Aika moni vihreähän luuli omaa FB:tä selatessaan ja omissa viherpiireissä pyöriessään, että toisen kierroksen kisa olisi oikeasti tiukka ja sitten kun tuli soppasormusmainen mahalasku, niin katkeruuttaa riittää jaettavaksi niin kauan kuin Sale on vallassa.
Onhan sitä Vihreissä - tai entisissä Vihreissä - poikkeuksiakin. Mutta siinä olet oikeassa, että melkomoinen hurmos Vihreiden joukoissa oli ja moni luuli pelin olevan huomattavasti tasaväkisemmän mitä se loppujen lopuksi olikaan.
Äänestin siis Haavistoa ja äänestäisin edelleenkin, koska hän kuuluu minusta siihen Vihreiden maltilliseen ja ajattelevaan siipeen, josta moni puolueen kannattaja saisi ottaa mallia monella tasolla. Ei hän missään nimessä täydellinen ihminen ole, joten tässä mielessä en ole umpisokea kannattaja, joka ei näe mahdollisia puutteita tai uskalla tunnustaa sitä tosiasiaa, että kukaan meistä ei ole täydellinen, viimeksi minä.
En missään nimessä olisi voinut äänestää Niinistöä, enkä äänestäisi nytkään, koska hän on kaikesta huolimatta Kokoomuksen ehdokas ja minä en tunnesyistä voi antaa ääntäni Kokoomuksen ehdokkaalle. Minä ja Kokoomus emme mahdu samaan huoneeseen, kärjistystä mukana - tiedän. Mutta kaikkiaan minusta Niinistö on aloittanut presidenttikautensa ihan hyvin ja hän on jo nostanut esille teemoja jotka kaipaavat kohennusta ja "yhteistä tekemistä". Toki mukana voi olla pientä populismia mutta kaikkiaan hän on minusta aloittanut kautensa huomattavasti paremmin kuin edellinen presidentti omansa päätti.
Ja tämä viimeisin ehdotus on mallikas, kun vielä huomioi sen, että Niinistö tiedostaa etteivät kaikki palkansaajat voi osallistua tähän leikkuriin. Toivokaamme, että työnantajat myös tiedostavat tämän eivätkä vaadi kaikilta työntekijöiltä palkan alennusta.
vlad.