Tuo henkinen romahdus taitaa olla vain ajan kysymys. Marinhan painaa ilmeisesti muutenkin pitkää päivää pääministerinä ja puolueen puheenjohtajana, himotreenaa tuntikaupalla ja on sen lisäksi vielä äiti. Kun tuohon pakkaan sitten vielä lisätään nuo bilettämiset, niin jossain vaiheessa joko kroppa tai pää sanoo sopimuksensa irti.
Marin on hoitanut tehtävänsä pääministerinä varsin mallikkaasti (ja tämä tunnustus tulee ihmiseltä, joka ei ole hänen äänestäjänsä eikä faninsa), mutta tuo toisinaan rankka bilettäminen laskee ainakin minun silmissäni reilusti hänen uskottavuuttaan päättäjänä.
Kyllä, olen tietoinen siitä, että ovat sitä muutkin ministerit aikoinaan kännänneet ja juhlineet kuin viimeistä päivää, mutta olen edelleen sitä mieltä, että pääministerin, eduskunnan puheenjohtajan sekä presidentin vakanssit ovat sellaisia, että kyseisten tehtävien haltijoiden tulee osata arvostaa sitä tehtävää, joka heillä on ja käyttäytyä sen mukaan.
Marinin fanit tulevat taatusti teilaamaan minut näiden sanojeni vuoksi, mutta kaikilla meillä on sananvapaus.