Joo-oh. Olin alkuviikolla varma, että sopu löytyy, mutta ei löytynyt. Lähdin muutamaksi päiväksi reissuun ja odotin positiivista uutista, kun palasin. Sitä ei tullut, joten olin tänään aamulla aika varma, että irtisanoutumiset astuvat voimaan, mutta eivät (ilmeisesti) astukaan. Hyvä niin.
Mielenkiinnolla odotellaan vastauksia moniin kysymyksiin:
- mikä on sopimuksen kokonaishinta ja korotusprosentit?
- mikä on valtion osuus ratkaisuun?
- mikä on sopimuksen vaikutus koko julkisen alan muihin sopijaosapuoliin nyt tällä sopimuskaudella? Tuleeko korotuksia myös muille aloille jo nyt?
- tehtiinkö painotuksia hoitajien alimpiin palkkaluokkiin painottaen (kuten toivon)?
- Millaisen heijastuman tämä koko episodi aiheuttaa kokoomuksen ja Kataisen suosioon?
Huomenna ollaan viisaampia ja annetaan sitten loppulausunnot.
Tässä vaiheessa onnittelut Tehylle siitä, että uskalsivat luottaa asiaansa ja ilmeisesti saivat sitä, mitä oikeutettuna itse pitivät. Keskustelu tästä varmasti jatkuu...
Mielenkiinnolla odotellaan vastauksia moniin kysymyksiin:
- mikä on sopimuksen kokonaishinta ja korotusprosentit?
- mikä on valtion osuus ratkaisuun?
- mikä on sopimuksen vaikutus koko julkisen alan muihin sopijaosapuoliin nyt tällä sopimuskaudella? Tuleeko korotuksia myös muille aloille jo nyt?
- tehtiinkö painotuksia hoitajien alimpiin palkkaluokkiin painottaen (kuten toivon)?
- Millaisen heijastuman tämä koko episodi aiheuttaa kokoomuksen ja Kataisen suosioon?
Huomenna ollaan viisaampia ja annetaan sitten loppulausunnot.
Tässä vaiheessa onnittelut Tehylle siitä, että uskalsivat luottaa asiaansa ja ilmeisesti saivat sitä, mitä oikeutettuna itse pitivät. Keskustelu tästä varmasti jatkuu...