Sanna Marin

  • 952 182
  • 8 472

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Moni vaan unohti samalla sen, että korona-aikana oppositio tuki hallitusta ns. vaikeissa ja pakollisissa päätöksissä, eli johtaminen oli silloin itseasiassa helpompaa, kun eduskunta kuvainnoillisesti taputti poikkeustilalait ja muut päätökset läpi kuin Neuvostoliitossa tai Pohjois-Koreassa.
Tähän voisi vielä lisätä, että myös media suhtautui Mariniin myötämielisemmin kuin kehenkään lähivuosikymmenten pääministeriin - huolimatta siitä, että Marin tuotti jatkuvasti kohuja, joista hänen edeltäjänsä tuskin olisivat selvinneet. Näihin toki tartuttiin, mutta samalla Marinia puolusteltiin lukuisten "fanitoimittajien" tehtailemien uhrinarratiivien kautta, joka melko nopeasti hautasi median kriittiset äänet alleen. Toki se Marinin "minäkin olen vain ihminen" -puhe taisi olla ihan hänen omaa neroutta, ja siitä pisteet hänelle, mutta olisiko sekään toiminut kenenkään muun suulla? Kyseinen puhe taisi tulla sen jälkeen kun hänen kaveripoppoonsa oli otellut tissikuvia siellä pääministerin virkahuoneessa tms (ja kai siihen yhdistyi ne muutkin bilejutut). Jos joku muu olisi niiden tapahtumien jälkeen kehdannut uhriutua anteeksipyynnön sijaan samalla tavoin, veikkaan, että medialta olisi tullut kahta enemmän kuonoon.

Ja jos vielä mennään niihin korona-ajan "vaikeisiin" päätöksiin, niin mitä ne oikeastaan oli pääministerin osalta? Hallituskauteen lähdettiin "unelmointi edellä" rahaa enempiä säästelemättä, ja kun se "paska iski tuulettimeen" koronan muodossa, riittikö pääministerillä uskallusta lopettaa hallituksen unelmointilinjaa ja alkaa karsia jostain auttaakseen seuraavaa hallitusta häämöttävän velkataakan alla? Ei ainakaan muistu mieleen. Oli toki varmasti vaikea päätös jatkaa bilettämistä, kun oli ne miljardiluokan Uniper-kaupat meneillään, mutta sitäkään en luettelisi ansioksi, sillä se päätös tuskin oli Suomen etujen mukainen päätös. Jokainen voi itsekseen miettiä, että jos olisit hallituksen ja periaatteessa koko valtion johtaja, olisivatko nuo miljardiluokan (miljardi on tuhat miljoonaa) bisnekset olleet sinulle tapaus, jonka takia olisit jättänyt festarit väliin ja valmistanut Suomen noihin neuvotteluihin paremmin - ainakin paremmin kuin lähettämällä kaksi tekstiviestiä ja Tuppuraisen ylpeilemään koulusaksallaan? Hyvä pääministeri yrittää palvella Suomen valtiota parhaansa mukaan, vaikka joutuisikin keskeyttämään lomansa. Näin ainakin itse ajattelen.
 

Kälvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sikäli mielenkiintoista, "riittääkö" Helsinki kansainvälisessä nousukiidossa olevalle Marinille enää pitkään, vai ottaako hän tukikohdakseen jonkin kosmopoliittisen megacityn. Toki nykyään etätyöt ovat mahdollisia ja nopeastihan täältäkin pääsee maailmalle, mutta kyllähän Marin olisi kuin kala vedessä esimerkiksi Lontoossa tai New Yorkissa.
Marinin ja Räikkösen yhteinen tytär mutkistaa hieman kuvioita ja jos haluavat jonkinlaisen yhteishuoltajuuden säilyttää olisi ex-puolisoiden syytä asua ainakin samassa maassa.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Sikäli mielenkiintoista, "riittääkö" Helsinki kansainvälisessä nousukiidossa olevalle Marinille enää pitkään, vai ottaako hän tukikohdakseen jonkin kosmopoliittisen megacityn. Toki nykyään etätyöt ovat mahdollisia ja nopeastihan täältäkin pääsee maailmalle, mutta kyllähän Marin olisi kuin kala vedessä esimerkiksi Lontoossa tai New Yorkissa.
Tässä on kyllä hyvä muistaa että Sanna on ensisijaisesti poliitikko ja sen jälkeen jotain muuta. Nyt, kun hän ei ole enää politiikassa mukana sen jotain muuta osuuden on noustava esiin. Se mitä se on jää nähtäväksi, tietysti konsulttina pärjää kun lukee iltasanomia ja jatkiksen löylyhuonetta.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
En ole Marinin kannattajia, mutta hänen kykynsä laskelmoida tiensä menestykseen on poikkeuksellinen.

Sanna Marin on toki entinen pääministeri, ja se on eittämättä suurta menestystä. Mutta sekin tilaisuus tuli hänelle sen vuoksi, kun Antti Rinne savustettiin ulos. Jos Antti Rinne olisi siis jatkanut, niin Sanna Marin ei olisi oikein kukaan. Toki sekin vaatii jotain, että onnistuu hyödyntämään tälläiset tilaisuudet, jos niitä sattuu tulemaan. Tämän sattuman ja sattuman onnistuneen hyödyntämisen jälkeen hän kipparoi puolueensa yksiin eduskuntavaaleihin ja SDP hävisi ne. Poliitikon uran jälkeen hän on pestautunut konsulttitaloon ja käynyt ottamassa selfieitä julkkisten kanssa. En nyt siis jotenkin ihan näe samalla lailla tätä hänen poikkeuksellista menestyksen kykyään. Vaikka toki jos vertaa peruspulliaiseen, niin Sanna Marin on toki poikkeuksellisen menestynyt ihminen. Onhan hän entinen pääministeri, ja melko harvasta tulee maan pääministeri.
 
Viimeksi muokattu:

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eiköhän hän piakkoin siirrä kotipaikkansa Monacoon tai Tallinnaan jo ihan verotussyistä.
Tämä olisi kyllä melkoista esimerkin näyttämistä muille kirkasotsaisille vasemmistolaisille ja tyytyväisille veronmaksajille. Kaiketihan Marinin ydinkannattajat yrittäisivät kuitenkin kääntää tämän, että Marin tekee oikein.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Laittoihan Sanna sähköpostin sunnuntaina Tampereen valtuustoryhmän sihteerille kahdeksan minuuttia ennen X-ään tekemäänsä päivitystä. On yleisesti tiedossa, että kunnallissihteeri on töissä arkisin toimistoaikaan, mutta voipahan sanoa, että "kyllä mä ilmoitin niille etukäteen". Eihän tuo arvosta pätkääkään edes omia puoluetovereitaan. Minä, minä, minä ja vain minä. Luulisi jo tuolla kokemuksella olevan edes perusasiat hallussa, mutta kai sitä sitten ei vaan kiinnosta mikään itseensä liittymätön. Saipahan taas huomiota ja näyttää, että tekee juuri niin kuin sattuu huvittamaan.

 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Laittoihan Sanna sähköpostin sunnuntaina Tampereen valtuustoryhmän sihteerille kahdeksan minuuttia ennen X-ään tekemäänsä päivitystä. On yleisesti tiedossa, että kunnallissihteeri on töissä arkisin toimistoaikaan, mutta voipahan sanoa, että "kyllä mä ilmoitin niille etukäteen". Eihän tuo arvosta pätkääkään edes omia puoluetovereitaan. Minä, minä, minä ja vain minä. Luulisi jo tuolla kokemuksella olevan edes perusasiat hallussa, mutta kai sitä sitten ei vaan kiinnosta mikään itseensä liittymätön. Saipahan taas huomiota ja näyttää, että tekee juuri niin kuin sattuu huvittamaan.

Ei helvetti. :D Marin se on lahja joka jatkaa vaan antamistaan.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sanna ei ole enää hallituksessa, eikä liioin eduskunnassa. Sanna ei ole enää edes kunnallispolitiikassa mukana.

Unohtakaa, te setämiehet ja henkiset setämiehet, koko Sanna ja päästäkää irti tästä teille niin kovin painajaismaisesta ajanjaksosta. Se on ohi nyt - Sanna ei voi enää teitä satuttaa!
 

Kilgore Trout

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sanna ei ole enää hallituksessa, eikä liioin eduskunnassa. Sanna ei ole enää edes kunnallispolitiikassa mukana.

Unohtakaa, te setämiehet ja henkiset setämiehet, koko Sanna ja päästäkää irti tästä teille niin kovin painajaismaisesta ajanjaksosta. Se on ohi nyt - Sanna ei voi enää teitä satuttaa!
Lupaat vaan!
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Olen yllättävän paljon puolustellut Marinia, koska olen pitänyt hänen saamaa kritiikkiä monesti aivan ylimitoitettuna.

Mutta kyllähän tämä viimeinen veto on melkoinen. Ei olisi kauheasti vaatinut, että olisi ilmoittanut muutosta hyvissä ajoin. Ei Sanna tarvitse valtuustoa enää koskaan mihinkään, mutta harvinaisen ylimielinen tapa poistua kuvioista. Asiat voi hoitaa myös fiksusti.

Toki Sannan fanit spinnaavat tämänkin asian niin, että Marin on toiminut täysin oikein.
 

tres11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spåra ja K-Espoo
Laittoihan Sanna sähköpostin sunnuntaina Tampereen valtuustoryhmän sihteerille kahdeksan minuuttia ennen X-ään tekemäänsä päivitystä. On yleisesti tiedossa, että kunnallissihteeri on töissä arkisin toimistoaikaan, mutta voipahan sanoa, että "kyllä mä ilmoitin niille etukäteen". Eihän tuo arvosta pätkääkään edes omia puoluetovereitaan. Minä, minä, minä ja vain minä. Luulisi jo tuolla kokemuksella olevan edes perusasiat hallussa, mutta kai sitä sitten ei vaan kiinnosta mikään itseensä liittymätön. Saipahan taas huomiota ja näyttää, että tekee juuri niin kuin sattuu huvittamaan.

Sannan mielestä ilmeisesti muiden tulee olla töissä vaikka ovat vapaalla ja hän saa itse olla vapaalla kuinka huvittaa vaikka onkin töissä...
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanna ei ole enää hallituksessa, eikä liioin eduskunnassa. Sanna ei ole enää edes kunnallispolitiikassa mukana.

Unohtakaa, te setämiehet ja henkiset setämiehet, koko Sanna ja päästäkää irti tästä teille niin kovin painajaismaisesta ajanjaksosta. Se on ohi nyt - Sanna ei voi enää teitä satuttaa!
Entä jos Sanna tuleekin takaisin kiusaamaan taas meitä setämiehiä?
Yllättävän koville tuntuu Sannan kuplan puhkeaminen ottavan siellä fanicornerissa ja kiukku pitää kohdistaa mihinkäs muuhun kuin setämiehiin. No onhan se varmasti kova paikka, kun nuoruuden idoli osoittautui fuulaksi.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Entä jos Sanna tuleekin takaisin kiusaamaan taas meitä setämiehiä?
Yllättävän koville tuntuu Sannan kuplan puhkeaminen ottavan siellä fanicornerissa ja kiukku pitää kohdistaa mihinkäs muuhun kuin setämiehiin. No onhan se varmasti kova paikka, kun nuoruuden idoli osoittautui fuulaksi.
Kyllä mulla oli ihan eri nuoruuden idolit kuin Sanna Marin. Niistä ei muistaakseni kukaan osoittautunut "fuulaksi".

Mitä tulee ensimmäiseen kysymykseesi niin onhan se mahdollista, jopa todennäköistäkin, mutta uskoisin että saatte nyt ainakin sen pari-kolme vuotta vetää henkeä. Kun vaan maltatte vetää, ettekä ota joka kerta kierroksia kun joku iltapäivälehti kirjoittaa Sanna Marinista jotain.

Sen verran sanon itse asiasta, etten ihan ymmärrä miksi tämä(kin) on nyt niin iso juttu, mutta samaan hengenvetoon totean ettei ollut Marinilta kovin tyylikkäästi toimittu. Tyylikkyys (en puhu muodista) ei muutenkaan ole koskaan ollut Marinin erityinen vahvuus (jos nyt ei välttämättä heikkouskaan) - aikanaan ennen pääministeriuraansa esimerkiksi lopetin Marinin seuraamisen Twitterissä, kun alkoi ottaa pattiin hänen tapansa retwiitata jokainen hänelle tullut kehu.

En myöskään kuulu tietääkseni Sannan fanicorneriin, vaikka tällä palstalla puolikkaallakin puolustavalla sanalla sinne välittömästi leimataan. Minulta kyllä löytyy viestihistoriastani Marinia kritisoivaakin materiaalia. Niitä en ole Sanna-pyjama päällä muistaakseni kirjoittanut.

Ja vielä kuplan puhkeamisesta: ei tällä oikeistolaisella keskustelupalstalla ole mitään Marin-kuplaa koskaan ollutkaan. Noin yleisesti uskoisin Marinin suosion olevan edelleen aikalailla korkealla. Varsinkin niin kauan kun Marin levittää maailmalla positiivista Suomi-kuvaa, "mitä ne meistä ajattelee"-suomalaiset pitävät hänestä. Se onkin sitten toinen keskustelu mitä kukakin pitää positiivisena Suomi-kuvana, mutta näkisin että yleisesti Marinin (ja Suomen) maailmalla saama huomio on ollut luonteeltaan positiivista.
 
Viimeksi muokattu:

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sanna ei ole enää hallituksessa, eikä liioin eduskunnassa. Sanna ei ole enää edes kunnallispolitiikassa mukana.

Unohtakaa, te setämiehet ja henkiset setämiehet, koko Sanna ja päästäkää irti tästä teille niin kovin painajaismaisesta ajanjaksosta. Se on ohi nyt - Sanna ei voi enää teitä satuttaa!
Sama ilmiö on Donald Trumpin kanssa, eihän hän ole nyt poliittisessa valta-asemassa.

Huonoja johtajia kuuluukin pelätä, he jättävät rauniot jäljelle ja poistuvat.
 

Analyzer

Jäsen
Marinin viime vuosia on leimannut maksimaalinen julkisuuden ja näkyvyyden tavoittelu. Toki hän sitä saa paljon ihan luonnostaan - siihen pyrkimättäkin. Tässäkin Marin takuulla tiesi, miten olisi reiluinta ja sopivinta toimia ihan puoluettaankin kohtaan. Mutta hän halusi tehdä sen omalla tavallaan - ja herättää taas kerran keskustelua.

Minusta Marin on muuttunut. Aiemmin hänelle oli hyvin tärkeää, että häntä käsitellään asiapohjalta. Jos ajatellaan vaikka ihan pukeutumistyyliä, niin aiemmin hän pukeutui hyvin virallisesti ja voisi sanoa että tavallisesti. Mieleen on myös jäänyt, että hän sanoi laittavansa hiuksensa aina samanlailla, koska hän halusi, että häntä koskeva uutisointi keskittyisi vain poliittisiin asioihin. Ei päivän kampaukseen. Jokinhan tässä muuttui aivan täysin. Sittemmin hän nimenomaan halusi kohauttaa tyylillään ja pukeutumisellaan. Minusta tämä yksinkertainen sinänsä mitätön esimerkki kertoo hyvin Marinissa tapahtuneesta muutoksesta. Hän haluaa kohauttaa, räväyttää ja näkyä. Rikkoa lasikattoja. Siitä vaikuttaa tulleen itse tarkoitus.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Dino

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Unohtakaa, te setämiehet ja henkiset setämiehet, koko Sanna ja päästäkää irti tästä teille niin kovin painajaismaisesta ajanjaksosta. Se on ohi nyt - Sanna ei voi enää teitä satuttaa!
Kansainvälinen julkisuuden henkilö ja globaali vaikuttaja Sanna Marin toki edelleen on, etteikö keskustelua riittäisi vastaisuudessakin.

Sikäli mielenkiintoista nähdä, kuinka pitkään Marinin nousukiito jatkuu. Kaikki lienee mahdollista Nobelin rauhanpalkinnon ja nopean unohtamisen välillä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Sama ilmiö on Donald Trumpin kanssa, eihän hän ole nyt poliittisessa valta-asemassa.

Huonoja johtajia kuuluukin pelätä, he jättävät rauniot jäljelle ja poistuvat.
Donald Trumpia ja hänen luomaansa ilmiötä kuuluu pelätä. On ihan aito uhka demokratialle.

Sanna Marin ei nyt "ihan" samaan kategoriaan osu, ei vaikka kuinka häntä inhoaisi. Ei, vaikka erosikin eduskunnasta vaalien jälkeen (puoluevaalien, ei henkilövaalien, tämä vaan sivuhuomautuksena).
 

Waluigi

Jäsen
Luonteva ratkaisuhan tämä oli ja linjassa viimeisten vuosien toimintaan. Kun kymmenen tai kahdenkymmenen vuoden kuluttua katsotaan taaksepäin, olen yllättynyt jos Marinia ei muisteta kenties aikakautensa taitavimpana mediapersoonana. Oli se poliitikkokin jossain välissä, mutta se jäänee toissijaiseksi. Ja varmaan hänenkin kannaltaan parempi, että sitä puolta ei liiaksi muisteltaisi. Olisi ollut edellytykset jäädä mielipiteitä jakavanakin yhden vaikean aikakauden selvittäneeksi valtiohenkilöksi, mutta valitsi hyvin toisenlaisen exitin. Jälkimaku on sen mukainen.

Toki olisi mukava nähdä, että Marinin lähdöstä otettaisiin opiksi ja tehtäisiin korjaavia toimenpiteitä kotimaiseen politiikkaan. Sinänsä tietysti Suomessa äänestetään edelleen ensin puoluetta ja vasta sitten ehdokasta, mutta Marin on muuttanut tätä voimakkaasti. Toivottavasti vastaisuudessa mietitään sitä, miten motivaation puutteeseen liittyviin lähtöihin suhtaudutaan. Ehkäpä äänipotti hylättäisiin, paikkaa ei korvattaisi tai jotain vastaavaa, mikäli lähtö johtuisi muista kuin terveydellisistä syistä. Tällä toivottavasti saataisiin ehdolle henkilöitä, jotka oikeasti haluavat politiikkaan eivätkä vain huomiota. Suomessa onneksi julkkisehdokkaat ovat keskimääräisesti hoitaneet tonttinsa loppuun asti. Jos Marinin jäljiltä tätä muokattaisiin, olisi se hänen harvoja hyviä perintöjä.

Sitä en usko, että olisi palaamassa presidenttijuttuihin tai politiikkaan. Mikäli vuosien kuluttua tulee takaisin, raikkauden lisäksi myös nuorekkuus on mennyt. Lisäksi tarkoittaisi käytännössä maitojunaa paremmista hommista, ja Trump sekä Marin kammoksuvat molemmat häviäjän leimaa. Eikä tuollainen valokeilan ulkopuolinen koron kerryttäminen ole enää oikein juttu. Moni vanhemman sukupolven miespoliitikko on sitä yrittänyt, mutta ei ole suosio kasvanut.
 

Animal

Jäsen
Kansainvälinen julkisuuden henkilö ja globaali vaikuttaja Sanna Marin toki edelleen on, etteikö keskustelua riittäisi vastaisuudessakin.
En minä sinällään väitä, etteikö Marin jossain piireissä olisi kansainvälisesti tunnettu tai etteikö hänestä voisi jossain vaiheessa kasvaa globaalikin mielipideautomaatti, mutta "kansainvälinen julkisuuden henkilö ja globaali vaikuttaja" on kyllä tämän hetkisestä asemasta aika paksua liioittelua. Menee samaan kategoriaan, kun woke-artisti Saara Aaltoa ja Almaa kutsuttiin Suomen punavihreässä mediassa kansainvälisiksi supertähdiksi ja samalla namedroppailtiin jotain trendikkäitä hipsteriartisteja ja tuottajia joiden kanssa ovat hengailleet ja tehneet yhteistyötä.

Esimerkiksi instagramissa Marinilla on miljoona seuraajaa, kun ex-jalkapalloilija David Beckhamilla on 85 miljoonaa ja entisellä showpainijalla, näyttelijä Dwayne "The Rock" Johnsonilla on 392 miljoonaa seuraajaa. Miljoona seuraajaa on toki Suomen mittakaavassa varsin paljon, vähän yli puolet enemmän kuin Teemu Selänteellä, mutta ei nämä määrät mitään "globaalin vaikuttajan" seuraajamääriä ole, huomioiden, että instagram on Marinilla ollut hyvin pitkälti se ykköskanava ulospäin viestimiseen.

Twitterissä Marinilla on n. 655k seuraajaa, kun vaikkapa jollain Donald Trumpilla on n. 87,5 miljoonaa seuraajaa. Israelin asevoimilla on 2,5 miljoonaa ja vaikkapa Iranin korkeimmalla uskonnollisella johtajalla reilut miljoona seuraajaa. Muutenkin Marinin Twitter on täysin kuollut, väsyneitä uudelleen twiittauksia itseä koskeneista uutisista ja kommentteja omissa twiiteissä joitain satoja, joista niistäkin puolet vittuilua tai trollaamista.

Nämä eivät sinällään kerro mistään ja tulevaisuudesta on paha sanoa, mutta laittaa kuitenkin perspektiiviin mikä Marinin kiinnostus ja painoarvo on globaalisti tällä hetkellä.
 

IceWalker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK, K-Kissat, PiTa
Kiinnostavampaa kuin Marin on hänen seuraajansa. Ja nimenomaan demarien reaktiot seuraajaan. Ja näissä reaktioissa se, että kuinka kauan demarit voivat teeskennellä, ettei seuraajassa periaatteessa ole mitään eroa Marinin ulkoiseen habitukseen. Hänen seuraajansakin voisi periaatteessa tehdä yhtä kovan nousun kuin Marinkin. Ja jättää työväentalon seinät itkemään.

Selitys: kaikki ovat tasa-arvoisia, ihmisten välillä ei ole mitään eroja. Tanskan kuningatar Margaretakin voisi siis osallistua ikäihmisten kauneuskisaan, noin periaatteessa. Samoin Marinin seuraajalle on periaatteessa uratie pilviin asti.
 

Lystikäs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Esimerkiksi instagramissa Marinilla on miljoona seuraajaa, kun ex-jalkapalloilija David Beckhamilla on 85 miljoonaa ja entisellä showpainijalla, näyttelijä Dwayne "The Rock" Johnsonilla on 392 miljoonaa seuraajaa. Miljoona seuraajaa on toki Suomen mittakaavassa varsin paljon, vähän yli puolet enemmän kuin Teemu Selänteellä, mutta ei nämä määrät mitään "globaalin vaikuttajan" seuraajamääriä ole, huomioiden, että instagram on Marinilla ollut hyvin pitkälti se ykköskanava ulospäin viestimiseen.
Olettaisin myös, että valtaosa Marinin aktiivisista insta-seuraajista on suomalaisia, joten hänen globaali-influenssinsa on selkeästi pienempää kuin niillä, jotka ovat kasvattaneet seuraajakuntansa globaalisti eikä kansallisesti. Vaikka Teemu Selänteellä olisi vähemmän insta-seuraajia (onko se edes Teemun pääasiallinen somekanava - taitaa olla twitter), niin useampi ihminen tietää Teemun kuin Sanna Marinin. En rehellisesti sanottuna usko kovin monen taviksen tuolla maailmalla muistavan enää (tai kuulleensa koskaan) sitä bilettävää poliitikkoa, joka nousi hetkellisesti otsikoihin joissain medioissa, ja sitä kautta hän on vain yksi kaunis kasvo muiden joukossa ottamassa selfietä itsestään.

Meille totta kai nousi kiima heti kun kuulimme Forbesin laittaneen Sanna Marinin 100 vaikutusvaltaisimman naisen listalle tunnustuksena hallituksen (Krista Kiurun) koronatyöstä - joka alkuun näytti onnistuneelta, mutta kuinka moni meistä muistaa/tietää ketä ne muut ensi kertaa nimensä listalle saaneet naiset olivat? Muiden maiden mediat poimivat sieltä julkaisusta mahdollisesti sen heidän lukijakuntaansa puhuttelevan (todennäköisesti kotimaisen) nimen ja jättävät muut nimet huomiotta, kuten teki meidänkin media.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Niin, eihän Marin oikeasti ole kansainvälisesti mitenkään iso tekijä. Mutta Suomessa tällainen harha tulee juuri ylle ansiokkaasti kuvatusta syystä, ja (mm.) se tulee pitämään Marinin suosion jatkossakin Suomessa korkealla.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei onnistunut palatsivallankumouskaan. Kiekkopiirien sanonta on, että silloin kun ei ole helppoa, on vaikeaa. Toivottavasti ura Suomen sisä- ja ulkopolitiikassa on ohitse. Tyyli on nähty ja kevyeksi havaittu.

Ihan mielenkiintoinen, joskaan ei odottamaton tieto.

Sama henkilö, mutta toinen asia. On varmaan jo käsitelty? Mietin, millainen aikuinen vie lapsensa elokuviin, nauhoittaa elokuvaa puhelimella ja laittaa nauhan verkkoon jakoon.


Ei kai kyse ole siitä ettei Marin tiennyt kiellosta? Arvaisin, että puhdasta ylimielistä piittaamattomuutta. Sitä samaa, jolla ilmoitukset hoidetaan näin:


Jos olisi kokoomuslainen sanoisin, että kusi on noussut päähän. Onneksi meidän suunnalla ei ole vastaavia valtakunnantapauksia edes ehdolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös