Sanottamakin lienee selvää, että sulla oli aivan liikaa vaatteita päälle. Ihosi on päässyt hiestymään ja kylmettymään. Itse käytän -20 pakkasilla kerrastoa ja kylmiin keleihin tarkoitettua juoksupukua. Tuntuu joka kerta juoksemaan lähtiessä, että aivan liian vähän on päällä, mutta parin sadan metrin jälkeen jo on lämmin olo.
Lumilautailutakki ja colleget jätä ensimmäiseksi pois!
Kyllä, aivan tolkuton ylivarustautuminen.
Oikein alkoi ahdistaa ajatus urheilemisesta tuollainen Datsunin mainitsema jättivaatekerros päällä, oli sitten minkälainen pakkanen hyvänsä.
Minulla on näissä reilun parinkympin pakkasissa lenkillä ollut päällä pitkähihainen ohut urheilupaita, siihen päälle normi lyhythihainen t-paita ja päälle lenkkikäyttöön hankkimani hyväksi havaittu huppari. Jaloissa aluskerroksena futissukat sen takia että pituus riittää näppärästi polviin asti, niinikään polviin asti ulottuvat urheilushortsit ja siihen päälle pitkät perusurheiluhousut.
Lisäksi tietenkin pipo ja hanskat sekä lenkkarit, ei siinä muuta tarvita. Kuten nimim. 1936 totesi, ulos astuessa ensi askeleilla on vilu mutta se häviää heti kun on päässyt liikkeelle. Ylipukeutuminen ei lenkeille tule mieleenkään, vaikka viime viikkoina on ollut välillä pahimmillaan se -24 mittarissa lenkille startatessa.
Yksi duunikaveri valittaa liian kylmiä lenkkikelejä heti jos menee kelit alkutalvesta pakkasen puolelle ja liian liukkaita juoksukelejä heti kun on lumet maassa, itse olen juossut viimeisen 10 vuorokauden aikana ts. tämän pahimman pakkasjakson aikana muistaakseni seitsemän lenkkiä. Lämpimimmillään ollut muistaakseni -18 mittarissa, eikä kertaakaan ole tuntunut edes pahalta ja sen puolesta ihmetyttää mikä siinä pienessäkin pakkasessa monia niin pelottaa.