Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 031 527
  • 47 224

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Kuka kertoo paljon maksaa Nordiksen parkkipaikka tänään, onko sielläkin jotain play off lisää vai onko se normaali 5€?

Fiksumpaa olisi tietty mennä julkisilla, mutta nyt ei jaksa.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mulla on video Media Playerissä ja sen resoluutio pitäisi saada puolet pienemmäksi, onnistuuko tämä jotenkin helposti? tai vaikeasti?

Jos haluat vain katsella videota pienempänä, niin videon päällä klikkaus hiiren kakkosnapilla ja valikosta Kuvan koko ja valikossa on vaihtoehdot 50%, 100% ja 200%. Jos taas haluat muuttaa kokonaan videon resoluutiota, niin siihen tarvitaan videon muokkausohjelmaa ja sen voi neuvoa ne, jotka osaa paremmin.
 
Suosikkijoukkue
Arsenal
Olen töissä erään suurehkon firman henkilöstöpankissa. Henkilöstöpankinjohtaja on minun lähin/suora esimies vaikka varsinaisesti työskentelenki kyseisen firman eri toimipaikoissa. Laitoin esimiehelleni sähköpostitse palautetta kyseisen firman toiminnoista ja asioista mitä eri toimipaikoissa tehdään aivan päin vittua. Kyseinen esimies laittoi kaikki sähköpostini mitään kysymättä menemään eri toimipaikkojen johtajille. Saako hän toimia näin? Olen aina jotenkin olettanut näissä keskusteluissa olevan jonkinlainen esimiehen vaitiolovelvollisuus tms.?

Sähköpostin suhteen tuntuu olevan nykyisissä yritysten toimintakulttuureissa täysin omat ja oman mielen mukaan sovellettavat sääntönsä. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun itsekin olen laittanut kahdenkeskistä sähköpostia, joka välitetään todennäköisesti tarkoituksella useille eri vastaanottajille. Joskus olen asiaa ihmetellyt ja joku valehteli vahingoksi, joku ei tajunnut luottamukselliseksi jne. Osa näistä on ollut minua ylempänä organisaatiossa, mutta varsinkin uusissa vastaanottajissa yleensä useampikin. Kantapään kautta olen oppinut, että kun se näköjään lähtee niin nopeasti niin monille, kirjoitan postin alkuun "luottamuksellinen" tai jotenkin muuten ilmaisen, että sitä ei toivota eteenpäin välitettävän.

Jos itse haluan käyttää saamaani sähköpostia eteenpäin välittäen, poistan kyllä lähettäjän tiedot ja muokkaan tekstiä muutenkin. Toisin sanoen kannan itse vastuun lähettämistäni epäkohdista. Ellei sitten alkuperäinen lähettäjä ilmaise, että sitä ei saa lähettää eteenpäin tai pyytää vain minua lisäämään kommentteja ennen eteenpäin lähettämistä.

Sähköpostietiikkaa ei minun kouluaikoina vielä opetettu, mutta pitäisi opettaa. Paljon.
 
Viimeksi muokattu:

thego

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nashville
Sähköpostin suhteen tuntuu olevan nykyisissä yritysten toimintakulttuureissa täysin omat ja oman mielen mukaan sovellettavat sääntönsä. Ei ole yksi eikä kaksi kertaa, kun itsekin olen laittanut kahdenkeskistä sähköpostia, joka välitetään todennäköisesti tarkoituksella useille eri vastaanottajille.

Kyselin asiaa ja tuli vastauksena et "esiin tuomasi asiat koskevat toimipaikkojen esimiehiä ja minulla on velvollisuus informoida heitä" ynnä muuta paskaa. No tietääpähän ensi kerralla olla varovaisempi kelle menee mitäki sanomaan. Ainoa hyvä puoli asiassa ettei tarvi enää kyseisiin toimipaikkoihin mennä töitä tekemään, ois muuten voinu olla aika mukavan lämpimät tunnelmat siel esimiesten kanssa.
 

Käräppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät ja Calgary Flames
Otteluseuranta ketjua en löytänyt tälle parille mistään, mutta paljonkohan lienee tilanne ottelusarjassa Romanian Kerjäläiset - Helsingin Kaupunki?
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Otteluseuranta ketjua en löytänyt tälle parille mistään, mutta paljonkohan lienee tilanne ottelusarjassa Romanian Kerjäläiset - Helsingin Kaupunki?
Sanoisin, että Kerjäläiset johtavat 2-0. Ensimmäinen voitto tuli, kun Kerjäläiset löysivät sota-alueen ja toinen, kun Helsinki käytti osan pelaajabudjetistaan Kerjäläisten pelimatkoihin. Kerjäläiset ovat saaneet Maailmanparantajat ottamaan tärkeitä aloituksia viimeisiin peleihin, joten vaikealta näyttää Kaupungin osalta. Tosin peliin ollaan pohtimassa sääntömuutosta, jonka perusteella pikkukakkonen tuomitaan aiempaa herkemmin aggressiivisesta pelistä, mistä en kovan pelin ystävänä tietenkään pidä. Veikkaan, että tässä otteluparissa tiputetaan vielä silkkihanskat, kun Liiton johto vaihtuu vanhan koulukunnan miehiin ja naisiin.

Rock 'em sock 'em!
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Waltari-yhtyeeseen ei ole hirveästi tullut tutustuttua, mutta törmäsin Piggy in the Middle-biisiin, joka on englanninkielinen versio Ismo Alangon kappaleesta Rakas, rämä elämä.

Tuolla kertosäkeen taustalla olen kuulevinani matalan äänen, joka kuulostaa vähän Ismolta. Eli onko jollakulla tietoa, onko Ismo ollut biisin teossa mukana?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Tuolla kertosäkeen taustalla olen kuulevinani matalan äänen, joka kuulostaa vähän Ismolta. Eli onko jollakulla tietoa, onko Ismo ollut biisin teossa mukana?

Oikein kuulit. Eli Ismo laulaa taustoja.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tyhmä on se, joka ei kysy.. Kuka/Mikä/mistä on Melvin? Aivan kamalan tuttu jostain ohjelmasta tai vastaavasta, mutta ei vain tule mieleen
 

Ignoramus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menneisyyden Pallo

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
En löytänyt haulla videokameroita käsittelevää ketjua, vaikka muistelin sellaisen joskus nähneeni. Kysyn siis täällä:

Olen omistanut videokameran nyt jonkin aikaa ja on tullut jonkin verran kuvailtua. Nyt olisi aika ja tarve opetella editointi.

Mikä olisi sellainen editointiohjelma, joka olisi helppokäyttöinen ja kevyt? Tarvetta ei ole millekkään hienoille kikkailuille, vaan leikkaa/liimaa ja hidasta on ne toiminnot mitä eniten tarvitsen.

Toimivatko kaikkien kameroiden tiedostot kaikilla ohjelmilla? Omistan JVC:n HD-kameran ja muistelen kuulleeni ettei jotkut ohjelmat tunnista JVC:n video-tiedostoja.

Kiitos etukäteen!

Tässä. Windows live movie editor. Olen sitä itse käyttänyt ja varsin helppo on. Voi helposti muokata videota, muuttaa sen kokoa, siis tiedostokokoa, lähettää suoraan esim Facebookiin videon jos niin haluaa ym.
En osaa sanoa tunnistaako JVC:n formaattia, mutta ainakin Sonyn ja Olympuksen kyllä.
Windows Live Movie Maker 2011
 

Nicke50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikä olisi sellainen editointiohjelma, joka olisi helppokäyttöinen ja kevyt? Tarvetta ei ole millekkään hienoille kikkailuille, vaan leikkaa/liimaa ja hidasta on ne toiminnot mitä eniten tarvitsen.

Toimivatko kaikkien kameroiden tiedostot kaikilla ohjelmilla? Omistan JVC:n HD-kameran ja muistelen kuulleeni ettei jotkut ohjelmat tunnista JVC:n video-tiedostoja.

Kiitos etukäteen!
Jos kamerasi tallentaa mod päätteistä videota, niin kaikki ohjelmat ei todellakaan toimi. Video Pad Video Editor toimi itsellä mallikkaasti kun tein veljen häävideon. Helppo käyttää ja muuttaa video järkevämpään muotoon.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Miten silmälasit sopivat käytettäväksi 3D-elokuvaa katsellessa? Onko niissä 3D-laseissa sen verran väljyyttä että tällaiset kaposet kakkulat mahtuvat sinne alle? Tennispalatsiin olen menossa.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Millaisia kuukausiansioita nämä Kalasataman romaneita puolustavat aktivistit keskimäärin saavat?
 

Reznik

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Miten silmälasit sopivat käytettäväksi 3D-elokuvaa katsellessa? Onko niissä 3D-laseissa sen verran väljyyttä että tällaiset kaposet kakkulat mahtuvat sinne alle? Tennispalatsiin olen menossa.

Täällä Jyväskylässä kun käväisin katsomassa niin ei ainakaan mitään ongelmaa ollut. Riippuu tietty niistä laseista (3D tai omista), mutta taitaa noi yleensäkin melko väljiä olla.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Täällä Jyväskylässä kun käväisin katsomassa niin ei ainakaan mitään ongelmaa ollut. Riippuu tietty niistä laseista (3D tai omista), mutta taitaa noi yleensäkin melko väljiä olla.
Joo luulisi näin, koska meitä onnekkaita nelisilmiä taitaa kuitenkin aika moisella prosentilla olla. Kerran olen paikallisessa yksityisteatterissa käynyt 3D-näytöksessä ja muistaakseni silloin lasit olivat aika naftit. Olin tosin varautunut tähän ja laittanut piilolinssit, joten lasit eivät haitanneet - puutunutta nenänvartta lukuunottamatta...
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Millaisia kuukausiansioita nämä Kalasataman romaneita puolustavat aktivistit keskimäärin saavat?
Eiköhän se pyöri jossain siellä Kelan opintorahan ja peruspäivärähän välimaastossa. Yllättävästi ovat myös aktiivisimpia kansalaispalkkamallin kannattajia.
 

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen aika hyvin onnistunut välttämään pääsiäisen aikana julkisissa liikkumisen. Ruuhkat ovat tietenkin kiirastorstaina aika näyttävät. Onko jollain hajua/kokemuksia miten ruuhkaisaa on jo aamulla noin seitsemän kieppeillä, esim. kaukoliikenteen busseissa?
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Nyt kun nuo Modeketjut ovat lukittu, niin pitää kysyä täällä. Eli onko noihin allekirjoituksiin tullut taas jotain uusia sääntöjä, kun olen parilla kirjoittajalla bongannut jo linkkejä ja värejä niissä.
 

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
Nyt kun nuo Modeketjut ovat lukittu, niin pitää kysyä täällä. Eli onko noihin allekirjoituksiin tullut taas jotain uusia sääntöjä, kun olen parilla kirjoittajalla bongannut jo linkkejä ja värejä niissä.

Viimeisin käännehän oli että Moderaatio hyväksyi värit ja muotoilut. Linkit pysyivät edelleen laittomina.
 
Viimeksi muokattu:

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jos virkamies on pakottanut oikeustoimikelvottoman henkilön kirjoittamaan vain heidän kahden välisen sopimuksen, jossa tämä jälkimmäinen henkilö valtuuttaa ensin mainitun toimimaan ns. holhoojanaan kaikissa asioissa (sossu, KELA, työkkäri, oikeus, poliisi), niin millainen rangaistus tästä koituu virkamiehelle? Huom: kyseistä lappua ei ole tässä esimerkkitapauksessa toimitettu ulkopuolisille, kuten maistraattiin, vaan sopimus on vain näiden kahden välinen. Ja vielä lisäyksenä, että tällainen skenaario on jatkunut useamman vuoden ajan.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Näkeekös verohallinnon(vero.fi) sivuilta paljonko sitä itselle tulee veronpalautuksena joulukuun alussa? Ei jaksa siis etsiä papereiden seasta sitä kirjettä mikä tuli.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös