Sanna Marinin hallitus

  • 2 590 719
  • 21 526

ijuka

Jäsen
Se on kyllä aika jännää, miten vihervasemmistoa pidetään liberaalina. Koko vasemmistososialisti-ajatushan liittyy yksilönvapauden rajoittamiseen ja kaiken kieltämiseen. Sen sijaan kapitalistinen, konservatiivinenkin ajatusmaailma nimenomaa ajaa yksilönvapautta. Valitettavan moni astuu tähänkin propagandamiinaan.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Hassuinta on, että jos katsoo vähän kylmästi niin leimataan psykopaatiksi. Moni meistä on tietämättään nähnyt psykopaatteja, mutta ei ole tajunnut, että kyseessä on psykopaatti. Ei se nyt ihan niin helposti ihmisistä päälle päin näy.

Soini näyttää Jabba the Huttilta ja Halla-aho humanoidilta, mutten kuitenkaan erehdy luulemaan heitä Star Wars-hahmoiksi.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Vapauden kohdalla usein unohdetaan puhua vastuusta. Nuo asiat kulkevat minulle suodun elämänkokemuksen mukaan aika tavalla käsi kädessä.
 
K

Kiekkokatsoja

Vapauden kohdalla usein unohdetaan puhua vastuusta. Nuo asiat kulkevat minulle suodun elämänkokemuksen mukaan aika tavalla käsi kädessä.
Sitäkin toki. + Lieveilmiönä voi olla asioiden hyväksikäyttö/hyödyntäminen oman edun mukaisesti. Ja mahdollinen välinpitämättömyys.
Lopputuloksena voi olla kantapäänkautta oppiminen, tai virheiden kierre, koska ihmisellä on myös tapana toistaa virheensä.
Ehkei liittynyt tähän ketjuun, kuin osittain.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hauskinta näissä psykopaattijutuissa on se, etteivät nämä ihmiset luultavasti tunne Marinia yhtään, vaan vetävät puhtaasti mutulla. No kun se katsookin sillä tavalla... Vaikka toisaalta Marinissa on nähty myös se kuuluisa peura ajovaloissa, mikä vaikutelma tulee pelkästään iästä ja sukupuolesta. Luultavasti nämä molemmat mielikuvat ovat yhtä kaukana totuudesta.

Monessa ihmisessä voi nähdä juuri sitä, mitä haluaa nähdä. Jos vasemmistolainen feministi ei tyyppinä miellytä, ja tällä on siniset silmät ja terävä katse, niin kyllähän siinä voi pahimmassa tapauksessa lähteä ajatus laukalle. Mutta se oma mielikuva ei välttämättä ole totuus. Kyllä minustakin joku Susanna Koski vaikuttaa hyvin kylmältä ihmiseltä, ja varmasti tätä mielikuvaa vahvistaa Kosken kova arvomaailma, mutta en minä häntä oikeasti tunne.

Sitten taas jostain Pekka Haavistosta monilla on varmaan aika myönteinen käsitys, ja kyllähän hän tuolla turuilla ja toreilla vaikuttaa ihan mukavan oloiselta. Mutta viime aikoina on puhuttu toisenlaisestakin Haavistosta, joka ei ulkoministeriössä olekaan niin kiva. Ja olen käsittänyt, että samassa ministeriössä saattaisi olla jotain sanottavaa myös Tarja Halosen leppoisasta muumimammaimagosta.
 

Jeffrey

Jäsen
Vapauden kohdalla usein unohdetaan puhua vastuusta. Nuo asiat kulkevat minulle suodun elämänkokemuksen mukaan aika tavalla käsi kädessä.

Ja senhän takia sosialismi ei pyri yksilön vapauteen. Juuri sen takia, että se merkitsisi mysös yksilönvastuun korostumista joka ei sosialismille käy.

Valitettavasti kestävyysvaje ja suomalaisten ikärakenne tekee sen, ettei sosialistiseen yhteiskunnan vastuuseen yksilöstä voida enää täysin nojata. Tarvitaan rinnalle työnantaja ja yksilö itse. Tästäkin käynyt mielenkiintoisia keskusteluja vasemmalle kallellaan olevien henkilöiden kanssa. Ensin he haukkuvat yrityksiä verukkeella ettei ne pidä huolta henkilöstöstään. Sitten taas esimerkiksi omalla kohdalla saan kuulla kritiikkiä oman työnantajani toimintatavasta, joka tarjoaa esimerkiksi rutkasti paremman työterveyshuollon kuin mitä tarvetta olisi. Kuullemma tämä sitouttaa minua liiaksi työnantajaan ja mahdollistaa orjuuttamisen. Ja lisäksi kasvattaa eriarvoistumista.

Tottahan se on, että mitä paremmat terveyspalvelut työnantaja tarjoaa, sitä enemmän sillä on eroa kunnallisen varassa oleville kurjille. Siltikin jaksan uskoa niin, että kunnallinen puoli kykenee tarjoamaan kurjille parempaa palvelua koska esimerkiksi itse olen sen palvelun piiristä pois ja näin ollen resurssian on enemmän käytettäväksi kurjiin.

Vastuukysymykset ovat hankalia monelle, mutta mielestäni hajautettu vastuu nimenomaan parantaisi kokonaishyvinvointia, vaikka se näennäisesti saattaisi kasvattaa myös eroja. Klassinen esimerkki siitä, että naapurille ei haluta antaa satasta, jos itse saisi vain viisikymppiä. Ollaan kaikki sitten kuivin suin.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Hauskinta näissä psykopaattijutuissa on se, etteivät nämä ihmiset luultavasti tunne Marinia yhtään, vaan vetävät puhtaasti mutulla. No kun se katsookin sillä tavalla... Vaikka toisaalta Marinissa on nähty myös se kuuluisa peura ajovaloissa, mikä vaikutelma tulee pelkästään iästä ja sukupuolesta. Luultavasti nämä molemmat mielikuvat ovat yhtä kaukana totuudesta.

Monessa ihmisessä voi nähdä juuri sitä, mitä haluaa nähdä. Jos vasemmistolainen feministi ei tyyppinä miellytä, ja tällä on siniset silmät ja terävä katse, niin kyllähän siinä voi pahimmassa tapauksessa lähteä ajatus laukalle. Mutta se oma mielikuva ei välttämättä ole totuus. Kyllä minustakin joku Susanna Koski vaikuttaa hyvin kylmältä ihmiseltä, ja varmasti tätä mielikuvaa vahvistaa Kosken kova arvomaailma, mutta en minä häntä oikeasti tunne.

Sitten taas jostain Pekka Haavistosta monilla on varmaan aika myönteinen käsitys, ja kyllähän hän tuolla turuilla ja toreilla vaikuttaa ihan mukavan oloiselta. Mutta viime aikoina on puhuttu toisenlaisestakin Haavistosta, joka ei ulkoministeriössä olekaan niin kiva. Ja olen käsittänyt, että samassa ministeriössä saattaisi olla jotain sanottavaa myös Tarja Halosen leppoisasta muumimammaimagosta.

Mutullapa hyvinkin. Aika suuri osa JA:nkin keskusteluista jouduttaisiin lopettamaan jos mielipidettä ei saisi esittää. Itse ainakin esitin mielipiteenä sen, että se mielikuva minkä Marinista saan, on psykopaattinen. Ei psykopaatti, mutta katseessa on jotain samaa kuin Ted Bundyn katseessa. Ei siis ulkonäössä, enkä voi väittää hänen olevan psykopaatti eikä hän ole myöskään Ted Bundy. Marin on erittäin kaunis, mutta hänestä katseen ja myös käyttäytymisestä jää tunteeton kuva, tämä on mielipiteeni ja mielikuvat on keskeinen asia myös politiikassa ja äänestämisessä.

Trumpista minulla tulee kuva huonosti käyttäytyvästä miehestä, myös hyvin narsistinen, en kuitenkaan tunne joten en tiedä, ei ole faktaa. Norsu posliinikaupassa. Uskon, että nyt keskustellut asiat on esim. toisen valtion presidentistä käytyyn keskusteluun verrattaessa kuin silittäisi Marinin päätä ja rapsuttaisi hänen selkäänsä.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Monessa ihmisessä on psykopaatin piirteitä vaikka eivät sellaisia ole. Täällä puhuttu juurikin piirteistä. Nuo piirteet ovat vahvuuksia johtotehtävissä.
Toisaalta kriminaalipsykologit sanoneet monesti haastatteluissa, että psykopaatit hakeutuvat johtotehtäviin. On aivan yleisesti tiedossa oleva asia, että psykopaatin löydät todennäköisimmin opettajan tai politiikon työnkuvasta ja pedofiilin lastentarhaopettajan virasta tai urheiluvalmentajana.
Kuitenkin vain 1% on kyseisiä näissä toimenkuvissa. Muissa ammateissa ei sitäkään.
Ja sitä paitsi suurin osa psykopaateista ja pedofiileistä elää elämänsä täysin lainputteissa mikäli älykkyysosamäärä on tavallista korkeampi, kuten itsetietoisilla ihmisillä usein on.

Mutta se siitä aiheesta omalta osaltani. Puhun edelleen vain piirteistä ja on häviävän pieni mahdollisuus muuhun. Ja toki ulkopuolisena voi tehdä osin vääriäkin päätelmiä, joskin keskustelupalstan tarkoitus on jakaa omia mielipiteitä. En ketään hauku miksikään. Sitä paitsi kehuin kylmää katsetta valttikortiksi politiikolle.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Tuota, tuota. Ilta-Sanomien Timo Haapala on kyllä etääntynyt aika kauas tasapuolisen journalismin ihanteesta. Joku voisi puhua suorastaan patologisesta vihasta. Onko hän nykyään jonkinlainen lehdistön oma Trump?




Timo Haapala

@TimoHaapala


Totean lomalta: Suomessa on nyt kaikkien kuvioiden jäkeen ehkä kautta aikojen epärehellisin hallitus ja eduskunnan puhemiehistö. Ja he eivät edes ymmärrä, mitä tekevät poliittiselle uskottavuudelle.

Kyllähän tuo IS & Appelsin on oikealle kallellaan, ja saa toki ollakin, löytyy sieltä silti ihan pätevääkin journalistia.

Haapalan kohdalla...poliittiset näkemyksensä on kyllä tullut vuosien aikana selväksi ja jonkinlaisena agitaattorina mennyt. Mutta tuntuu, että syksyn aikana lähtenyt ihan käsistä ja jotain journalistiselle uskottavuudelle peruuttamatonta on nyt tapahtunut.

Ja saa huseerata miten huvittaa. Liekö jonkinlainen linjanmuutos Iltasanomissa.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat
Ja senhän takia sosialismi ei pyri yksilön vapauteen. Juuri sen takia, että se merkitsisi mysös yksilönvastuun korostumista joka ei sosialismille käy.
Sillä tavallahan tämä on hankala kysymys, että ihminen ei sisäsyntyisesti ole vastuunkantaja, vaan siihen kasvetaan elämän myötä. Se tie vastuunkantajaksi omassa elämässään ei ole läheskään niin ohdakkainen silloin, jos ikävuosina 0-20 ympärillä on terveitä aikuisia ja talouden puolesta ei tarvitse kokea köyhyyttä.

Mutta sitten taas toisaalta on niinkin, että liika paapominen ja politiikasta puhuttaessa valtion puuttuminen ihmisen asioihin voi helposti passivoida ihmisen. Ja ihmisestä tulee siinä kurjuudessaan riippuvainen valtiosta ja koko homman idea onkin se, että vaikka jonkun puolueen menestys perustuu siihen, että on tarpeeksi ihmisiä kurjuudessa. Nykyinen hallitushan esimerkiksi ratsasti valtaan juuri tällä kikalla.

Mä kun itse mietin, vaikka sitä että miten alkoholisti toipuu alkoholismistaan (joo tiedän , nyt lähtee laukalle), niin siinä tarvitsee sekä ihmisen omaa vastuunottoa omasta elämästään, mutta myös hyväksyntää ja rakkautta ympäriltä. Eli vertauskuvallisesti siinä tarvitaan sekä sitä demaria, että myös kokoomuslaista. Ehkä näin on politiikassakin?
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Marin on erittäin kaunis, mutta hänestä katseen ja myös käyttäytymisestä jää tunteeton kuva, tämä on mielipiteeni ja mielikuvat on keskeinen asia myös politiikassa ja äänestämisessä.

Ja sitten jos Marinista jäisi jotenkin hyvin tunteellinen kuva, niin alettaisiin heti moittia, että naispoliitikot ovat niin heikkoja, ajattelevat tunteella, eivätkä järjellä. Ja mietittäisiin, että kestääköhän se raukka paineita. Jos miespoliitikko esiintyisi tuolla tavalla kuin Marin, häntä ei ihmeteltäisi yhtään. Luultavasti Marin on tunteiden ilmauksissaan vain vähän pidättyväinen, siis julkisesti. Hänellä on hyvä pokka, mitä joku voisi pitää myönteisenäkin asiana.
 

EEspoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko & Leijonat
Usein niissä nähdään selvä korrelaatio vasemmistolaisuuden ja liberalismin välillä, mikä ei suinkaan ole sattumaa, mutta sitä on käsitelty jo muualla.

Sehän olisikin hienoa, jos vasemmisto olisi liberaalia sakkia, mutta esimerkiksi vaalikoneissa vastaukset paljastavat toisenlaisen kuvan. Mielenkiintoista miten holhoaminen ja rajoittaminen nähdään yksilön vapauksia ajavina asioina. Totalitaristinen on lähin adjektiivi, jolla kuvaisin vasemmistoa Suomessa.
 

Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja sen vaarallinen YV, Bratislavan taika
Hauskinta näissä psykopaattijutuissa on se, etteivät nämä ihmiset luultavasti tunne Marinia yhtään, vaan vetävät puhtaasti mutulla. No kun se katsookin sillä tavalla... Vaikka toisaalta Marinissa on nähty myös se kuuluisa peura ajovaloissa, mikä vaikutelma tulee pelkästään iästä ja sukupuolesta. Luultavasti nämä molemmat mielikuvat ovat yhtä kaukana totuudesta.
Ihminen monesti luo toisesta ainakin jonkinlaisen mielikuvan, positiivisen, neutraalin tai negatiivisen. Eiköhän se ole luonnollista. Laitetaan ehdoksi, ettei saa olla omaa mielipidettä henkilöstä itsestään, jos ei ole henkilöä naamakkain kohdannut. Huom. se on oma oletus, mikä ei välttämättä pidä paikkaansa, mutta vastapuoli on onnistunut moisen signaalin itsestään mahdollisesti tietämättään antamaan, miksi?
"Poliitikko A epäonnistui suorittamaan tehtävänsä. Hänet korvattaneen poliitikko B:llä. Entä jos poliitikko C vetääkin poliitikoilta A ja B maton alta? Astuuko silloin kuvaan kenties poliitikko Ö, vai jatketaanko tutulla ja turvallisella poliitikko Ä:n linjalla?" Kukaan ei varmaan pahoita mieltänsä, asia tulee sanotuksi, mutta onhan tuo ihan ... tylsää luettavaa.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Ck

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuota, tuota. Ilta-Sanomien Timo Haapala on kyllä etääntynyt aika kauas tasapuolisen journalismin ihanteesta. Joku voisi puhua suorastaan patologisesta vihasta. Onko hän nykyään jonkinlainen lehdistön oma Trump?
Haapalan journalistinen uskottavuus on kyllä kärsinyt todella paljon tässä lähiaikoina. Harmi sinänsä, sillä on hyvin pystynyt paljastamaan Haavistosotkua. Kun uskottavuus kärsii, tulee maalittamisesta hyväksyttävämpää, mikä taas vaikeuttaa toimimista tehtävässään.
Kyllähän tuo IS & Appelsin on oikealle kallellaan, ja saa toki ollakin, löytyy sieltä silti ihan pätevääkin journalistia.
On kyllä todella raikas tuulahdus tämän maan journalistisessa kentässä.
 

Stirner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Che Guevara
No etpä tietenkään, kuten ei tämä Che Guevaraa suosikkijoukkueenaan pitävä sankarikaan @Stirner
Pointti ei kuitenkaan ollut aloittaa tätä täälläkin jo useaan otteeseen vuosien varrella käytyä jankkausta kyseisestä videosta (yleensä Anderssonin sanomisiin liittyen). Avautuu ehkä paremmin lukemalla se lainattu osuus, tietämällä Trumpin ulostulot tiettyihin tapahtumiin, vertailemalla näiden kahden esiintymistä, ja suhtautumalla viestiini tietyllä keveydellä.

Okei ja tälläinen ajatusmalli olisi pitänyt viestistäsi bongata. Mä en tiedä edes mitkä on nämä tietyt tapahtumat ja Trumpin ulostulot niihin ja millaisella keveydellä viesteihisi tulee suhtautua, mutta ei kai siinä.
 

lihaani

Jäsen
Ja senhän takia sosialismi ei pyri yksilön vapauteen. Juuri sen takia, että se merkitsisi mysös yksilönvastuun korostumista joka ei sosialismille käy.

Millä lailla olet kokenut vastuutasi ja vapauttasi rajoitettavan? Ja millä lailla Sanna Marin tulee lisäämään sinun vastuusi ja vapautesi rajoitusta.

Itse en ole kokenut vapauteni rajoitusta. Olen käyttänyt terveydenhoidon palveluja sekä yksityisellä ja julkisella sektorilla. Hyvin on toiminut kummallakin puolella. Asun omistusasunnossa, jossa yhteiskunta ei rajoita asumista muuten kuin joillakin turvamääräyksillä. Ei hetkauta suuntaan tai toiseen. Voin aivan vapaasti muuttaa vaikkapa Ulko- Mongoliaan.

Työelämässä ns. yleissitovuus tuli kuvioihin kun piti tukkia pahimpia porsaanreikiä. Missä porsaanreikiä, siellä porsaita. AY-liikettä ja työtaisteluja ns. yksilöllisyyden ja joustavuuden kannattajat inhoavat siksi kun joukkovoima on oikeaa voimaa.

Uskokaa huviksenne, että työehtoneuvotteluissa unohdetaan lapsellinen propaganda puolin ja toisin sekä puhutaan pelkkien numeroiden perusteella, kumpi saa enemmän. Sekä työnantajat että -tekijät tietävät kristallinkirkkaasti, että ilman toista ei olisi toista. Asiat riitelevät. Monet yritysten omistajat ja luottamusmiehet ovat yllätys yllätys ihan hyvissä väleissä keskenään.
 
Viimeksi muokattu:
Ja senhän takia sosialismi ei pyri yksilön vapauteen. Juuri sen takia, että se merkitsisi mysös yksilönvastuun korostumista joka ei sosialismille käy.
Touché. Ja juuri tämän takia Sanna Marin on täysin eri mieltä siitä että Suomen lakien pitäisi nykyistä vapaammin antaa ihmisten tehdä omat ratkaisunsa ja kantaa niiden seuraukset.
Marin on erittäin kaunis, mutta hänestä katseen ja myös käyttäytymisestä jää tunteeton kuva, tämä on mielipiteeni ja mielikuvat on keskeinen asia myös politiikassa ja äänestämisessä.
Mielestäni tähän mennessä paras kuvaus ja kuva löytyi täältä: https://ylilauta.org/sekalainen/92203739#no92216041
Eli "Onko Sanna Marin todiste siitä että joukossamme kävelee tekoälyllä varustettuja botteja?"
Toki näissä pitää olla aina varovainen. Jokuhan voi tehdä rikosilmoituksen siitä että Marinia on väitetty botiksi tai robotiksi ilman näyttöä. Ja lapsikin löytyy.
 
Viimeksi muokattu:

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Ja sitten jos Marinista jäisi jotenkin hyvin tunteellinen kuva, niin alettaisiin heti moittia, että naispoliitikot ovat niin heikkoja, ajattelevat tunteella, eivätkä järjellä. Ja mietittäisiin, että kestääköhän se raukka paineita. Jos miespoliitikko esiintyisi tuolla tavalla kuin Marin, häntä ei ihmeteltäisi yhtään. Luultavasti Marin on tunteiden ilmauksissaan vain vähän pidättyväinen, siis julkisesti. Hänellä on hyvä pokka, mitä joku voisi pitää myönteisenäkin asiana.

Varmasti näin. Viestissäni kerroin mielipiteeni ja sen kuvan joka jää Marinista ja Trumpista. Molemmista, miehistä ja naisista tulee mielikuvia, hyviä ja huonoja. Sinä taas kerrot, että luultavasti Marin, eli arvailet. Minä kerron mikä on se mielikuva mikä minulle jää, joka voi olla täysin päinvastainenkin mitä hän on todellisuudessa. Oikeasti sinä tai minä emme tunne häntä, eli vain mielikuva mikä meillä on (olettaen ettet sinäkään tunne Marinia).
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Mielestäni äitiyden taakse on vähän huono mennä tilanteessa, jossa kyseinen äiti on maan pääministeri.

Totta. Ei äitiyden taakse voi mennä, jos on pääministeri. Mutta jos toteaa Marinin olevan psykopaatti, kyllä voi sanoa, että ei ole ja että ilman näyttöä ei tulisi näitä kirjoitella, kun hänellä on lapsiakin.

Huutelen vieraisiin pöytiin, en politiikkaa juurikaan seuraa mutta hypoteettinen kysymys, milloin ikä on ongelma? Voiko kaiken oppia lukemalla, myös oletetun kokemuksen? Kaiketi jossain se raja tulee vastaan, parikymppinen pääministeri lienee aika kaukaalta haettu ja voiko kokemuksen kartuttaa vain murto-osassa kollegoihin nähden.

Mulla konteksti on uuden hallituksen voimakaksikko (Marin, Kulmuni) tai varmaan joidenkin mielestä noitakaksikko. En näe iän olevan ongelma tehtävissään. Muita ongelmia kyllä saattaa tulla, ja niistä kirjoitin myös. Aiemmin on esimerkiksi Henrik III kruunattu noin yhdeksän vuotiaana. Sijaishallitsijat toivottavasti puuttuvat voimakaksikoltamme.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Minusta yksilöiden välinen yhteiskunnallinen kilpailu on hyvin olennainen tekijä liberaalidemokratioiden menestyksessä: omalla työllä ja innovaatioilla tulee voida menestyä ja vaurastua. Samalla kuitenkin haluan että yhteiskunnallinen pelikenttä on mahdollisimman tasainen niin että jokainen sukupolvi pystyy kilpailemaan mahdollisimman oikeudenmukaisesti omilla ansioillaan eikä perityllä menestyksellä tai menestymättömyydellä. Tämä vaatii merkittäviä suojaverkkoa, kaikille avointa korkealuokkaista koululaitosta ja terveydenhuoltoa - eli myös kohtuullisen merkittäviä tulonsiirtoja. Mielestäni myös säätelemättömään tai huonosti säädeltyyn kapitalismiin sisältyy automaattisesti plutokratian vaara, jos pääoman merkitys korostuu epäterveesti työhön verrattuna, kuten esimerkiksi voidaan nähdä jo tietyissä USA:n yhteiskunnallisen järjestelmän ja sen suuren rahan läpitunkeman poliittisen systeemin toiminnassa.

Olen siis sosiaaliliberaali.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Perussuomalaiset ja kokoomuslaisethan ovat huomattavasti liberaalimpia kuin demarit ja vasemmistoliiton tyypit.

Monissa asioissa juuri näin. Esimerkiksi:

* Haluatko Suomen elävän mahdollisimman hyvin rauhassa ja rakentavan tulevaisuutta yhdessä muiden eurooppalaismaiden kanssa NATO:n jäsenenä ja vaikuttaa myös tätä kautta Euroopan ja koko maailman rauhaan?

* Haluatko lopettaa poliittiset lakot, joilla länsimaista ainoastaan Suomessa häiritään lakkoilun ulkopuolisia kansalaisia?

Vastaavia on paljon muitakin, ja ne kertovat vasemmiston konservatiivisuudesta näissä kysymyksissä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Itse uskon, että Marin ja SDP voi oikeasti kävellä tästä hallituksesta voittajana. Jos demarit kasvattaa kannatustaan esimerkiksi vaalien jälkeisiin korkeuksiin tai korkeammalle ja Suomi ei ole konkurssissa, niin Marin on onnistunut ainakin demarinäkökulmasta.

Tämä voisi luoda vaaleissa mielenkiintoisen asetelman, jos persut, kokoomus ja demarit olisi lähekkäin isoimpina. Konservatiivit ja duunarit, maahanmuuttokriittiset äänestäisivät persuja. Sitten kumpi enemmän miellyttää kokoomus vai demarit saisivat myös persujen vastustajien ääniä muist puolueista.

Onko keskustaa ensi vaalien jälkeen?
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse uskon, että Marin ja SDP voi oikeasti kävellä tästä hallituksesta voittajana. Jos demarit kasvattaa kannatustaan esimerkiksi vaalien jälkeisiin korkeuksiin tai korkeammalle ja Suomi ei ole konkurssissa, niin Marin on onnistunut ainakin demarinäkökulmasta.
No ei mikään hallitus Suomea konkurssiin muutamassa vuodessa aja, mutta pääasiassa ikärakenteen takia Suomi tulee velkaantumaan hurjasti seuraavien vuosikymmenten aikana jos valtion menoja ei tulla leikkaamaan. Toki voi olla, että Suomeen syntyy 2-3 uutta Nokiaa, kuten nykyhallitus näyttää toivovan työllisyystoimien ja -tavoitteiden perusteella, mutta se on epätodennäköistä.

Tältä hallitukselta minkäänlaista reagointia tilanteeseen nyt on turha edes odottaa. Oikeistohallitukselta sellaista voisi odottaa, mutta todennäköisesti sitäkin odotettaisiin turhaan.

Jos oma sukupolveni koskaan pääsee eläkkeelle, niin silloin ei vanhuksen elämä tule olemaan lähellekään yhtä elämänarvoista kuin nykyään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minulle ei tule Li Anderssonin lisäksi mieleen Vasemmistoliitosta ainuttakaan tälläistä tapausta joka on edes ministeri ollut, onko näitä ollut? Anderssonin suhteen on aikaista sanoa miten homma sujuu. Vihreistä tulee Pekka Haavisto mieleen, ja mies menee eittämättä onnistuneiden joukkoon.

Onhan näitä ollut. Suvi-Anne Siimes ja Paavo Arhinmäki. Ainoastaan ensimmäinen on merkittävä ja siimeksiä soisi olevan Marinin hallituksessa. Siimes oli valtiotieteen lisensiaatti 30-vuotiaana, ja hän ymmärsi talouspolitiikkaa erinomaisesti. Siksi Siimes huomasi, että hänen on ensin muutettava Vasemmistoliitto mm. talouspolitiikan ja ulkopolitiikan osalta, ja sitten muutettava Suomea. Puolue ei halunnut muuttua, ja Siimes lähti. Nyt Vassareissa on edelleen vallalla sama tunkkainen meno ja nykyinen johto eli Andersson ei näe ongelmia esimerkiksi puolueen talouspolitiikan tai Venäjä-yhteyksien osalta.

Vassarit on demarien hang around, ja hieman sitä Venäjänkin suhteen. Andersson nostaa Venäjä-mielistä Mustajärveä myös paikkoihin, joissa Mustajärvi saa tietoa Suomen tiedustelusta. Itselleni Andersson on vain poliittinen broileri, joka ajaa taustalla mm. Varisverkoston ja Venäjän etuja. Myönnän olevani ilkeä.

Mutta luulen niiden, jotka Siimeksen tuntevat olevan samaa mieltä kanssani, että Marinin halitus kaipaisi samanlaista nuorta osaamista mm. talouden ja monien muidenkin asioiden osalta.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Marin on kyllä aika hyvää jöötä pitäny Tampereen valtuustossa ja saanu vähän isommatkin ukot hiljaiseks. Kyllä parempi Pääministeri joka tapauksessa kun Rinne
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös