Tunnen Lustigin henkilökohtaisesti ja voin kertoa, että jamppa osasi kyllä odottaa kansan syvien twittertekstaririvien tuomitsevan hänet ennen, kuin edes saa suunsa avattua. Se oli hänellekin yllätys, että julkisuudessa itsestään kiiltävän kuvan antaneet olivat mukana tuossa pilkkaamisessa. Kuitenkaan kaveri ei tuosta mitenkään loukkaantunut, on meinaan valintojensa ja elämäntyylinsä takia saanut aina arvostelua osakseen yli oman mittansa.
Itse pidän tuollaista "ensin dissaan, sitten pahoittelen" -kaksoisstandardia ihan helvetin ällöttävänä asiana. Niin tekopyhää, ettei paremmasta väliä. Samankaltaista asennetta olen itsekin saanut ihan riittävästi osakseni, ms-tautini kun ei juuri ulospäin näy ja tämähän oikeuttaa oman elämänsä erikoislääkärit vetämään johtopäätökset, että ei mua mikään vaivaa, kunhan teeskentelen sairasta ja yritän sillä lailla päästä helpommalla. Tuo ajatusmalli on niin monin tavoin väärin, että en koskaan ole asiaa lähtenyt korjaamaan, läheiseni sen sijaan ovat puolestani joskus loukkaantuneet ja ennakkoluuloista ripittäneet. Ei nyt ihan 1:1 Lustigin tapauksen kanssa, mutta (terveen) ulkonäön takia mutkin usein lokeroidaan, joten samankaltaista se on täälläkin. Ja tämä muuten koskee ihan kaikkia sairaita, joiden sairaus ei näy naamasta. Sitä vaan vuosien varrella oppii kovettamaan itsensä ja muuttumaan kritiikille (lähes) immuuniksi, nämä Sarasvuot ja kumppanithan siinä ennakkoluulopäissään itsestään naurunalaisen tekevät.
No joo, Sarasvuo on kyllä niin erinomainen ihminen, hyvä jätkä ja varmaan kova panemaankin, että hän ei peittelisi lääkityksen aiheuttamaa pääkarvojen lähtöä millään naurettavilla pipoilla, vaan kantaisi ristinsä suoraselkäisesti ja ylpeänä siitä.
*e*
Selvennyksenä vielä varmuuden vuoksi, että kannabis ei ole se osa lääkitystä joka hiusten (ja muun karvoituksen) lähtöä aiheuttaa.