Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 999 086
  • 47 191

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
En varsinaista jääkiekkovarusteketjua täältä löytänyt, joten laitetaan tänne. Pystyykö luistimen kiertojäykkyyden menettänyttä kenkäosaa mitenkään vahvistamaan suutarin/luistinsepän toimesta? Olisi muuten tosi hyväkuntoiset luistimet, mutta runko on sen verran nöyrtynyt, että antaa liikaa periksi sirklatessa ja spurteissa.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joskus nuoruudessani Helsingin Myllypuron jäähallilla oli teroituksen yhteydessä varusteiden korjauspalvelu. Luistimet sai tikattua, ja tikkauksella niistä sai jäykemmät. En tiedä mahtaako nykyään moista palvelua enää olla, kun luistinten materiaalikin taitaa olla jotain muuta kuin nahkaa. Jos ei, niin voi vaan todeta, että ennen asiat olivat paremmin.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
En tiedä mahtaako nykyään moista palvelua enää olla, kun luistinten materiaalikin taitaa olla jotain muuta kuin nahkaa. Jos ei, niin voi vaan todeta, että ennen asiat olivat paremmin.

Soitto paikalliseen suutariin, joka asioista ymmärtää, selvensi asioita. Hänen mukaansa nykypäivän isoista valmistajista ainoastaan Grafin luistimen kenkäosaa pystyy suutari vahvistamaan ja korjailemaan, koska niissä päämateriaali juurikin tuota nahkaa. Kevlar/uretaani/lasikuitukenkä on tekemätön paikka ammattilaisellekkin. Siispä luistinkaupoille.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Onko parempaa tapaa päästä julkisilla Klaukkalasta Hartwall Areenalle kuin bussilla Helsingin keskustaan ja sieltä junalla Ilmalaan?
 

Elazi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Red Wings
Mikäli 339:llä olet tulossa, niin jäät pois Ruskeasuolla ja vaihdat 57:aan.
Myös 59 menee Hartwall Arenan läheltä (kävelymatka), 339:stä täytyy hypätä pois haagan liikenneympyrän jälkeen ja samoilta pysäkeiltä jatkaa 59 kohti pasilaa.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Myös 59 menee Hartwall Arenan läheltä (kävelymatka), 339:stä täytyy hypätä pois haagan liikenneympyrän jälkeen ja samoilta pysäkeiltä jatkaa 59 kohti pasilaa.
Myös 23:lla pääsee areenalle. Tällöin pitää hypätä pois 339:stä Ruskeasuon varikon pysäkillä ja kävellä n. 100 metriä Hakamäentien Ruskeasuon varikko -pysäkille. Tällä pysäkillä pysähtyvät kaikki kolme: 57, 59 ja 23. 59:llä ja 23:lla pitää jäädä pois Ison Pajan pysäkillä.

PS. Miksi et katsoisi Reittioppaasta, koska sieltä saisit kätevimmin tiedon sopivimmasta reitistä?
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Mistä porukka on tilaillut musteita tulostimiin?

Tilasin Fininkistä tossa keväällä ja toimitus oli nopeaa ja palvelu hyvää, mutta ainakin tarvikemusteita saanen jostain halvemmalla. Kannattaisiko tilata ulkomailta? Itellä tulostimena Canon Pixma MG5250.
 

Rixa88

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mikä ihme siinä on että mitä vanhemmaksi olen tullut, niin sitä harvemmin olen tullut kipeäksi? Ala-asteajoilta on lukuisia muistoja siitä, että olen koulupäivänä kotona kipeänä. Sitten taas esim. inttiaikana 2008 olin vuoden palvelusaikana vain kerran kipeänä. Vuodesta 2010 eteenpäin taas olen ollut kipeänä yhteensä 4-5 kertaa, vatsataudit ja flunssat mukaanlukien. Viimeksi olin kipeänä maaliskuussa 2013.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikä ihme siinä on että mitä vanhemmaksi olen tullut, niin sitä harvemmin olen tullut kipeäksi? Ala-asteajoilta on lukuisia muistoja siitä, että olen koulupäivänä kotona kipeänä. Sitten taas esim. inttiaikana 2008 olin vuoden palvelusaikana vain kerran kipeänä. Vuodesta 2010 eteenpäin taas olen ollut kipeänä yhteensä 4-5 kertaa, vatsataudit ja flunssat mukaanlukien. Viimeksi olin kipeänä maaliskuussa 2013.
Lapset on kipeänä jatkuvasti, varmaan johtuu kehittymättömämmästä vastustuskyvystä, huonommasta hygieniasta ja erilaisesta elinpiiristä, eli pöpöt jyllää jatkuvasti esim koulussa tai päiväkodissa.
Eli ehkä syöt nykyään vain omaa räkää?
 

xAnZax

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mikä ihme siinä on että mitä vanhemmaksi olen tullut, niin sitä harvemmin olen tullut kipeäksi? Ala-asteajoilta on lukuisia muistoja siitä, että olen koulupäivänä kotona kipeänä. Sitten taas esim. inttiaikana 2008 olin vuoden palvelusaikana vain kerran kipeänä. Vuodesta 2010 eteenpäin taas olen ollut kipeänä yhteensä 4-5 kertaa, vatsataudit ja flunssat mukaanlukien. Viimeksi olin kipeänä maaliskuussa 2013.
Kävin juuri tänään hakemassa sairaslomaa, kun kuume pääsi yllättämään. Terkkari vaan naureskeli, että olen ollut viimeeksi päivälleen kaksi vuotta sitten samalla asialla. Se on poijaat tarkkaa puuhaa tämä sairastelu, ei sitä ihan milloin vaan voi kipeänä olla. On tietty jotain pikku nuhaa yms. ollut välillä, muttei mitään sellaista että olisi töistä tarvinnut olla pois.
 
Viimeksi muokattu:
Lapset on kipeänä jatkuvasti, varmaan johtuu kehittymättömämmästä vastustuskyvystä, huonommasta hygieniasta ja erilaisesta elinpiiristä, eli pöpöt jyllää jatkuvasti esim koulussa tai päiväkodissa.
Eli ehkä syöt nykyään vain omaa räkää?

Kyllähän tuo on jossain määrin todistettu juttu, että sairastelu johtuu yleensä huonosta käsihygieniasta. Alkakaa pesemään niitä käsiä, niin loppuu se saikuttaminen. Hesarin toimittaja teki mainiota tutkivaa journalismia aiheesta. Hän alkoi siis kiinnittämään huomiota käsienpesuun ja oliko 13 vuotta terveenä, kunnes perheeseen syntyi pieni räkäinen lapsi... Minä pesen käsiä jatkuvasti ja sairaana olen noin kerran kolmessa vuodessa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä ihme siinä on että mitä vanhemmaksi olen tullut, niin sitä harvemmin olen tullut kipeäksi? Ala-asteajoilta on lukuisia muistoja siitä, että olen koulupäivänä kotona kipeänä.
Mulla toi on päinvastoin. Esimerkiksi ala-asteella mä en ollut päivääkään koulusta pois sairauden takia. Joskus harvoin nousi iltaisin pieni kuume, mutta aina sitä kuitenkin tiesi että aamulla se on ohi ja pääsee normaalisti kouluun. Meillä kotona ihmeteltiin sitä opettajien neuvoa että muka yksi terve päivä pitäisi olla välissä. Vanhemmatkin taisivat sairastella harvoin. Nyt sitten taas tuntuu että kaikki pienetkin flunssat iskee muhun.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Nyt sitten taas tuntuu että kaikki pienetkin flunssat iskee muhun.
Sitä se alkoholin nauttiminen teettää, heh.

Minäpä en ole ollut flunssassa koko syksyn aikana. Tyypillisesti minulle tulee vähintään jonkinlainen kurkkukipu, nuha tai kuume aina koulujen alkaessa mutta tällä kertaa olen ollut täysin terve koko syksyn. Yleensä olen ollut flunssassa keskimäärin kerran kuussa. Heinäkuussa olin viimeksi pari päivää kipeänä, johtui varmaan poikkeuksellisen rankasta treenaamisesta paahtavina hellepäivinä. Salaisuuteni flunssattomuuteen on ollut ashwagandhan VAROITUS! Linkki vie nimeltämainitsettoman luontaistuotekaupan sivulle, joka sisältää kaupallista materiaalia. Lisäksi otan punahattu-uutetta jos tuntuu vähääkään siltä, että flunssa voisi ola tuloillaan. Näiden lisäksi sitten perus C- ja D-vitamiinit sekä magnesium iltaisin.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Syksyllä 1997 olin viikon verran nuhakuumeessa, kunnes sitten keväällä 2012 heti uudelleen. Jälkimmäisessä tapauksessa syynä taisi olla toimistolla liikkeellä ollut tauti. Käsihygienian ansiota paljolti tuo pitkähkö taudittomuus, mutta kun ei sitä kahvipannuakaan hanskat kädessä viitsi käsitellä.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Yleensä olen ollut flunssassa keskimäärin kerran kuussa.

Tuohan on ihan järkyttävän usein joten sinuna jättäisin nuo luontaistuotteet pois. Minä olen keskimäärin pari kertaa vuodessa flunssassa näiden välikelien aikana kun ilmasto muuttuu kesäisen lämpimästä kylmään talveen ja puolisen vuotta myöhemmin takaisin kesään.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Tuohan on ihan järkyttävän usein joten sinuna jättäisin nuo luontaistuotteet pois.
Käsitit ilmeisesti väärin, eli kun olen tätä luontaistuotetta käyttänyt, en ole tullut kipeäksi ollenkaan. Olen myös ohittanut tyypilliset syysflunssat. Tuo kerran kuussa kipeänä oli silloin kun en vielä syönyt tätä tuotetta.

E2: ongelma ratkaistu
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yöpöydällä on ajoittain usampia laitteita, kuten kännykkä, kello, ipad, kuulokkeet tai fillarin lamppu, jotka kaikki latautuvat USB laturilla. On aika tyhmää pitää useaa laturia jatkojohdon päässä, kun paljon parempi ratkaisu olisi yksi iso laturi, missä olisi useita USB liittimiä. Yritin netistä etsiä ja löysinkin jotain tuon kaltaista. Löysinkin, mutta en löytänyt mitään speksiä, että paljonko sitä virtaa irtoaa kullekin ladattavalle laitteelle. Esim. ipad kolmonen ei lataudu auton tupakansyttyttimeen tungettavalla USB liittimellä ja siitä johdolla, koska ilmeisesti ei anna tarpeeksi virtaa tai jotain (outoa, luulin että se on suoraan akussa kiinni).

Onko palstalaisilla kokemuksia jostain USB HUB charger ratkaisusta, mikä olisi osoittautunut toimivaksi?
 

Masentaja

Jäsen
Yöpöydällä on ajoittain usampia laitteita, kuten kännykkä, kello, ipad, kuulokkeet tai fillarin lamppu, jotka kaikki latautuvat USB laturilla. On aika tyhmää pitää useaa laturia jatkojohdon päässä, kun paljon parempi ratkaisu olisi yksi iso laturi, missä olisi useita USB liittimiä. Yritin netistä etsiä ja löysinkip n jotain tuon kaltaista. Löysinkin, mutta en löytänyt mitään speksiä, että paljonko sitä virtaa irtoaa kullekin ladattavalle laitteelle. Esim. ipad kolmonen ei lataudu auton tupakansyttyttimeen tungettavalla USB liittimellä ja siitä johdolla, koska ilmeisesti ei anna tarpeeksi virtaa tai jotain (outoa, luulin että se on suoraan akussa kiinni).

Onko palstalaisilla kokemuksia jostain USB HUB charger ratkaisusta, mikä olisi osoittautunut toimivaksi?

Aika usein peruslaturit on melko pienellä virralla. Esim 500mA. Tuon takia Tab ei välttämättä peruslaturilla autossa lataudu kun tabin akku voi olla 7000mAh. Tuolloin lataus sillä 500mA laturilla kestäisi tyhjästä täyteen 14h. Käytännössähän akku ei ikinä ihan tyhjäksi mene, tai sitä ei päästetä ihan tyhjäksi. Auton tupakansytkärissä virta riittää, mutta laturi ei anna enempää kuin esin 5V/500mA. Jos sulla olis ns. Orkkisautolaturi, ei ongelmaa olisi. Mulla taitaa puhelimen laturi antaa n. 1000mA virtaa.

Siihen en osaa sanoa, löytyykö sellaista "charger hubia".
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Osaisko joku neuvoa miten liitettiin linkkiin teksti, josta tulee hyperlinkki? Osasin vielä joskus vanhan jatkiksen parissa, joko noi editorit on muuttunut tai sitten en osaa enää. Koitin jotain HTML-koodausta mutta ei toiminut.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Osaisko joku neuvoa miten liitettiin linkkiin teksti, josta tulee hyperlinkki? Osasin vielä joskus vanhan jatkiksen parissa, joko noi editorit on muuttunut tai sitten en osaa enää. Koitin jotain HTML-koodausta mutta ei toiminut.
Laitat näin:

[ URL=tähän se haluamasi linkityksen kohde eli www .jotain.com]tähän sitten haluamasi teksti sille linkille[ /URL]

Google

Poistat vain tuosta noi välilyönnit ekojen hakasulkeiden jälkeen molemmista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös