Tässä nyt useampi lainaus Kyylältä ja niihin vastauksia...
Tä...
...Kerrotko ystävällisesti Tami Talk että missä olen väittänyt Tehyläisten kieltäytyneen oppivelvollisuudesta? Käytin niitä esimerkkinä siitä, että monia muitakin pakkolakeja noudatetaan maassamme eikä niistä käytetä nimitystä pakkolaki - saatikka sitten kitistäisiin niiden takia.
Et ole missään niin väittänyt. Käytin esimerkkinä siitä, että tehyläiset eivät ole mielestäni sellaista joukkoa, joiksi heitä väität. Eli joukkoa joilla
"omasta mielestään tuntuu olevan vain pelkkiä oikeuksia." Tämä tummennus oli siis sanatarkka lainaus Sinun tekstistäsi.
Ja voitko ystävälliseseti näyttää, missä olen sanonut moista? En missään. Kohtuullisen noloa keksiä päästään lainauksia ja käyttää niitä sitten argumenttina.
No Sinä et ole sanonut noista kumpaakaan missään, mutta en sitä kyllä Sinun lainauksenasi esittänytkään. Tuota jälkimmäistä hokemaa on käytetty hallituspuolueiden (erityisesti kokoomuksen puolelta) hyvin runsaasti.
Esimerkiksi Jyrki Katainen kirjoitti:
Sinivihreä hallitus on historiallisesti ensi kertaa varannut vuositasolla 150 miljoonaa euroa tukemaan kunnallisen sektorin palkkaratkaisua. Lisäpotti maksetaan, jos sopimuspöydässä onnistutaan tekemään sopimus, jossa edistetään koulutettujen naisvaltaisten alojen palkkausta, joilla palkkaus ei vastaa työn vaativuutta.
Tämä sanatarkka lainaus löytyy eduskunnan sivuilta ja on ote Kataisen esityksestä valtion talousarvioksi. En sitä siis aivan omasta päästä keksinyt.
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/ptk_47_2007_ke_p_1.shtml
Joten onko hallitus osapuoli vai ei? Vai onko tehy nyt vasta pyrkimässä tekemään hallituksesta osapuolta, kuten sinä kirjoitit? Kyllä vai Kyylä? Kohtuullisen noloa osallistua keskusteluihin ilman aiemman keskustelun tuntemusta. Vai kohtuullisen noloa osallistua keskusteluun tietyt (itselle epämieluisat) tosiseikat kiertäen?
Niille, jotka eivät tiedä mitä demokratia Suomessa tarkoittaa, selitettäköön että korkeinta valtaa Suomessa käyttää kansan valitsema eduskunta. Sille esityksiä antaa hallitus - ei ammattijärjestö. Jos asioihin haluaa vaikuttaa, niin keinona demokratiassa ei ole kiristys ja uhkailu, vaan vaalit. Asettautuminen ehdolle, asioiden ajaminen ja äänestäminen. Näistä viimeisinhän ei juuri ole suomalaisia enää kiinnostanut.
...leikattu ja yhdistetty toisesta postauksesta...
Suomessa on VAALEILLA valittu eduskunta joka toimii DEMOKRAATTISESTI. Kiristys ei edelleenkään ole keino vaikuttaa asioihin. Vaikka maamme eduskunta olisi kuinka paska, niin ainoastaan demokratian keinot ovat käytettävissä asioiden ajamiseksi, ei mitkään muut. Ja nyt juuri Tehy pyrkii puuttumaan eduskunnan ja hallituksen työskentelyyn.
Aika suppeaksi on jäänyt tuo Sinun demokratiakäsityksesi. Olet nyt (sopivasti) rajannut siitä ulos esimerkiksi työmarkkinapolitiikan, joka tässä nimenomaisessa tapauksessa on aika relevantti pointti. Näiden lisäksi demokratian ulottuvuuksiahan on mm. kansalaisjärjestötoiminta, joten teet nyt itsestäsi hieman tarpeettoman tyhmän, kun yrität viisastella tuollaisilla yksinkertaistuksilla. Oikeasti Sinulla on varmasti pointtejakin, joten älä nyt vajoa tuolle tasolle.
...ja aivan varmaa on, että kaikki etujärjestöt yrittävät vaikuttaa hallitukseen ja eduskuntaan. Paraikaa Tehyn lisäksi myös MTK, veronmaksajien keskusliitto, autoliitto jne.
Siitä olen kanssasi samaa mieltä, että äänestäminen on tärkeä keino. Itse joudun nyt vakavasti seuraavissa vaaleissa miettimään, että äänestänkö vielä kokoomusta, kuten olen tähän asti aina tehnyt. Lisäksi uskallan olla aika varma, että samaa miettii tällä hetkellä moni viime vaaleissa kokoomusta äänestänyt Sari Sairaanhoitaja.