Voisitko ystävällisesti avata tätä viestiä vähän tarkemmin minulle, kun en ihan ymmärrä. Jälkimmäisen osion kanssa olen toki samaa mieltä, mutta tämä ensimmäinen ei ihan aukea, että miksi ihmeessä Suomi jotenkin oletusarvoisesti tarvitsisi tänne runsaasti tai ylipäätäänkään maahanmuuttajia ja miten tämä liittyy hyvinvointivaltion olemassaoloon? Ei vain aukene.Suomi tarvitsee kuitenkin tulevaisuudessa runsaasti uusia maahanmuuttajia turvataakseen hyvinvointivaltion olemassaolon. Ammattitaitoisten työntekijöiden tarve on tulevaisuudessa suuri. Eläköityminen ja muut tekijät vaikuttavat oleellisesti yhteiskunnan toimintakykyyn joko positiivisesti tai negatiivisesti.
Suomi tarvitsee sekä huippuosaajia että matalamman koulutustason omaavia henkilöitä eri tehtäviin tässä maassa. Pienenevä väestömäärä on suuri haittatekijä tulevaisuudessa, koska yhä vähenevä työikäisten määrä ei kykene selviytymään tulevaisuudessa lisääntyvistä haasteistaan.
Lähtökohtaisesti minusta jokainen maa ja sen kansalaiset pitää huolta omistaan ja jos maassa on riittävän hyvät mahdollisuuden menestyä, elää ja tulla toimeen, niin maasta pois muuttaminen pitäisi olla yksilön prioriteettilistalla aika alhaalla (jos nyt ei ruoho on aidan toisella puolella vihreämpää ajatusmallia lasketa). Eli yritätkö tässä nyt sanoa, että koska me olemme paskoneet oman pesämme ja emme ole onnistuneet, niin tarvitaan lisää kusetettavia muualta, vai mitä? Koska siltä tuo minusta aina kuulostaa, että jostain muualta pitäisi tulla tänne ihmiset tekemään ne hommat ja maksamaan verot, koska me itse emme pysty ja täällä suvun jatkaminenkin on sellaista, että ei se nyt vain kannata. Toki tuo viimeinen lause on valitettavasti totta, mutta ei kai sen pitäisi olla lähtökohta? Vaan siis sen, että pistetään oma pesä kuntoon.