Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 982 060
  • 47 171

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
ysymys kuuluukin, missä hinnoissa liikkuvat kaksisataalitraiset lauteiden alla makaavat boilerit asennuksineen? Entä kuinka iso homma on kyseessä ja millaisella aikataululla tällaiset hommat hoituvat? Vai voiko vika olla jossain muualla?

Ajattelitko asua kauankin omakotitalossa? Jos pieni nikkarointi ei suju, niin aika vitun hyvä palkka saa olla, jos kaikkeen tarvii tilata tekijä... Ja siis ei millään pahalla.
Vesiputken sulku kiinni, boileri irti ja annat veden valua pois ja kannat / vedät maton avulla pihalle ja uusi tilalle.

Tsemppiä kuitenkin.
 

Tuamas

Jäsen
Ajattelitko asua kauankin omakotitalossa? Jos pieni nikkarointi ei suju, niin aika vitun hyvä palkka saa olla, jos kaikkeen tarvii tilata tekijä... Ja siis ei millään pahalla.
Vesiputken sulku kiinni, boileri irti ja annat veden valua pois ja kannat / vedät maton avulla pihalle ja uusi tilalle.

Aika vitun tyhmä jätkä saa olla, jos lähtee boileria vaihtamaan kädettömänä nollakokemuksella.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Aika vitun tyhmä jätkä saa olla, jos lähtee boileria vaihtamaan kädettömänä nollakokemuksella.

Olen vaihtanut ja en ollut tehnyt sitä ennen, mutta pointti oli ihan joku muu. Älä välitä, jos et tajunnut sitä...
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Aika vitun tyhmä jätkä saa olla, jos lähtee boileria vaihtamaan kädettömänä nollakokemuksella.
Puhumattakaan siitä että se on laitona. Vesivahinko perään ja ei mikään vakuutus korvaa jos on asentanut itse.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vesiputken sulku kiinni, boileri irti ja annat veden valua pois ja kannat / vedät maton avulla pihalle ja uusi tilalle.

Tsemppiä kuitenkin.

Tuossa voi piillä pieni mutta. Vanhemmissa taloissa, kuten esim. omassani, oli putket viety perille asti ilman sulkuja, joten koko talosta piti katkaista vesi. Rautasahalla putki poikki ja siihen sitten sulku. Paineet takaisin ja tarkistus, ei suurempia vaadi. Vakuutusyhtiö toki tästä olisi eri mieltä, heidän mukaansa kun mennään, niin voit tehdä sulun takana kaikki työt itse.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Puhumattakaan siitä että se on laitona. Vesivahinko perään ja ei mikään vakuutus korvaa jos on asentanut itse.

Jos se vuotaa suoraan lattiakaivoon, niin ongelma on? Mikäli ei ota onnistuakseen, niin voihan sitä sitten pyytää jotain janipetterin putkityötä tuleen paikalle.
 

Tuamas

Jäsen
Olen vaihtanut ja en ollut tehnyt sitä ennen, mutta pointti oli ihan joku muu. Älä välitä, jos et tajunnut sitä...

Pointti oli minullakin joku muu.

Älä välitä, jos et tajunnut sitä...

Ps.
TSI-miehet maksavat yhteiskunnalle ja ennen kaikkea itselleen aivan saatanasti kun ei ylpeys anna periksi pyytää ammattimiestä paikalle.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Saanko kysyä? Keltä se on pois, jos joku tilaa ammatti-ihmisen korjaamaan jotain? Eiköhän se hyödytä kaikkia, myös tilaajaa, jos laatu on hyvä?
 

Lynyrd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko.
Kertokaas jatkiksen enemmän pukeutumisesta tietävät ratkaisu ongelmaan joka ilmeni eilen illalla keskustelussa avopuolison kanssa.

Pääsiäisenä olisi yhdet bileet ja saapuneessa kutsussa luki pukeutumisen kohdalla casual. Alettiin eilen avopuolison kans vääntämään minun pukeutumisesta ko. juhliin. Minun tarkoituksena on laittaa päälle irtotakki, siihen sopiva kauluspaita, farkut ja siistit mokkanahkakengät. Rakkaan avopuolison mielestä ei sovi pukukoodiin ja olen alipukeutunut (lähinnä närää aiheutti farkut ja kengät).
Minun mielestä taas pukeutumiseni on aivan riittävä ko.rentoihin bileisiin.
 

Tuamas

Jäsen
Pääsiäisenä olisi yhdet bileet ja saapuneessa kutsussa luki pukeutumisen kohdalla casual. Alettiin eilen avopuolison kans vääntämään minun pukeutumisesta ko. juhliin. Minun tarkoituksena on laittaa päälle irtotakki, siihen sopiva kauluspaita, farkut ja siistit mokkanahkakengät. Rakkaan avopuolison mielestä ei sovi pukukoodiin ja olen alipukeutunut (lähinnä närää aiheutti farkut ja kengät).
Minun mielestä taas pukeutumiseni on aivan riittävä ko.rentoihin bileisiin.

Mun näkemyksen mukaan jos lyöt siistit farkut jalkaan, olet aivan riittävän hyvin pukeutunut.
Tuosta kun lähdet tuunaamaan lisää, olet ylipukeutunut.

Paikallinen vaatemoguli edusti viime kesänä vastaavassa asussa, vaikka koodi oli smart casual.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Paikallinen vaatemoguli edusti viime kesänä vastaavassa asussa, vaikka koodi oli smart casual.

Paikallinen vaatemoguli ei taida olla ihan tehtäviensä tasalla, jos laittaa jalkaansa farkut koodin ollessa smart casual.

Farkut ja pikkutakki eivät yksinkertaisesti ole koherentti yhdistelmä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Setä vielä valistaa vähän pukeutumisesta ja pukukoodeista, nyt kun on vauhtiin päässyt.

Pukeutuminen on aina statement. Se on kannanotto, missä määrin arvostat itseäsi sekä tilaisuutta (ja tilaisuuden järjestäjää), johon olet osallistumassa.

Tilaisuuden järjestäjä antaa haluamansa pukukoodin tehdäkseen asiat osallistujille helpoksi ja saadakseen tilaisuuteen haluamansa tunnelman. Sitä on syytä aina noudattaa.

Yli- tai alipukeutuminen ohi koodin on aina myös statement, joka on ristiriidassa itse tilaisuuden kanssa. Ohipukeutumista harrastavat ovat (suomalaisessa mielenmaisemassa) joko narsistisia mulkkuja tai junttiurpoja, jotka eivät yksinkertaisesti tajua.

Aina, kun menette juhliin, niin kannattaa uhrata pari minuuttia sille ajatukselle, että kuinka minun tulisi pukeutua välttääkseni leimautumista em. viiteryhmiin.
 

Lynyrd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko.
Aina, kun menette juhliin, niin kannattaa uhrata pari minuuttia sille ajatukselle, että kuinka minun tulisi pukeutua välttääkseni leimautumista em. viiteryhmiin.

Juurikin tätä hain. Nyt kyseessä on rennot juhlat, vähän iltapalaa, juomista ja yleistä paskan jauhamista. Suurin osa osallistujista on luultavasti meikäläisen ikäluokkaa eli 30-35v. Monet pukujuhlat on tullu käytyä, mutta ensimmäisen kerran alko arveluttamaan oma pukeutuminen. Pidän silti pääni asiassa ja uskon että en erotu "massasta" liikaa niillä kuteilla mitä alussa kerroin. Bileiden luonne on kuitenkin semmoinen että kraka kaulassa on jo ylipukeutunut.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Miksi osa porukasta laittaa Jatkiksessa aina kirjoituksensa jälkeen loppuun oman nimen? Kuten kirjeessä siis. Nimen/nimimerkinhän näkee myös tuolta reunasta tai tarvittaessa jopa laittaa signatureksi. En ymmärrä.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Miksi osa porukasta laittaa Jatkiksessa aina kirjoituksensa jälkeen loppuun oman nimen? Kuten kirjeessä siis. Nimen/nimimerkinhän näkee myös tuolta reunasta tai tarvittaessa jopa laittaa signatureksi. En ymmärrä.

Korostaakseen omaa erinomaisuuttaan?
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Haluaako joku kertoa miten tuo linkin lisääminen onnistuu? Testialueella meni ainakin ihan vituiksi.

Maalaat tekstistäsi sanan, johon haluat linkin liittää. Sitten painat linkki-nappulaa (sininen pallura jonka alla on kahden linkin mittainen ketju). Sitten copy-pastetat URLin auenneeseen ikkunaan.

Toinen vaihtoehto, mitä en suosittele ja jonka saisi minun puolestani kieltää bannien uhalla on se, että kopioit rujosti tekstiin URLin suoraan vaikkapa näin:
Papit hyväksikäyttivät lapsia - paavi pyysi anteeksi | Ulkomaan uutiset | Iltalehti.fi

Lopputulos on ruma ja usein sekavakin, ja ylipäätään osoitus henkisestä laiskuudesta. Yhtä hyvin tuon voisi tehdä näin käyttäen edellä mainittua metodia:
Iltalehdessä oli juttu, jonka mukaan paavi pyysi anteeksi sitä, että papit hyväksikäyttivät lapsia.

Tämä on parempi tapa linkki- ja lähdeviittauksiin kuin ruimaista linkki sellaisenaan tekstin osaksi.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Miksi osa porukasta laittaa Jatkiksessa aina kirjoituksensa jälkeen loppuun oman nimen? Kuten kirjeessä siis. Nimen/nimimerkinhän näkee myös tuolta reunasta tai tarvittaessa jopa laittaa signatureksi. En ymmärrä.

Kaikkea ei ole tarkoitettu pienen ihmisen ymmärrettäväksi...

vlad.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juurikin tätä hain. Nyt kyseessä on rennot juhlat, vähän iltapalaa, juomista ja yleistä paskan jauhamista. Suurin osa osallistujista on luultavasti meikäläisen ikäluokkaa eli 30-35v. Monet pukujuhlat on tullu käytyä, mutta ensimmäisen kerran alko arveluttamaan oma pukeutuminen. Pidän silti pääni asiassa ja uskon että en erotu "massasta" liikaa niillä kuteilla mitä alussa kerroin. Bileiden luonne on kuitenkin semmoinen että kraka kaulassa on jo ylipukeutunut.

Minkähän takia ei vaan voisi sopia että kaikki tulisivat collegepuvussa tai jotain. Tai miksi ei vaikka nakuina. Kaikilla olisi varmasti kivempaa. Jäisi väliin se kaikki turha paska. "Ei hitto mä oon yli-/alipukeutunut", "Mitä hittoa toi juntti tuli farkuissa/toi pukupelle kraka kaulassa". Ihan samalla tavalla kaikki arvostaisivat sitä itse tilaisuutta. Se teennäisyys on ihmisillä vaan korvien välissä.

Jostain hienosta ravintolastakin mä oon joskus mietiskellyt, että eikö siitä kannattaisi maksaa jopa vähän extraa, että ei tarvitsisi syödä missään epämukavissa vaatteissa? Tai epämiellyttävässä ympäristössä ja vielä hankalalla tavalla. Ihmiset maksavat ihan ihmeellisistä jutuista nykyään.

Joo joo, tiedetään. Syö sä vitun homopettteri vaan siellä Esson baarissa blaa blaa.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Pukukoodit ovat perseestä, samoin yli- ja alipukeutuminen, ja loppujen lopuksi koko pukeutuminen ja ihmisten ilmoille lähteminen. Parempi olla lähtemättä, ei juhlissa kuitenkaan viihdy kuin aniharvoin. En minä ainakaan lähde mihinkään pippaloihin tai bileisiin kuin pakolla, ja jos lähden pakolla niin silloin tuskin viihdyn. Pitäkööt tunkkinsa.

Joskus täytyy muodon vuoksi käydä näyttäytymässä, ettei saa täysin erakon (ansaittua) mainetta, mutta silloin on parempi poistua paikalta vaivihkaa ja aikaisin kunhan on pari sanaa vaihtanut. Eivät ne mitään ystäviä ole muutenkaan, korkeintaan tuttavia tai työkollegoita.

Tumman puvun, kauluspaidan, suorat housut ja kravatin laitan, jos kyseessä ovat häät tai hautajaiset, muut syyt eivät juuri tule kyseeseen ainakaan mitä kravattiin tulee. Puvun takin voin pistää hammasta purren, jos tarve niin vaatii, mutta esimerkiksi työpaikan/organisaation tapahtumiin voi mennä tismalleen samoissa arkivaatteissa kuin töihinkin.

Ystävien parissa ei ylipäätään tarvitse pingottaa vaan voi olla vaikka verkkareissa, kalsareissa tai paidatta kosken kupeessa grillaamassa jos siltä tuntuu. Statuksesta ja muotoseikoista ei tarvitse välittää, koska ystävien kesken niillä ei ole väliä.

Jos yhteydenpito vaatii kummaltakin kravattia tai muut osallistujat katsovat kieroon mikäli pukukoodi ei ole riittävän trendikäs tai huoliteltu, kyse ei ole ystävyydestä.

Louis Tully: I'm givin' this whole thing as a promotional expense, that's why I invited clients instead of friends. (Ghostbusters, 1984)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös