Sanna Marin

  • 958 594
  • 8 479

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Asiantuntija ei halua esiintyä jutussa omalla nimellään asian poliittisen arkaluonteisuuden takia.

Ymmärrän varsin hyvin kun Marinin takana seisoo sellainen kultti ja ties minkälaista hiihtäjää. Ja se on ihan sama sanooko sen omalla nimellä vai nimettömänä niin Sannan kultti venkoilee vastaan joko siitä tai jostain toisesta asiasta.
No vähemmän venkoilisi vastaan, jos olisi jotain oikeaa dataa näyttää eikä pelkkää puhetta - siinä olis vaikeaa keksiä jotain vasta-argumentteja.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
"Kuuleminen perustuu päättelyyn. Jos ihminen keksii kuulla, että videolla sanotaan ”jallu”, hän kuulee sen niin."

Tämä argumentti pätee ihan yhtälailla siihenkin, että haluaa kuulla sanan "jauhojengi" Voisin ostaa tän "asiantuntijan" lausunnon, jos esiintyisi omalla nimellään sekä oikealla tittelillään ja esittelisi datan. Nyt tää on ihan yhtä tyhjän kanssa.

Toi video pitäis kuunnelluttaa ihmisille, jotka ei tiedä asiasta mitään etukäteen ja sen jälkeen kysyä, että mitä kuulitte videossa. Ilman mitään ohjailua - ois mielenkiintoista tietää tilastot.

Siis tuohan on nimenomaan analysoitu spektrianaalysina jossa jokainen kirjain muodostaa omanlaisensa kuvan, eikä korvalla kuunnellen, joten miten se argumentti pätee siihen yhtälailla että haluaa kuulla ”jauhojengi”?
 

kharon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps
Asiantuntija ei halua esiintyä jutussa omalla nimellään asian poliittisen arkaluonteisuuden takia.

Ymmärrän varsin hyvin kun Marinin takana seisoo sellainen kultti ja ties minkälaista hiihtäjää. Ja se on ihan sama sanooko sen omalla nimellä vai nimettömänä niin Sannan kultti venkoilee vastaan joko siitä tai jostain toisesta asiasta.
Kyllä! Silloin jos ei uskalla sanoa omaa kantaa, niin esittelee vaan faktoja ja käppyröitä, niistähän se selviää. Eihän tuossa kai ollut kyseessä mielipideasia? Nyt wi tullut käppyröitä, vain nimetön mielipide, ei hyvä.
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Siis tuohan on nimenomaan analysoitu spektrianaalysina jossa jokainen kirjain muodostaa omanlaisensa kuvan, eikä korvalla kuunnellen, joten miten se argumentti pätee siihen yhtälailla että haluaa kuulla ”jauhojengi”?
Kun sitä dataa ei ole näytillä, niin tää on ihan yhtä tyhjän kanssa, kun on pelkkää puhetta - kait sen datan olisi voinut julkaista samalla, mut miks ei? Ei tarvitsisi jossitella.

Poliittinen suuntautuminen vaikuttaa kyllä aika paljon siihen kuuleeko sen "jauhona" tai jalluna.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on jauhojengi.

Tämä nyt ei ole myöskään aukoton todiste mutta kyllähän se omiinkin korviin (edelleen) siltä kuulostaa. Koomisinta koko jauhojengi-keskustelussa on se, että jos nyt media ym. osti kritiikittä jauhojengi-tulkinnan, niin vastaavasti valkopesijät ostivat 100% faktana, että siinä sanotaan jallujengi, jonkun 19-v. vassaritrolllin näin twiitattua.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Tämä argumentti pätee ihan yhtälailla siihenkin, että haluaa kuulla sanan "jauhojengi" Voisin ostaa tän "asiantuntijan" lausunnon, jos esiintyisi omalla nimellään sekä oikealla tittelillään ja esittelisi datan. Nyt tää on ihan yhtä tyhjän kanssa.

Niin, tää on vähän kuin case-Rydman. Suurin osa on tuntemattomia ja nimettömiä naisia, eikä mitään faktapohjaista tietoa ole julkisuudessa nähty. Silti Rydman on tälläkin palstalla tuomittu iljettäväksi pedofiiliksi.

Niin ne asiat koetaan.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: moby

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
On ammatteja ja virkoja, joissa ei vaan ole soveliasta olla kaatokännissä, kuten Marin ilmeisimmin on ollut aamuyöstä. Pääministerin virka sattuu olemaan sellainen, eikä siihen päädytä vahingossa. Bilettämässä saa toki käydä, mutta siinäkin noin korkean viran tuoma vastuu seuraa mukana, halusi Sanna sitä tai ei.

Pääministeri ei ole virassa eikä häntä säätele valtion virkamieslaki. Vain eduskunnan luottamus on se, jolla on merkitystä.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Pääministeri ei ole virassa eikä häntä säätele valtion virkamieslaki. Vain eduskunnan luottamus on se, jolla on merkitystä.

Oletko sä ihan aidosti sitä mieltä, että ei haittaa vaikka puoli Saksaa pitäisi Suomen pääministeriä huumeidenkäyttäjänä?

edit. Itse lähtökohtaisesti kyllä tavallaan tykkään siitä, että Marin tosiaan uskaltaa ravistella ukkoutunutta poliittista kenttää oikein huolella. Liika on toki jo liikaa, ja nyt aletaan olla aika lähellä sitä katkeamispistettä. Tämän vuoden työt on menneet varsin mallikkaasti, mutta kuinka paljon juurikin tuo Saksassa uutisoitu kokaiini-bile homma sitten sitä vaikeuttaa, se jää nähtäväksi.
 

Maukka187

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Florida Panthers, Koovee, FC Haka, NHL
Tämä nyt ei ole myöskään aukoton todiste mutta kyllähän se omiinkin korviin (edelleen) siltä kuulostaa. Koomisinta koko jauhojengi-keskustelussa on se, että jos nyt media ym. osti kritiikittä jauhojengi-tulkinnan, niin vastaavasti valkopesijät ostivat 100% faktana, että siinä sanotaan jallujengi, jonkun 19-v. vassaritrolllin näin twiitattua.
Mä en ainakaan ostanut mitään, kun ei omaan korvaan kuulostanut oikeestaan kummaltakaan useimmiten tarjotulta vaihtoehdolta.

Iltalehden kirjoituksessa melkeen eniten pisti silmään toi Helsingissä huumausaineiden viihdekäyttäjät viittaavat jauho-sanalla yleisesti amfetamiiniin tai kokaiiniin -virke. Oon kaikenlaista nähnyt ja kokenut ja tunnen kaikenlaista hiihtäjää, mutta en ole yhtä ainutta kertaa kuullut kenekään käyttävän tuota termiä kyseisessä yhteydessä. Lähimpänä on ollut jotkut yrttien suurkuluttaja hipit jotka sanovat, että "en koske jauheisiin" tms.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Eli jauho paljastui jalluksi ja viivat olikin puhelin.

Hajaantukaa. Täällä ei ole mitään nähtävää.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Katsotaan mitä Seiska huomenna paljastaa, ehkä sieltä tulee vain pelkkä ääninauha baarista, jossa Marin puhuu epäselvästi
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Oletko sä ihan aidosti sitä mieltä, että ei haittaa vaikka puoli Saksaa pitäisi Suomen pääministeriä huumeidenkäyttäjänä?
”Not the better half”
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Iltalehden kirjoituksessa melkeen eniten pisti silmään toi Helsingissä huumausaineiden viihdekäyttäjät viittaavat jauho-sanalla yleisesti amfetamiiniin tai kokaiiniin -virke. Oon kaikenlaista nähnyt ja kokenut ja tunnen kaikenlaista hiihtäjää, mutta en ole yhtä ainutta kertaa kuullut kenekään käyttävän tuota termiä kyseisessä yhteydessä. Lähimpänä on ollut jotkut yrttien suurkuluttaja hipit jotka sanovat, että "en koske jauheisiin" tms.

Mä olen 22 vuotta toiminut työssäni enemmän tai vähemmän käyttäjien parissa, ja kyllä tuo mulle ainakin on ihan tuttu termi niissä kuvioissa... Omaan korvaankin se on noissa videoissa kyllä koko ajan kuulostanut "jauhojengiltä", mitä noissa pätkissä kuuluu... En mä nyt silti lähde ketään noista suoriltaan tuomitsemaan huumeidenkäyttäjäksi.

edit. Viimeksi kun itse olin viihteellä, oli mulla päällä "I love Turku"-teepaita. Jos joku olisi some-kuvan perusteella tästä päätellyt, että rakastan Turkua, niin vituiksi olisi mennyt...
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Oletko sä ihan aidosti sitä mieltä, että ei haittaa vaikka puoli Saksaa pitäisi Suomen pääministeriä huumeidenkäyttäjänä?
En mä kyllä ymmärrä, miksi saksalaisten luuloilla pitäisi olla mitään väliä. Omasta mielestäni sen ajan pitäisi olla tyystin ohi, jossa jonkun toisen maan näkemykset vaikuttavat Suomen politiikan henkilövalintoihin.

Lisäksi on tietenkin realismia, että ylivoimainen enemmistö saksalaisista ei edes tiedä, kuka on Suomen pääministeri. Eli tältä osin huoli pois, että puolet saksalaisista pitäisi Marinia huumeidenkäyttäjänä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Yleisesti sanoisin, että onhan se Suomelle haitallista, jos ulkomaan mediassa lähtee leviämään jutut kokkelin käytöstä sun muusta. Vahinko ehtii tapahtua, vaikka myöhemmin korjattaisiin, ettei siellä nyt kokkelia vedetty. Ei sitä kukaan enää lue tai muista. Nämä jäävät valitettavasti elämään.

Ja sanotaan nyt, että olen oikeasti harmistunut Sannan puolesta, jos valheelliset jutut lähtevät leviämään.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
En mä kyllä ymmärrä, miksi saksalaisten luuloilla pitäisi olla mitään väliä. Omasta mielestäni sen ajan pitäisi olla tyystin ohi, jossa jonkun toisen maan näkemykset vaikuttavat Suomen politiikan henkilövalintoihin.

Lisäksi on tietenkin realismia, että ylivoimainen enemmistö saksalaisista ei edes tiedä, kuka on Suomen pääministeri. Eli tältä osin huoli pois, että puolet saksalaisista pitäisi Marinia huumeidenkäyttäjänä.

Eli sun mielestä siis ei ole mitään merkitystä venäläisille mitä mieltä Vladimir Putinista ollaan, kunhan vain se osaa johtaa maata kansan tahtojen mukaan? Ei varmaan noi setä-Vladimirin hankkimat pakotteetkaan haittaa ketään Venäjän rajojen sisällä?

Totta hemmetissä sillä omalla auktoriteetilla on merkitystä noissa ulkopoliittisissa kuvioissa. Ja Suomen edustaminen maailmalla on aika helvetin iso osa pääministerin (ja presidentin) toimenkuvaa. Marin on antanut tähän asti itsestään erinomaisen kuvan coolina ja nuorena pääministerinä, mutta liittäminen huumausaineisiin ei taatusti ole hyvä juttu Marinin ja sitä kautta Suomen imagolle.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Oletko sä ihan aidosti sitä mieltä, että ei haittaa vaikka puoli Saksaa pitäisi Suomen pääministeriä huumeidenkäyttäjänä?

edit. Itse lähtökohtaisesti kyllä tavallaan tykkään siitä, että Marin tosiaan uskaltaa ravistella ukkoutunutta poliittista kenttää oikein huolella. Liika on toki jo liikaa, ja nyt aletaan olla aika lähellä sitä katkeamispistettä. Tämän vuoden työt on menneet varsin mallikkaasti, mutta kuinka paljon juurikin tuo Saksassa uutisoitu kokaiini-bile homma sitten sitä vaikeuttaa, se jää nähtäväksi.

Minun mielipiteelläni (tai sinun) ei tässä ole yhtään mitään merkitystä. Vain eduskunnan luottamuksella on merkitystä, kuten kirjoitin. De facto ja de jure. Tarkoittaa tätä toki myös tilanteessa, jossa mitään varsinaista syytä ei olisi, mutta luottamus menisi.

Jos tätä itse tilannetta haluaa pohtia, on käytännössä kaksi tahoa, jotka vaihtavat tässä tilanteessa meillä pääministerin.

SDP, jolla ei sellaiseen taida olla nyt mitään halua tai tavoitteita. Toisena Keskusta, jolla 11 % kannatuksella ei ole vaalien aikaistumiseen rahkeita. Asema on reaalipoliittisesti melkoisen vahva, vaikka pitäisi kuinka monet videobileet.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Minun mielipiteelläni ei tässä ole yhtään mitään merkitystä. Vain eduskunnan luottamuksella on merkitystä, kuten kirjoitin. De facto ja de jure. Tarkoittaa tätä myös tilanteessa, jossa mitään varsinaista syytä ei olisi, mutta luottamus menisi.

Minkä hiton takia meillä on sitten täällä jokaiselle puolueelle ja Sanna Marinille kaksikin ketjua, jos meidän mielipiteillä ei ole väliä? Eikö me voida sitten vain copypasteta kaikki suoraan hallitusohjelmasta tänne?

Minä kysyin nimenomaan sinun mielipidettäsi, koska se kiinnostaa minua. Jätä se minun huolekseni, onko sillä minulle arvoa vai ei.
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Itselleni on ihan sama onko Sanna hommannut itsensä tuohon videon kuntoon pirillä vai siiderillä. Satasella saa paljon paremmat kännit kaljalla kuin kolalla.
Se mikä tässä itseäni häiritsee, on se, että tuo toiminta on kuin yläasteen diskosta ja toivoisin maamme pääministeriltä jotain muuta. Todella moni muukin tässä valtakunnassa joutuu vähän punnitsemaan tekemisiään oman asemansa takia, eivätkä he ole pääministereitä. En vaan Sannan ikäisenä setämiehenä ymmärrä tätä rakenteiden ravistelua.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos se on jallu, niin mitä sillä tarkoitetaan? Sannahan kertoi nauttineensa nimenomaan vain mietoja alkoholijuomia.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jos se on jallu, niin mitä sillä tarkoitetaan? Sannahan kertoi nauttineensa nimenomaan vain mietoja alkoholijuomia.
Biisin sanoihin joissa puhutaan paljon jallusta. Ainakin veikkaisin. Ovathan tietysti muut voineet vetää jallua ja Marin ei.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
On kyllä hullua touhua tämä politiikka. Varsinkin twitterissä, vähemmissä määrin myös täällä, käännetään asiat ihan väkisin näyttämään oman agendan mukaisilta ja seuraavaksi sama taas toisinpäin kun kohunnokassa on toisen puolueen edustaja. Jos se vaakkuu kuin ankka, vaappuu kuin ankka ja näyttää ankalta... mutta se kerran kyllä pieras ihan kuin sorsa!!

Eräs tuttavani joka on pitkän matkaa kulkenut noissa piireissä ennen nyt kolmea vuotta raittiina, kommentoi ihan suorilta tohon videoon että ”Kyllä narkkari narkkarin tunnistaa”. Huolissaan olisin Marinista ihan ihmisenä, vähemmästäkin julkisuudesta ja suosiosta on ihmisillä lähtenyt elämänhallinta käsistä eikä tämä nyt hyvältä julkisuuden perusteella näytä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös