Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 975 885
  • 47 167

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Laitetaan vaikka tänne tämä kyssäri... Mikä olisi hyvä ilmainen virustorjunta läppärille? Joskus mulla oli AVG käytössä ja silloin se ainakin pelasi ihan ok. Vieläkö se pelaa vai onko joku parempi tai vastaavan tasoinen... Windows7 olisi koneessa johon se tulisi...

Vai pärjääkö tuolla Windowsin omalla peruskäytössä?
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Laitetaan vaikka tänne tämä kyssäri... Mikä olisi hyvä ilmainen virustorjunta läppärille? Joskus mulla oli AVG käytössä ja silloin se ainakin pelasi ihan ok. Vieläkö se pelaa vai onko joku parempi tai vastaavan tasoinen... Windows7 olisi koneessa johon se tulisi...

Vai pärjääkö tuolla Windowsin omalla peruskäytössä?
Avastia itse ainakin suosittelen.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Olen menossa Suomi-Kreikka fudismatsia katsomaan lauantaina ja ajattelin mennä autolla. Minne kannattaisi jättää auto tuolloin?

-Tinke
 

Masentaja

Jäsen
Maistraatinportti-Esterinportti on myös viikonloppuisin ilmaisia. Paikkoja on rajoitetusti mutta yleensä on sopinut. Ei mahdoton kävelymatka stadikalle.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos yritys haluaa avustaa urheilijaa tuotteillaan, eikö sen voi tehdä 4000 € saakka verovapaana lahjana? Kyseessä siis yksilölaji. Sponsorointi ei ole kyseessä, koska yritys ei vaadi vastiketta tuelle.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Vielä pari vuotta sitten oli joku nettisivu joka oli perehtynyt suomalaiseen jäähallimusaan (sm)-liigatasolla. Nyt kun googlettelin niin näytti vaan siltä että sivu ei oo enää toiminnassa.

Ei taida toista samantyyppistä sivua löytyä?
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Vaasalaiset huomio. Löytyykö Vaasan keskustan läheltä pätevää ilmaista parkkipaikkaa? Olisi tarkoitus huomenissa tulla Vaasaan ja mielellään saada auto parkkiin jonnekin keskustan läheisyyteen. Majoitus on Best Western Valloniassa, joten sieltä löytyy kyllä parkkipaikka, mutta siitä lienee vielä useampi kilometri keskustaan. Myös väliltä keskusta - Vallonia voi ehdottaa parkkeja, jos löytyy vajaan parin kilometrin säteellä keskustasta. Millainen on Prisman parkkihalli, onko maksullinen tai aikaan rajoitettu? Sehän tuossa välillä näkyi ainakin olevan. Toki jos ei mitään järkeviä ilmaisia löydy, niin sitten pitää täräyttää toriparkkiin.

Samoin vinkkejä otetaan vastaan, mitä kyseisessä kaupungissa voisi maanantaipäivänä tehdä, muuta kuin kierrellä kauppoja, mikä nyt lienee "pakollinen paha" seurasta johtuen. Harmittavasti Sport-Ässät osuu tiistaille ja silloin pitäisi jo jatkaa matkaa...
 

Jeffrey

Jäsen
Tehdäänpäs tällainen sekalainenkysymys leikki.

Jos olet nainen, ja sinulla on Tinder profiili, sekä käytät Jatkoaikaa aktiivisesti. Laita minulle YV:llä etunimesi, minä kirjoitan kaikille kyseisen etunimen haltijoille viestin, tämän jälkeen voit kertoa minulle YV:nä osuiko osuma myös sinuun.

HUOM! Kilpailun pääsyvaatimuksissa on se, että mikäli omaat nimen, joka on minun mätseissäni yli viisi kertaa, tulee sinun ilmoittaa myös hiustenvärisi. Mikäli myös nimesi ja hiustenvärisi komboja on mätseissäni yli viisi, tulee sinun kertoa myös onko sinulla silmälaseja. Jos komboja tulee edelleen vähintään viisi, tulee sinun mainita myös ikäsi. Ja jos pidät minua ihan kusipäänä, tulee sinun välittömästi antaa minulle puhelinnumerosi (saat myös vaikket pitäisi). I rather be an honest asshole, than lovely liar. Osaan myös vähän englantia.
 

Jeffrey

Jäsen
Vaasalaiset huomio. Löytyykö Vaasan keskustan läheltä pätevää ilmaista parkkipaikkaa? Olisi tarkoitus huomenissa tulla Vaasaan ja mielellään saada auto parkkiin jonnekin keskustan läheisyyteen. Majoitus on Best Western Valloniassa, joten sieltä löytyy kyllä parkkipaikka, mutta siitä lienee vielä useampi kilometri keskustaan. Myös väliltä keskusta - Vallonia voi ehdottaa parkkeja, jos löytyy vajaan parin kilometrin säteellä keskustasta. Millainen on Prisman parkkihalli, onko maksullinen tai aikaan rajoitettu? Sehän tuossa välillä näkyi ainakin olevan. Toki jos ei mitään järkeviä ilmaisia löydy, niin sitten pitää täräyttää toriparkkiin.

Samoin vinkkejä otetaan vastaan, mitä kyseisessä kaupungissa voisi maanantaipäivänä tehdä, muuta kuin kierrellä kauppoja, mikä nyt lienee "pakollinen paha" seurasta johtuen. Harmittavasti Sport-Ässät osuu tiistaille ja silloin pitäisi jo jatkaa matkaa...

Ihmettelen, jos meinaat Prisman Vaasan keskustasta löytää. Eihän noita ilmaisia parkkipaikkoja tosiaan tuossa ole. Sittarin parkkihalli on keskustassa, ja siellä saa tunnin ilmaista pysäköintiä plussakortilla. Katupysäköinti ei Vaasassa ole mitenkään liian tyyristä, mutta lappuliisoja parveilee ihan pirusti, joten pysäköinnistä kannattanee maksaa etukäteen.

Eipä taida Vaasassa olla kummoista tekemistä maanantaipäivälle. Kauppoja on melko hintsusti, joskin taas kahviloita riittämiin.

Ett Rum och Kök, tarjoaa torin kulmalla todella maukkaita kahveja, ja käsittääkseni ihan hyviä ruokia. Sijaitsee hieman hämärästi Pentikin myymälän yläkerrassa. Ymmärtääkseni kahvila suosii annoksissaan melko voimakkaasti paikallisia, sesonki tuotteita. http://www.1hk.fi/

Toinen mahdollisuus ruokailuun ja/tai kahveiluun on mielestäni Kaffehuset August joka sijaitsee torin laidalla Mäkkärin viereisessä talossa katutasossa. Tuolla on tarjolla joka päivä neljä vaihtuvaa annosta. Päivän ajasta riippuen osa saattaa olla loppu, tai korvattu toisella. Käsittääkseni mitään varsinaista listaa paikalla ei ole, mutta jotain ruokaa saa aina, ja yleensä myös varsin maistuvaa.

Nämä nyt tulee ensimmäisenä mieleen, mikäli haluaa Vaasaa nähdä, ja välttää ketjupaikkoja. Hintaluokat myös ok, ja naisväki tykkää varmasti!

Voit toki myös etsiä Tinderistä parkkipaikkoja ja tekemistä!
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Vaasalaiset huomio. Löytyykö Vaasan keskustan läheltä pätevää ilmaista parkkipaikkaa? Olisi tarkoitus huomenissa tulla Vaasaan ja mielellään saada auto parkkiin jonnekin keskustan läheisyyteen. Majoitus on Best Western Valloniassa, joten sieltä löytyy kyllä parkkipaikka, mutta siitä lienee vielä useampi kilometri keskustaan. Myös väliltä keskusta - Vallonia voi ehdottaa parkkeja, jos löytyy vajaan parin kilometrin säteellä keskustasta. Millainen on Prisman parkkihalli, onko maksullinen tai aikaan rajoitettu? Sehän tuossa välillä näkyi ainakin olevan. Toki jos ei mitään järkeviä ilmaisia löydy, niin sitten pitää täräyttää toriparkkiin.

Samoin vinkkejä otetaan vastaan, mitä kyseisessä kaupungissa voisi maanantaipäivänä tehdä, muuta kuin kierrellä kauppoja, mikä nyt lienee "pakollinen paha" seurasta johtuen. Harmittavasti Sport-Ässät osuu tiistaille ja silloin pitäisi jo jatkaa matkaa...
Kyllä Vaasassa on ilmaisiakin parkkipaikkoja, vähän vain pitää metsästää, koko Rantakatu taitaa olla maksuton ja Hovioikeudenpuistikolla on Rantakadun risteyksessa paljon maksuttomia. Keskustaan on tuosta on 500m, siis torille.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC

Jeffrey

Jäsen
Onko tämä ollut suurikin menestystarina? Onko inbox tukossa jo? :)

No nyt täytyy kyllä myöntää, että odotin melko rutkasti enemmän tältä minun hankkeeltani. Ehkäpä kilpailun säännöt olivat sekavat, tai sitten nyt on ollut liian hyvät kelit, että eivät ole jatkoajan sinkut vielä postilaatikkooni löytäneet!

Mut hei, mua ei huimaa! Vielä on koko päivä, viikko, kuukausi, vuosi ja loppu elämä aikaa odotella sitä yhtä kirjettä siellä postilaatikossa.

Ehkäpä sekalainen kysymykseni onkin tälläkertaa se, miksi TQoFE ei ole (vielä) löytänyt laatikkoani? Ovatko kelit olleet liian hyvät, vaiko ulkomaat vieneet ne kiinnostavimmat yksilöt? Pitäisikö kenties hintoja alentaa tai jopa tarjota perhelippuja?
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Kiitokset Vaasa-asiantuntijoille noista parkkipaikkavinkeistä, Rantakadun tuntumasta löytyi suht reilunkokoinen ilmainen parkkialue.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Ehkäpä sekalainen kysymykseni onkin tälläkertaa se, miksi TQoFE ei ole (vielä) löytänyt laatikkoani? Ovatko kelit olleet liian hyvät, vaiko ulkomaat vieneet ne kiinnostavimmat yksilöt? Pitäisikö kenties hintoja alentaa tai jopa tarjota perhelippuja?

Kysely ei koskenut minua, en käytä tinderiä ;)
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onhan tuo.
Sipaisin liian nopeasti kirjanmerkeistä.
My mistake!
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Laitetaanpa tännekin tuolta Tsekkiketjusta:

Meikäläinen on Prahassa lokakuun vikalla viikolla ja siellä näyttäisi olevan Slavia-Litvinov peli ti 28.10. Vinkkejä asiaa paremmin tuntevilta:
=> kannattaako liput hommata jotain kautta etukäteen vai vaan eksyä paikalle ja jonotella?

Ollaan leidin kanssa Kaarlensillan pielessä olevassa hotellissa (eli matkaa hallille ei ole kuin joku 6km)
=> meneekö hallille joku ratikka / metro / bussilinja?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.

Sabaton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Stars, Spurs, Werder Bremen, Real Madrid
Laitetaanpa tännekin tuolta Tsekkiketjusta:

Meikäläinen on Prahassa lokakuun vikalla viikolla ja siellä näyttäisi olevan Slavia-Litvinov peli ti 28.10. Vinkkejä asiaa paremmin tuntevilta:
=> kannattaako liput hommata jotain kautta etukäteen vai vaan eksyä paikalle ja jonotella?

Ollaan leidin kanssa Kaarlensillan pielessä olevassa hotellissa (eli matkaa hallille ei ole kuin joku 6km)
=> meneekö hallille joku ratikka / metro / bussilinja?

Pelaakos tuo Slavia samassa hallissa kuin viime kaudella Lev Praha? Ainakin tuonne Tipsport-areenalle, missä Lev viime talvena vielä pelasi pääsi suoraan ratikalla. Olisikohan ollut vitoslinja, ellen väärin muista. Maaliskuussa tuli tuolla Lev Prahan pelissä käytyä ja liput hommattiin aiemmin päivällä jäähallilta, joten uskoisin, että Slavian peliinkin saa hyvin lippuja hallilta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös