enää ei taida Äijänsuon seisomakatsomossa Ässiä vastaan olla käytössä rytmikästä "suippokorvat!" huutoa, tai chanttia niinku sanotaan?
Ei ole ei. Itse kun olen ollut tuota alunperin aloittamassa (joskaan en keksinyt) niin kyllähän tuo muistoja toisi mieleen.
 

redpecka

Jäsen
Mielestäni tuo suippokorvajuttu on kyllä vanhempi kuin Lukon kettulogo? Tämä itseasiassa kiinnostaa itseäkin, sillä en itseasiassa tiedä kuinka vanha juttu tuo edes on? Ainakin jo 90-luvulla tuo oli käytössä, tosin silloin tuo ensimmäinen kettulogokin.
Ok. Mulla on vain Jatkoaika-keskustelupalsta-aikakauden havaintoja näistä väännöistä.

Tänään on muuten tulilla Suipot-SaiPa. Ylihuomenna puolestaan SaiPa saa vastaansa Suipot.
 
K

Kiekkokatsoja

Ajattelin katsoa telkusta, tuon tän illan länkkäri leffan (kanava kuutonen). Onkos se hyvä?

Lisäys. Ihan ok elokuva oli. Tavallista erinlainen.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös