Sauli Niinistö presidenttinä 2012–2018

  • 149 097
  • 1 160

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Ehkä Sauli vain ajatteli, että Tero on ollut linnassa jo niin monta kertaa, ettei yksi välivuosi harmita. Nyt piti tehdä tilaa mäkihyppääjille, joka on tämän vuoden yhtenä teemana. Varmaan meriitit olisivat riittäneet, mutta nyt valinta kohdistui muihin. Ei kai siellä mitään Tero kiintiötä tarvitse olla.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Kyllähän tietysti Paavo Nurmikin oli huijari. Harjoitteli selvästi aikalaisiaan enemmän ja paremmin.
Ja kyllähän Reijo Ståhlberg (21.69) ja muut hänen aikalaisensa kuulantyöntäjät ja kiekonheittäjät olivat aivan puhtaita. Olivat vaan lahjakkaampia ja harjoittelivat enemmän kuin nykytyöntäjät ja heittäjät. Jos nyt jonkun vuokra-autosta jotain aineita tullissa onkin löytynyt niin on täysin ymmärrettävää, että auton edellinen käyttäjä on ne sinne unohtanut. Eiväthän ne voi olla rehdin suomalaisurheilijan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Näin. Virenin tuplavoitot tulivat aivan äärimmäisen lahjakkuuden ja työnteon kautta, henkistä kanttia väheksymättä. Kuka kaatuu olympiakympillä jääden selvästi, nousee ja vielä voittaa?

Douppaaja, joka kusetti koko kansaa. Harmi ettei jäänyt kiinni niin kuin moni muu.

Suomalaisilla on ihmeellinen tapa elää kuplassa, että suomalainen on kovempi kuin joku toinen. Suomi pärjäsi puna-armeijaakin vastaan paljolti sen takia, että Neuvostoliitto sijoitti Karjalaan paljon sellaisia sotilaita, joilla ei ollut kokemusta talvesta. Legenda siitä, että suomalainen sotilas vastaa kymmentä ryssää on yhtä todenmukaista kuin puheet jostain kuoleman jälkeisestä paratiisista.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Niinistö kehui äsken televisiossa Lasse Viréniä hienoksi malliksi suomalaisuudesta. Kyllä näin on, voittoon keinoa kaihtamatta, vaikka sitten dopingilla.
Oletko sitten sitä mieltä, että ne Virénin kilpakumppanit olivat puhtaita urheiijoita?

Minä olen Niinistön linjoilla tässä asiassa. Suomalaisuuteen yhdistetään perinteisesti sisu ja kyllähän se Münchenin olympiakymppi oli oikein oppikirjaesimerkki sisusta.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Oletko sitten sitä mieltä, että ne Virénin kilpakumppanit olivat puhtaita urheiijoita?

Minä olen Niinistön linjoilla tässä asiassa. Suomalaisuuteen yhdistetään perinteisesti sisu ja kyllähän se Münchenin olympiakymppi oli oikein oppikirjaesimerkki sisusta.

En tietenkään, mutta ei Virénin temppu mielestäni mitään suomalaista sisua ollut. Yksilöurheilija teki loistavan yksilösuorituksen. Siinä se. Suomalainen sisu on yhtä todellista kuin joulupukki.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Ja kyllähän Reijo Ståhlberg (21.69) ja muut hänen aikalaisensa kuulantyöntäjät ja kiekonheittäjät olivat aivan puhtaita. Olivat vaan lahjakkaampia ja harjoittelivat enemmän kuin nykytyöntäjät ja heittäjät. Jos nyt jonkun vuokra-autosta jotain aineita tullissa onkin löytynyt niin on täysin ymmärrettävää, että auton edellinen käyttäjä on ne sinne unohtanut. Eiväthän ne voi olla rehdin suomalaisurheilijan.

Oliko Paavo Nurmikin veritankattu kuten muutkin? Laitapa linkkiä niin pääsee tietämään.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Oliko Paavo Nurmikin veritankattu kuten muutkin? Laitapa linkkiä niin pääsee tietämään.

Avainsana on pervitiini. Hyvin toi Saukki vetää vaikka joskus vuosia sitten Juice tokaisikin hänelle linnan juhlissa että haista sinä Niinistö vittu.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Douppaaja, joka kusetti koko kansaa. Harmi ettei jäänyt kiinni niin kuin moni muu.

Suomalaisilla on ihmeellinen tapa elää kuplassa, että suomalainen on kovempi kuin joku toinen.

Tiedoksi sinne kuplaan että Lasse Viren on kovempi kuin toiset. Hänellä on mm. aivan poikkeuksellisen suurikokoinen sydän ja leposyke parhaimmillaan alle 30 lyöntiä minuutissa.

Suomi pärjäsi puna-armeijaakin vastaan paljolti sen takia, että Neuvostoliitto sijoitti Karjalaan paljon sellaisia sotilaita, joilla ei ollut kokemusta talvesta. Legenda siitä, että suomalainen sotilas vastaa kymmentä ryssää on yhtä todenmukaista kuin puheet jostain kuoleman jälkeisestä paratiisista.

Väärin sodittu. Joo oikea suhdeluku on lähempänä 1:5. Kuolemanjälkeisestä taidat itsekin höpistä nyt ihan omiasi.
 
Näin presidentin uudenvuodenpuheen jälkeen voidaan taas todeta, että on mies paikallaan. En voisi enempää olla asioista samaa mieltä Niinistön kanssa. Kannattaisi nyt ihan joka iikan kuunnella/lukea huolella tuo puhe, aina EK:sta SAK:hon ja Rasmuksesta Sisuun sekä Vastarintaliikkeeseen.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Oksettavaa, että Niinistö edelleen vuonna 2016 viitsii sekoittaa Jumalan poliittisiin puheisiin.
 

Fordél

Jäsen
Oksettavaa, että Niinistö edelleen vuonna 2016 viitsii sekoittaa Jumalan poliittisiin puheisiin.

Pienestä tulee sullekin oksennusreaktio. Jos presidentti haluaa toivottaa kaikille siunausta, siihen on hänellä oikeus.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Pienestä tulee sullekin oksennusreaktio. Jos presidentti haluaa toivottaa kaikille siunausta, siihen on hänellä oikeus.
Se on tiettävästi arvoliberaalien piirissä ihan yleinen näkemys, että uskonto ja politiikka tulee pitää mahdollisimman visusti erillä toisistaan. Tai ei pelkästään arvoliberaalien, vaan jopa Paavo Väyrysenkin kaltaiset arvottavat asian tuolla tavalla.
 

Fordél

Jäsen
Se on tiettävästi arvoliberaalien piirissä ihan yleinen näkemys, että uskonto ja politiikka tulee pitää mahdollisimman visusti erillä toisistaan. Tai ei pelkästään arvoliberaalien, vaan jopa Paavo Väyrysenkin kaltaiset arvottavat asian tuolla tavalla.

Tottahan toki, mutta eikö tähän liberaaliin näkemykseen kuulu se, että ei lähdetä rajoittamaan toisen ilmaisua tällä tasolla.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tottahan toki, mutta eikö tähän liberaaliin näkemykseen kuulu se, että ei lähdetä rajoittamaan toisen ilmaisua tällä tasolla.

En mä ole mitenkään rajoittanut. Olen vain voimakkain sanankääntein tuonut esille, etten pidä moisesta. Itse olen uskontoneutraliteetin kannalla ja pidän epäsopivana, että presidentti päivän politiikan yläpuolisena toimijana ja eräänlaisena valtakunnan isänä alkaa julistaa tietyn vakaumuksen sanomaa poliittisessa puheessa.
 

Fordél

Jäsen
En mä ole mitenkään rajoittanut. Olen vain voimakkain sanankääntein tuonut esille, etten pidä moisesta. Itse olen uskontoneutraliteetin kannalla ja pidän epäsopivana, että presidentti päivän politiikan yläpuolisena toimijana ja eräänlaisena valtakunnan isänä alkaa julistaa tietyn vakaumuksen sanomaa poliittisessa puheessa.

Et tietenkään ole rajoittanut, koska et siihen pysty. Kritiikkikin on vaan vähän kyseenalaista vaikka toki siinä on myös omat pointtinsa. Vaikka itsekin olen liberaali ja tuo toivotus särähtää korvaani, en lähde siitä kritisoimaan Niinistöä. Hänellä on siihen täysi oikeus.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Näin presidentin uudenvuodenpuheen jälkeen voidaan taas todeta, että on mies paikallaan. En voisi enempää olla asioista samaa mieltä Niinistön kanssa. Kannattaisi nyt ihan joka iikan kuunnella/lukea huolella tuo puhe, aina EK:sta SAK:hon ja Rasmuksesta Sisuun sekä Vastarintaliikkeeseen.

Oli hyvä kyllä. Huikea ero edellisen pressan vastaaviin. Kädet ristissä toivomaan Salelle toista kautta.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Hieman särähti omaankin korvaani tuo lopun siunauksentoivotus mutta kyllähän tämä kokonaisuutena oli sellaista balsamia kansalle jolle voisi väittää tilausta nimenomaan tällä hetkellä olevan. Koko kansan presidentti tosiaan.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Pienestä tulee sullekin oksennusreaktio. Jos presidentti haluaa toivottaa kaikille siunausta, siihen on hänellä oikeus.

Suomessa presidentti tekee sen sentään oma-aloitteisesti. Mutta annas olla jos Yhdysvalloissa presidentti ei sitä mainitse, vaikka pitäisi moisia puheita hölynpölynä. Minusta on hyväksyttävää, että uskovainen presidentti toivottaa kansalle jumalan siunausta, jos näin haluaa.

Hieno puhe, hieno presidentti, koko kansan presidentti.

Niin kai, myös maahanmuuttajien. Mutta onko oikein, että presidentin pitää olla syntynyt Suomessa? Esimerkiksi Jarkko Martikainen, Dome Karukoski tai Janne Niskala ei tämän kriteerin takia voida koskaan valita tasavallan presidentiksi.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Niin kai, myös maahanmuuttajien. Mutta onko oikein, että presidentin pitää olla syntynyt Suomessa? Esimerkiksi Jarkko Martikainen, Dome Karukoski tai Janne Niskala ei tämän kriteerin takia voida koskaan valita tasavallan presidentiksi.

Siihen minun on vaikea ottaa kantaa, mutta ehkä tuo asia joskus tuodaan kansalaiskeskusteluun.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siihen minun on vaikea ottaa kantaa, mutta ehkä tuo asia joskus tuodaan kansalaiskeskusteluun.

Onko millään puolueella ketään potentiaalista ehdokasta joka olisi syntynyt ulkomailla? Tällöinhän laki olisi hyvä ottaat tarkasteluun ja uskoisin sen myös muutettavan pikavauhtia.

Sama lakihan koski joskus ministereitä, mutta suomessasyntymispykälä poistettiin jotta oltaisiin saatu Kokoomuksen Benkku ministeriksi. Benistä ei kuitenkaan koskaan ministeriä tullut vaikka lakikin muutettiin.
 

Fordél

Jäsen
Mutta onko oikein, että presidentin pitää olla syntynyt Suomessa? Esimerkiksi Jarkko Martikainen, Dome Karukoski tai Janne Niskala ei tämän kriteerin takia voida koskaan valita tasavallan presidentiksi.

Ei missään nimessä ole oikein. Näen jo kuinka heti, kun Rauman Lukko on voittanut seuraavan Suomen mestaruuden, aletaan valmistelemaan Lex Niskalaa.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei missään nimessä ole oikein. Näen jo kuinka heti, kun Rauman Lukko on voittanut seuraavan Suomen mestaruuden, aletaan valmistelemaan Lex Niskalaa.

Kannattaa muistaa että Niskala täyttää tänä vuonna jo 34 vuotta. Vaikka uskonkin että lakia muutetaan nopeasti mikäli varteenotettava ehdokas ei voi asettua ehdokkaaksi syntymäpaikastaan johtuen, niin esimerkiksi vuonna 2063 Niskala on jo 81-vuotias. Ei ole silti poissuljettua etteikö yli kasikymppinenkin voisi tulevaisuudessa asettua ehdokkaaksi ensimmäiselle kaudelle, koska ihmistet elävät koko ajan vain pidenpään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös