Mainos

Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 111 567
  • 47 284

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Eihän täältä enää saa mihinkään vastausta, mutta koetetaan taas. Osaisko joku kertoa jonkun näppärän tavan pitää halvalla tai jopa ns, ilmaiseksi pitää yhteyttä ulkomailla asuviin kavereihin jotenkin muuten kuin naamakirjan kautta?

Kännykälle Whatsapp tai Viber, Viberillä pystyy soittamaankin ilmatteeksi vain nettiyhteys riittää. Näin olen itse puhunut ystävien kanssa, jotka asuvat ulkomailla tai reissussa. toimii hyvin!

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Kännykälle Whatsapp tai Viber, Viberillä pystyy soittamaankin ilmatteeksi vain nettiyhteys riittää. Näin olen itse puhunut ystävien kanssa, jotka asuvat ulkomailla tai reissussa. toimii hyvin!

Whatsapp on varmaan kohta sama, kuin Facebook, koska Fb osti Whatsapp'n.

Telegram on käsittääkseni nousemassa kovaa vahtia ohi Whatsappin, juurikin ko. kaupan takia.

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Telegram on käsittääkseni nousemassa kovaa vahtia ohi Whatsappin, juurikin ko. kaupan takia.

Olen lukenut tästä Telegramista, mutta omia käyttökokemuksia ei ole. Onko hyvä sovellus onko tietoa? Whatsapp:ssa viehätti simppeli käyttöjärjestelmä ja Viber:ssä ilmaiset puhelut netin kautta.

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Olen lukenut tästä Telegramista, mutta omia käyttökokemuksia ei ole. Onko hyvä sovellus onko tietoa? Whatsapp:ssa viehätti simppeli käyttöjärjestelmä ja Viber:ssä ilmaiset puhelut netin kautta.

Itse en ole vielä ladannut, mutta ajattelin tehdä sen asap. Kaveri suositteli ja juuri tuon Fb:n ja Whatsappin yhteistyön takia en Whatsappia lataa. Luulen, että kohta ihmiset huomaa, että ne alkaa olemaan yhtä ja samaa lafkaa ja tiedot sekaantuu.

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet

Telegram on lähes identtinen WhatsAppiin verrattuna. Käyttöliittymässä kaikki on kuin suoraan kopioitu WA:sta, hymiöitä myöten (Telegramissa tosin aavistuksen pienemmän kokoiset kuin "edeltäjässään"). TG kuluttaa hieman enemmän akkua eikä itsellä aina ilmoita uusista saapuneista viesteistä, mutta muuten ihan kätevä sovellus. WhatsApp vol. 2 eikä ole vuosimaksua.

JJT

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lumiani ilmoitti tänään yhtäkkiä, että sim-korttia ei tunnisteta. Kortin pois ottaminen ja takaisin laittaminen eivät aiheuttaneet luurissa mitään reaktiota. Joskus aikanaan kävi sama juttu, joka johtui sim-kortin vanhenemisesta, mutta nykyinen kortti kun on hädin tuskin vuoden ikäinen. Osaako joku sanoa, missä vika?

Arzei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Lumiani ilmoitti tänään yhtäkkiä, että sim-korttia ei tunnisteta. Kortin pois ottaminen ja takaisin laittaminen eivät aiheuttaneet luurissa mitään reaktiota. Joskus aikanaan kävi sama juttu, joka johtui sim-kortin vanhenemisesta, mutta nykyinen kortti kun on hädin tuskin vuoden ikäinen. Osaako joku sanoa, missä vika?

Jos toinen kortti on saatavilla, niin kokeile sillä. Tai vastaavasti kokeile omaa korttiasi toisessa puhelimessa. Näin saat ainakin selville, että kummassa on vika ja helpompi lähteä korjaamaan vikaa.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire

Sim kortin pinta on voinut hapettua. Kokeile laittaa kortti pöydälle ja ja pyyhekumilla kiilloittaa kortin pintaa.

eleven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montréal Canadiens
Moi! Vanhasta pöytäkoneestani hajosi emolevy muutama vuosi sitten. Kovalevyille jäi arvokkaita tiedostoja, mutta kovalevyt toimivat aika suurella todennäköisyydellä. Olen kyllä säätänytkin ulkoisen kovon lukijan kanssa, mutta en ole saanut lukijaa asennettua kunnolla.

Olisiko kellään suositella edullisella hinnalla toimivaa ammattilaista tähän Helsingissä tai lähistöllä? Edullinen=mieluummin muutamia kymppejä kuin useita satasia.

Käytännössä tuossa ei todennäköisesti tarvis käyttää kuin tuollaista kovalevyn lukijaa, kun tiedostot eivät todennäköisesti ole vioittuneet. Itse en jaksa enää säätää tuon kanssa.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Minulla on Espanjasta ostettu espressopannu, ns mutteripannu (vaikka onkin rst:tä eikä alumiinia ja ei ole kahdeksankulmainen) Tiiviste alkaa pettämään, höyry karkaa vesi- ja kahvisäiliön saumakohdasta. Onko nämä kumiset tiiviste renkaat standarituotteita vai ovatko merkkikohtaisia. Oma pannu on ostettu jostain supermercadosta en todellakaan muista mistä ja merkkiäkään en tiedä.
Jos nyt olis standardia niin mistä kannattaa alkaa etsimään? Ihan kauppa olis kiva mutta myös jonkun nettikaupan linkki käy yhtä hyvin.

Suosikkijoukkue
Paikalliset
Suunnitelmissa ostaa mökille ilmakivääri. Minulla kun ei noista pyssyistä ole kokemusta, niin kyselenpä että tekeekö tuollaisilla alle satasen sohloilla, joita mainostetaan yhtään mitään? Hintahaarukkaa impolla näyttäis olevan aina viidensadan euron tienoille asti. Mistä noiden erot muodostuu?

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jos nyt olis standardia niin mistä kannattaa alkaa etsimään? Ihan kauppa olis kiva mutta myös jonkun nettikaupan linkki käy yhtä hyvin.
Crema (Liisankadulla) tarjoaa ainakin joihinkin merkkeihin tiivisteitä. Yhteensopivuudesta ei mitään käsitystä.

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Conan The Barbarian- leffasarjassa Iso-Arska tyrmää kameleita ja hevosia nakkikiskaheivareillaan, mutta kuinka monta kamelia ja hevosta tyrmätään kaikenkaikkiaan?

Minor

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Suunnitelmissa ostaa mökille ilmakivääri. Minulla kun ei noista pyssyistä ole kokemusta, niin kyselenpä että tekeekö tuollaisilla alle satasen sohloilla, joita mainostetaan yhtään mitään? Hintahaarukkaa impolla näyttäis olevan aina viidensadan euron tienoille asti. Mistä noiden erot muodostuu?

Laadusta. Kallimmissa on laadukkaammat osat (puuosat, laukaisukoneisto, piippu, tähtäimet) jne. 500 euron vehje voi olla vähän hifistelyä, mutta humble brag-ketjuun sillä voi päästä. Parinsadan sohlollakin osuu. Kun euro tuli Suomeen niin ostin muistaakseni 250 euron ilmakiväärin, joka toimii hienosti edelleen.

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Laadusta. Kallimmissa on laadukkaammat osat (puuosat, laukaisukoneisto, piippu, tähtäimet) jne. 500 euron vehje voi olla vähän hifistelyä, mutta humble brag-ketjuun sillä voi päästä. Parinsadan sohlollakin osuu. Kun euro tuli Suomeen niin ostin muistaakseni 250 euron ilmakiväärin, joka toimii hienosti edelleen.

Hifistelystä puheen ollen, Feinwerkbau on sitä kun ilmakivääreistä puhutaan. Hinnat näköjään 1700-3000 mallista riippuen.

Varmaankin se 250 € ase riittää mökkikäyttöön.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Hifistelystä puheen ollen, Feinwerkbau on sitä kun ilmakivääreistä puhutaan. Hinnat näköjään 1700-3000 mallista riippuen.

Varmaankin se 250 € ase riittää mökkikäyttöön.
Feinwerkbau ja Anschütz lienevät legendaarisimpia kilpa-asemerkkejä. Noita ne pitkälti taitavat olla jo nuorimmilla junnuikäisillä, jotka tähyävät piirimestaruuskisoissa palkintosijoille. Ja asetta tietysti vaihdetaan vuosien saatossa muutamaan kertaan. Ja teetetään ampujantakkia ja -housua kerta toisensa jälkeen, kun mitat muuttuvat. Välinelaji, ei siitä mihinkään pääse.

Mökillä ammuskeluun 250 euron asebudjetti antaa huimasti valinnanvaraa. Riippuu tietysti mökkiammuskelun luonteesta, mutta leppoisaan tölkinpudotteluun riittää hyvin 20 vuotta sitten Anttilan postimyynnistä ostettu El Gamo. Jopa sellainen löysä lussu, josta lähetetty kugeli lentää silmällä nähtävässä loivassa kaaressa. Sitten on tietysti eri, jos pitää välttämättä ampua numerotauluun ja katsoa oikein pisteiden valossa, kuka ampuu tarkimmin yli kahden promillen tuubassa.

Suosikkijoukkue
Paikalliset
Kiitoksia vain ilmakiväärivastauksista. Ihan bissetölkkejä ajattelin ammuskella, tai muuta maaliksi sopivaa. Ja luoda yhden houkuttimen kun tuo teini-ikää lähestyvä poika on aina vain vastahakoisempi mökille lähtemään eikä hän vielä vuosiin ole kotiin yksin jätettävissä.

Mutta vielä sellainen kysymys, että onko tuollainen satasen pyssy aivan susi? Siis hajoaako heti tjsp?

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Kesähelteellä ampuu tyhjiä bissetölkkejä. Sitä mukaa kun tölkkejä kumoaa kurkusta alas saa uusia maalitauluja. Ikäänkuin win-win.

Tai sitten räiskii vittumaista mökkinaapuria.

Niin, onhan näitä, kun tulee tarpeeksi monta bissetölkkiä ammuttavaksi, niin joillakin se naapurin naamakin alkaa muistuttamaan Karhua. Mutta kaiken kaikkiaan ilmakko on kohtuu tylsä vehje, ilmapistoolilla niihin tölkkeihin osumisessa on oikeasti jotain haastetta.

Suosikkijoukkue
Paikalliset
Niin, onhan näitä, kun tulee tarpeeksi monta bissetölkkiä ammuttavaksi, niin joillakin se naapurin naamakin alkaa muistuttamaan Karhua. Mutta kaiken kaikkiaan ilmakko on kohtuu tylsä vehje, ilmapistoolilla niihin tölkkeihin osumisessa on oikeasti jotain haastetta.

Näiden eroja kyselin tuttaviltani ja vastaukseksi sain että ilman muuta kannattaa ostaa ilmakivääri koska pistoolin kanssa vain turhautuu koska sillä osuu huussin oveen korkeintaan jos sattuu istumaan itse huussin sisällä.

Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Näiden eroja kyselin tuttaviltani ja vastaukseksi sain että ilman muuta kannattaa ostaa ilmakivääri koska pistoolin kanssa vain turhautuu koska sillä osuu huussin oveen korkeintaan jos sattuu istumaan itse huussin sisällä.

Sitten sillä kannattaa opetella tähtäämään. Tai no, kannattaako sittenkään, vähän kaksipiippuinen juttu. Kyllä ilmapistoolilla ihan hyvin osuu kaljatölkkeihin viidestätoista metristä, hauskaa ajanhukkaa.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitten sillä kannattaa opetella tähtäämään. Tai no, kannattaako sittenkään, vähän kaksipiippuinen juttu. Kyllä ilmapistoolilla ihan hyvin osuu kaljatölkkeihin viidestätoista metristä, hauskaa ajanhukkaa.

Joskus reilu kymmenen vanhana faija hommasi kotiin ilmakiväärin. Sillä sitten välillä ammuskeltiin kellarissa, sellaiselta vanhalta sohvalta kohti seinällä olevia maalitauluja. Tuosta vissiin jäi sitten jotain perusjuttuja mieleen, sillä armeijassa mä olin aina parhaimpien joukossa ammunnoissa, ellen jopa kaikista paras. Jossakin toisessa jutussa sitten olin ihan paska, ettei siis sen puoleen...

Vähän menee asiasta toiseen, mutta sellainenkin hassu juttu tuli armeijasta mieleen, että mä olin myös leuanvedossa tosi hyvä, mikä johtui varmaan siitä kun niin kevyt poika olin. Muut kyllä punnerteli paljon enemmän. Lätkäjätkät tietenkin aina huijasi siinä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy