Se onkin mielenkiintoista kuinka toinen ongelma piti saada korjatttua heti ja vähän äkkiä. Kun taas toiseen ongelmaan ei haluttu puuttua lainkaan, itse asiassa jopa huonontaa tilannetta.
Valtavilla korotuksilla on vaikeuksia pitää entisetkin hommissa saati sitten palkata lisää porukkaa. Toki jos joku hyväntekijä ("valtio" nimellä taisi syksyllä kulkea) tämän meille hyvää hyvyyttään kustantaa niin mikäs siinä.
Lisäksi viellä se vie muunmuassa sinun viestiltäsi uskottavuutta ettei palkkojen jälkeenjääneisyyttä ole missään vaiheessa ollut olemassa, ei ennen eikä jälkeen uuden sopimuksen. Ja mahtaakohan tuo henkilöstön vajaus ihan joka puolella aiheuttaa moisia oloja mitä meidän annettiin syksyllä ymmärtää...
Mielenkiintoinen näkemys Huilumestari. Siis tuo, missä sanot, että toista ongelmaa ei haluttu korjata, vaan jopa huonontaa tilannetta. Siis halusivatko sairaanhoitajat todellakin lisää palkkaa sillä verukkeella, että väki vähenisi ja joutuisi painamaan vieläkin suuremmassa kiirreessä. Jos näin oli, niin taisi mennä minulta jotain ohi.
Mitä tulee tuohon henkilöstön vajaukseen, mitä lopuksi kirjoitat... niin mahtaako sinulla olla ihan omakohtaisia kokemuksia, vai heitteletkö ihan "mutu"-tuntumalla. Itse kyllä havaitsin tuon henkilöstövajeen hyvinkin selvästi, tosin elämääni ei tällä hetkellä (onneksi) mahdu kuin yksi vuoden puolisko, jolloin olen viettänyt +100vrk aamusta iltaan yliopistollisessa keskussairaalassa. Ja koska en ollut ns. asiakas niin siinä sivussa ehdin kyllä hyvinkin noteeraamaan mm. resurssipulan.