Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 977 455
  • 47 170

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Taloyhtiön pihalla on yksi tolppapaikka joka on varattu naapuritalon vieraspaikaksi. Siihen voi pysäköidä vuorokaudeksi kunhan hakee sellaisen pysäköintiluvan autoonsa sieltä B-talosta. No. Tässä meidän talossa (C-talo) asuu joku diplomaatti joka kylmästi ajaa Volvonsa siihen paikalle aina jos vaan tyhjänä on. Jos paikka ei ole tyhjänä tämä tyyppi jättää auton ihan minne vaan, ja vähät välittää sakoista.

Ei ole auttanut isännöitsijän erittäin vihamieliset kirjeet, ei nätisti sanominen, ei rumasti sanominen, ei mikään. On siis ryhdyttävä tekoihin...joku tuulilasipyyhkijöiden vääntely on ihan kakaroiden hommaa, löytyykö hyviä vinkkejä millä turhautetaan tuo kaveri? Jonkun betoniporsaan voisi aina raahata auton eteen - mutta mistä hitosta mä sellaisen nyt saisin + nyt en pysty mitään raahaamaankaan. Jotain toistuvaa jäynää josta aiheutuisi harmia tekis mieli tehdä, vaan mitä?
 

Jeihki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
No. Tässä meidän talossa (C-talo) asuu joku diplomaatti joka kylmästi ajaa Volvonsa siihen paikalle aina jos vaan tyhjänä on. Jos paikka ei ole tyhjänä tämä tyyppi jättää auton ihan minne vaan, ja vähät välittää sakoista.

Ei ole auttanut isännöitsijän erittäin vihamieliset kirjeet, ei nätisti sanominen, ei rumasti sanominen, ei mikään. On siis ryhdyttävä tekoihin...joku tuulilasipyyhkijöiden vääntely on ihan kakaroiden hommaa, löytyykö hyviä vinkkejä millä turhautetaan tuo kaveri? Jonkun betoniporsaan voisi aina raahata auton eteen - mutta mistä hitosta mä sellaisen nyt saisin + nyt en pysty mitään raahaamaankaan. Jotain toistuvaa jäynää josta aiheutuisi harmia tekis mieli tehdä, vaan mitä?

Renkaiden tyhjentäminen (ei viiltely) ja peruna/tennispallo pakoputkeen tulee näin ensimmäisenä mieleen. Tosin tuosta renkaan tyhjentämisestä aiheutuu ihan vitusti harmia, mutta saattaa sillä toisaalta olla myös työllistävä vaikutus. Eiköhän diplomaatti kuitenkin tuossa kohtaa tilaa siihen hinurin paikalle.
 

KingNothing

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Taloyhtiön pihalla on yksi tolppapaikka joka on varattu naapuritalon vieraspaikaksi. Siihen voi pysäköidä vuorokaudeksi kunhan hakee sellaisen pysäköintiluvan autoonsa sieltä B-talosta. No. Tässä meidän talossa (C-talo) asuu joku diplomaatti joka kylmästi ajaa Volvonsa siihen paikalle aina jos vaan tyhjänä on. Jos paikka ei ole tyhjänä tämä tyyppi jättää auton ihan minne vaan, ja vähät välittää sakoista.

Ei ole auttanut isännöitsijän erittäin vihamieliset kirjeet, ei nätisti sanominen, ei rumasti sanominen, ei mikään. On siis ryhdyttävä tekoihin...joku tuulilasipyyhkijöiden vääntely on ihan kakaroiden hommaa, löytyykö hyviä vinkkejä millä turhautetaan tuo kaveri? Jonkun betoniporsaan voisi aina raahata auton eteen - mutta mistä hitosta mä sellaisen nyt saisin + nyt en pysty mitään raahaamaankaan. Jotain toistuvaa jäynää josta aiheutuisi harmia tekis mieli tehdä, vaan mitä?

Jos satut huoltohenkilön tahi jonku muun konekuskin kanssa olemaan puheväleissä niin vielä on hetki lunta maassa. Eli muutama kuutio lunta auton eteen ja taakse niin ainakin hiki tulee kun yrittää lähteä etkä kuitenkaan vahingoita mitään. Itse aikoinaan kokeilin ja heti kerralla meni viesti perille, ei pysäköity sitä autoa enää väärin.
 

Hepitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Televisio lähetykset

Nyt tulee sekava selvitys tilanteesta. Toivottavasti tulee selkeitä vastauksia.

Muutettiin joulukuun alussa uuteen kotiin ja tv-lähetykset muuttuivat kaapelista antennilähetyksiin. Kuvanlaadussa ei ole ollut mitään ongelmia ennen kuin nyt viimeisen 4 viikon aikana. Ylen kanavat ovat näkyneet edelleenkin normaalisti, mutta muiden kanavien näkyvyydessä on suuria ongemia: ääni pätkii, kuva rakeilee jne. Mistäköhän johtuu ja millä korjataan?

-H-
 

Hepitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aivan aluksi uusisin antennipiuhan ja putsaisin antennipistokkeen.

Antennipiuha on ostettu joulukuussa, mutta tuosta ohjeesta intoutuneena menin antennipiuhaa rassaamaan niin selvisi mikä tuon aiheuttaa. Antennipiuha kiinnitetään n. 15 cm vasemmasta reunasta. Piuha on ollut vedettynä ensin taulutelevision takaa keskelle ja sieltä suoraan alas (kotelossa). Nyt, kun poistin virityksen ja antennipiuha tulee suoraan alas niin ongelma katosi. Sitä miksi noin käy, en tiedä.

-H-
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Jatkoajan maalarit yms. huomio. Sain käsiini auton takavalot, jotka ovat hiukan tummenettu sprayllä. Tahtoisin kuitenkin itse nuo takaisin kirkkaiksi, millä onnituisi? Mineraalitärpätillä yritin kun varastosta löytyi, mutta ei vaikutusta.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Jatkoajan maalarit yms. huomio. Sain käsiini auton takavalot, jotka ovat hiukan tummenettu sprayllä. Tahtoisin kuitenkin itse nuo takaisin kirkkaiksi, millä onnituisi? Mineraalitärpätillä yritin kun varastosta löytyi, mutta ei vaikutusta.

Onhan noita maalinpoistoaineita, esim. Nitromors. Käsittääkseni eivät vaikuta lasiin, mutta en ole varma. Tuota kun saat vähän auton maalipinnalle sohaistua, niin peli on menetetty.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Pystyykö esim. Mehiläinen kirjoittamaan jälkeenpäin sairaslomalapun jos ei ole käynyt työterveyslääkärillä?

Itse siis olin töistä pois 21.3 enkä käynyt työterveyslääkärissä. Nyt esimies vaatii sairaslomalappua. Eli siis pystyykö tällöin Mehiläinen kirjoittamaan sairaslomalapun, että olin pois silloin 21.3?

Itsellä siis oli aamu klo 5 lähtien maha helvetin kipee joka rauhoittui aamu 10 ja ennen sitä ehdin jo ilmoittaa esimiehelle etten tuu töihin..
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Tarkoitus olisi avovaimon kanssa perustaa pikkunäppärä säästötili johonkin näistä valtakunnan yleisistä pankeista. Ei siis mitään eläkerahastosijoittamista tai WinCapitaa.

Talletussumma per kuukausi on luokkaa pari sataa, joten mitään isoja voittoja tässä ei haeta. Vaatimattomana tavoitteena on yksinkertaisesti saada pieni siivu jonnekkin poikimaan, pois omalta käyttötililtä lojumasta.

Kiinnostaisi kuulla suosituksia/kokemuksia eri pankkien tarjoamista palveluista tällaiseen tilanteeseen. Kummallakin asianosaisella on käyttötili Nordealle, jos sillä on valinnan kanssa merkitystä.

Jotain tilastotietoa löysin TarkkaMarkka.comin sijoitusosiosta, mutta ihan pelkästään korkojen perusteella ei valintaa kannattane tehdä.
 

J.Petke

Jäsen
Pystyykö esim. Mehiläinen kirjoittamaan jälkeenpäin sairaslomalapun jos ei ole käynyt työterveyslääkärillä?

Tuskin kirjoittavat. Tulevaisuuden varalle tiedoksi, että he voivat kirjoittaa lapun jos soitat sinne ja vakuutat ettet pääse paikalle esim. kuivin housuin. Jos et ole tuona päivänä ollut yhteydessä työterveyteen niin aika heikoilla on toivo.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Pystyykö esim. Mehiläinen kirjoittamaan jälkeenpäin sairaslomalapun jos ei ole käynyt työterveyslääkärillä?

Itse siis olin töistä pois 21.3 enkä käynyt työterveyslääkärissä. Nyt esimies vaatii sairaslomalappua. Eli siis pystyykö tällöin Mehiläinen kirjoittamaan sairaslomalapun, että olin pois silloin 21.3?

Itsellä siis oli aamu klo 5 lähtien maha helvetin kipee joka rauhoittui aamu 10 ja ennen sitä ehdin jo ilmoittaa esimiehelle etten tuu töihin..
Pystyy, mutta kirjoittaako, onkin jo eri asia. Yleensä jos on niin sairas, ettei pääse sairaslomaa hakemaan, kannattaa soittaa kuitenkin työterveysasemalle ja ilmoittaa oma olotilansa ja sanoa että tulee vaikka huomenna jos olo on parantunut. Yleensä jopa myöntävät pikkulentsuihin ja oksennustauteihin jne saikkua päivän verran puhelimessakin. Lähtökohta on kuitenkin se, että sairasloma myönnetään "etukäteen", eli heti kun sairastut.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Näyttääkö Yle MM-kiekot hd-muodossa?
Eihän YLE:llä ole edes HD-kanavaa olemassa. Eli tuskin. Viime vuoden lopulta löysin uutisen jossa työryhmä alkaa selvittämään, onko HD-kanavalla jotain lisäarvoa olemassa. Uutisessa pidettiin mahdollisena, että jo tänä vuonna avattaisiin mahdollisesti YLE:n HD-kanava.
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Eihän YLE:llä ole edes HD-kanavaa olemassa. Eli tuskin. Viime vuoden lopulta löysin uutisen jossa työryhmä alkaa selvittämään, onko HD-kanavalla jotain lisäarvoa olemassa. Uutisessa pidettiin mahdollisena, että jo tänä vuonna avattaisiin mahdollisesti YLE:n HD-kanava.

Ööö tuota tuota. Mä katsoin viime keväänä jääkiekon MM-kisat ja kesällä futiksen MM-kisat Ylen HD-lähetyksinä.

Linkissä listaus, mitä Yle lähetti viime vuonna.

Welho lisää YLEn HD-lähetykset HD-kanaviinsa | tekniikanihmelapsi.com
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Ööö tuota tuota. Mä katsoin viime keväänä jääkiekon MM-kisat ja kesällä futiksen MM-kisat Ylen HD-lähetyksinä.
No joo, Welhon (ja DNA:n) kaapelissa ilmeisesti on ollut jotain lähetyksiä, mutta jos et satu kuulumaan noiden operaattorien piiriin, niin tuskinpa näkyy. Tällä hetkellä ei ainakaan löydy YLEn sivuiltakaan mitään tietoa HD-lähetyksistä.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

ditrim

Jäsen
Jalkapallon MM-kisat oli ainakin ihan mahtavaa seurata Ylen HD-lähetyksenä. Normaalien kanavien suttulähetystä ei enää oikein maistuisi edes seurata.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Jalkapallon MM-kisat oli ainakin ihan mahtavaa seurata Ylen HD-lähetyksenä. Normaalien kanavien suttulähetystä ei enää oikein maistuisi edes seurata.
Elisa Viihteen kautta katsottuna tuo pysähteli ja pätki niin paljon että ei huvittanut HD:nä katsoa. Jääkiekon MM-kisat HD-lähetyksinä samaista kautta sen sijaan toimivat oikein hienosti.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Elisa Viihteen kautta katsottuna tuo pysähteli ja pätki niin paljon että ei huvittanut HD:nä katsoa. Jääkiekon MM-kisat HD-lähetyksinä samaista kautta sen sijaan toimivat oikein hienosti.

Canalin lautasella HD kanavat näkyvät todella hyvin. Ei oikein tule edes paljoa katottua muuta kun Eurosport, Discovery ja ESPN, mitkä on HD:ta. Muut kanavat vain kun todella on joku syy katsella. Toivottavasti saavat tuon YLEn HD:n toimimaan ennen kisoja.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Onhan noita maalinpoistoaineita, esim. Nitromors. Käsittääkseni eivät vaikuta lasiin, mutta en ole varma. Tuota kun saat vähän auton maalipinnalle sohaistua, niin peli on menetetty.
Tarkennuksena lamput ovat muovikupuiset ja uskoisin että tuo Nitromors on vähän turhan tujua sille. Ja valot ovat irti autosta.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tarkennuksena lamput ovat muovikupuiset ja uskoisin että tuo Nitromors on vähän turhan tujua sille. Ja valot ovat irti autosta.

Fairy power spary. Antaa vaikuttaa parikymmentä minuuttia. Isot pojat kertovat myös että auton jarrunesteellä saattaisi lähteä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös