Sauli Niinistö presidenttinä 2012–2018

  • 148 487
  • 1 160

Bobcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Missä kirjoitukset kummisedästä ja kummilapsesta? Isäni oli 28-vuotias kun minä synnyin. Ei tupakoinut. Oli liikunnallinen ja käytti alkoholia kohtuudella. Kuoli kun minä olin 11-vuotias.
 

Satunnainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sauli ja Jenni syyllistyy ilmastonmuutoksen pahentamiseen tekemällä yhden CO² tuottajan lisää. Vastuutonta.
Saulilla ja Jennillä on vara maksaa hyvitystä, jolloin hiilidioksidi maagisesti poistuu ilmakehästä aiheuttamatta minkäänlaista kasvihuoneilmiön voimistumista (kemiallisissa kaavoissa muuten atomien määrä ilmaistaan alaindeksissä siis CO₂ ei CO²).
 

scholl

Jäsen
Olen ollut oikeastaan täysin tyytyväinen Niinistön presidenttikauteen. Hän on ollut mielipidevaikuttaja ja hoitanut ulkopolitiikan tehtävänsä erinomaisesti. Ainoastaan Nato-kanta olisi saanut hänellä olla myönteisempi.

Tämä lapsiasia on nyt sellainen, mistä en pidä. En ymmärrä, miksi tuon ikäinen mies menee tekemään lapsen. Ei vain mene jakeluun. Tulee vähän mieleen joku kuningasperhejuttu. Täytyy olla jälkikasvua, että olisi jotain tekemistä ja tulisi nättejä valokuvia. Mutta hänellähän on jo tekemistä, kun hänellä on presidentin hommat. Ei se ole maskottitehtävä niinkuin jotkut Prinssi Danielin pr-hommat.
 

scholl

Jäsen
Viime vuosina on pidetty valtavasti meteliä kaikenlaisten ja muotoisten perheiden oikeuksista saada tai adoptoida lapsia. Hyvä ettei sentään eläimiä vielä ole sotkettu joukkoon mukaan. Sitten tämmöiseen aavistuksen normaalista poikkeavaan perheeseen on yksi tuloillaan, niin ihme piipitystä alkaa syntyä. Ilmeisesti on olemassa oikeaa ja väärää suvaitsevaisuutta.

Porvareilla on korkeampi moraali. Ne poikkeavat tyypit ovat vasemmistolaisia.

Minä kun en kannata tasa-arvoista avioliittolakia, niin minua on syytetty vaikka mistä. Facebookissa tullut uhkailuja ja vaikka mitä, vaikka puolustan vain ihan perusasiaa. Nykyään on muotia se, että kaikkien pitäisi olla joka asiasta samaa mieltä ja samalla riman pitäisi olla mahdollisimman alhaalla. Kaikki pitää olla ok. Vaikka nyrkkiä tulisi naamaan niin sekin on ihan jees, ei pidä suuttua.
 

Inttikaveri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK (Joukkue ja nimimerkki)
Jos tekee enemmän kuin yhden per vanhempi, niin silloin syyllistyy ihmiskunnan lukumääräiseen lisäämiseen. Sauli on rikollinen.

Eikös Sale ole tasan tässä vauhdissa, yksi muksu edelliselle vaimolle, yksi Salelle ja nyt yksi Jennille. Sale pitää siis lukumäärän tasoissa.
 

scholl

Jäsen
Ihmisten tuonti on tietysti yhtä suuri rikos kuin niiden tekeminen, jotain logiikkaa pliis.

Robotit ja maahanmuuttajat tekevät jatkossa perushommat. Katsokaapa vaikkapa dösäkuskeja, eivät ne mitään suomalaisia nuoria ole. Niinpä se väestömäärä mitä tarvitaan on paljon pienempi kuin moni ajatteleekaan. Silloin voi vapauttaa omaa kapasiteettiaan fiksumpiin hankkeisiin kuin perheen perustamiseen.

Kun luovutaan tarvehankintaisesta maahanmuutosta ja luodaan sellainen toimintaympäristö, jossa on paljon kilpailua ja hyvä kehittää ja kasvattaa yritystoimintaa, niin voimme saada tänne paljonkin kyvykkäitä asukkaita ja veronmaksajia ulkomailta. Emme ole siis lainkaan suomalaisten lisääntymisen varassa, pikemminkin päinvastoin.

Tuollainen lastentekeminen on vähän kuin merkkipohjainen tietokoneohjelma joskus 80-luvulla. Ajaa tavallaan asiansa, mutta on todella primitiivistä ja vanhanaikaista.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
IS-TV lähettää suorana Niinistön maakuntavierailun Karstulaan.

Mahtaakohan tälle olla joku syy vai haluaako IS vain tukea Niinistön kampanjaa?
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Joukko tutkijoita vetää yhteen Sauli Niinistön ensimmäisen kauden tasavallan presidenttinä:

Kehuja tulee Ukrainan kriisistä, valtiomiesten tapaamisista ja kansansuosiosta. Haukkuja epäselvistä lausunnoista, kapeasta maailmankuvasta (ulkopolitiikan johtajana) ja vähäisestä EU:n puolustamisesta (puheissaan).

Useampi tutkija kuitenkin korosti, että Niinistön kauteen ei ole mahtunut suuria epäonnistumisia.

Tiivistin jutun varsin lyhyesti, joten kannattaa lukea se.

Tutkijat arvostelevat Sauli Niinistöä epäselvyydestä ja rajoittuneesta maailmankuvasta, ykköshetki huipputapaamiset | Yle Uutiset | yle.fi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös