Raksilan Pleksi
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Kärpät
Minä olen kuullut siitä version vittu, pillu, puupallo, kottikärry ja kondomi.
Joo en tiä määkään. Ja oon sentään ehta Setämies.Siis mikä homma tää runo on ja missä kohtaa tuollaista on käytetty?
Ja joo jään odottamaan kuka ehtii ekana haukkumaan nykynuoret, kun ei tiedetä legendaarista pillupuupallorunoa.
Herra on ikuistanut muuan poikakerhon tunnuslauseen nahkaansa. Ei, en tarkoita "Aina valmiina", vaan "Meine ehre heißt treue."Lausutaanko tämän "Nacci" Tranbergin lempinimi niinkuin "nakki" vai "natsi"?
Lausutaanko tämän "Nacci" Tranbergin lempinimi niinkuin "nakki" vai "natsi"?
Miksi heti ensimmäisenä tuli mieleen NAMBLA?Onko jollain palstalaisella kokemusta Mieskaverit - Mieskaveriksi? ?
Toi olisi sellainen homma mikä olis mieleistä. Toki se omakin on, mutta se lapsuus meni ohi.
Sen kun tietäis. Mikä se edes on?Miksi heti ensimmäisenä tuli mieleen NAMBLA?
Yhellä laajasalolaisella veljellä, tai paremminkin enolla, oli myös tän kaltasta yritystoimintaa. Se on ny lomilla mutta homma jatkunee entiseen malliin kun palaa.Miksi heti ensimmäisenä tuli mieleen NAMBLA?
Yhellä laajasalolaisella veljellä, tai paremminkin enolla, oli myös tän kaltasta yritystoimintaa. Se on ny lomilla mutta homma jatkunee entiseen malliin kun palaa.
En epäile hetkeäkään etteikö NAMBLA tyyppistä kerhotoimintaa pyörittäisi jokunen lestavelikin.Luin ensin, että "yhdellä lestadiolaisella veljellä"
Onko jollain palstalaisella kokemusta Mieskaverit - Mieskaveriksi? ?
Toi olisi sellainen homma mikä olis mieleistä. Toki se omakin on, mutta se lapsuus meni ohi.
Joo ei ole paljoa eroa. Yksi kirjain vaan, lesta - lasta.En epäile hetkeäkään etteikö NAMBLA tyyppistä kerhotoimintaa pyörittäisi jokunen lestavelikin.
Tämän vuoksi kysyin. Ihan kevyin perustein en halua lähteä.Ei ihan suoraan tosta, mutta vastaavasta. Helvetin palkitsevaa hommaa, vaikkakin voi olla muksun taustoista riippuen toki vähän raskastakin.
Itselle tuli sitten stoppi aikaresursseista johtuen ja se oli kova paikka, joten kannattaa silleen kelata tarkkaan.
Tämän vuoksi kysyin. Ihan kevyin perustein en halua lähteä.
En missään tapauksessa halua tilannetta, jossa juuri kun luottamus ja kaveruus on saavutettu, joudunkin katoamaan. Tai päinvastoin.
Arvelisin, ettei ole kovin laadukas veitsi. Perusteluna arvelulle se, että on incclubin tilaajalahja tms. Varmaa tietoa ei toki ole, voihan tuo olla vaikka lahja ja lopulta laadukkaampikin tuote.Tekeekö tällä veitsellä mitään, eli heitänkö roskiin vai vienkö suutarille teroitettavaksi?
Ei mitään tuollaisia. Teroituspuikolla.Arvelisin, ettei ole kovin laadukas veitsi. Perusteluna arvelulle se, että on incclubin tilaajalahja tms. Varmaa tietoa ei toki ole, voihan tuo olla vaikka lahja ja lopulta laadukkaampikin tuote.
Älä vie suutarille, vaan osta kaupasta veitsenteroitin ja teroita itse kotona. Noita myydään aika monissa kaupoissa. Jos tuo veitsi on edes kelvollinen, niin tuon teroittimen kanssa saat pidettyä sen terävänä itsekin. Tai minkä tahansa sileäteräisen veitsen.
Teroituspuikko on varmasti hyvä, tai oikeasti ehkä jopa parempikin vaihtoehto veitsenteroittimelle, mutta sitä pitää osata käyttää oikein, jotta sillä saa aikaan hyvän terän. Kyllähän sitä oppii käyttämään, mutta tuo teroitin on helpompi ja useimmille kotioloissa veitsiä teroittavalle riittävä. Teroittimia on erilaisia, joten juuri linkkaamani kaltaista ei toki tarvitse hankkia, jos teroittimeen päätyy.Ei mitään tuollaisia. Teroituspuikolla.
Itse en kyllä tuollaisella puikolla lähtisi teroittelemaan, vaan suosittelen lämpimästi tätä: Timanttiviila Dianova Cook | Kokkipuoti. Tuolla ei saa paskottua terää ainakaan ihan yhtä helposti ja ainakin itse saan helposti terän omiin japanilaisiin veitsiini, vaikka en todellakaan mikään teroituksen ammattilainen ole.Ei mitään tuollaisia. Teroituspuikolla.
Tinken veitsi on aika halpa ns perus kokkiveitsi, mutta moneen halpaan veitseen verrattuna tässä on potentiaalia. Terä on nimittäin sen verran korkea ettei sormien nivelet ota kiinni leikkuulautaan kun tuollaisella silppuaa.
Riippuu aika paljon minkä laatuista rst:tä tuo on, eli hiilen ym määrä ja miten helposti teroittuu.
Tuota... hyvä ja huono laatu ei ole = kuinka usein joutuu teroittamaan. Niillä on korrelaatiota mutta ei ihan noin yhtäläistä.Itse en kyllä tuollaisella puikolla lähtisi teroittelemaan, vaan suosittelen lämpimästi tätä: Timanttiviila Dianova Cook | Kokkipuoti. Tuolla ei saa paskottua terää ainakaan ihan yhtä helposti ja ainakin itse saan helposti terän omiin japanilaisiin veitsiini, vaikka en todellakaan mikään teroituksen ammattilainen ole.
Huonon ja hyvän kokkiveitsen suurin ero on terän materiaalin laadussa, eli huonoa veistä joutuu teroittamaan useammin. Jos veitsi sinänsä sopii käteen ja tuntuu mukavalta käyttää, niin ei muuta kuin uutta terää vaan timanttiviilalla.
No siis joo, tottakai joka hommaan oikea veitsi on paras vaihtoehto, mutta lähinnä meinasin, että halpisveitselläkin pärjää jos se muuten sopii käteen, mutta pääosin niitä joutuu kyllä teroittamaan selvästi useammin. Ja huonokin veitsi on ihan käyttökelpoinen kunhan siinä on vaan kunnon terä, eli sinänsä tuollainen halpisveitsi (josta keskustelu lähti) voi olla ihan riittävä.Tuota... hyvä ja huono laatu ei ole = kuinka usein joutuu teroittamaan.
Toki hifistelen keittiö(ja muidenkin)veitsien kanssa, mutta yli 30 vuotta kokemusta on näyttänyt että oikeaan tarkoitukseen oikea veitsi on tärkeämpi kuin kallis veitsi joka hommaan.