Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 022 359
  • 47 213

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nahkaparturi kirjoitti:
En haluaisi kuitenkaan luopua osakkeesta (maksavat jonkin verran osinkoa vuosittain), vaan ainoastaan sanoa irti lankaliittymän kuukausimaksuineen. Että onnistuuko?

Onnistuu.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
vilperi#18 kirjoitti:
P Onko mitään muita keinoja selvittää numeron "omistaja", ja jos on, miten?

Yleensä numeron haltija selviää soittamalla ko. numeroon. Tietysti voi olla, että puhelimeen vastaa joku muu kuin varsinainen haltija, tai sitten langan toisessa päässä ei suostuta kertomaan kuka siellä oikein luuraa, mutta yleisesti luulisin tuon olevan melko takuuvarma keino.
 

peikko#13

Jäsen
Kysymys sanasepoille, mikä on oikea verbimuoto sanalle torpeedo?
 

peikko#13

Jäsen
Troy kirjoitti:
Se on torpedo ja verbi on torpedoida.

Selvä sir. Tuo torpedoida kuulostaa kyllä erikoiselta, mutta eipä tullu pienessä mielessä yhtään järkevämpääkään keksittyä, joten uskottava se on.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ouzala kirjoitti:
No aakkoset kun osaat ja laittaa ne vielä jonkinnäköiseen järkevään järjestykseen, niin se on siinä.
Aakkosten lisäksi kannattaa harjoitella myös yhdyssanoja. Tämä ihan vaan vihjeenä scala10:lle. Tiedotusoppia voi sitten opiskella vaikka Tampereen yliopistossa, mutta tutkinto ei ole edellytys toimittajaksi pääsemiselle/päätymiselle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Helou. Ehtisikö joku neuvomaan, kuinka saan tuon Ylen Torino-streamin toimimaan, kun eivät usko, että olen Eurovisionin alueella:

Sivuilla olevaa videomateriaalia voi katsella ainoastaan Eurovision alueella. Koska sijaintianne ei voida varmistaa, emme valitettavasti voi näyttää teille sivujen videotarjontaa.

Pernaveikko puheli jotain proxyista tuolla Torino-ketjussa. Yritin jotain, mutta en vain osannut, enkä siis näe lähetystä vieläkään. Ei muuta, mutta näkisi edes torstaina sen Suomi-Italia -matsin.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko. /HC Tallinna !
Designer kirjoitti:
Aakkosten lisäksi kannattaa harjoitella myös yhdyssanoja. Tämä ihan vaan vihjeenä scala10:lle. Tiedotusoppia voi sitten opiskella vaikka Tampereen yliopistossa, mutta tutkinto ei ole edellytys toimittajaksi pääsemiselle/päätymiselle.

Jaahast, mielestäni pitäisi myöskin hieman ajatella olisiko sinulla jotakin annettavaa suurelle yleisölle, eiköhän värittömiä oikeinkirjoittavia lättäpäitä ole toimittajina jo riittävästi. Itse näenkin että yksikin tälläinen lisää on liikaa, on foorumeja jotka varmasti tarvitsevat hyvin kirjoittavia ja kieliopin hallitsevia tyyppejä muutenkin, ei siinä tarvitse kouluttautua kuin äidinkielellisesti.

Niin että ennen kouluttautumista kannattaa katsella peiliin, "onko minusta kiinnostavaksi toimittajaksi vai ei" ? Toinen mahdollisuus onkin sitten uni vaikeuksista kärsivien ihmisten auttaminen, mikäli nimittäin havaitsee itsensä tylsäksi lättäpääksi.

veini
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Miksi aina kaikki kiinnostavat, mukavat ja parhaat naiset on niitä varattuja?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ouzala kirjoitti:
Siksi, koska ne on kiinnostavia, mukavia ja parhaita.
Tuo oli vähän liiankin ilmeinen vastaus, mutta kieltämättä aika lailla totta...

Mikähän siinä taas on, että kaikki asialliset, kiltit ja ystävällisimmät miehet on niitä sinkkuja?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Ouzala kirjoitti:
No koska me ollaan nöss... siis itsenäisiä!
Tuo selittäneekin kaiken. Naiset eivät pidä itsenäisistä miehistä, koska heillä (siis naisilla) on ns. luontainen hoivausvietti ja helpoin hoivattava on sellainen rentun retale, jolta itsenäisyys puuttuu ihan täysin.

Asia on valjennut vihdoinkin!
 

Sörkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ted Raikas kirjoitti:
Tuo oli vähän liiankin ilmeinen vastaus, mutta kieltämättä aika lailla totta...

Mikähän siinä taas on, että kaikki asialliset, kiltit ja ystävällisimmät miehet on niitä sinkkuja?

Syy on siinä että tällainen kusipää "haista vittu!" paska rockpunkhyypiö elää parisuhteessa.

Eli viekää se asiallinen, kiltti ja ystävällinen minä saunan taakse ja ottakaa se kusipää "haista vittu!" paska rockpunkhyypiö esiin niin parisuhteista ei ole puutetta.

Tosin poikamiehenä olisi toisinaan kivaa.

Kuten ehkä tänään.

Kalsarikänniketjussa ehkä jatkoa.
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Ted Raikas kirjoitti:
Tuo selittäneekin kaiken. Naiset eivät pidä itsenäisistä miehistä, koska heillä (siis naisilla) on ns. luontainen hoivausvietti ja helpoin hoivattava on sellainen rentun retale, jolta itsenäisyys puuttuu ihan täysin.

Asia on valjennut vihdoinkin!
Hehheh! Tämä selittääkin sen, miksi munlaisella elämäntapaluuserilla onkin ollu ihmeen hyvä kysyntä. Ja osa mimmeistä on ollu jopa aika hienoja kissoja, vaikka mä ite en mikään ykköspalkinto ole. Mutta hoivata mua kyllä pitää ja perään kattoa, etten kohkaa liikaa kännipäiten. Tää nykyinen onkin sitten vissiin sellainen, jonka kanssa ollaan vaikka loppuikä. Mulle passais ainakin...
 

Sörkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ouzala kirjoitti:
No mut tunnistaa seuraavaksi Turun yöelämässä seuraavanlaisesta käytöksestä:

Tulen baaritiskille takki täysin auki, huutelen jatkuvasti "siis mitä vittua?" ja huomauttelen tyttöjen liian isoista tisseistä. Siitä on hyvä jatkaa keskustelua kaverin kämpillä tapahtuvasta "tunti ja vaihto" maratoonista.

Auttaako tämmöinen reilun viikon kasvanut parransänki?

Parrasta on paha sanoa, mutta kun itse olen saanut suvussani joskus menneisinä aikoina jotain ulkomaista verta (ei vissiin ruotsalaista - luojan kiitos) niin parta kasvaa tummana. Ja hiukset. Eräs parturi kerran kysyikin että värjäänkö? En kai nyt helkutti. Homppelipoikien hommia.

Joten omien kokemuksien mukaan parran on syytä kasvaa tiheään ja tummana. Ja tummat hiukset eivät ole vissiin mikään haittapuoli. Eivätkä ruskeat silmät.

Mutta naiset joiden kanssa olen pidempään parisuhteessa viettänyt (puhutaan vuosista) ovat olleetkin sitten niitä saatanan villikissoja.

Tosin ei niissä "kyllä kulta" tipuissa mitään haastetta olisikaan.

Eli nykyään on menossa se kolmas pitkä parisuhde ja "haista vittu!" kuuluu edelleen arkipäivään. Yli 5 vuotta jo takana. Joten en ole muuttunut vielä iän myötä pehmeäksi.

Eli parrasta se kaikki lähtee vaikka nykyään ajankin kaikki pois.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Jos on vuokrannut Avikselta auton, joka on "G-class", niin mitä kannattaa odottaa? Ei varmaan Puntoa mutta jotain vitun pakettiautoa? G-mersua? Vaihteleeko maittain, eli Suomessa saisi Jaken, mutta Italiassa vähän ajellun Punton?

Brömbröm.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sörkä kirjoitti:
Eli viekää se asiallinen, kiltti ja ystävällinen minä saunan taakse ja ottakaa se kusipää "haista vittu!" paska rockpunkhyypiö esiin niin parisuhteista ei ole puutetta.
Hmm, kuulostaa ihan käyvältä idealta ja varmasti toimii, mutta sattuu olemaan niin tylsä kirves käytössä, että sitä asiallinen/kiltti/ystävällinen -minää ei tahdo saada hengiltä sitten millään. Sattuu niin pahasti, että on pakko jättää se pään sahaaminen kirvehellä sikseen.

Ei kellään olisi toimivaa pokasahaa lainata?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Cosmo kirjoitti:
Jos on vuokrannut Avikselta auton, joka on "G-class", niin mitä kannattaa odottaa? Ei varmaan Puntoa mutta jotain vitun pakettiautoa? G-mersua? Vaihteleeko maittain, eli Suomessa saisi Jaken, mutta Italiassa vähän ajellun Punton?

Brömbröm.

Onkin niin satanistisen vaikeata katsoa Aviksen sivuilta, mitä G-luokka tarkoittaa Italiassa.

Eli näyttäisi olevan tarjolla Renault Scenicciä tai vast.

Tosin tässä mainittakoon, että yhden vuokrauskerran kokemuksella Avis on myös harrastanut "upgreidausta" ja itse sain yhtä luokkaa paremman auton, kuin olin varannut. Syytä en tosin muista, mutta en kysellytkään, olin vain tyytyväinen autooni.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Onko se aina se sama tyyppi joka kerran vuodessa tapahtuvan lumimyrskyn
aikaan siellä New Yorkissa vetää sukset komerosta ja sivakoi päivän ulkona
päästen ympäri maailmaa uutislähetyksiin..?

nim:"deja vu?"
 

Pluto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko luistimet todella yli puolet halvempia jenkeissä, vai onko mua kusetettu. Olen katsellut Bauerin Supreme 5090 luistimia, joidenka ovh on 400€ täällä Suomessa. Jenkeissä näyttää olevan retail price jossain webbi-puljussa 230$ ja hinta nyt 135$. Saishan niistä paljon alennusta täälläkin, mutta ei kyllä mitään verrattuna tohon jenkkihintaan.
 

scholl

Jäsen
varjo kirjoitti:
Tosin tässä mainittakoon, että yhden vuokrauskerran kokemuksella Avis on myös harrastanut "upgreidausta" ja itse sain yhtä luokkaa paremman auton, kuin olin varannut. Syytä en tosin muista, mutta en kysellytkään, olin vain tyytyväinen autooni.

Yleensä upgradeuksen syy on se, että suurin osa porukasta varaa Golf/Focus/Megané-luokan auton ja jos sellaista ei ole vapaana juuri siinä toimipisteessä niin antavat isomman. Sehän ei näet aina mene juuri tasan se varaustilanne sen suhteen paljonko kokonaiskysyntä autoille on ja mikä on eri luokan autojen jakauma. Voivat katsoa, että mielummin ylibuukkaavat jonkun koko luokan, jos jonkun toisen autoja on reilusti vapaana kuin antaisivat isomman määrän isompia autoja olla kokonaan ilman käyttöä.

G-ryhmän auto voi olla mielestäni pienehkö tila-auto kuten tuossa kuvassa Scenic tai sitten joku Passat, 626 tai vastaava farmariauto. Useimmiten siellä on pari vaihtoehtoa. Italiassa autot ovat yleensä aina dieselkoneella ja useimmiten manuaaleja. Aviksella on suhteellisen paljon Fordia, Renaultia ja Opelia. Hertzillä puolestaan Mazdaa ja Fordia.
 

Jomppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pluto kirjoitti:
Onko luistimet todella yli puolet halvempia jenkeissä, vai onko mua kusetettu. Olen katsellut Bauerin Supreme 5090 luistimia, joidenka ovh on 400€ täällä Suomessa. Jenkeissä näyttää olevan retail price jossain webbi-puljussa 230$ ja hinta nyt 135$. Saishan niistä paljon alennusta täälläkin, mutta ei kyllä mitään verrattuna tohon jenkkihintaan.

Todennäköisesti kusetettu. Nopealla googletuksella sai selville, että kyseisiä luistimia saa alle 200€ (Tuossa suora lainaus eräästä vieraskirjasta 189,-/Intersport-Suomenoja). Jopa Bauerin Supreme 8090 luistimia saa alle 300€.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Naisille vittuilusta, osa 1.

Ted Raikas kirjoitti:
Mikähän siinä taas on, että kaikki asialliset, kiltit ja ystävällisimmät miehet on niitä sinkkuja?

Niin, itse kokeilin tässä taannoin ko. asian tiimioilta baarissa, minkälainen vaikutus on, jos menee ja vittuilee pöydälliselle (5..7 henkeä) täysin tuntemattomia naisia.

Tulos oli vaatimaton. Tähän tosin ehkä vaikutti se, että yksi ko. naisista taisi sittenkin tuntea allekirjoittaneen, koska hän tiesi nimeni, koska totesi jotakuinkin: "Hei erva, et sä oikeesti ole tollanen kusipää."

Puolustuksena voidaan sanoa, että olin kyllä aikamoisessa leijapierussa, kun heiluin lähinnä astraalikehona, enkä ilmeisesti siitä syystä tunnistanut sitäkään akkaa vaatteet päällä.

Lopputuloksena oli kuitenkin se, että kissaa ei herunut. Perkele!

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös