Sanna Marin

  • 960 802
  • 8 479

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En ihmettelisi, vaikka Marinilla pestiin olisikin kiinnostusta. Veikkaisin toisaalta, että kolmatta pohjoismaalaista peräjälkeen ei välttämättä valittaisi.

En minäkään usko valintaan juurikin em. syystä (+Suomi vasta liittyi jäseneksi), mutta epäilen että ehdokkaaksi on kuitenkin lobattu.
 

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sanna Marin henkilökohtaisesti tuntee maailman ylintä johtoa todella paljon ja häntä Jatkoajan ulkopuolella pidetään poikkeuksellisen osaavana yhteiskuntasuhteiden hoitajana.
Luulen, että joku Google tai Microsoft eivät ymmärrä hänen kaikinpuolista surkeuttaan, vaan palkkaavat osaavan ja laajalti verkostoituineen henkilön riveihinsä. Vaikka Jatkoajan asiantuntijat ovat täysin eri mieltä.
 

moelsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eiköhän hän hakeudu sinne ihan normaalia tietä pitkin ensi vuoden europarlamenttivaalien kautta, jos tie on siihen suuntaan.
Vaalien tulosillassahan oli puhetta että yksi nykyinen SDPn meppi tuli valituksi eduskuntaan, jos ottaisi paikan vastaan niin tilalle tulisi mepiksi henkilö eri puolueesta koska kerennyt vaihtaa puoluetta tässä vuosien välissä. Eri asia sitten onko mikään kikkailu mahdollista että Marin menisi tilalle jos tämä SDPn meppi ottaa eduskuntahommat vastaan?
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Meinaat ettei lähde Naton pääsihteerikisaan?
En ihmettelisi, vaikka Marinilla pestiin olisikin kiinnostusta. Veikkaisin toisaalta, että kolmatta pohjoismaalaista peräjälkeen ei välttämättä valittaisi.
Siinä olisikin urakehitystä kun reipas vuosi sen "minun kaudella ei Natoon haeta"- kommentin jälkeen patsastelisi Naton pääsihteerinä.
Äläkäähän nyt... ei mopolla moottoritielle!
Sanna löytää itsensä hyvin todennäiköisesti seuraavaksi EU-parlamentista, jos kansainvälistä urakehitystä mietitään. Mitä jatkossa, jää nähtäväksi...
 

MendozaFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mestis-Jokerit
Äläkäähän nyt... ei mopolla moottoritielle!
Sanna löytää itsensä hyvin todennäiköisesti seuraavaksi EU-parlamentista, jos kansainvälistä urakehitystä mietitään. Mitä jatkossa, jää nähtäväksi...
Viiskymppiset läskit jatkavat kuitenkin hänen mollaamistaan, se on varma. Onhan se harmi kun joku saa jotain aikaiseksi elämässään.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Äläkäähän nyt... ei mopolla moottoritielle!
Sanna löytää itsensä hyvin todennäiköisesti seuraavaksi EU-parlamentista, jos kansainvälistä urakehitystä mietitään. Mitä jatkossa, jää nähtäväksi...

Toisaalta olisihan se mestarillinen perseennäyttö Kokoomukselle jos olisi edes ehdolla pääsihteeriksi. Varmaan mepiksi lähtenee jos jotain ihmeellistä ei tapahdu, mutta vähän epäilen että siihen asti pyörisi ihan peruskansanedustajana.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Siinä olisikin urakehitystä kun reipas vuosi sen "minun kaudella ei Natoon haeta"- kommentin jälkeen patsastelisi Naton pääsihteerinä.
Viiteen sanaan mahtui kaksi virhettä...

Minua yllätti, että Marin vetäytyi jo nyt, ajattelin, että katsoo hallituskuvion ensin. Mutta ehkä oli sitäkin, että pedataan paremmat asemat demareille neuvotteluihin ilman, että Marinin tarvitsee henkilökohtaisesti nöyrtyä mistään ei leikata lupauksistaan. Toisaalta on vielä neuvottelujen ajan PJ, mutta mielenkiintoista nähdä miten tämä hoidetaan, jos nyt SDP hallituskaavailuissa pysyy.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Viiskymppiset läskit jatkavat kuitenkin hänen mollaamistaan, se on varma. Onhan se harmi kun joku saa jotain aikaiseksi elämässään.
Joo, ihan vapaasti vain, be my guest! Itse en henk.koht. tunne mainittua ihmisryhmää, mutta kun kerran tuosta olet niin varma, olkoon menneeksi.
Mitä tulee Sannan pestiin NATO:ssa, minä taas olen siitä varma, ettei sellaista ole tarjolla.

Btw - kuka nyt sinun harmiksesi on jotain saanut aikaiseksi, Purrako?
 

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viikko se vain jatkaa antamistaan. Kokoomuksen vaalivoitto, NATO ja nyt tämä.

Aikamoisella paineella tuntuu purkautuvan demariäänestäjien tuska, joka nyt on ihan ymmärrettävää kun katsoo suuren johtajan viimeisintä tempausta.

Tämä nyt oli nähtävissä jo pidemmän aikaa. Ei Marin Suomeen ole jäämässä vaan lähtee ulkomaille tiliä tekemään nyt kun se paikka on. Hyvin on saanut henkilökohtaista brändiään kohotettua viime vuosina, siitä on annettava pisteet. Muusta toiminnasta niitä ei sitten syytä olekaan jaella.
 

MendozaFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mestis-Jokerit
Joo, ihan vapaasti vain, be my guest! Itse en henk.koht. tunne mainittua ihmisryhmää, mutta kun kerran tuosta olet niin varma, olkoon menneeksi.
Mitä tulee Sannan pestiin NATO:ssa, minä taas olen siitä varma, ettei sellaista ole tarjolla.

Btw - kuka nyt sinun harmiksesi on jotain saanut aikaiseksi, Purrako?
Kannattaa vilkaista peiliin jos viestit ovat poikkeuksetta katkeraa nillitystä. Niin kuin sanontaa menee, kannattaa olla hiljaa jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, mutta teikäläisiltähän loppuisi tällöin se ainoa olemassa oleva harrastus.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Viiskymppiset läskit jatkavat kuitenkin hänen mollaamistaan, se on varma. Onhan se harmi kun joku saa jotain aikaiseksi elämässään.
Kannattaa vilkaista peiliin jos viestit ovat poikkeuksetta katkeraa nillitystä. Niin kuin sanontaa menee, kannattaa olla hiljaa jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, mutta teikäläisiltähän loppuisi tällöin se ainoa olemassa oleva harrastus.
Laitoit sitten oikein esimerkkejä katkerasta nillityksestä - kiitosta vaan.

Btw - eiköhän tää ollut meidän osalta tässä.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Hyvä että Marin pääsee ottamaan vähän happea. Itse en kestäisi tuollaisessa myllytyksessä varmaan kuin kuukauden, joten pakko kunnioittaa hänen sitkeyttään ja kovuuttaan. Tämä Marinista jauhaminen oli yksi käsittämättömimpiä juttuja joita olen oman politiikan seuraamiseni aikana nähnyt. Eihän hän ollut kuin yksi pääministeri, jonka jotkut päätökset olivat hyviä ja jotkut huonoja. Mutta silti etenkin keski-ikäiset miehet menivät hänestä aivan sekaisin tavalla, jota en muista kenenkään muun poliitikon kohdalla nähneeni. Outo case.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyse oli siitä, että Marinin politiikka oli erityisesti talouden osalta tuhoisaa.
Unohtamatta tietenkään sitä, ettei yleisesti ottaenkaan Suomessa pääministeripuolueet tuppaa seuraavissa vaaleissa oikein menestymään. Täysin maallikkona nostaisin tämän jopa suurimmaksi tai ainakin merkittäväksi syyksi. Jos jotain, niin näkisin demareiden vaalituloksen olleen yllättävänkin hyvä, eikä varmaan vähiten Marinin ansiosta. Tämä nyt menee varmaan monen silmissä sinne fanipoikaosastolle, mutta näin minä tämän tilanteen aidosti näen. Ja varmasti osa äänestäjistä antoi äänensä vastustaakseen demareiden ja Marinin talouteen liittyviä linjauksia, en tätä kiellä.

Vaalituloksen selittäminen misogynialla on tietenkin tässä tapauksessa hölmöä. Vaikka Marin sitä helvetisti osakseen saikin.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Marinin suhteen ei ole minkäänlaista logiikkaa. Olen huomannut, että jääkiekkofoorumeilla Marin ei ole missään vaiheessa ollut suosittu. Täysin sama ilmiö on havaittavissa täällä ja esimerkiksi Tapparan omalla keskustelupalstalla (jos politiikkaan pääsee siellä käsiksi).
Jääkiekko on Suomen urheilukentällä korostuneen oikeistolainen ja valkoihoinen laji. Moni tämänkin palstan kirjoittajista tulee rahallisesti ilmeisen hyvin toimeen, mikä ei "ihan" vastaa Marinin keskivertoäänestäjää (tosin voin näin empiirisesti kysyä, miksi ihmeessä hoitajien kanssa on paras ryypätä, paukkua kun tulee koko ajan pöytään).

Vastaavasti jalka- ja koripallo ovat huomattavasti monikulttuurisempia lajeja, minkä johdosta niissä vasemmistopuolueiden kannatus on korkealla. Näissä lajeissa myös kouluttautumisen merkitys jo uran aikana on kriittisempää, koska jollain Veikkausliigan keskipalkalla ei mitään kivitaloja ostella.

Vahvasta oikeistolaisuudestaan huolimatta Jääkiekko on tietyllä tapaa viimeisiä näkyviä linnakkeita yhtenäiskulttuurin Suomessa, siksi sen imago ei muutu ihan hetkessä. Johan se kertoi ihan riittävästi, kuinka Kevin Lankisen lukuharrastus nousi suureksi puheenaiheeksi.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Koko tasa-arvokeskustelulta putoaa kaikki pohja, kun tietyissä tilanteessa tietyt tahot selittävät kaiken henkilöön kohdistuvan arvostelun johtuvan naisvihasta. Eikö koko tasa-arvokeskustelun ideana ole, että voitaisiin katsoa henkilöitä henkilöinä, eikä sukupuolella pitäisi olla mitään merkitystä, oli se sitten mies/nainen/jotain muuta?

Valitettavasti tällaiseen tasa-arvoon tuntuu olevan hyvin pitkä matka ja vain pieni osa tuntuu pystyvän tähän. Ääripäissä on toisaalta vanhan liiton setämiehet ja muut sovinistit sekä toisaalta yhä enenevissä määrin kaksoisstandardeja käyttävät ja vaativat feministit.
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Unohtamatta tietenkään sitä, ettei yleisesti ottaenkaan Suomessa pääministeripuolueet tuppaa seuraavissa vaaleissa oikein menestymään. Täysin maallikkona nostaisin tämän jopa suurimmaksi tai ainakin merkittäväksi syyksi. Jos jotain, niin näkisin demareiden vaalituloksen olleen yllättävänkin hyvä, eikä varmaan vähiten Marinin ansiosta. Tämä nyt menee varmaan monen silmissä sinne fanipoikaosastolle, mutta näin minä tämän tilanteen aidosti näen. Ja varmasti osa äänestäjistä antoi äänensä vastustaakseen demareiden ja Marinin talouteen liittyviä linjauksia, en tätä kiellä.

Vaalituloksen selittäminen misogynialla on tietenkin tässä tapauksessa hölmöä. Vaikka Marin sitä helvetisti osakseen saikin.
Täytyy muistaa myös se, että nyt käytiinkin päämisteri vaalit kuten Marin itse valitsi luokkasodan taistelutantereella. Vasemmistoliitto ja Vihreät kärsivät rökäletappion eduskuntavaaleissa tällä kertaa kuten myös Keskusta. Toki SDP voitti vaalit, mutta vihervasemmisto samanaikaisesti hävisi vaalit totaalisesti. SDP jäi kolmannelle sijalle, mutta se voi olla hyvinkin seuraavassa hallituksessa. Saas nähdä haluaako Marin valtiovarainministeriksi vai tuleeko Mäkynen valtiovarainministeriksi seuraavaan hallitukseen. Aika näyttää.

Oli hallituksen kokoonpano millainen tahansa niin se saa kuraa ja muuta jätettä roppakaupalla niskaansa jokatapauksessa alusta loppuun asti. Onnittelumme voittajille.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Mua häiritsee kun vaaleista puhutaan pääministerivaalina. Ne oli eduskuntavaalit ja perinteisesti voittaja lähtee tekemään hallitusta. Näin on aina ollut, niin mikä ihme nyt on erilaista.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
... Saas nähdä haluaako Marin valtiovarainministeriksi vai tuleeko Mäkynen valtiovarainministeriksi seuraavaan hallitukseen. Aika näyttää.
Tuota... Eikös Sanna just' tänään todennut, etta "Kiitti, mulle riitti!" eli ei halua ministeriksi.

...
Oli hallituksen kokoonpano millainen tahansa niin se saa kuraa ja muuta jätettä roppakaupalla niskaansa jokatapauksessa alusta loppuun asti. Onnittelumme voittajille.
Tämä ennustus on sieltä helpoimmasta päästä - tämänhetkinen valtion talous-, ym. tilanne (edellisen hallituksen jäljiltä) vaatii sellaisia toimia, että lunta tulee varmasti peräkammariin asti, mutta jonkun ne on tehtävä.
Jäämme mielenkiinnolla odottamaan, mikä koalitio ne hoitaa...
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Unohtamatta tietenkään sitä, ettei yleisesti ottaenkaan Suomessa pääministeripuolueet tuppaa seuraavissa vaaleissa oikein menestymään. Täysin maallikkona nostaisin tämän jopa suurimmaksi tai ainakin merkittäväksi syyksi. Jos jotain, niin näkisin demareiden vaalituloksen olleen yllättävänkin hyvä, eikä varmaan vähiten Marinin ansiosta. Tämä nyt menee varmaan monen silmissä sinne fanipoikaosastolle, mutta näin minä tämän tilanteen aidosti näen. Ja varmasti osa äänestäjistä antoi äänensä vastustaakseen demareiden ja Marinin talouteen liittyviä linjauksia, en tätä kiellä.

Vaalituloksen selittäminen misogynialla on tietenkin tässä tapauksessa hölmöä. Vaikka Marin sitä helvetisti osakseen saikin.

Samaa mieltä. Pääministeripuolue ei Suomessa juuri menesty ja tekee harvoin puolueelle positiivisen tuloksen seuraavissa vaaleissa. Kyllä tätä voi pitää Marinin ansiona kuten sitäkin, että kumppanipuolueet Vihreät ja Vasemmistoliitto saivat siipeensä pääministerivaaleissa. Isossa kuvassa kyse on kuitenkin siitä, että Marinin hallituksen politiikka sai tuomion huolimatta SDP:n +3 paikasta. Se tuli Perussuomalaisia vastaan.

Punavihreät tekivät vaaleista pääministeri- ja ihmisoikeusvaalit, mutta hävisivät 17 paikkaa. Ja kuten itsekin kirjoitin aiemmin, Marin sai osansa naisvihasta vaikka se ei ollut Marinin poliittisten vastustajien näkemys.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Mua häiritsee kun vaaleista puhutaan pääministerivaalina. Ne oli eduskuntavaalit ja perinteisesti voittaja lähtee tekemään hallitusta. Näin on aina ollut, niin mikä ihme nyt on erilaista.
No ei nyt aina ole ollut näin. Ennen presidentti ohjasi hallitusneuvotteluja, vuodesta 2000 lähtien eduskunta. Ennen hallituksen muodostaja saattoi tulla mistä tahansa puolueesta, kuin eduskuntavaalien voittajapuolueesta. https://www.eduskunta.fi/FI/nainedu...sen-muodostaminen-suomessa/Sivut/default.aspx
 

mike owen

Jäsen
Suosikkijoukkue
tepsi, hjk ja kiisto
Tuota... Eikös Sanna just' tänään todennut, etta "Kiitti, mulle riitti!" eli ei halua ministeriksi.


Tämä ennustus on sieltä helpoimmasta päästä - tämänhetkinen valtion talous-, ym. tilanne (edellisen hallituksen jäljiltä) vaatii sellaisia toimia, että lunta tulee varmasti peräkammariin asti, mutta jonkun ne on tehtävä.
Jäämme mielenkiinnolla odottamaan, mikä koalitio ne hoitaa...
Jep näin hän taisi todeta. Mieli voi muuttua kesällä. Haluaako hän todella jäädä vain tavalliseksi kansanedustajaksi.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
Jäämme mielenkiinnolla odottamaan, mikä koalitio ne hoitaa...
En nyt haluaisi olla mikään pessimisti, mutta jos "saamme" sinipunahallituksen, niin voi olla, että ne oikeasti tärkeät toimet talouden parantamiseksi jäävät puolitiehen, kun yhteistä säveltä niistä ei vain löydy ja tuloksena on vain hyvin laihoja kompromisseja.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Mojo

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Jep näin hän taisi todeta. Mieli voi muuttua kesällä. Haluaako hän todella jäädä vain tavalliseksi kansanedustajaksi.
En olisi edes siitä varma, ettei karistaisi koko maan pölyjä jaloistaan ja lähtisi ihan muihin hommiin. Sitä indikoisi myös hänen miehensä irtisanoutuminen työpaikastaan.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Suomen eduskuntavaalit ovat olleet "pääministerivaalit" jo pitkään. Ei sitä kulmaa kukaan puolue erikseen luo. Media rummuttaa pääministeritenttejä jne. Lisäksi keskustelu vahvasti menee sillä kulmalla, että suurin puolue määrää askelmerkit. Nytkin keskustelu lähtee siitä, että hallitus tekee "kokoomuslaista politiikkaa", vaikka Kokoomuksella on vain parin paikan suurempi mandaatti kuin esim PS:llä. Etuajo-oikeus hallituksen muodostamiseenkaan ei tarkota sitä etteikö hallitusta voisi muodostua jonkin toisenkin ympärille, jos kärkipuolue ei neuvottele kipupisteistä muiden kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös