Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 971 358
  • 47 166

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pitäisikö näiden Viasat Urheilu ja Viasat Sport kanavien NHL-lähetysten kuulua tähän Telia liigapassi ja Viasatin jääkiekkotarjonta-pakettiin?

Nyt ilmoittaa vain ettei kanavilla voida näyttää tekijänoikeus syiden takia muuta kuin NHL-pelejä. Ja just noita NHL-pelejä kanavilta katselisinkin.

Onko muilla vastaavaa vikaa kyseisessä paketissa? Ja onko tässä vikaa lainkaan?

Ei siis näy Viasatin Urheilu ja Sport kanavilla näytettävät NHL-pelitkään tällä minun paketillani? Ei suorana lähetyksenä eikä kirjastostakaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Pitäisikö näiden Viasat Urheilu ja Viasat Sport kanavien NHL-lähetysten kuulua tähän Telia liigapassi ja Viasatin jääkiekkotarjonta-pakettiin?

Nyt ilmoittaa vain ettei kanavilla voida näyttää tekijänoikeus syiden takia muuta kuin NHL-pelejä. Ja just noita NHL-pelejä kanavilta katselisinkin.

Onko muilla vastaavaa vikaa kyseisessä paketissa? Ja onko tässä vikaa lainkaan?

Ei siis näy Viasatin Urheilu ja Sport kanavilla näytettävät NHL-pelitkään tällä minun paketillani? Ei suorana lähetyksenä eikä kirjastostakaan.

Ei ole tuota pakettia, mutta kyllä ne ainakin Telian sivujen mukaan pitäisi näkyä. Jos siis tästä puhut.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Ei ole tuota pakettia, mutta kyllä ne ainakin Telian sivujen mukaan pitäisi näkyä. Jos siis tästä puhut.

Tuosta samasta paketista puhun. Minä sain vain paketin vielä kympin edullisempaan hintaan. Mutta ei kai se selitä tuota toimimattomuutta?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
MITÄ? Taco Bell on ylivoimaisesti mun suosikki tällä hetkellä Suomessa toimivista jenkkiketjuista. Rakastan ihan hemmetisti tulista/meksikolaista safkaa ja kunhan vaan saadaan eka Taco Bell tänne mun kotikonnuilleni ettei aina tarvi matkustaa vähintään Leppävaaraan tai Helsingin keskustaan niin alan käymään tacoilemassa nykyistäkin useammin. Tästä sainkin inspiraation mun roskaruokailureissulle. Meikä hyppää kohta bussiin ja matkaa Sellon Taco Belliin!
Jaa. Wolt toimittaa Taco Belliä himaan. Siitä sitten safkaa tänään, en illalla kokkaa. Tulee lätkää, fudismatsi, ja lätkää. Formulat mennee sitten mitä kaapeista löytyy (jääkaapissa on muutakin kun valo).

Tulinen. Kyllä. Ilman chiliä en pärjää.
 
Suosikkijoukkue
Häviää viimeistään finaaleissa
Jaa. Wolt toimittaa Taco Belliä himaan. Siitä sitten safkaa tänään, en illalla kokkaa. Tulee lätkää, fudismatsi, ja jätkää. Formulat mennee sitten mitä kaapeista löytyy (jääkaapissa on muutakin kun valo).

Tulinen. Kyllä. Ilman chiliä en pärjää.
Aivan. En mä tosiaan edes muistanut/tajunnut että myös Taco Bell kuuluu Woltin piiriin. Hyvähän tuo on tiedostaa, jos vaikka joskus iskee sellanen lazy day ja tekee silti mieli vetää mehevä burrito maukkaiden nachojen kera naamioon.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Aivan. En mä tosiaan edes muistanut/tajunnut että myös Taco Bell kuuluu Woltin piiriin. Hyvähän tuo on tiedostaa, jos vaikka joskus iskee sellanen lazy day ja tekee silti mieli vetää mehevä burrito maukkaiden nachojen kera naamioon.
Tänään on juuri tuollainen päivä. Kävelyä olisi noin kilsa eestaas, mut. No. On se lazy day.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Uusi palstajäsen tässä moi. Puran mieleltäni heti paljon pohtimani kysymyksen:

Mistä tulee täällä usein käytetty sanonta napsun verran parempi?
 

Nick Neim

Jäsen
Uusi palstajäsen tässä moi. Puran mieleltäni heti paljon pohtimani kysymyksen:

Mistä tulee täällä usein käytetty sanonta napsun verran parempi?
Iltaa ja tervetuloa palstalle.

Mitään faktaa tai linkkiä ei tähän ole heittää, mutta napsu liittyy ainakin hyvin olennaisesti ampumahiihdossa ampumakasan "siirtämiseen" helpohkosti, eli kyseessä on kohdistetun aseen hienosäätöä. Tämän vuoksi urheilijat ottavat "napsuja" kun olosuhteet muuttuvat esimerkiksi tuulen suunnan tai voimakkuuden myötä, ja näin ollen napsuilla saadaan taas ampumakasaa keskemmälle taulua.

Napsun verran sanonta tulee siis hyvinkin todennäköisesti tuolta ampumahiihdosta.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Itekkin muistan intistä että kun ammuttiin ensin kolme kohdistuslaukausta niin sitten osumien mukaan tähtäintä siirrettiin X napsun verran länteen/itään.
 

Sue

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, #89; lentosuukko KooKoolle
Kiitän myötämielisestä vastaanotostanne.

Ei olisi tällainen selitys tullut mieleenkään, mutta kuulostaa täysin loogiselta. Syystä tai toisesta olen oppinut ilmaisun nimenomaan tätä palstaa seuraamalla, joten luulin sen liittyvän napsaukseen, joka kuuluu kun kiekko osuu lapaan. Kyllä, tähän kohtaan saa ajatella valitsemansa hymiön.

edit: typo
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Napsuhan voi olla myös ns. näkäräinen, eli pieni ja terävä alkoholiannos, jollaisella muiden muassa Tapio Rautalapio tapasi hermojaan rauhoittaa ja kättään vakauttaa ennen jousiammuntasuorituksiaan.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Napsuhan voi olla myös ns. näkäräinen, eli pieni ja terävä alkoholiannos, jollaisella muiden muassa Tapio Rautalapio tapasi hermojaan rauhoittaa ja kättään vakauttaa ennen jousiammuntasuorituksiaan.
Totta muuten tämäkin. Tosin tässä huushollissa se tunnetaan nimillä "tömäys" tai "tymäys".
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Ei toimita täällä päin maailmaa ja nyt loppuu se Taco Bellistä puhuminen, nälkähän tässä tulee. TB on parasta pikaruokaa ikinä.
No e. Tuli tilattua ja syötyä. Nih. Taco Bell.
 

ace

Jäsen
Vittu, Pillu, Puupalli...
Muistaako joku tämän kansanrunon loppuosan?

Muistaakseni siinä ei käytetä rumia sanoja ja ainakin sammakko on mainittu.

Tuli vaan mieleen luettuani tiettyjä keskusteluja tällä palstalla tänään.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Peltipurkki, Poolopaita, Sisu-aski. Eikö? Noin mä sen muistan.

Edit: Lisäsin peltipurkin. Nyt oli se mitä muistelisin ainakin meilläpäin olleen.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vittu, Pillu, Puupalli...
Muistaako joku tämän kansanrunon loppuosan?
Mä olen kuullut ... puupallo (!) peltimuki ja poliisi... asti. Jaksaiskohan ite googlailla, vai odotanko helppoa ratkaisua?
 

Glove

Jäsen
Mä olen kuullut ... puupallo (!) peltimuki ja poliisi... asti. Jaksaiskohan ite googlailla, vai odotanko helppoa ratkaisua?
Googlaamalla löytyy ainakin erilaisia vaihtoehtoja.

Vittu, pillu, puupallo, peltimuki ja lusikka.
Vittu, pillu, puupallo, huoranperse pesuvati
Vittu, pillu, viinapullo, peltimuki, perseensuti
Vittu, pillu, puupallo, peltimuki ja poliisi.
Pillu, pylly, puupallo, peltimuki ja kersantti.
Vittu, pillu, puupallo, peltimuki ja ämpäri.

Todennäköisesti kyseessä ovat ainakin, vittu, pillu puupallo ja peltimuki. Viimeisestä sanasta syntynee kiista.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Leon

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siis mikä homma tää runo on ja missä kohtaa tuollaista on käytetty?

Ja joo jään odottamaan kuka ehtii ekana haukkumaan nykynuoret, kun ei tiedetä legendaarista pillupuupallorunoa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Siis mikä homma tää runo on ja missä kohtaa tuollaista on käytetty?

Ja joo jään odottamaan kuka ehtii ekana haukkumaan nykynuoret, kun ei tiedetä legendaarista pillupuupallorunoa.
Joo en tiä määkään. Ja oon sentään ehta Setämies.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

ace

Jäsen
Kiitoksia vastauksista, näköjään versioita on siis monia. Itse olen kuullut aina puupalli, mutta ilmeisesti se on puupallo.

Kuulemani verio siis kokonaisuudessaan:

Vittu, pillu, puupalli, peltimuki ja sammakko.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Lausutaanko tämän "Nacci" Tranbergin lempinimi niinkuin "nakki" vai "natsi"?
Herra on ikuistanut muuan poikakerhon tunnuslauseen nahkaansa. Ei, en tarkoita "Aina valmiina", vaan "Meine ehre heißt treue."
Tiiä sit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös