Ja sitten kiristetään arvonlisäveroa (tasavero kaikille), lasketaan tuloveron progressiota ( pyrkimys tasaveroon), näilläkö eriarvoisuutta muka helpotetaan? Ja ikinä ei palauteta omaisuusveroa, eikä nosteta pääomaveroa. ( verohelpotus rikkaille). Näin sitten Niinistön ja Kataisen Suomessa. Ja isojen poikien metsästysseura kiittää.
Veroprosenteilla ei makseta hyvinvointiyhteiskunnan palveluja vaan kokonaisverokertymällä. Omaisuusvero on kateellisuusvero, jossa verotetaan jo ennestään moneen kertaan verotettua omaisuutta. Pääomaverotuksen kiristäminen rankaisisi pääasiassa tavallisia piensijoittajia eli keskiluokkaa, joka jo nyt on se kansanosa, joka kantaa kaikkein raskaimman taakan hyvinvointipalveluiden laskujen maksusta.
Pääomaveron korotusta kaavaillaan jo nostettavaksi 30%:iin, joka olisi toteutuessaan maailman kirein pääomaveroprosentti.
Korkeaan pääomaverotukseen liittyy muitakin ongelmia, pääomatuloveron korotus tulisi nostamaan mm. asuntojen vuokratasoa etenkin kasvukeskuksissa. Erityisesti yksityisillä vuokranantajilla tulisi paineita nostaa vuokria johtuen kiristyneestä verokohtelusta. Mikäli vuokratason nousu johtaisi siihen, että asunto seisoo tyhjillään tulisi asunnon realisointi taloudellisesti järkeväksi ratkaisuksi. Tämä puolestaan vähentäisi vuokra-asuntojen tarjontaa, mikä nostaisi osaltaan vuokria. Viimekädessä veronkiristyksen maksaja olisi siis vuokralainen. Toinen korkeaan pääomaverotukseen liittyvä riski koskee kotimaisia pääomasijoittajia, jotka ovat suomalaisten kasvuyritysten kannalta elintärkeitä. Riskisuhde kiristyneen verokohtelun vuoksi karkoittaisi sijoittajia markkinoilta ja osa mahdollisista tulevaisuuden työllistäjistä jäisi vaille tarvittamaa pääomaa. Valtion harjoittaman veropolitiikan seuraus olisi kasvun hillitseminen.
Paras keino lisätä kokonaisverokertymää on mahdollisimman pieni työttömyysaste. Työn tekemistä tulee valtion toimesta kannustaa ja pyrkiä jatkossakin siihen, että työn tekeminen kannattaa. Paras sosiaaliturva on työstä saatu palkka ja sen maltillinen verotus.