Sauli Niinistö presidenttinä 2012–2018

  • 149 268
  • 1 160

Hanhi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, AS Roma
Niinhän siinä sitten kävi, että eilen 1.3, kun äänestämäni Niinistö starttas kautensa niin samalla johtaja ilmoitti meikäläisen ylenemisestä esimieheks. Tervetuloa valta ja raha!
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Niinhän siinä sitten kävi, että eilen 1.3, kun äänestämäni Niinistö starttas kautensa niin samalla johtaja ilmoitti meikäläisen ylenemisestä esimieheks. Tervetuloa valta ja raha!
Onneksi olkoon! Täten on tullut todistetuksi, että Saukin presidenttyidellä on ihmeitä tekevä vaikutus.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Onneksi olkoon! Täten on tullut todistetuksi, että Saukin presidenttyidellä on ihmeitä tekevä vaikutus.

Mitä vittua? Mulla maito happani kaappiin, juustoon tuli enempi reikiä ja akka oli sitä mieltä, että "tää olis tässä". Niinistö, sut saadaan vielä!
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Mitäs Sauli? Valtakunnan tila on huolestuttava ja julisti poikkeustilalain?

Joo, poikkeustila ja presidentin valtakautta jatketaan 4 vuodella, ilman vaaleja. Hallitus hajoitetaan, Suomi liittyy Natoon ja sosiaaliturva lakkautetaan. Suomi on jatkossa yksi kunta ja Sauli on Suomen kunnanjohtaja ja presidentti, samaan aikaan. Puolustusbudjetti tuplataan, kehitysapu lopetetaan ja "Eila Kännö" palaa maahanmuuttovirastoon vanhalla sapluunalla.

Ei siis mitään isompaa kerrottavaa.
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eiköhän kesällä tule Salelle kutsu kalastamaan ja kalsarikännäämään Putinin kanssa.
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Ihan mukavahan se oli, että presidentti vaihtui, mutta ei tässä nykyisessäkään oikein edustavuutta ole ainakaan tällä videolla. Olisi se ollut komeaa, kun sujuvasanainen Väyrynen olisi saatu pallille, niin olisi ainakin esiintymisissä ollut jotain itua. Sinänsähän tuo on se ja sama, kuka hommaa hoitaa.

Niinistn talollaan - Ilta-Sanomat
 

Mosku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lieksan hurtat
Ihan mukavahan se oli, että presidentti vaihtui, mutta ei tässä nykyisessäkään oikein edustavuutta ole ainakaan tällä videolla. Olisi se ollut komeaa, kun sujuvasanainen Väyrynen olisi saatu pallille, niin olisi ainakin esiintymisissä ollut jotain itua. Sinänsähän tuo on se ja sama, kuka hommaa hoitaa.

Niinistn talollaan - Ilta-Sanomat

No mitäs pahaa tuossa nyt oli? Pate olisi heittänyt pari huumoriläppää mutta ei tuo nyt mitenkään merkittävän huono veto ollut. Vai oliko?
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
No mitäs pahaa tuossa nyt oli? Pate olisi heittänyt pari huumoriläppää mutta ei tuo nyt mitenkään merkittävän huono veto ollut. Vai oliko?

Ei kai tuossa mitään pahaa ole, yhden mummon tilalle vain tuli toinen pappa. Kumpikin vähän hömelöitä, eivät mitenkään teräviä ainakaan.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Kyllä mä olen vähän pettynyt Niinistöön. Jo viikon verran hän on ollut pressa, eikä ole vieläkään ratkennut Kreikan ongelmat, Suomen vakuusasiat, Nokian tilanne, työttömyys ja vanhenevan väestön eläkepommi. Aivan paska presidentti. Soini olisi hoitanut asiat kuntoon samantien. Uudet vaalit, kaikille kenkää!
 

Hemingway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sapko
Aivan paska presidentti. Soini olisi hoitanut asiat kuntoon samantien. Uudet vaalit, kaikille kenkää!

Presidentin ainoa tehtävä Suomessa on nykyään näyttää (maskuliiniselta) prinsessalta ja olla sujuva suustaan.

Niinistö vaikuttaa hidastuneelta ja liikaa polttaneelta vanhukselta.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Niinistö vaikuttaa hidastuneelta ja liikaa polttaneelta vanhukselta.

Mun mielestäni Niinistölle on tullut yksi huolestuttava ilme lisää. Hän näyttää ajoittain naurua pidätellessään psykopaatilta, jolla itsellään on hauskaa ja muut ovat vaivautuneita, kun eivät tiedä miksi äijä hihittelee. Boris Jeltsinillä oli vastaavaa, mutta hänellä oli selkeä syy - Kuningas Alkoholi. Niinistö näyttää välillä valehtelematta siltä, että hänen kuvansa päälle voisi piirtää ajatuskuplan: "Heehhheeehhh! Mä oon niin päällikkö!! Jengi äänestää mua minne vaan, vaikka en oo koskaan mistään mitään mieltä, eikö ne tajua että MÄ KUSETAN NIITÄ KOKO AJAN!!"
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Mun mielestäni Niinistölle on tullut yksi huolestuttava ilme lisää. Hän näyttää ajoittain naurua pidätellessään psykopaatilta, jolla itsellään on hauskaa ja muut ovat vaivautuneita, kun eivät tiedä miksi äijä hihittelee.

Tarkoitatko tätä ilmettä, joka näkyy tässä Riemurasian Jylppy-galleriassa olevassa kuvassa?

Mielestäni tuo ilme on aina kuulunut Niinistön ilmevalikoimaan, mutta nyt vanhemmilla päivillään hän ei ilmeisesti kykene peittelemään sitä niin usein. Mikäs siinä, ei ainakaan voi moittia kaveria tylsäksi ja värittömäksi. Tai siis voi, mutta tuota kuvaa voi silloin näyttää ja sanoa, että väärin meni.

Varoitus: linkin takana olevassa kuvassa on puhekupla, johon on kirjoitettu kirosana.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Niinistö on ihan ok, pitää huomattavasti kiinnostavampia puheita kuin Halonen, on jotenkin enemmän särmää. Kiinnostavaa nähdä, miten Nato-kanta kehittyy, kun on nyt valittu.

Tuossa suomettuneisuus-keskustelussa ärsyttää sen yksipuolisuus. Sopisi itsekunkin kokeilla neuvotella toisen maailmansodan voittaneen Stalinin kanssa parempi sopimus kuin Paasikivi. Kekkosen peruslähtökohta oli sama, ja hänen presidenttikaudellaan Suomen talous integroitui länteen ja kotimainen kommunismi näivettyi. Hän ei vähääkään uskonut omaa propagandaansa, mutta oli liian vallanhimoinen ja koko poliittinen eliitti rämettyi (vain muutama itsenäinen ja kunniallinen nimi joukossa kuten esim. Junnila ja nuorten parissa Ben Z). Sitten vielä jalon kansan parhaat voimat - älymystö ja opiskelijaradikaalit - tyhmyyksissään uskoivat sen mitä poliitikot puhtaan kyynisesti paasasivat neuvostovaltion jaloudesta ja rauhantahtoisuudesta. Mutta 70-luvulle asti perusratkaisu oli järkevä, ja sen ydin pysyi järkevänä Neuvostoliiton romahdukseen saakka.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Katson Pressiklubin uusintaa ja on tuo Jukka Relander vitun väsynyt idiootti! Ja samoin tuo komppaava korsettinorsu. En ymmärrä ollenkaan tätä vihervasurien hyökkäystä tätä Niinistön vetämää syrjäytymiskampanjaa vastaan.

Tässä ei ollut edes ollut tarkoitus ratkaista koko ongelmaa, vaan kuten Jari Sinkkonenkin sanoi, että ennaltaehkäisy ja juuri ne pienet asiat oli tässä se pihvi. Tämä koko härdelli kertoo kaiken näistä vitun kaikkitietävistä relandereista ja muista kukkahattutädeistä.

Olen Saulin puolella tässä kohtaa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tästä oli pakko kirjoittaa erään vihervasemmistolaisen kaverini kirjoitukseen. Lainaan itseäni facebookista:

Tärkeintä syrjäytyneisyyden hoidossa on muuttaa ihmisten välinpitämättömyys läheisyydenrakkaudeksi. Kun läheisistä välittää, pitää huolta, hänellä on sosiaalisia kontakteja eikä hän todennäköisesti samalla todennäköisyydellä syrjäydy. Niinistön kampanja iskeekin juuri tähän ja muistuttaa vanhempia sekä muita nuorten kanssa tekemisissä olevia pitämään huolta läheisistään. Kun keskustelua seuraa, tämä nähdään ilmeisen negatiivisena asiana mikä menee oman ymmärrykseni yli.

On nuoria (ja vanhoja) ihmisiä, jotka ovat tilanteessa, että he tarvitsevat ammattiauttajaa. Presidentti ei kuitenkaan ole diktaattori eikä hän voi kohdentaa valtion rahoja terveydenhoitoon, vaan sen hoitaa sosiaali- ja terveysmnisteriö. Presidentti voi taas vaikuttaa yleiseen mielipiteeseen ja käyttäytymiseen esimerkillään ja kannanotoilla. Maalaisjärjellä ajateltuna, välittävien ja kiinnostuneiden läheisten välittäminen auttaa vaikeassa tilanteissa olevia nuoria.

Kyseisen ohjelman kritisoiminen vaikuttaa enemmän poliittiselta kuin järjelliseltä.
 
Punavihreät poliitikot puhuvat isoksi osaksi julkisen sektorin puolesta. Todellisuudessa ei haluta parantaa asiaa, vaan tehdä itsensä tarpeelliseksi.

Köyhyys ja syrjäytyminen eivät ole lainkaan samoja asioita. Ihminen voi olla rahallisesti köyhä, mutta silti sosiaaliselta elämältään rikas. Toisaalta rahallisesti rikas voi olla syrjäytynyt ja yksinäinen.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
No tuossa Tadun kirjoituksessa on järkipuhetta. Kuten Stillerkin tuossa mainitsi, tuntuu että vaalien kolmas kierros on alkanut. Tai sitten kyseessä on vain haavistolaisten haavojen nuolenta ja jälkihoito.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minäkin olen samaa mieltä. Yksi asia mikä minua tässä erityisesti tökkii on tuo tarkoituksellinen rintamalinjojen vetäminen, joka tässä tapauksessa on oikeastikin vahingollista lapsille. Työttömyydessä ja syrjäytymisessä kun on paljon kyse kotoa opituista malleista ja jos kotona "menestyjiä" (kuten nyt tätä EVA:n ex-johtajaa) leimataan ja haukutaan oikeasta elämästä vieraantuneiksi kermaperseiksi, niin jokainen voi itse miettiä, että kannustaako se jälkikasvua kouluttautumaan ja alkamaan itsekin "kermaperseiksi" vai seuraamaan vanhempiensa jalanjälkiä.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Voi helvetti, että en voi käsittää tätä yritystä aloittaa seuraavien vaalien vaalityö jo nyt. Menee niin täysin hukkaan. Aivan niin kuin kukaan uskoisi maata valtiovaranministerinä säälittömästi raiskanneen ja äärettömästi juuri syrjäytymistä aiheuttaneen Niinistön piittaavan nyt yhtäkkiä paskan vertaa toimintansa uhreista. Vaikka kyseessä olisikin odottamaton pehmeneminen ja huonon omatunnon poteminen, niin maakunnissa ei tälle syrjäisen rannikon rosvolle näillä tekopyhillä ulostuloilla anteeksi annetta. Lähinnä aiheuttaa entistäkin suurempaa vasteenmielisyyttä. Lisäksi ihmetyttää miksi hän viitsii ylipäätään vaivautua. Nauttisi nyt haluamastaan eläkevirasta ja olisi hiljaa, niin kaikki olisivat tyytyväisempiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös