Harmillista, ettei taklauksesta olevaa 3 eri kuvakulman kuvaa ole saatu mihinkään internetin syövereihin.
Jokerien kotisivujen maalikoosteesta (Jokerit-tv) näkyy taklaus hivenen eri kulmasta ja ylempää kuin nelosen pätkästä.
Harmillista, ettei taklauksesta olevaa 3 eri kuvakulman kuvaa ole saatu mihinkään internetin syövereihin.
Katsopa tarkemmin tuota Rapidsharesta ladattavaa videota 3,8 sekunnin kohdalla. Saarisen toinen luistin jää jotenkin hassusti jäähän kiinni, meinaa lentää nokalleen (ei Jalonen). Sen jälkeen luisteluasento on melko epäterveellinen. Sekuntia myöhemmin jysähtää.
Radio957:lla Juha Hiitelä kertoi juuri, että Seikola sai yhteensä kolme peliä pelikieltoa.
Kas kun ei elinikäistä pelikieltoa annettu! Ei jumalauta!
Muutama korjaus tilanteen paikan päällä seurattuna.
- Seikola polkee vauhtia todella jo ennen videoklippiin saapumista
- Seikolan kyynärpää on irti vartalosta
- Saarinen on irti laidasta. Kyseessä on ryntäys, kyynärpäätaklaus sekä laitataklaus.
- Sekunninkymmenesosien väitteet voi jättää omaan arvoonsa.
- Taklaus ei ole koskaan puhdas, kun osuu päähän niin, että pää retkahtaa 90 astetta taaksepäin.
Mielestäsi kiekkoa tulisi kuljettaa niin, että pää on aina laidan ulkopuolella, ...... huhheijaa näitäkin kommentteja.
Jos näin kävi, niin voi jälkiviisastella, kun kuului tähän 2-3 ottelun kerhoon itsekin.
Taitaa olla ensimmäisiä tapauksia, joissa tuomio kerrotaan ensin ja sitten vasta mietitään mitähän tästä kirjoitettaisiin. Hyvin saa värikynää käyttää, että pystyy perustelemaan tuon 3 matsia edes jollakin tavalla. Ja vertailuna hyvä käyttää sitten Määtän -tapauksen raporttia.
Eikä Saarisen pää alhaalla pelaaminen myötävaikuta tilanteeseen, kuten Jaatisella teki. Linja petti nyt pahemman kerran.
Aivan, tätä juuri itsekin tarkoitin, ulosanti jäi vain hieman epäselväksi. Mikä lie saunasopimus tämänkin ratkaisun takana..Huomionarvfoista onkin, että Muukkonen ei mainitse sanallakaan sitä, että Saarisen pää on alhaalla ja suuri siksi tuo kyynerpää osuu päähän. Poikkeuksellista on siis se, että tässä tapauksessa, toisin kuin aiemmissa, ei oteta mitenkään huomioon tuomiota keventävänä seikkana sitä, että loukkaantunut pelaaja on omalta osaltaan vaikuttamassa turman syntyyn.
Jaa-a, tästä on kyllä hyvin vaikea olla samaa mieltä. Se kuitenkin selittää tuomion ankaruuden. Ilman "hyppyä" olisi tullut yksi tai kaksi peliä, väitän.Muukkonen kirjoitti:Näkemykseni mukaan on myös selvää, että Seikola korostaa taklaustaan hyppäämällä tilanteessa.
Vasta-argumentiksi voisi mainita sen, että jos Saarinen ei olisi loukkaantunut, olisi tilanteesta tuomittu ehkä max 2 min jäähy, jos sitäkään? Suurin osa ongelmasta johtu nimenomaan vastaanottajan toiminnasta. Siksi en tuomitsisi mitään lisärangaistuksia tästä. Täsmälleen samanlaisesta taklauksesta, jossa vastaanottava pelaaja olisi ollut paremmassa asennossa, olisi tullut top 5 -taklaus kauden koostevideoihin.Juuri näiden pointtien perusteella heittäisin sen 5 peliä. Mulle on sinällään sama mitä Seikola istuu, mutta nyt heitän teille haasteen, perustelkaa mulle pienempi rangaistus ja kumotkaa nämä mun jo aiemmin heittäneeni näkemykset ;
- Saarinen on huonossa asennossa ja siten alttiina/tekee itsensä alttiiksi loukkaantumiselle,
- Seikola näkee ja tiedostaa tämän, mutta vie silti taklauksensa loppuun,
- Taklauksen loppuunviemisestä seuraa, että Saarinen loukkaantuu ja menettää tajuntansa,
- Tämän perusteella on selvää, että Saarisen asento/toiminta on osaltaan aiheuttanut loukkaantumisen, mutta Seikola on se, joka olisi loukkaantumisen voinut estää.
Näistä minä vedän johtopäätöksen, että tahallinen tai vähintäänkin tuottamuksellinen vamman aiheutuminen, joka kohdistui päähän. Mitä vasta-argumentteja ?
Mun käsityksen mukaan on saman tekevää, millä korkeudella se pää on. Jos taklaus osuu päähän, on kyseessä päähän kohdistunut taklaus. Tai ainakin näin minun on annettu ymmärtää.Huomionarvfoista onkin, että Muukkonen ei mainitse sanallakaan sitä, että Saarisen pää on alhaalla ja suuri siksi tuo kyynerpää osuu päähän. Poikkeuksellista on siis se, että tässä tapauksessa, toisin kuin aiemmissa, ei oteta mitenkään huomioon tuomiota keventävänä seikkana sitä, että loukkaantunut pelaaja on omalta osaltaan vaikuttamassa turman syntyyn.