Tähän haluaisinkin puuttua. Asia koskee myös muita kuin terveyssisaria, mm. kaupan kassoja...
Jopas tulee tekstiä nenänvartta pitkin. Sairaanhoitaja = terveyssisar, kaupan kassoja... proletariaattia ja kyvytöntä saastaa, niinkö? Mitä ekonomi sanoo tradenomille? Yks Big Mac ja niin edelleen.
Jos et satu tietämään, sairaanhoitajan koulutukseen palikka-AMK:ssa kuuluu erittäin suuri määrä työharjoittelua. Saattaa siellä välissä ollakin jotain Excel-kursseja tai virkamiesruotsia ja -englantia, mutta kyllä hoitajat koulutetaan kunnolla ja huolellisesti oman erikoisalansa töihin, oli se sitten perioperatiivista sairaanhoitoa kuten anestesia- tai instrumenttihoitajan työtä, sisätautisairaanhoitoa, lastensairaanhoitoa, tehohoitoa, ambulanssihoitoa jne...
Mikä järki tuo opintolaina oli tähän vetää? Ainoastaan terveyssisaretko joutuvat ottamaan opintolainaa? Minä en joutunut ottamaan. Elämä on valintoja...
Asuitko mutsisi luona opiskeluaikasi, vai kävitkö töissä? Söitkö pelkkää tunamakaronia? Väitinkö jossakin vaiheessa viestiäni, että vain "terveyssisaret" joutuvat ottamaan opintolainaa? Vastaan itse: en väittänyt. Pahoittelen, että tulin maininneeksi opintolainan. Joskus sitä vain joutuu ottamaan jos koulupäivät ovat ympäripyöreitä.
Minulla vain ei mene jakeluun miksi hoitajien pitäisi tienata enemmän? Tuohan on ihan ok liksa (15500 mk). Työ ei ole tuottavaa - vaikka tarpeellista onkin...
15 500 mk... elämme muuten euroaikaa ja melkein kuudessa vuodessa on ehtinyt tapahtua paljon.
Työ ei ole tuottavaa. Huh huh, täytyy olla raudanluja konservatiivi ja melkein fasisti, että tuollaista soopaa näppikseltään päästää. PeZu mainitsi, että 2500euron ansiot ovat perin harvinaisia. Sinä tartuit siihen, että hei - sehän on ihan hyvä palkka yli 15000 markkaa.
Oletko todella sitä mieltä, että "tuottamaton" työ on itsetarkoituksellisesti oltava huonommin palkattua kuin insinöörien?
Turha se on perushoitajan inistä, jos moottori ei riitä kovempii haasteisiin kuin halvaantuneiden kääntelyyn.
Ja mädäntynyt kirsikka kakkuun. Kiitos ja heippa.