Sekalaisia kommentteja Mestiksestä

  • 1 124 156
  • 6 111
Suosikkijoukkue
Kookoo
Minulle on ihan se ja sama miten rahat jaettiin tai oltiin jakamatta. SaPKo sai varmasti kelvollisen korvauksen alkukauden vajaista katsojamääristä ja kun ei jatkanut ja joukkueen kuluja ei synny niin eipä sitä tarvii korvatakaan. Että ei pääse syntymään väärää käsitystä.

@jmexel minusta kysyi ihan aiheellisesti että toimitettiinko tositteet ja kirjanpito vai ilmoitettiinko luvut.

Ja se mistä tämä taas lähti liikkeelle oli minun heitto että jos kausi nyt uudelleen keskeytetään niin rahat jakoon tai alkaa poru.

Syy. Seurat saivat rahaa laskennallisesti menetettyjen ottelutuottojen mukaisesti ja jos käytetään yhden ottelun summana € niin eikös se silloin ole muodostunut ottelut x €.
Kun SaPKo ja RoKi jäi pois heiltä tuo summa leikattiin ja jos nyt keskeytetään niin muiltakin tuo tappiota muodostava ottelumäärä alenee ja silloin laskennallinen summa alenee.
Jos samalla perusteella kahden seiran tulea on leikattu niin ihme jos ei jotain vituttaisi että samasta syystä muiden summia ei korjattaisi.

Tämä on ihan jossittelua koska eihän kautta ole jätetty kesken. Ja toisaalta minua ei tuo asia juurikaan kiinnosta.

Niin ja se että jos raha annettiin kustannustueksi mutta sen jakaminen on perusteltu saamatta jäävillä tuloilla niin se on jotain ihan omalaatuista taloustiedettä.
Kulut ja saamatta jääneet tuotot on sitten aikalailla kaksi ihan eri asiaa.

Ei mahtaisi ainakaan verottaja hyväksyä jos ilmoitan 8000€ tappiota kun en saanutkaan osakekaupalla niin paljoa tuottoja.
Ymmärtänette varmaan muutki kuin @jmexel että kustannus on eri asia kuin jäämättä saava myynti.

Ja vielä loppuun, että itde en tiedä oliko kohdistus kustannuksiin mutta ainakin nuo tukipakettien "kustannustuki" nimet viittaisi siihen.
Sapko sai satasia vähemmän ku roki. Joukkueet laski itse luvut ja ilmoitti liittoon samalla ku liitosta haastateltiin. Ja noissa luvuissa ei voinu valehdella ku liitosta tehty kk tasolla talous seurantaa ja siitä olis huomattu jos olis annettu liian isoja lukuja.
 

daerok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kajaanin Hokki, Kalpa Kuopio
Pystyn. Seurat itse ilmoitti luvut. Siihen laskettiin ottelukohtainen lipputulo, kioski myynti ja ravintola, pub ja VIP myynti. Loka-marraskuussa. Roki 28000 ja TuTo 59000e

Suuri on areena myynnin ero Rokilla verrattuna TuToon?

Yleisö määrissä ei käsittääkseni isoja eroja ole ollut?
 

IkuinenVappu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Keksittiin joku systeemi jakaa tukirahat niin, että joillekin se oli parempi kuin toisille ja silloin se ei mennyt reilusti. Turha kirjoittaa, että kriteerit tuli tukirahojen antajalta. Se, että jälkeenpäin kerrotaan vain siitä ettei kokouksen asioista puhuta antaa kuvan siitä, ettei kaikki mennyt reilusti. Turhaan Ketterän edustaja ei reagoinut niin voimakkaasti kuin hän teki! Jako ei ollut reilu eikä se tapa millä asia runnottiin läpi! Onnea vielä TuTo:lle, he voivat hymyillä voittajina.
 
Suosikkijoukkue
Kookoo
Keksittiin joku systeemi jakaa tukirahat niin, että joillekin se oli parempi kuin toisille ja silloin se ei mennyt reilusti. Turha kirjoittaa, että kriteerit tuli tukirahojen antajalta. Se, että jälkeenpäin kerrotaan vain siitä ettei kokouksen asioista puhuta antaa kuvan siitä, ettei kaikki mennyt reilusti. Turhaan Ketterän edustaja ei reagoinut niin voimakkaasti kuin hän teki! Jako ei ollut reilu eikä se tapa millä asia runnottiin läpi! Onnea vielä TuTo:lle, he voivat hymyillä voittajina.
Nyt en ymmärrä mite tää on epäreilu jako systeemi? Jos äänestettiin 12-2 nii onko se runnomista ? Tuet kattaa menetetyt tulot kotipeleistä. Jollain tulot On isommat kun toisella kotipeleistä. Kukaan joukkue ei tässä voittanut. Kenenkää kotipelien kuluja ei kateta 100%.
 

Murkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet,Tappara,NY Rangers,Juniori- SaPKo
Vaikka asia ei niinkäin hetkeuta minua niin kyrsii typeryys talousymmärtyksessä ja vielä kerran rautalangasta.

Menetetyt tulot eivät ole sama asia kuin kulut.

Jos raha annettiin kuluhin niin sitä ei voi mitata menetetyillä tuloilla vaan osoitettavilla kuluilla.
 

IkuinenVappu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Nyt en ymmärrä mite tää on epäreilu jako systeemi? Jos äänestettiin 12-2 nii onko se runnomista ? Tuet kattaa menetetyt tulot kotipeleistä. Jollain tulot On isommat kun toisella kotipeleistä. Kukaan joukkue ei tässä voittanut. Kenenkää kotipelien kuluja ei kateta 100%.
Eipä sitä tainnut monikaan siellä kokouksessa ymmärtää. Siksi se meni esimerkiksi Ketterän edustajan ihon alle. Eli ei ihme, että ikävä maku siitä on jäänyt monelle.
 

jmexel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roki,
Vaikka asia ei niinkäin hetkeuta minua niin kyrsii typeryys talousymmärtyksessä ja vielä kerran rautalangasta.

Menetetyt tulot eivät ole sama asia kuin kulut.

Jos raha annettiin kuluhin niin sitä ei voi mitata menetetyillä tuloilla vaan osoitettavilla kuluilla.

Tässä se kiteytyy kaikki mitä olen ilmeisen huonosti yrittänyt tälle helmikuussa liittyneelle, pitkänlinjan Kookoo fanille kertoa.

Tulojen määrittäminen on erityisen hankalaa kun on tytäryhtiöitä, kumppanuuksia ja miten kukin sitä pyörittää. Jos joku vielä uskoo että tässä nyt riepotellun Rokin ja TuTon hallimyynnissä on noin iso ero niin voi ilmoittautua palstan sokeaksi Reetaksi.
 
Suosikkijoukkue
Kookoo
Tässä se kiteytyy kaikki mitä olen ilmeisen huonosti yrittänyt tälle helmikuussa liittyneelle, pitkänlinjan Kookoo fanille kertoa.

Tulojen määrittäminen on erityisen hankalaa kun on tytäryhtiöitä, kumppanuuksia ja miten kukin sitä pyörittää. Jos joku vielä uskoo että tässä nyt riepotellun Rokin ja TuTon hallimyynnissä on noin iso ero niin voi ilmoittautua palstan sokeaksi Reetaksi.
Seurat on itse ilmoittanut kyseiset summat liitolle.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Olis varmaan pitänyt ilmottaa niille tukien jakajille, että ei voitettu eurojackpotissa eli menetettiin tuloja 40 milliä. Korvatkaa se, eikä sitä kahden euron lappua joka ei osunut.
Eihän menetettyä tuloa pysty kuin arvaamaan, mistä sen tietää paljonko tulee porukkaa ja paljonko ne ostaa kaljaa ja makkaraa. Yksittäisen otteun yleisömäärään vaikuttaa aika moni seikka. pelkkä -27 astetta pakkasta riittää pitämään porukan kotona.
Iso halli ei myöskään takaa suurta yleisömäärää. Iso halli isossa kaupungissa, jossa on muutakin tarjontaa kuin alasarjan peli, verrattuna pieneen kylään jossa se matsi on viikon ainut tapahtuma marttojen bingoillan lisäksi. Halliin ei mahdu kuin 300 mutta täyteen tulee. Tämä kärjistäen että kymiläisetkin ymmärtäisi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kookoo
Olis varmaan pitänyt ilmottaa niille tukien jakajille, että ei voitettu eurojackpotissa eli menetettiin tuloja 40 milliä. Korvatkaa se, eikä sitä kahden euron lappua joka ei osunut.
Eihän menetettyä tuloa pysty kuin arvaamaan, mistä sen tietää paljonko tulee porukkaa ja paljonko ne ostaa kaljaa ja makkaraa. Yksittäisen otteun yleisömäärään vaikuttaa aika moni seikka.
Keskiarvo otettu sillon kun korona ei vielä vaikuttanu paljon loka-marraskuu. Ei pelkästään yhden pelin perusteella.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Eipä sitä tainnut monikaan siellä kokouksessa ymmärtää. Siksi se meni esimerkiksi Ketterän edustajan ihon alle. Eli ei ihme, että ikävä maku siitä on jäänyt monelle.
No se ei sinänsä yllätä, että Ketterän edustaja ei ole tyytyväinen/ymmärtänyt jakoperustetta, kun seuralta löytyy aina kausittain joitain sekaannuksia ja hoitamattomia laskuja? Ei taida olla kirjanpito kovin ammattimaisella tasolla? Itsehän he ovat pyydetyt summat liitolle toimittaneet ja niihin perustuen ovat sitten saaneet tukea.

