Minä olen lainkuuliainen ihminen eli olisin jotenkin.
Totta kai: kun tsaari käskee ihmiset tottelevat.
Minä olen lainkuuliainen ihminen eli olisin jotenkin.
Ei tarvitse tulkata, koska Kulmunin vastaukset olivat tuttuun tapaan samaa ennalta opeteltua liirunlaarumia, kuten lähes jokaisessa haastattelussa/tentissä riippumatta kysymyksistä. Kulmuni on ihan itse hakeutunut nykyiseen pestiinsä heikosta vaalituloksesta huolimatta, joten kyllä hänelle saa myös kritiikkiä antaa ilman, että kokisi itse voivansa hoitaa homman paremmin.
Pääministerinkö homma on inventoida lakisääteisten suojavälineiden määrää sairaanhoitopiireistä?
Mulla itselläni on sellainen mielikuva, että kaikkein suurimpaan ääneen apua huutaa nyt törkeimmin lakia rikkoneet, eli kädestä suuhun eläneet. Suojainten kysyntä on globaalia, ja niiden saaminen on yhtä helppoa kuin paskapaperipaketin löytäminen paikallisesta marketista muutama viikko sitten.
Kiina toimittaa nyt puhdasta paskaa kullan kilohinnalla. Olisiko jokaisen syytä ruveta miettimään omissa hankinnoissaan sitä, haluaako tukea tuollaista paskavarvasmaata sentilläkään. Oletko sinä tai minä todellakin niin persaukisia, ettei ole mitään muuta vaihtoehtoa, kuin ostaa kiinalaista? Itse olen niin vittuuntunut tuohon kiinalaisten touhuun, että tää ei ihan heti unohdu. kiinalaisen paskan välttäminen on vaikeaa, mutta joka ikinen sieltä pois oleva sentti on nyt henkilökohtainen voitto, ja se on mun loppuelämäni johtotähti.
Ei tarvitse tulkata, koska Kulmunin vastaukset olivat tuttuun tapaan samaa ennalta opeteltua liirunlaarumia, kuten lähes jokaisessa haastattelussa/tentissä riippumatta kysymyksistä. Kulmuni on ihan itse hakeutunut nykyiseen pestiinsä heikosta vaalituloksesta huolimatta, joten kyllä hänelle saa myös kritiikkiä antaa ilman, että kokisi itse voivansa hoitaa homman paremmin.
Minä olen lainkuuliainen ihminen eli olisin jotenkin. Silloin valmiustilalle ei ollut vielä tarvetta, vaan muutakin varautumista olisi voinut tehdä. Fakta on se, että vaikka Suomi ei epäonnistunut yhtä pahasti kuin jotkut muut maat, mutta se ei poista sitä, ettei hallitus onnistunut tyrehdyttämään epidemiaa. Emme voi tietää olisiko oikeisto tässä onnistunut, mutta sen tiedämme ettei vasemmistohallitus tässä täydellisesti onnistunut.
En minä sanonut, että Suomen olisi pitänyt olla seis tuolloin. Minä sanoin sen faktan, ettei hallitus ole onnistunut epidemian pysäyttämisessä. Ja se ei ole puolustus että muutkin maat ovat epäonnistuneet, monet näistä vielä pahemmin kuin Suomi.mutta meillä olis pitäny olla Suomi seis. Joopa joo...
Ei tarvitse pääministerin niitä itse inventoida. Pääministeri kuitenkin on todennut, että valtiotasolla varautuminen suojavälineisiin on ollut riittävää, mutta kuntatasolla varautumisvelvollisuutta ei ole täytetty. Vapaavuori sitten toi pointin keskusteluun, että edellytetty 3-6 kk edestä suojavälineitä riittää pariksi viikoksi nykyisenkaltaisessa akuutissa kriisissä.
Jos kunnat ovat isossa kuvassa tuon täyttäneet, niin vastuu välineiden riittävyydestä on hallituksen. Kaikki tiedämme tilanteen, että suojavälineitä ei ole tarpeeksi saatavilla. En henkilökohtaisesti syytä tästä varustepulasta hallitusta millään tavalla, joskin katteettomat puheet hyvästä varautumisesta olisi kannattanut jättää sanomatta. Kritisoin tässä ensisijaisesti sitä, että Marin on kaatamassa tätä varustepulaa kuntien ja kaupunkien huonon varautumisen piikkiin. Näin se ei ainakaan Vapaavuoren mukaan ole, ja Suomen suurimman kaupungin pormestarina hän takuulla tietääkin aiheesta jotain.
Vielä parempi, jos olisi varauduttu jo viime toukokuussa. Tai vuotta aikaisemmin.Jälkiviisaana on helppo todeta, että toden totta niin olisi pitänyt. Minäkään en joulukuussa olisi uskonut tähän, mutta minä olenkin tavallinen kansalainen ja pääministeri ei.
Miksi osalla sairaanhoitopiireistä ei ole hätää, mutta Hus on aivan kusessa?
Siksi, että osa sairaanhoitopiireistä on varustautunut, ja Hus ei.
En minä sanonut, että Suomen olisi pitänyt olla seis tuolloin. Minä sanoin sen faktan, ettei hallitus ole onnistunut epidemian pysäyttämisessä. Ja se ei ole puolustus että muutkin maat ovat epäonnistuneet, monet näistä vielä pahemmin kuin Suomi.
Jos nyt vaikka perehtyisit ensin, että miltä alueelta valtaosa Suomen koronatartunnoista löytyy
En minä sanonut, että Suomen olisi pitänyt olla seis tuolloin. Minä sanoin sen faktan, ettei hallitus ole onnistunut epidemian pysäyttämisessä. Ja se ei ole puolustus että muutkin maat ovat epäonnistuneet, monet näistä vielä pahemmin kuin Suomi.
Epidemia pysäytetään vain ja ainoastaan täydellisellä ulkonaliikkumiskiellolla.
Koronavirustartuntoja on Kittilässä asukasta kohti enemmän kuin Helsingissä – ylilääkäri: "Matkailu on todennäköisesti yksi merkittävä syy"
Kittilässä on todettu jo 17 koronavirustartuntaa, kunnasta kerrottiin maanantaina iltapäivällä.yle.fi
Koronavirustartuntoja on Kittilässä asukasta kohti enemmän kuin Helsingissä – ylilääkäri: "Matkailu on todennäköisesti yksi merkittävä syy"
Kittilässä on todettu jo 17 koronavirustartuntaa, kunnasta kerrottiin maanantaina iltapäivällä.yle.fi
Hallituksen maskivyyhti
Mitä vaikutusta 17 todetulla tapauksella on lainaamaasi kysymykseen? Yli 60 % sairaalahoidossa olevista koronapotilaista on HUS:n alueella, joten muille neljälle jää vajaat 40 %. Siitä on helppo laske ero tähän mennessä tarvituille suojavälineille.
Oletpas sinä hauska. Miksi minut olisi heitetty pois palstalta ja miten tämä liittyy hallituksen toimintaan?Hei, eikös sinut heitetty pysyvästi pois palstalta, vai katuivatko @Moderaattorit ? Otettiinkohan itäisestä vaalipiiristä yhteyttä...
Pitkälti samoilla linjoilla. Edellinen hallitus sekoili lakiesitystensä kanssa melko lailla, vaikka sai niitä valmistella melko kiireettömästi, jos verrataan nykyhetkeen. Ihan nyt esimerkkinä vaikka se, että Sipilän hallitukselle tuli yllätyksenä, että lomarahaa eivät saakaan kaikki palkansaajat, kun olivat esittäneet sen leikkaamista kaikilta. Tai se, kun esittivät työttömien määräaikaishaastatteluiden ulkoistamista, niin olikin yllätys, että niitä asiakastietoja rekisteristä ei noin vain saakaan luovuttaa ulkopuolisille firmoille.Olisipa ollut hienoa kuunnella Sipilän vatulointia vastaavassa piinapenkissä. Tai Orpoa? Kyllä se valitettavasti on niin, että meillä suomalaisilla on käsittämätön flaksi herraonnen kanssa kun lyödään kriisiaikoja syliin. Nykyisestä Arkadianmäen tonttulaumasta harva vetäisi edes ulkoa opeteltuja vastauksia tässä vaiheessa.
Jälkiviisaana on helppo todeta, että toden totta niin olisi pitänyt. Minäkään en joulukuussa olisi uskonut tähän, mutta minä olenkin tavallinen kansalainen ja pääministeri ei.