Pitäisi, mutta kun emme elä täydellisessä lintukodossa. Ei sillä syyllä voida mun mielestäni pitää turvatoimia lievänä, että "suurin osa katsojista on kuitenkin ihan ookoo ja tällaistahan ei järkevien katsojien kohdalla tapahdukaan". Samalla logiikalla voitaisiin lopettaa ylinopeuksien kyttääminen, kun suurin osa ajelee kuitenkin ihan ookoo. Mitä jos lakkautettaisiin myös poliisi, kun on ihan älytöntä mennä hakkaamaan R-kioskin ikkunoita sisään ja varastaa sieltä röökiä sun muuta kivaa? Ja 99% ihmisistähän jättää sen tekemättä kuitenkin. Ja lentokenttien turvatarkastukset? Vittuakos sitä siellä käsimatkatavaroita syynäämään, suurin osa jengistä ei tule kaappaamaan tai räjäyttämään konetta.
Ei jumaleissön, kyllä näissä kannattaa mennä sen pahimman vaihtoehdon mukaan, koska se on yhteinen etu. Jos ihmisellä ei ole mukanaan savupommia tai muuta vastaavaa, niin eihän turvatarkastuksen pitäisi olla silloin mikään peikko tai ongelma? Kyllä mä menen turvallisimmin mielin lentokoneeseen, kun tiedän, että jengin matkatavarat on syynätty ja annan mielelläni omatkin bagaasit tsekattavaksi.
Mä olen kanssasi samaa mieltä ja erimieltä, skitsofreenistä! On aivan totta, että turvallisuudesta vastaavien on lähdettävä ennakoinnissaan sen pahimman skenarion kautta, mutta jos tämä toteutetaan, kuka helvetti on valmis maksamaan sen kustannukset? Siinä vaiheessa, kun toteutetaan se tiukumman päälle tarkastus, saat huoletta lisätä lippusi hintaan x 2, jos edes riittää.
Ehkä tässä sitten minusta on aika ajanut ohi, siinä, etten koskaan ole mieltänyt jääkiekkokatsomoita kioskibrekkaajien ja muun kriminaalin aineksen notkumispaikkana, ehkä tässä on sitten tullut jonkinlainen muutos aikojen saatossa, koska vuosikymmenien kiekkokatsomoissa vietettyjen pelien tiimoilta en tarvetta esim. henkilöön käyvään tarkistukseen ole havainnut. Joskus olen ollut tietoinen että tälläinen keskiluokan kriminaaliksi luonnehtima henkilö (istunut linnassa ja kaikkee) on ollut samassa katsomonosassa kuin minä itsekin, mutta käsityksekseni jäi, ettei edes tämmöinen vempula halua mitään hässäkkää peliensä seuraamiseen, jää pian näkemättä, kun sinitakit tunnistaa. Toki ennenmuinoin ihmisille oli jotenkin luontaista mennä halliin katsomaan peliä ja kannustamaan joukkuettaan, eikä ilveilemään ja tuomaan itseään tykö tapahtuman kustannuksellakin.
Siinäkin olen samaa mieltä kanssasi, että ei ole pieninkään ongelma tälläiseen tarkastukseen joutua, koska ymmärränhän, että omaa turvallisuuttahan siinä valvotaan, mutta onko siltikään mieltä antautua terroristeille ja luoda poliisivaltiota, jossa ihmisten on kuitenkin kurja olla tehostetun silmän skannaamana bush tyhmemmän tyyliin? Sori musta tätä ei tarvita, riittää, että on nollatoleranssi näitä talibanaaneja kohtaan, niinkuin jyväskylässä nyt toimitaan, jos urpoilet, et urpole toiste, siinä on hyvä viesti kaikille kannattajoukoille ja heidän jäsenilleen, ymmärtävät näin ehkä oman vastuunsa, sekä henkilönä, että ryhmänä huolimatta siitä, että pääsi livahtamaan merkkisavu takin hupussa, kun se ryysiksessä yrittävä järkkä ei ihan kaikkia saanu kollattua.
Tietysti sitten, jos joudutaan viemään terrorismin vastaisen sodan tasolle se halleihin pääsy, sielä on vastassa turvajoukot rynkyn kanssa ja vahditusta karsinoista päästetään yksi kerrallaan hallin portille tarkempaan syyniin, saa jokainen varata pelkästään halliin sisälle pääsyyn neljättä tuntia ja peli päälle, aluks, sittenhän sinne ei kukaan sillä syynäämisellä ja lippujen hinnalla edes viitsi vaivautuakaan.
No, minkä kukakin tarpeelliseksi uskoo, minä uskon että kun molopäät poistetaan ryhmänä, ei jyväskylänkään hallissa tarvitse tavan katsojan edes miettiä moisia, saa katsella peliä huoletta.