Liekkö Liigan puolella ollut sitten miten epäselvää jakoperusteet ja aiheuttaneet porua, kun sielläkin kustannustuki suhteutui kunkin seuran tulonmenetyksiin. Sielläkin oli isoja eroja luvuissa seurojen välillä ja tukisummien suuruusluokat olivat isoja.
 
Suosikkijoukkue
James Harden, Tyson Fury, Tyler Bertuzzi
Käsittämätöntä mulla on faktat ja niitä yritän tuoda esille ja täällä valitetaa että asia ei ole noin. Mä tiedän sentilleen paljon kukin joukkue sai ja paljo menettäs tyhjille katsomoille pelatessaan

Ihan mielenkiinnosta, miten syvällä sisäpiirissä olet kun asioista tiedät noin hyvin? Miksi sinä (tai ylipäätään Mestis tai liitto) ei voi tehdä tästä hommasta näkyvää ja tuoda näitä asioita esiin omissa kanavissaan, vaan kerrotte niistä täällä keskustelupalstalla?
 
Suosikkijoukkue
Kookoo
Ihan mielenkiinnosta, miten syvällä sisäpiirissä olet kun asioista tiedät noin hyvin? Miksi sinä (tai ylipäätään Mestis tai liitto) ei voi tehdä tästä hommasta näkyvää ja tuoda näitä asioita esiin omissa kanavissaan, vaan kerrotte niistä täällä keskustelupalstalla?
Sanotaan että kuulen asioita paljon. Liiton ja Mestiksen pitäisi tulla esille summista ja miten ne laskettiin. En halua tuoda asioita julki omissa kanavissa ja siihen on syynsä.
 
Suosikkijoukkue
Juniori Jokipojat, JoKP, Anaheim Ducks
Käsittämätöntä mulla on faktat ja niitä yritän tuoda esille ja täällä valitetaa että asia ei ole noin. Mä tiedän sentilleen paljon kukin joukkue sai ja paljo menettäs tyhjille katsomoille pelatessaan
Joo kyllä ihmetyttää, miten voi olla vaikea tajuta selvää asiaa? Olen jutellut muutamien seuratoimijoiden kanssa, niin ei ainakaan heillä ole ollut mitään epäselvää jakoperusteissa. Luulenkin, että suurimmalla osalla seuroista ja seuratoimijoista ei ole tässä tapauksessa mitään epäselvää, mutta esim. tällä palstalla taitaa olla enemmänkin kysymys jonkinlaisesta pettymyksestä ja turhautumisesta kuin ymmärtämättömyydestä.
 

IkuinenVappu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Käsittämätöntä mulla on faktat ja niitä yritän tuoda esille ja täällä valitetaa että asia ei ole noin. Mä tiedän sentilleen paljon kukin joukkue sai ja paljo menettäs tyhjille katsomoille pelatessaan
Sen voit tietää paljonko seurat euroja saivat. Mutta miten voit tietää mitkä pelit ja missä olisin käynyt katsomassa ja montako olutta tai nakkipiirakkaa tai lörtsyä olisin siellä hallilla nauttinut? Erikoista potaskaa tuo ennustamisen väittäminen!
 
Suosikkijoukkue
Kookoo
Sen voit tietää paljonko seurat euroja saivat. Mutta miten voit tietää mitkä pelit ja missä olisin käynyt katsomassa ja montako olutta tai nakkipiirakkaa tai lörtsyä olisin siellä hallilla nauttinut? Erikoista potaskaa tuo ennustamisen väittäminen!
Eihä tässä kukaa ennusta. Vaan keskiarvo. Siihe tuskin vaikuttaa pidemmässä juoksussa sun pari makkaraa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös