Suomen tasavallan pääministerin viimeisimpiin tempauksiin liittyen tässä foorumillekin tiedoksi Jussi Halla-ahon julkaisu FB:ssa 23.8.22:
”Siinä, että pääministeri ympäröi itsensä itseään huomattavasti nuoremmilla julkisuudenkipeillä sometyrkyillä ja -pissiksillä. ei varmasti ole mitään laitonta. Mikään laki tai ohjesääntö ei varmaan kiellä sitäkään, että pääministeri vie sometyrkkyjä ja -pissiksiä kemuttamaan pääministerin virka-asunnolle. Lakien ja sääntöjen kirjoittajille ei varmaankaan tullut mieleen, että joku pääministeri niin tekisi. Mutta tämä kyllä mielestäni herättää pääministerin persoonaan ja harkintakykyyn liittyviä, ei- lainopillisia kysymyksiä. Se panee myös miettimään, mitä kaikkea muuta kummallista ylimmän vallan liepeillä mahdollisesti tapahtuu."
Valitettavasti PM:n omien agendojensa vuoksi mielestäni Suomea koettelee juuri nyt yksi sen dramaattisimmista poliittisista kriiseistä 1950- luvun jälkeen, varsinkin kun samaan aikaan Suomen fasistinen itänaapuri harjoittaa omaatuntoa vailla olevaa laitonta hyökkäyssotaansa lähellä Euroopassa. Kun noita Halla-ahon mainitsemia monenkirjavia "sometyrkkyjä ja -pissiksiä" siis nykyään kaikesta päätellen hilluu tasavallan PM:n virka-asunnolla Kesärannassa yökaudet selfieineen ja hurjine biletyksineen, ja kun PM samaan aikaan näköjään medialle sanoo että "kyllä puolustusvoimat hoitaa uhat yöaikaan", niin minua ainakin arveluttaa se, onko PM:n toiminnan johdosta tasavallan turvallisuus nykyään oikeasti uhattuna. Käsittääkseni seuraavissa vaaleissa katsotaan muun muassa vääntö Sanna Marinin henkilöpalvontakultin/ alituisen velanottohakuisuuden (sic.) vs. Suomen valtion nykyisenkaltaisen olemassaolon välillä. Mikäli näistä ensiksi mainittu suunta jää voiton puolelle, olen pettynyt (en yllättynyt) Suomen kansan kykyyn tehdä rationaalisia päätelmiä asioiden tilasta - tällöin olisin epävarma siitä, onko reservin aliupseerina minulla enää olemassa rationaalista syytä puolustaa tällaista tasavaltaa.