Sanna Marin

  • 947 563
  • 8 457

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noihin amerikkalaisiin puhujiin ei varmaan Marinia kannata verrata, mutta uskon kyllä, että Marinilla on mahdollisuus tehdä hynkkyä puhujana kansainvälisellä kentällä, jos hän niin haluaa.

Meille suomalaisille naisjohtajat eivät ole mikään uusi juttu, mutta mitä olen häntä koskevaa kansainvälistä uutisointia seurannut, niin tuo ”nuori, tyylikäs ja vahva naisjohtaja vanhojen miesten maailmassa” on monessa länsimaassakin iso juttu ja myyntivaltti. Vaikka meitä suomalaisia kiinnostaa hallitusten politiikan seuraukset Suomelle ja suomalaisille, niin ei noissa kv-uutisoinnessa koskaan mistään Marinin pm-kauden pitkän aikavälin seurauksista esim. Suomen taloudelle ole tietenkään puhuttu. Ei ne maailmalla kiinnosta, siltä osin Marin voisi olla ollut vaikka, heitän ihan hatusta, slovakialainen nuori nais-PM. Ja tuo agenttitoimisto tietysti PR- ja markkinointityössä tulee nostamaan esille juuri noita Marinin positiivisia ja myyviä puolia ja puheet tullaan muotoilemaan sen mukaisesti.
 
Viimeksi muokattu:

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Varmasti tulee menestymään ainakin muutaman kuukauden ajan. Riippuu ihan siitä, kauanko kuulijoilla kestää huomata, että ei kannata maksaa tolkutonta summaa siitä, että joku käy latelemassa sisällöttömiä latteuksia vain siksi, että se joku on kohtuullisen nätti ja suurin piirtein nuori nainen. Mutta, onnea Marinille fyrkan tekoon nyt kun on momentum - varmaan mielellään maksaa verot Suomeen eikä keksi mitään puliveivauksia.
Eikö n. jokaikinen maksettu puhuja ole tuota kategoriaa - siis sisältönsä puolesta? Okei Bill Gatesin TEDtalk kulkutaudeista oli vaikuttava mutta noin muuten? Joku Sarasvuo kiskoo 20 kiloa siitä, että hän vähän nuolee johtajien persettä ja sanoo, kuinka on ihan oikein haluta AMG-Mercedestä samaan aikaan, kun firma pistää 800 ihmistä pihalle. Puhumattakaan jostain Tammisen tilaisuuksista.

Mikäpä minä olen neuvomaan rahojen käytöstä, mutta vaikka olisi paalua kuin Zabludowiczilla, niin puhujakeikkoihin sitä ei kovin herkästi kuluisi.

Marin ottaa nyt muutaman vuoden taukoa valokeilasta, kiskoo 40 000 ääntä Pirkanmaalta 2027 ja 2030 presidentiksi. On se kettu kyllä.
 

redpecka

Jäsen
Sanna Marinista tuli huomaamattani suosikkini. Alkuun ei edes tiedä mistä puolueesta kyse jne. mutta kun joku taho alkaa dissata niin sitä jotenkin kiinnostuu. Tottakai siinä on pohjalla perusarvoja itsellänikin että ei kai sitä ihan neutraali voi olla.

Kymmenistä Sannan skandaaleista sanoin kerran baarissa, että se oli pahin kun lähti korona-mahdollisesti-alttiina-ilman-puhelinta-heiluttaa-persettä ja joi "vahingossa" Corona-olutta. Tästä twiittasi Musk.

On mahtavaa, että Suomessa poliitikko voi bailata, mutta siinä rikottiin - tai mielestäni venytettiin sannafarien luottamusta jefaansa.

Jauhojengit tai aamupalat taas ei voisi vähempää kiinnostaa. Se sitten taas kiinnosti miten sinne "FINLAND"-kyltin edes läheisyyteen voi päästä jotain perkeleen pintajulkkiksia.

Mielestäni Sanna olisi ookoo, mutta kai politiikassa pitää olla mustavalkoinen.
 

Binisteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Minnesota Wild, Real Madrid C.F., LA Lakers
Hieno homma, että näistä touhuista pääsi keikkahommiin niin sanotusti. Kovaa vetoa sitten vaan ja paljon duunia, jos ei kansanedustajan työ estä tätä.

Kunhan sitten noudattaa vankkaa periaatettaan, eikä nosta sitten euron latiakaan osinkona pihalle verovapaasti, koska silloin syyllistyisi tekopyhyyteen ja kompastuisi omiin jalkoihin.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hieno homma, että näistä touhuista pääsi keikkahommiin niin sanotusti. Kovaa vetoa sitten vaan ja paljon duunia, jos ei kansanedustajan työ estä tätä.

Kunhan sitten noudattaa vankkaa periaatettaan, eikä nosta sitten euron latiakaan osinkona pihalle verovapaasti, koska silloin syyllistyisi tekopyhyyteen ja kompastuisi omiin jalkoihin.

Tietysti pelataan voimassa olevilla säännöillä, vaikka omalla agendalla olisi pitkällä tähtäimellä sääntöjen muuttaminen. Järjenvastainen ajatuskin se, että jokaisen poliitikon pitäisi alkaa toimia sellaisen toiveissa olevan lainsäädännön mukaisesti. Pitäisikö ruuhkamaksuja ajavienkin alkaa nyt tilittää jotain vapaaehtoista maksua, vaikka ruuhkamaksuja ei tällä hetkellä ole?

Sanna Marinin vankka periaate ei siis ole ollut, että yksilöiden pitäisi vapaaehtoisesti luopua verottomista osingoista. Hän on ajanut asiaa järjestelmätasolla, mikä on vähän eri asia.
 

Binisteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Minnesota Wild, Real Madrid C.F., LA Lakers
Tietysti pelataan voimassa olevilla säännöillä, vaikka omalla agendalla olisi pitkällä tähtäimellä sääntöjen muuttaminen. Järjenvastainen ajatuskin se, että jokaisen poliitikon pitäisi alkaa toimia sellaisen toiveissa olevan lainsäädännön mukaisesti. Pitäisikö ruuhkamaksuja ajavienkin alkaa nyt tilittää jotain vapaaehtoista maksua, vaikka ruuhkamaksuja ei tällä hetkellä ole?

Sanna Marinin vankka periaate ei siis ole ollut, että yksilöiden pitäisi vapaaehtoisesti luopua verottomista osingoista. Hän on ajanut asiaa järjestelmätasolla, mikä on vähän eri asia.
Pyh ja pah. Osinkoa ei ole pakko nostaa yrityksestä, vaan esimerkillisestihän se jätetään taseeseen voittokertymäksi tai vaihtoehtoisesti nostetaan palkkana, että kaikki ellikellit saadaan kuitattua tietty!

Katsotaan ensimmäisten tilinpäätösten yhteydessä, että miltä se ideologia maistuu suussa silloin.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
No voi perkele.. sinkkunainen tapailee miestä, jymyuutinen. Mihin tää maailma on menossa?
Jumalauta nyt Sanna äkkiä sisälle tekee puuroa.
Kyllä mä nyt odotin että Sannasta nyt eron jälkeen vähintään jonkilainen nunna tulee.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Hieno homma, että näistä touhuista pääsi keikkahommiin niin sanotusti. Kovaa vetoa sitten vaan ja paljon duunia, jos ei kansanedustajan työ estä tätä.

Kunhan sitten noudattaa vankkaa periaatettaan, eikä nosta sitten euron latiakaan osinkona pihalle verovapaasti, koska silloin syyllistyisi tekopyhyyteen ja kompastuisi omiin jalkoihin.
Nämähän on aina mielenkiintoisia. Nalle Wahlroos piti maataloustukea tyhmänä ja moraalittomana, mutta kuitenkin itse nosti maataloustukia parhaimmillaan satoja tuhansia euroja vuodessa. Susanna Koski kritisoi kansanedustajien sopeutumisrahaa, mutta pudottuaan itse eduskunnasta nosti sitä hyvän tovin.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sanna Marinin vankka periaate ei siis ole ollut, että yksilöiden pitäisi vapaaehtoisesti luopua verottomista osingoista. Hän on ajanut asiaa järjestelmätasolla, mikä on vähän eri asia.
Jep. Älkää tehkö niin kuin minä vaan niin kuin minä sanon. Päteekö muuten sama logiikka yksilön vapaaehtoisuudesta ilmastonmuutoksen nimissä tehtäviin päästöveroihin?
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Jep. Älkää tehkö niin kuin minä vaan niin kuin minä sanon. Päteekö muuten sama logiikka yksilön vapaaehtoisuudesta ilmastonmuutoksen nimissä tehtäviin päästöveroihin?

Oletko siis sitä mieltä, että ihmisen pitäisi jo elää sillä tavalla miten haluaisi lakien muuttuvan? Itsekin esimerkiksi kannatan eutanasiaa, mutten ole lähtenyt ketään armomurhaamaankaan. En tiennyt olevani tekopyhä.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oletko siis sitä mieltä, että ihmisen pitäisi jo elää sillä tavalla miten haluaisi lakien muuttuvan? Itsekin esimerkiksi kannatan eutanasiaa, mutten ole lähtenyt ketään armomurhaamaankaan. En tiennyt olevani tekopyhä.
Nimimerkki Vanukkaan ja pääministerin tekemiset moraaliposeeraajina ovat pikkasen eri asioita. Oletko kuullut esimerkkinä olemisesta?
Marin toiminee kuten muutkin suuret sosialistit. Vetävät itse kaiken mahdollisen omaan liiviin, kun ovat uransa rakentaneet moraalisoimalla siitä muita. Kahdet rattaat jne.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep. Älkää tehkö niin kuin minä vaan niin kuin minä sanon. Päteekö muuten sama logiikka yksilön vapaaehtoisuudesta ilmastonmuutoksen nimissä tehtäviin päästöveroihin?

Totta kai pätee. Voi ihan hyvin kannattaa lainsäädäntöön esimerkiksi lentoliikenteeseen kohdistuvia päästökompensaatioita, mutta silti olla itse vapaaehtoisesti maksamatta k8mpensaatiota. Älkää nyt olko typeriä, aikuiset ihmiset.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Totta kai pätee. Voi ihan hyvin kannattaa lainsäädäntöön esimerkiksi lentoliikenteeseen kohdistuvia päästökompensaatioita, mutta silti olla itse vapaaehtoisesti maksamatta k8mpensaatiota. Älkää nyt olko typeriä, aikuiset ihmiset.
Näinhän se on ja siksi se viekin uskottavuuden näiltä "saarnaajilta". Viimeisimpinä nämä vasemmiston amazingit.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kai se mitään saarnaamista ole, jos poliitikko kertoo, minkälaisia lainsäädäntöön kohdistuvia uudistuksia hän ajaa?
Edelleenkin kyse on siitä, että olet epäuskottava poliitikko toimimalla itse päinvastoin kuin asiat joita olet ajamassa ja niillä äänestäjien kannatuksen saanut. Ymmärrän kyllä, että vasemmiston kannattajille siinä ei ole mitään ihmeellistä, kun siellä leirissä se on ihan normi toimintaa.
Ei ne sanat vaan ne teot.
 

hooceebruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Janette Lepistö
Onhan tuo Seiskan touhu ala-arvoista.

Liitteenä kuitenkin kuva Marinin kesämiehestä.
 

Liitteet

  • kesämies.jpg
    kesämies.jpg
    989,6 KB · kertaa luettu: 272

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei kai se mitään saarnaamista ole, jos poliitikko kertoo, minkälaisia lainsäädäntöön kohdistuvia uudistuksia hän ajaa?
Poliitikkona on arvojohtaja ja esikuva - haluaa sitä tai ei. Jos ajaa lentoliikenteen vähentämistä, mutta itse lentelee "kokemuksien" perässä ympäriinsä ja antaa siihen esimerkkiä muille kannustaen muitakin matkustelemaan ympäriinsä, niin kyllä niiden omien tekojen vaikutus taittuu helposti sinne negatiivisen puolelle.

Mä tunnen monia, jotka ovat vähentäneet matkustamista ja tehneet oikeasti vastuullisia valintoja. Arvostan. Itse olen tehnyt jotakin, mutta voisin toki tehdä paljon enemmänkin.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Edelleenkin kyse on siitä, että olet epäuskottava poliitikko toimimalla itse päinvastoin kuin asiat joita olet ajamassa ja niillä äänestäjien kannatuksen saanut. Ymmärrän kyllä, että vasemmiston kannattajille siinä ei ole mitään ihmeellistä, kun siellä leirissä se on ihan normi toimintaa.
Ei ne sanat vaan ne teot.

Olen itse ollut takavuosina jonkin verran kunnallispolitiikassa. Tällöin esimerkiksi kannatin veroprosentin nostamista. Valtuuston äänestyksessä kannattamani esitys kuitenkin hävisi ja veroprosentti pysyi ennallaan. Olisiko minun pitänyt maksaa jotain vapaaehtoista lisäveroa, jotta toimintani ei olisi ollut ristiriitaista?
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oletko siis sitä mieltä, että ihmisen pitäisi jo elää sillä tavalla miten haluaisi lakien muuttuvan? Itsekin esimerkiksi kannatan eutanasiaa, mutten ole lähtenyt ketään armomurhaamaankaan. En tiennyt olevani tekopyhä.

Kaikella kunnioituksella, järjetön esimerkki. Nykylainsäädännöllä "armomurhaamalla" syyllistyt rikokseen (vakavaankin sellaiseen). Jos maksat kiltisti verot ilman "aggressiivista verosuunnittelua" tms. veropakolaisuutta josta Marin väläytteli aikanaan ihan kansalaisuuden menetystäkin, et syyllisty yhtään mihinkään rikokseen.

Esim. se, ettei tietty asiaton käytös ole laitonta, ei tarkoita että sinun nyt vaan on pakko arvojasikin vastoin olla mulkku aina kun se sinua hyödyttää, koska "nykylaki nyt vaan on tällainen".

Tietysti pelataan voimassa olevilla säännöillä, vaikka omalla agendalla olisi pitkällä tähtäimellä sääntöjen muuttaminen. Järjenvastainen ajatuskin se, että jokaisen poliitikon pitäisi alkaa toimia sellaisen toiveissa olevan lainsäädännön mukaisesti. Pitäisikö ruuhkamaksuja ajavienkin alkaa nyt tilittää jotain vapaaehtoista maksua, vaikka ruuhkamaksuja ei tällä hetkellä ole?

Sanna Marinin vankka periaate ei siis ole ollut, että yksilöiden pitäisi vapaaehtoisesti luopua verottomista osingoista. Hän on ajanut asiaa järjestelmätasolla, mikä on vähän eri asia.

Jälleen, kaikella kunnioituksella, varsin hyvätahtoinen tulkinta Marinin kannalta. Marin on itse vaatinut esimerkiksi pääministeri Sipilältä lain vaatimukset ylittävää esimerkin näyttöä, ja on täydellisen tekopyhää mennä nyt omalla kohdalla lakipykälien taakse.

− Pääministeri Sipilä on oikeassa siitä, että veronkierto on valtava ongelma Suomessa ja Euroopassa. Jos pääministeri kuitenkin todella tarkoittaa sitä, mitä sanoo, tulisi hänen oitis näyttää asiassa esimerkkiä. Sama pätee myös muuhun hallitukseen ja sen ministereihin, Marin vaatii.

Marinin mielestä hallituksella on vielä paljon tehtävää siinä, että se omassa politiikassaan osoittaisi pitävänsä veronkiertoa ja verovälttelyä paheksuttavana toimintana. Hänen mielestään Sipilä voisi näyttää esimerkkiä myös henkilökohtaisesti kertomalla avoimesti omista sijoituksistaan.


Kas kummaa demarien sivuilta tämä hieno artikkeli on poistunut. https://www.sdp.fi/fi/ajankohtaista...yttamaan-esimerkkia-veronkierron-estamisessa/

Eikö Sanna Marin voisi omien standardiensa mukaisesti näyttää esimerkkiä myös henkilökohtaisesti maksamalla tuloistaan verot kuten hänen mielestään kuuluu? Kysehän on siitä, mitä Sanna Marin on pitänyt oikeutettuna ja moraalisesti kestävänä tai toisaalta paheksuttavana toimintana. Ei vain siitä, millaista lainsäädäntöä hän on ajanut.

Minne hävisikään se "laki ja moraali eivät ole sama asia" -laulu?


Marinin osalta olen ollut positiivisen yllättynyt, että hän todella on vähentänyt omia julkisuudessaolopyrkimyksiään, eikä pyyntö median suuntaan näin ollen ollut ihan niin ontto ja teennäinen kuin miltä se aluksi vaikutti. Tästä pisteet Sannalle, ja voisi kuvitella rauhallisemman ajan tekevän hermoille oikein hyvää vaiherikkaiden pääministerivuosien jälkeen.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Poliitikkona on arvojohtaja ja esikuva - haluaa sitä tai ei. Jos ajaa lentoliikenteen vähentämistä, mutta itse lentelee "kokemuksien" perässä ympäriinsä ja antaa siihen esimerkkiä muille kannustaen muitakin matkustelemaan ympäriinsä, niin kyllä niiden omien tekojen vaikutus taittuu helposti sinne negatiivisen puolelle.

Mä tunnen monia, jotka ovat vähentäneet matkustamista ja tehneet oikeasti vastuullisia valintoja. Arvostan. Itse olen tehnyt jotakin, mutta voisin toki tehdä paljon enemmänkin.

Tästä samaa mieltä, mutta verojen maksaminen tilanteessa, jossa voimassa olevan lainsäädännön mukaan ei ole tarpeen veroja maksaa, ei ole minusta mitään esimerkin näyttämistä. Vastuullisia valintoja pitää totta kai tehdä etenkin, jos sellaisia muilta vaatii, mutta en näe Sanna Marinin harjoittamassa yritystoiminnassa mitään erityisen vastuutontakaan. Ja eikös tuon pitäisi oikeistolaisempien palstaveljien ja -siskojen mielestä olla poikkeuksellisen järkevää toimintaa Marinilta?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olen itse ollut takavuosina jonkin verran kunnallispolitiikassa. Tällöin esimerkiksi kannatin veroprosentin nostamista. Valtuuston äänestyksessä kannattamani esitys kuitenkin hävisi ja veroprosentti pysyi ennallaan. Olisiko minun pitänyt maksaa jotain vapaaehtoista lisäveroa, jotta toimintani ei olisi ollut ristiriitaista?
Nyt siirtyy maalitolpat kentän rajojen ulkopuolelle. Sinä tuskin olet pääministerinä kritisoinut jotain verotuksen osa-aluetta ja sitä tekeviä, joka mahdollistaa mielestäsi veronkierron ja heti sen jälkeen kiertäisit itsekin veroja, jos siis Marin menisi näin tekemään.
Tästä jankkaaminen riittää nyt osaltani. Kummankaan mielipide tuskin tulee muuttumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös