Sanna Marin

  • 944 591
  • 8 446

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei kai sinkkumiehen nettideittailussa ole lähtökohtaisesti mitään outoa tai väärää.
Ei ole. Tosin Vanhasen itsensä mielestä varmaan oli, kun valehteli heidän tavanneen Ikeassa...
 

Jerry100

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihdoin Oranssi
Hauska katsella miten Marinin biletys on taas mennyt kaikenmaailman kitisijöillä tunteisiin.
Tunteisiin tuskin menee biletys vaan tämä järkyttävä kaksinaismoraali valkopesijöineen mitä muutama koomikko täälläkin kovasti harrastaa.

Esimerkiksi Heinäluoma sanoi Kanervan tapauksen alkaneen vaikuttaa Suomen uskottavuuteen ulkoasiain hallinnan osalta.


Ikestä tehtiin myös kantelu jossa pyydettiin selvittämään, oliko Kanerva rikkonut virkamieslain 14 pykälää, jonka mukaan "virkamiehen on käyttäydyttävä asemansa ja tehtäviensä edellyttämällä tavalla."


Marin saa näköjään tehdä mitä vain joutumatta varsinaisesti vastuuseen. Tämän keissin osalta koodisanat : "kyllä Kekkonenkin" "vapaa-aika" "cool pääministeri"
 
Viimeksi muokattu:

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
Hauska katsella miten Marinin biletys on taas mennyt kaikenmaailman kitisijöillä tunteisiin. Samalla moni kuivahko ja tuntematon poliitikko on nähnyt paikkansa koittaneen ja tuominnut tämän jyrkästi Twitterissä 20 seuraajansa edessä.
Ei se bensan tai sähkön hinta laske, vaikka Marin nämä bileet jättäisikin bilettämättä.
Omasta mielestä taas on jotenkin huvittavaa, että jotkin ihmiset pahoittavat mielensä, toisten ihmisten mielen pahoittamisesta. Sitten nämä "paremmat ihmiset" tulevat kertomaan miten toiset eivät saa tuntea olevansa "parempia ihmisiä". Ollaan olevinaan jotain "vapaamielisiä", mutta sitten samalla tullaan halveksumaan ihmisiä joiden mielestä Marinin käytöksen ruotiminen on "kitinää" ja "tunteisiin".
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Omasta mielestä taas on jotenkin huvittavaa, että jotkin ihmiset pahoittavat mielensä, toisten ihmisten mielen pahoittamisesta. Sitten nämä "paremmat ihmiset" tulevat kertomaan miten toiset eivät saa tuntea olevansa "parempia ihmisiä". Ollaan olevinaan jotain "vapaamielisiä", mutta sitten samalla tullaan halveksumaan ihmisiä joiden mielestä Marinin käytöksen ruotiminen on "kitinää" ja "tunteisiin".
Kumpaan sinä kuulut?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se mikä mättää on koko politiittista kenttää kattava kaksinaamainen moralismi. Ei ole kuin reilu kymmenen vuotta siitä kun mm. demarit vaativat Ilkka Kanervaa eroamaan ministerin paikalta, koska oli lähettänyt flirttailevia tekstiviestejä nuorelle naiselle. Yksityishenkilönä. Ei ollut ministerille sopivaa käytössä ja häntä vaadittiin eroamaan, jonka myös teki.
Katsoin Wikipediasta, siellä sanottiin ettöä eroa vaati kokoomuksen kansanedustaja Tuija Nurmi.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
On kyllä aivan täydellinen mysteeri, miten ja miksi ihmeessä pääministeri ei saisi tanssia tai laulaa Antti Tuiskun kappaleen kertosäettä (nämä kaksi asiaa tuossa videossa ovat) yksityisasunnossa, aika tavanomaisissa kotibileissä.

Mikä on se "arvo", joka tässä kohdataan, jos "tämä ei sovi pääministerin arvolle"? Saa tanssia, mutta vain kansantanhua? Humppaa? Valssia? Ei saa laulaa kertsiä mukana?

En käsitä, en vaikka miten päin ajattelen. Monta muuta asiaa keksin, mistä Marinia voi kautensa ajalta kritisoida, mutta yksityisasunto, tanssiminen vapaa-ajalla, mitä helvettiä oikeasti? Käsittääkseni hän ei myöskään ole näitä videoita julkaissut. Ja vaikka olisikin - mitä sitten?

Se arvo on sovinnaisuus. Iso osa keskustelusta on ollut sitä, sopiiko tuollainen käytös Marinin ikäiselle äidille, ei niinkään sitä, ketä tällainen käytös vahingoittaa (paitsi Marinia itseään). En ole kovin kaukana Marinin iästä ja kyllä meidän ikäiset voivat välillä bilettää "nolosti", sikäli mikäli tuollaisen noloksi katsoo. Toivottavasti jaksamme irroitella vielä 10 vuoden päästäkin.

En nyt sano kenellekään, että kannattaisi itsekin välillä rentoutua, koska todennäköisesti mielensäpahoittajat rentoutuvatkin, kukin tavallaan. Joku lähtee metsään kävelylle, toinen lukee kirjaa ja joku pläräilee netistä julkkisjuoruja. Joku toinen voi ottaa viinipullon ja lähteä kavereiden kanssa laulamaan ja tanssimaan.

Käytöksen sopivuutta en tarkastelisi sen kautta, minkä joku ihminen tai yhteiskunnallinen normi mihinkin elämänkaaren vaiheeseen sopivaksi katsoo. Arvioin ihmisiä ainakin itse ennemmin sen kautta, miten hän lestinsä hoitaa ja kohteleeko hän muita ihmisiä arvostaen ja kunnioittavasti riippumatta siitä, tykkääkö hän nyt vaikka samoista asioista kuin itse tykkää.

Mutta jatkakoon kansa paheksumista toki, ei siinä mitään. Kyllä sekin vapaassa maassa sallittua on.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Eipä tuosta nyt niin mahdottoman kauan aikaa ole, kun pääministerimme poseerasi yhteiskuvassa entisen ammattirikollisen kanssa. En siis ihmettelisi vaikka rikollisia kuuluisi hänen tuttavapiiriinsä enemmänkin.
Se sama rikollinen poseerasi myös Petteri Orpon kanssa, joten eiköhän tämä kerro vain siitä, että poliitikot poseeraavat kovin helposti ajattelematta kuka kuvaan pyytävä ihminen edes on.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: DAF

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joo, paljon pahempi juttu kertoa väärä paikka ensikohtaamiselle treffikumppanin kanssa, kuin ”jauhojengissä” bilettäminen, ei kahta sanaa.
Juuri näin. Valehteleva pääministeri ei ole oikein hyvä juttu!
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Paheksuvien kommenttien perusteella ajattelin etukäteen että noniin, sillä videolla Marin vähintään mesoaa täysin sekasin, pistää kiinteistöä paskaksi tai ainakin riitelee äänekkäästi ja alatyylisesti jonkun kanssa, mutta lopputulos oli vielä pahempaa - Sanna pyörittää persettään ja hoilaa Petri Nygårdin tahtiin.

Olen pöyristynyt ja suunniltani. Tämä ei voi jatkua näin.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
No jaa. Ei tuo minustakaan tietysti semmoinen video ole, mikä PM:n arvolle sopii, mutta ihan normaalia bilemeininkiä tuo nyt kuitenkin on. Itse olen nähnyt vain koosteen, ja kuulemma laajemmassa versiossa on epäilyttäviä kommenttejakin, mutta se nyt on ihan fuulaa, että käytöksen perusteella tuosta voisi huumejuttuja päätellä. Minun olisi varmaan pitänyt vetää aika paljon ja kaikkea sekaisin, että käyttäytyisin noin, mutta aika moni taas tuntuu pystyvän vastaavaan kreisibailaukseen ihan selvinkin päin.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Se arvo on sovinnaisuus. Iso osa keskustelusta on ollut sitä, sopiiko tuollainen käytös Marinin ikäiselle äidille, ei niinkään sitä, ketä tällainen käytös vahingoittaa (paitsi Marinia itseään). En ole kovin kaukana Marinin iästä ja kyllä meidän ikäiset voivat välillä bilettää "nolosti", sikäli mikäli tuollaisen noloksi katsoo. Toivottavasti jaksamme irroitella vielä 10 vuoden päästäkin.

Itsekin olen lähes Marinin ikäinen ja vielä nainen. Kavereissani on paljon äitejä, ja haluavat kyllä irrotellakin. Itse olen lapseton, mutta en liiaksi mieti, koska saan ”bilettää nolosti”. Somen suhteen olen itsekin tarkka, vaikka en ole mikään monien tuntema. Minulla on roolini jossain toiminnassa, enkä siksi laita mitään liikoja somepostauksiakaan, jos juonkin enemmän kuin ne pari. Siksi toivon kavereidenkin kysyvän, josko haluavat minut tägätä johonkin.

Toisessa ketjussa puhuttiin tuosta, saako työnantaja kytätä näitä. Tuollaisiakin olen aina halunnut vältellä.

muoks: ei siis vain Facepostauksia, olen useammassakin somessa toki
 
Viimeksi muokattu:

zet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anssi Ritari
Joku mainitsi eilen Uuninpankkopojan niin siellähän tuo Iltalehden Facebookissa on asia kommentoinut, joten eiköhän tänään saada blogiin teksti aiheesta journalismin alkeista. Jos siis joku hänen tekstejään lukee.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Itsekin olen lähes Marinin ikäinen ja vielä nainen. Kavereissani on paljon äitejä, ja haluavat kyllä irrotellakin. Itse olen lapseton, mutta en liiaksi mieti, koska saan ”bilettää nolosti”. Somen suhteen olen itsekin tarkka, vaikka en ole mikään monien tuntema. Minulla on roolini jossain toiminnassa, enkä siksi laita mitään liikoja Facepostauksiakaan, jos juonkin enemmän kuin ne pari. Siksi toivon kavereidenkin kysyvän, josko haluavat minut tägätä johonkin.

Toisessa ketjussa puhuttiin tuosta, saako työnantaja kytätä näitä. Tuollaisiakin olen aina halunnut vältellä.
Jep. Itsekin olen ollut lukemattomissa tilanteissa, mm. työpaikkajuhlien jatkoilla, jossa korkeakoulutetut ihmiset juhlii ihan helvetin nolosti. Vappuna ei voi mennä ulos, jos ei halua nähdä noloa juhlintaa. Tai leijonien mestaruuden jälkeen. Mikä edes on semmoista coolia juhlintaa?
 

redpecka

Jäsen
Täällä jengi tuntuu tosiaan unohtavan, että ilman hauskaakin voi olla viinaa. Tässä videossa muuten ajassa 0:51 taustalla kuuluu ääni vittu tästä tulee hyvä fiilis. Se kuvaa myös omia fiiliksiäni tästä kohusta.




Haistakaa kaikki paska.

Mitä mä just katoin. Yritän aistellani haistella missä tuolla on ne turvamiehet ja snaipperit. Muuten ihan jäätävää touhua. Kai se on hyväksyttävä että nykyään valtion pääjehut on mediatähtiä ja jotkuu niitten kannattajat roudaa hirttolavaa stagelle siinä kun toiset uppaa kotibilekontenttia eetteriin. Ei siinä, tavallaan tykkään, mutta pitää tässä aamulla vielä lukea matsipöytäkirjat.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Jep. Itsekin olen ollut lukemattomissa tilanteissa, mm. työpaikkajuhlien jatkoilla, jossa korkeakoulutetut ihmiset juhlii ihan helvetin nolosti. Vappuna ei voi mennä ulos, jos ei halua nähdä noloa juhlintaa. Tai leijonien mestaruuden jälkeen. Mikä edes on semmoista coolia juhlintaa?
Viime viikonlopun perusteella niin sanottu moshpit örinäbändin lavan edessä on hyväksyttävää juhlintaa, vaikka siihen osallistuu perheellisiä yli 40-vuotiaita ja näyttää ulkopuolisen silmiin aivan yhtä typerältä.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihmiset on kai vähän tyhmiä, ei kai tässä muuta. Miksi ikinä kukaan haluaa juhlia noin kameran edessä. Mikä tarve tuohon ajaa?
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Mikä edes on semmoista coolia juhlintaa?

Tämä. Ja Marinin kohdalla kun sen kohun pitää nousta ihan terassilla istuskelusta tai Ruisrockista.

Toki iltapuluille tämä on bisnestä, keräävät somen kautta klikkejä lisää ja lisää ja lisää ja kommenttikentissä kansalaisten tuomiot lähtee aivan omille raiteilleen.
 

Dennis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Marin on tunnetusti ja ihan omien sanojensa mukaan tarkka julkisuuskuvastaan. Sen takia pidän todennäköisenä sitä, että video on tehty ja vuodettu julkisuuteen ihan tietoisesti, jotta saadaan julkisuusarvo maksimoitua. Tällä tavallahan huomiohuoraus nykyaikana toimii ja kun (some)maailma on vahvasti polarisoitunut, niin teki Marin mitä tahansa (tai tyypillisemmin jättää tekemättä & katoaa julkisuudesta, jos on kyse hankalasta asiasta), niin hänen "oman puolensa" trolliarmeija asettuu vankasti Marinin taakse mölisemään, ettei tässä nyt ole mitään ihmeellistä.

Toinen, jos kohta epätodennäköisempi vaihtoehto on sitten se, että Marin on videon kuvausvaiheessa ollut niin vahvassa pöllyssä / nousuissa (kuten ainakin pari videolla esiintyvää pomminvarmasti on), että arvostelukyky on yksinkertaisesti päässyt pettämään.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Sanna Marinia ei kiinnosta pätkääkään ryypätä näiden nallewahlroosien, minnahelteiden sun muiden kanssa?
Voi olla myös toistepäin. Yleensä ihmiset hakeutuvat kaltaistensa seuraan vapaa-ajalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös