Oletko sä ihan aidosti sitä mieltä, että ei haittaa vaikka puoli Saksaa pitäisi Suomen pääministeriä huumeidenkäyttäjänä?
edit. Itse lähtökohtaisesti kyllä tavallaan tykkään siitä, että Marin tosiaan uskaltaa ravistella ukkoutunutta poliittista kenttää oikein huolella. Liika on toki jo liikaa, ja nyt aletaan olla aika lähellä sitä katkeamispistettä. Tämän vuoden työt on menneet varsin mallikkaasti, mutta kuinka paljon juurikin tuo Saksassa uutisoitu kokaiini-bile homma sitten sitä vaikeuttaa, se jää nähtäväksi.
Minun mielipiteelläni (tai sinun) ei tässä ole yhtään mitään merkitystä. Vain eduskunnan luottamuksella on merkitystä, kuten kirjoitin. De facto ja de jure. Tarkoittaa tätä toki myös tilanteessa, jossa mitään varsinaista syytä ei olisi, mutta luottamus menisi.
Jos tätä itse tilannetta haluaa pohtia, on käytännössä kaksi tahoa, jotka vaihtavat tässä tilanteessa meillä pääministerin.
SDP, jolla ei sellaiseen taida olla nyt mitään halua tai tavoitteita. Toisena Keskusta, jolla 11 % kannatuksella ei ole vaalien aikaistumiseen rahkeita. Asema on reaalipoliittisesti melkoisen vahva, vaikka pitäisi kuinka monet videobileet.