Flop 3
Jimi Kuronen
Henri Keskilohko
Jarno Paven
Tuohon on pakko ottaa sen verran kantaa, että pakko nostaa Marva TOP-3 floppeihin. Kumminkin sen puoli kautta pelasi hyvällä tasolla ja ns kruununa voitti playoffien +/- pörssin eikä edes tainnut pelata Lepauksen ja Tanuksen takana. Pavenille vielä annan puhtaat paperit, kun kumminkin leikkauksen takia jäi kausi välistä ja sen myötä puoli vuotta antoi eteen harjoittelussa, Sanoi itsekkin haastattelussa, että etenkin voima puolella on ottanut takapakkia. Kunhan kausi etenee niin uskon hänen nousevan ihan ratkaisupelaajaksi. Se on taas eri asia pitäisikö esim Piitulaisen pelata hänen paikalla YVllä siivellä, mutta se ei ole minun päätettävissä onneksi.
@Näkökulma
Joo pidetään keskustelua todellakin yllä ja kiva saada hieman eriävää näkemystä ettei "keskustelu" ole sitä, että joku sanoo jonkin asian ja loput nyökkäilee perässä. Minun avautumisissa on yleensä se huono puoli, että ne tehdään tappiopelin jälkeen pienessä urheilujuoman huumassa, mutta sitä olen jo vähentänyt. Vielä ei sentään olla toistemme kurkussa kiinni. Sinulla on kumminkin hieman pelitaustalla enemmän kompetenssia sanoa tiettyjä asioita kuin minulla katsomovalmentajana. Ehkä edellisessä purkautumisessa vielä kaivoi sielua revanssiviikonlpoun sulaminen mikä sitten aiheutti turhan negatiivisen arvion joukkueen pelistä. Sanoinkin jo siinä, että ehkä hienoinen inflaatio on käynyt viime kauden takia ja odotan vain sen pelin olevan yhtä huikeaa kuin se keväällä oli. Se että sanoin jokaisen näkemäni pelin olevan tasotonta niin peilasin siihen, että pre seasonilla nän pari laadukkaampaa peliä, mutta ehkä suurin pelinkehityksen tappaja on ollut loukkaantumiskierre, kun jokaisessa ottelussa ja harjoituksessa on ollut joku poissa. Nythän loukkaantumistilanne on se, että Pulli ja Elo on noin kuukauden poissa ja Hämäläinen päivä kerrallaan.
Erikoistilannepelaaminen on taas asia, josta aina löytyy valitettavaa, mutta eipä sitäkään ole parhailla miehistöillä tullut pelattua. Suurin ongelma molemmissa päissä erikoistilanteissa on ollut se tappajanasenne. Sanoinkin yhden pelin aikana otteluseurannassa, että siinä on helvetin iso ero erikoistilanteissa, kun YVllä kiekkoon mennessä ajattelee alitajuntaisesti "vittu minä isken tuon kiekon maaliin" vs "toivottavasti saan kiekon maalia kohti" ja AVlla "minä vittu puran tuon kiekon" vs "toivottavasti kerkeän tuohon kiekkoon".
Puolustusalueella tehdään aivan järkyttäviä virheitä, mutta toisaalta on positiivista, että ne ei ole pelitavallisia vaan henkilökohtaisia. Niistä kyllä päästään kauden aikana eroon, kunhan peliä saadaan enemmän selkärankaan. Hauskasti KiVa pelissä tuli katseltua yhtä vaihtoa, kun metsästin Leinosen potkua niin Marva iski kaksi kertaa kiekon KiVan pelaajalle avauksessaan n 10 sekuntiin. PAHP on vielä paljon hakusessa mistä kertoo
@Murkula n huomio laitureiden karkaamisesta. HAPP on ollut hakusessa, mutta viime peliessä on ollut nähtävissä karvauksen kautta saatuja riistoja ja nopeita kaskialueen kääntöjä katkoista.
Maalivahtipeliä minä en ala arvioimaan, koska siitä en mitään ymmärrä. Niille, jotka ovat miettineet miten Räsänen maalivahteja peluuttaa niin muistelen hänen joskus sanoneen, että Myllys päättää pelaavan maalivahdin ja Räksä sen mukaan menee, koska hän ei maalivahtipeluutuksesta mitään tiedä.
Summasummarum. Kun lukee tuota tekstiä niin ei pitäisi olla mitään asiaa playoffeihin, mutta tulos kertoo silti, että sarjan nelossija on hallussa ja eikä kärkikään ole liian kauaksi karannut. Ehkä tässsä pitäisi omia ajatuksia hieman päivittää tälle kaudelle, jotta peleistä voisi nauttia eikä vain kokea täyttä tuskaa. Esim KiVa pelissä olin jo toisella erätauolla miettinyt, että onneksi ennen taukoa on enää erä jäljellä, mutta selkärankaa joukkueelta sen verran löytyi, että takaa taas noustiin ohi. Vaikkakin sitä ilmeisesti edesauttoi tuomarivirhe, mutta pitkässä juoksussahan nämä menee tasan. Esim Lahtela on kaksi kertaa kymppitiliään kartuttanut tuomarivirheellä (minun oma näkemys).
Summasummarum 2. Pitäisi ehkä se oma kulunut fraasi muistaa, että syyskaudella kerätään vain tapreeksi pisteitä päästäkseen playoff junaan ja keväällä mietitään pelin parantamista. Tulos, kun on ollut alkukaudella nähdyn lainen niin pelin loksahtaminen kohdilleen taas aiheuttaa sen, että keväälle pitää alkaa suunnittelemaan ylitöillä vapaapäiviä kolmelle playoff kierrokselle ja torijuhliin.