Weekend_Warrior
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Raipen SaiPa
No ei tota kovin vakavasti voi täälläkään ottaa.Ottaisin itsekin isosti huumorilla, jos Marin olisi jonkun muun maan PM.
No ei tota kovin vakavasti voi täälläkään ottaa.Ottaisin itsekin isosti huumorilla, jos Marin olisi jonkun muun maan PM.
Olihan tässä se koronakohu kun lähti yökerhoon vetämään Korona-olutta ja heiluttamaan persettä maan ylimmän kerman kanssa eli Boelius, Särkkä ym.Marinin kaksi suurinta kohua hallituskaudellaan ovat olleet aamiais-gate, jossa Marinin suurin virhe oli olla tarkistamatta hänelle tarjotun ateriaedun asianmukaisuutta/laillisuutta ja nyt tämä juhlimiskohu.
Ja kun kutsui musiikkialan edustajia (=kaverit) bilettämään pääministerin virka-asunnolleOlihan tässä se koronakohu kun lähti yökerhoon vetämään Korona-olutta ja heiluttamaan persettä maan ylimmän kerman kanssa eli Boelius, Särkkä ym.
Tämän kaiken syynä on se että ihmiset ovat väärää mieltä. Keskustelut tulisi kieltää, aiheuttavat vain pahaa mieltä niille meistä jotka ovat oikeassa.Täällä pitäisi varmaan olla hymiöt käytössä niin uskaltaisi kirjoittaa satiiria. Marinin kaksi suurinta kohua hallituskaudellaan ovat olleet aamiais-gate, jossa Marinin suurin virhe oli olla tarkistamatta hänelle tarjotun ateriaedun asianmukaisuutta/laillisuutta ja nyt tämä juhlimiskohu.
Laskin nopeasti, että jatkiksessa nämä skandaalit ovat kirvoittaneet n. 160 sivun (jossa Marinia muuten kirjaimellisesti verrataan mm. Trumpiin, vaaditaan eroamaan yms.) eli n. 4000 viestin taivasteluun. En muista mitään vastaavaa yksittäisen poliitikon tekoa, joka olisi johtanut edes neljäsosaan tästä huomiosta. Minusta on ymmärrettävää, että ulkoa katsoen homma naurattaa ja itse näen reagoinnin absurdin ylimitoitettuna ja moralisoivana, vaikka toki asiassa on myös muutama ihan aito problemaattinen elementti, joista pitäisikin keskustella. Tällaisen mielipiteen ilmaisemista on kuvailtu ketjussa mm. "Marin-faniutena" yms.
Voin kuitenkin käsi sydämellä luvata, etten kirjoita tähän ketjuun enää talvisodasta, enkä ylipäätään sanaakaan Marinin biletyksestä yms. Aamiaishullunmyllyn jälkeen ylipäätään olen jaksanut kirjoittaa enää murto-osan aikaisemmasta JA:n politiikkaketjuihin, ainakaan näihin päivänpolitiikkaa käsitteleviin, sen verran vihaiseksi on meininki mennyt ja viestien taso laskenut. Muutama mielenkiintoinen ketjukin täällä toki on, joita mielelläni luen ja ehkä kommentoinkin silloin tällöin.
Kulttuuri on myös muuttunut. Aiemmin näitä on peitelty. Esimerkiksi Kekkosen ryyppäämisestä on uskallettu kirjoittaa vasta sen jälkeen, kun Kekkonen on kuollut. Käsittääkseni Ahti Karjalaisenkin alkoholiongelmaa peiteltiin niin kauan kunnes se ei enää ollut mahdollista. Ysäriltä en muista kovin suuria kohuja, mutta eiköhän syynä ole vain se, ettei silloinkaan vielä uskallettu kirjoittaa poliitikkojen toilailuista. Kyllä toimittajat ovat aina liikkuneet samoissa porukoissa kuin poliitikot, etenkin yöelämässä. Nykymeininki on sitten taas ihan toinen ääripää. Poliitikolle ja/tai vallanpitäjälle olisi turvallisinta vain istua kotona.Ahosta ei taida olla netissä videomateriaalia tanssimassa päihtyneenä villisti ysärin pintaliitojulkkisten kanssa kotibileissä, eikä tanssimassa vieraiden naisten kanssa jollain aikansa trendiklubilla.
Mikäs siinä oli se kohu? Eikö sinne olisi saanut tuoda vieraita vai mikä siinä oli. Sori en muista.Ja kun kutsui musiikkialan edustajia (=kaverit) bilettämään pääministerin virka-asunnolle
Ihan ensimmäisenä anteeksi palstalaiset ja @BitterX siitä että tein pitkästä ja mainiosta tekstistä näin lyhyen lainauksen. Luulen että median asennemuutoksen syy tiivistyy tässä lainatussa. Marin ja itsereflektointi. Sitä media vaatii ja odottaa. Koko aikana ei PM ole kokenut tehneensä mitään väärää, paheksuttavaa tai pahoiteltavaa. En pidätä hengitystäni sen suhteen että noin tapahtuisi jatkossakaan.
Mikäs siinä oli se kohu? Eikö sinne olisi saanut tuoda vieraita vai mikä siinä oli. Sori en muista.
Marin kutsui Kesärantaan joitain ö-luokan artisteja samaan aikaan kun hallitus päätti leikata taiteen ja kulttuurin rahoitusta. Ei siinä sen kummempaa kohua ollut.Mikäs siinä oli se kohu? Eikö sinne olisi saanut tuoda vieraita vai mikä siinä oli. Sori en muista.
Hyvässä seurassa musiikkia (livenä tai nauhalta), hyvää ruokaa ja juomaa, urheilua screeniltä, viihtyisä miljöö (säiden salliessa ulkona) ja leppoisaa yhdessäoloa.
Näin minä kuvittelen juhlivani Marinin ikäisenä.
Näin on, mutta olisin odottanut pääministeriltä korkeampaa kynnystä toimia epämääräisten puheiden perusteella. Demokraatti-lehdessä vihjataan juuri samasta englantilaisesta mediakulttuurista, joten en Suomeen halua.Ei se edelleenkään typerää ollut pienen lapsen äidiltä, Marinilta, vaan peliliike. Eri asia on, kuten aiemmin muistaakseni pohditkin, pääministeri-instituution kannalta.
Se, että sosiaalisen median vihankylväjät käyttivät uutisointia hyväkseen levittäen tapahtumista niin länteen kuin Venäjällekin perätöntä tietoa, ei ole suomalaisten tiedotusvälineiden eikä Marinin vika. Se on tämän infosotaisen ajan ilmiö, joka tapahtuu aina todellisuudesta huolimatta.
En minä ainakaan usko, että Marin on huumeita käyttänyt, mutta hyvä vaan että menee testiin puhdistaakseen pöydän.Sekin on ollut outoa tulkintaa, että jos joku olisi bileissä käyttänyt huumausaineita, niin silloin Marin tukee huumeiden käyttöä.
En minä ainakaan usko, että Marin on huumeita käyttänyt, mutta hyvä vaan että menee testiin puhdistaakseen pöydän.
Enkä myös usko, että Marin tukee huumeiden käyttöä.
Se minkä minä näen ongelmallisena on se että jos niissä kotibileissä on huumeita käytetty. Suomen Pääministerin paikka ei ole sellaisissa kotijuhlissa ja seurassa, missä vedetään huumeita.
Jos ystävänsä tuntee hyvin, niin varmasti tietää käyttävätkö he huumeita.Pitääkö Marinin etukäteen vaatia jokin sitoumus bileiden osallistujilta ettei siellä käytetä huumeita vai miten tuosta pitäisi varmistua?
Näitäkin on monenlaisia. Pääministeri on maan suurin vallankäyttäjä ja arvovaltaisin henkilö presidentin ohella, mutta nuo Marinin julkkiskaverit eivät ole edes omassa skenessään samalla tasolla. Tästä olen Marinia arvostellut ja tulen aina arvostelemaan. Jos Marin liikkuisi oikeasti kulttuuri- ja viihdealan kovimpien nimien kanssa, niin niistä illanvietoista ei todellakaan tulisi mitään kännivideoita tai kohuja. Siellä osataan varmistaa se, ettei mitään epäilyttävää pääse julkisuuteen. Mielestäni pääministerin julkisuudenhallinnan pitäisi olla samalla tasolla.Sangen ihmeellistä on tämä ketjussa aika toistuvasti esiintynyt kritiikki siitä, millaisten ihmisten kanssa Marin on juhlinut. Ikään kuin radiojuontajat, laulajat tai ammattisomettajat olisivat jotenkin epäkelpoa ainesta poliitikon ystäväksi.
Muistatko Sipilään kohdistuneita ajojahteja? Osa niistä löytyy 430 sivua käsittävästä Sipilän hallituksen ketjusta eivätkä ne mitään laatutavaraa olleet. Osa oli käsittämätöntä vihaa Sipilää kohtaan. Somessa sukulaisia, perhettä ja Sipilää itseään lyötiin lekalla. Rinne sai samanlaisen vastaanoton kuin Sipilä, joskin aika oli lyhyt. Marin ei näistä poikkea.
Missäs tää Uusivirta on voivottelut ... siis julkisesti. Mä oon törmännyt vaan tähän (oli ainakin ilta*askassa)Jotenkin tulee sellainen myötähäpeä vol 2 noiden muiden "jauhojengiläisten" Tinnin, Karoliinoin ja Uusivirran avautumisissa joissa voivottelevat viime aikojen lööppejä ja kuinka rankkaa on.
”Oikeat muusikot” eivät tykänneet kun kaikenmaailman boeliukset siellä edustamassa musiikkialaa juhlimalla samalla kun hallitus kuritti musiikki- ja tapahtuma-alaa.Mikäs siinä oli se kohu? Eikö sinne olisi saanut tuoda vieraita vai mikä siinä oli. Sori en muista.
Jos ystävänsä tuntee hyvin, niin varmasti tietää käyttävätkö he huumeita.
Totta kai minä "suvaitsen" Marinin toimet, mutta totean vain etten itse haluaisi juhlia samalla tavalla. En nyt, enkä seitsemän vuoden kuluttua Marinin ikäisenä. Itseni nostin sen takia, kun tätä threadia lukiessa on kerta toisensa jälkeen törmännyt väitteeseen, että "noin se nuoriso juhlii" ja "antaa nuoren naisen juhlia" jne.Tässä tämä tiivistyy. Halutaan että kaikki ovat kuin minä itse, muuta ei suvaita.
Ehkä status ei määritä Marinille ystävyyttä tai kaveruutta. Sellaisiakin löytyy, jotka löytävät ne muiden arvojen ja syiden (kuin vaikka onko hetken kovin nimi alallaan) vuoksi.Näitäkin on monenlaisia. Pääministeri on maan suurin vallankäyttäjä ja arvovaltaisin henkilö presidentin ohella, mutta nuo Marinin julkkiskaverit eivät ole edes omassa skenessään samalla tasolla. Tästä olen Marinia arvostellut ja tulen aina arvostelemaan. Jos Marin liikkuisi oikeasti kulttuuri- ja viihdealan kovimpien nimien kanssa, niin niistä illanvietoista ei todellakaan tulisi mitään kännivideoita tai kohuja. Siellä osataan varmistaa se, ettei mitään epäilyttävää pääse julkisuuteen. Mielestäni pääministerin julkisuudenhallinnan pitäisi olla samalla tasolla.
Jotkut ovat tietysti kritisoineet tuota ystäväpiiriä ihan vain sen takia keitä he ovat. Mielestäni laajempi joukko on kuitenkin kritisoinut heitä sen takia, että siinä on maan suurimpia julkisuustyrkkyjä ihmisiä. Jos haluaa maksimoida todennäköisyyden, että omista bilettämisistä tiedot päätyvät julkisuuteen, kannattaa a) olla pääministeri ja b) liikkua itselleen tuntemattomien pintaliitäjien seurassa, jotka taltioivat kaiken.Sangen ihmeellistä on tämä ketjussa aika toistuvasti esiintynyt kritiikki siitä, millaisten ihmisten kanssa Marin on juhlinut. Ikään kuin radiojuontajat, laulajat tai ammattisomettajat olisivat jotenkin epäkelpoa ainesta poliitikon ystäväksi.
Plus samat piirit ovat erittäin korkealla huumeiden viihdekäytön todennäköisyyden suhteen.Sekin on ollut outoa tulkintaa, että jos joku olisi bileissä käyttänyt huumausaineita, niin silloin Marin tukee huumeiden käyttöä.