Ei kai se voi olla osa keskustelua että sinä et osaa käyttää internetiä. Muutamassa sekunnissa löytyy jos osaa käyttää googlea ja selainta.
Näet siis asian niin, että minun tulee lähteä kissojen ja koirien kanssa etsimään tuota viittausta internetin syövereistä. Jos kirjoittaja
@Telaketju Laittaa viittauksen ja sen perään linkin wikipedian artikkelista
Suomen presidentinvaali – Wikipedia.
Miksi minun pitää päätellä se niin, että se ei olekaan tuosta artikkelista otettu viittaus vaan ihan jostain muusta artikkelista?
Minulle laitetussa linkissä
Suomen presidentinvaali – Wikipedia ei mainita kertaakaan sana: perustuslakivaliokunta.
Jos mainitaan, niin näyttäkää minulle print screeninä tuo kohta nimenomaan tuosta artikkelista.
Millä tavalla päättelet, etten osaa käyttää internetiä, jos mainitsin, että tein haun selaimeni, eli googlen selaimella ja se ei löytänyt sanaa perustuslakivaliokunta linkatusta wikipedian artikkelista, eli tästä:
Suomen presidentinvaali – Wikipedia
Miksi minun olisi pitänyt etsiä sitä muualta? Miten minun henkilökohtainen osaaminen liittyy asiaan? Mitä tiedät minun henkilökohtaisista internetin käyttötaidostani jos nimenomaan sanoin, että tein haun tuosta artikkelista ja google ei antanut minulle yhtään osumaa? Eikö google selaimen haku osaa käyttää internetiä kun sen selaimessa oleva haku toiminto ei anna tuloksia? Eikö googlen työntekijät osaa koodata?
@Telaketju on ottanut lainauksen Wikipedian perustuslakivaliokunta-nimisestä artikkelista, josta kyseinen lainaus siis löytyy ihan sanasta sanaan Valiokunnan kuulemat asiantuntijat -kohdan lopusta ja artikkeliin pääsee allaolevan linkin kautta:
fi.wikipedia.org
Linkki, jota
@Ck on tarkastellut vie puolestaan artikkeliin Suomen presidentinvaaleista ja hyperlinkki siihen sisältyy tuon kopioidun tekstin alkuperäiseen muotoiluun.
Nimenomaan näin. Miksi minun olisi pitänyt etsiä sitä viittausta jostain muusta artikkelista kuin siitä johon minulle annettiin linkki viittauksen jälkeen?
Minusta ihan kuin tuossa olisi ensimmäisenä sana "Perustuslakivaliokunta", jonka Wikipedia on vieläpä boldannut. Kokeillaan vielä seitsemännen kerran osuisiko sinullakin silmiin -- helpotan työtäsi osoitttamalla sanan.
-----> "
Perustuslakivaliokunta <----- (tässä siis lukee
P-E-R-U-S-T-U-S-L-A-K-I-V-A-L-I-O-K-U-N-T-A) poikkeaa harvoin kuultujen valtiosääntöasiantuntijoiden esittämistä lausunnoista, mikäli he ovat asiasta kaikki keskenään samanmielisiä. Kuitenkin esimerkiksi vuonna 1987 valiokunta kannatti
presidentin suoraan kansanvaaliin siirtymistä vastoin asiantuntijoiden käytännössä yksimielistä kantaa."
Ja jos ongelma tosiaan on se, että alat omin päin napsutella jotain satunnaisia Wikipedian linkkejä ja jankuttaa, että et löydä niistä sanaa "perustuslakivaliokunta", niin en voi oikein sinua auttaa. Yksi taannoinen viesti tässä ketjussa on, josta voi löytää vinkin, mistä kannattaa etsiä:
Sanna Marinin hallitus
En napsutellut mitään omin päin. Laitoit minulle linkin
Suomen presidentinvaali – Wikipedia josta ei löydy kertaakaan sanaa "perustuslakivaliokunta" kun tekee googlen selaimella haun.
Esimerkki:
-Väität, että maapallo on litteä.
-Laitat viittauksen missä kerrotaan maapallon olevan litteä.
-Viittauksen perään laitat wikipedian artikkelista
Maa – Wikipedia
-Artikkelissa ei löydy google selaimen haulla sanaa litteä
-Syytät minua siitä, että en lukenut artikkelia
Litteä maa – Wikipedia
-Toinen kirjoittaja
@heavy tulee kertomaan minulle, etten osaa käyttää internettiä koska en etsinyt litteä sanaa toisesta wikipedian artikkelista litteä maapallo.
-Jatkat samalla kaavalla ja syytät minua, että olen näpytelly jotain muita wikipedian artikkeleita vaikka nimenomaan katsoin minulle linkkaamaasi "maapallo" wikipedia artikkelia.