Mainos

Sanna Marin

• 1 055 541
  • 8 944

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Huh, onneksi ulkomailla tiedetään asioiden oikea laita. Patriarkaatin vika.
Ei politiikka vaan misogynia.

Brittikolumnisti: Naisviha kampitti Marinin
Tästä kolumnista keskusteltiinkin jo eilen ja nyt uutiskynnys rikkoutui myös suomalaismediassa... Hyvä esimerkki siitä, että ulkomailla ei toden totta automaattisesti tiedetä paremmin. Itse en ole törmännyt ainoaankaan suomalaiskommenttiin, missä olisi Demarien kolmossijasta syytetty naisvihaa.

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Suosimme asiallista kielenkäyttöä ja tässä ei siihen kyetty. Rikepiste annettu.
Onko se rakkaus tai ei, mutta jos Keskusta on ollut viimeiset neljä vuotta ajamassa vihervasemmistolaista politiikkaa niin onko sellainen vallankumouksellinen ajatus mahdollista että äänestäjä on miettinyt ettei Keskusta ajaisikaan heidän asiaansa?

Noo, itse taas luulen, että perussuomalaisia äänestäneet lantavarpaat, jotka kuvittelee oikeistohallituksen palauttavan maaseudulle asukkaat ja palvelut tulevat myös pettymään. Ei sinne ajan kanssa jää kuin vanhukset ja pillua saamattomat peräkammarin pojat. Nuoret naiset lähtee ensin, mutta jäähän niille pojille sentään toisensa. Eikä kerta homoksikaan tee.

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Aika paksua, kun katsoo vaikkapa Marinin ja Purran äänimääriä tai sitä, että edelleen enemmistö puolueiden keulakuvia ovat naisia
Onko Purraan tai Valtoseen kohdistuneessa kritiikissä yhtä paljon sukupuoleen sidottua vähättelyä ja halventamista? Ei minustakaan.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Huh, onneksi ulkomailla tiedetään asioiden oikea laita. Patriarkaatin vika.
Ei politiikka vaan misogynia.

Brittikolumnisti: Naisviha kampitti Marinin

Ihan hyvät (siis mielenkiintoiset) perustelut. Naisviha ilmeni erityisesti siinä kun pääministerin lähipiiriin kuuluva nainen julkaisi pääministerin yksityisiä bilevideoita ja näiden sisältöä kommentoitiin vasemmistolaisinkin silmin pääministerin viran arvovaltaa vähentävänä.

Sekin on totta, että Marin kohtasi naisvihaa. Nuori nainen pääministerinä, joka tanssitti politiikassa niin toimittajat, puoluetoverit ja virkamiehet.

Ulkomainen vasemmistomedia on silti varsin pihalla Marinin poliittisen tappion syistä. Kyse ei ehkä ole edes Suomen politiikan huonosta ymmärtämisestä vaan enemmän ideologisista syistä. Ei kyse ollut siitä, että hän on nainen. Kyse oli siitä, että Marinin politiikka oli erityisesti talouden osalta tuhoisaa. Ei Suomi ole liikaa velkaa, mutta syömävelan lisäämisen trendi olisi tullut katkaista 2021 jälkeen kuten Marinin hallituksen nimittämä Vihriälän työryhmä esitti.

Heinz

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy
Mites kuluttajansuoja viime vaalien jälkeen? Kun PS:n älyköt Laura ja Teuvo lähti EU-parlamenttiin.
Tai Väyrynen kaikkien vaalien jälkeen.
Mutku Persut? Suhtaudun samalla tavalla, jos puheenjohtaja ja keulakuva Riikka Purra ilmoittaa, että ei sittenkään napostele muu kuin pääministeriys.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Eli ongelma ei olekaan misogynia vaan...

Niin, se politiikka itsessään.
No nyt tuli melkoinen viesti sieltä. "Naisvihaa ei ole, koska se ei kohdistu kaikkiin naisiin".

Kolumnin kokonaispäätelmä voi olla turhan suppea, mutta ilmiö on täysin todellinen.

@Cobol hyviä argumentteja, vaikkei joka kohtaa näkisi tismalleen noin.

Tuamas

Jäsen
Marinin ilmoitus sopii täydellisesti siihen epäilemääni kuvioon, että hänet kikkaillaan mepiksi. Saa siellä tehdä rauhassa muutaman vuoden nimeä itselleen ja sitten neljän vuoden päästä takaisin Suomen politiikkaan.

Eiköhän hän hakeudu sinne ihan normaalia tietä pitkin ensi vuoden europarlamenttivaalien kautta, jos tie on siihen suuntaan.

Rautanaamio

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, New Jersey Devils
Nyt voi hyvillä mielin ottaa avioeron, jättää lapsen isälleen ja lähteä Eurooppaan töihin. Brysselissä on hyviä yökerhoja ja vierestä Hollannista saa myös koksua joka kadunkulmasta.

No ei vaisinkaan. Sannalle ei maistunut rivikansanedustajan paskahommat, itse olisin todennäköisesti tehnyt samoin, jos olisin ollut vastaavassa asemassa.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Orpo istui Sipilän hallituksessa valtiovarainministerinä ja istui sen jälkeen 4 vuotta oppositiossa. Ei siis luikkinut karkuun toisin kuin Marin.
Marin tajusi itsekin kuinka mahdotonta, epäuskottavaa ja raskasta olisi opposition ykköstykkinä seuraavat neljä vuotta huutaa ja syyttää seuraavaa hallitusta toimista jotka johtuvat hänen oman hallituksensa tekemisistä.

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En ihmettelisi, vaikka Marinilla pestiin olisikin kiinnostusta. Veikkaisin toisaalta, että kolmatta pohjoismaalaista peräjälkeen ei välttämättä valittaisi.

En minäkään usko valintaan juurikin em. syystä (+Suomi vasta liittyi jäseneksi), mutta epäilen että ehdokkaaksi on kuitenkin lobattu.

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Sanna Marin henkilökohtaisesti tuntee maailman ylintä johtoa todella paljon ja häntä Jatkoajan ulkopuolella pidetään poikkeuksellisen osaavana yhteiskuntasuhteiden hoitajana.
Luulen, että joku Google tai Microsoft eivät ymmärrä hänen kaikinpuolista surkeuttaan, vaan palkkaavat osaavan ja laajalti verkostoituineen henkilön riveihinsä. Vaikka Jatkoajan asiantuntijat ovat täysin eri mieltä.

moelsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eiköhän hän hakeudu sinne ihan normaalia tietä pitkin ensi vuoden europarlamenttivaalien kautta, jos tie on siihen suuntaan.
Vaalien tulosillassahan oli puhetta että yksi nykyinen SDPn meppi tuli valituksi eduskuntaan, jos ottaisi paikan vastaan niin tilalle tulisi mepiksi henkilö eri puolueesta koska kerennyt vaihtaa puoluetta tässä vuosien välissä. Eri asia sitten onko mikään kikkailu mahdollista että Marin menisi tilalle jos tämä SDPn meppi ottaa eduskuntahommat vastaan?

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Meinaat ettei lähde Naton pääsihteerikisaan?
En ihmettelisi, vaikka Marinilla pestiin olisikin kiinnostusta. Veikkaisin toisaalta, että kolmatta pohjoismaalaista peräjälkeen ei välttämättä valittaisi.
Siinä olisikin urakehitystä kun reipas vuosi sen "minun kaudella ei Natoon haeta"- kommentin jälkeen patsastelisi Naton pääsihteerinä.
Äläkäähän nyt... ei mopolla moottoritielle!
Sanna löytää itsensä hyvin todennäiköisesti seuraavaksi EU-parlamentista, jos kansainvälistä urakehitystä mietitään. Mitä jatkossa, jää nähtäväksi...

MendozaFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mestis-Jokerit
Sanna löytää itsensä hyvin todennäiköisesti seuraavaksi EU-parlamentista, jos kansainvälistä urakehitystä mietitään. Mitä jatkossa, jää nähtäväksi...
Viiskymppiset läskit jatkavat kuitenkin hänen mollaamistaan, se on varma. Onhan se harmi kun joku saa jotain aikaiseksi elämässään.

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa

Toisaalta olisihan se mestarillinen perseennäyttö Kokoomukselle jos olisi edes ehdolla pääsihteeriksi. Varmaan mepiksi lähtenee jos jotain ihmeellistä ei tapahdu, mutta vähän epäilen että siihen asti pyörisi ihan peruskansanedustajana.

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Siinä olisikin urakehitystä kun reipas vuosi sen "minun kaudella ei Natoon haeta"- kommentin jälkeen patsastelisi Naton pääsihteerinä.
Viiteen sanaan mahtui kaksi virhettä...

Minua yllätti, että Marin vetäytyi jo nyt, ajattelin, että katsoo hallituskuvion ensin. Mutta ehkä oli sitäkin, että pedataan paremmat asemat demareille neuvotteluihin ilman, että Marinin tarvitsee henkilökohtaisesti nöyrtyä mistään ei leikata lupauksistaan. Toisaalta on vielä neuvottelujen ajan PJ, mutta mielenkiintoista nähdä miten tämä hoidetaan, jos nyt SDP hallituskaavailuissa pysyy.

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Viiskymppiset läskit jatkavat kuitenkin hänen mollaamistaan, se on varma. Onhan se harmi kun joku saa jotain aikaiseksi elämässään.
Joo, ihan vapaasti vain, be my guest! Itse en henk.koht. tunne mainittua ihmisryhmää, mutta kun kerran tuosta olet niin varma, olkoon menneeksi.
Mitä tulee Sannan pestiin NATO:ssa, minä taas olen siitä varma, ettei sellaista ole tarjolla.

Btw - kuka nyt sinun harmiksesi on jotain saanut aikaiseksi, Purrako?

Numero13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Viikko se vain jatkaa antamistaan. Kokoomuksen vaalivoitto, NATO ja nyt tämä.

Aikamoisella paineella tuntuu purkautuvan demariäänestäjien tuska, joka nyt on ihan ymmärrettävää kun katsoo suuren johtajan viimeisintä tempausta.

Tämä nyt oli nähtävissä jo pidemmän aikaa. Ei Marin Suomeen ole jäämässä vaan lähtee ulkomaille tiliä tekemään nyt kun se paikka on. Hyvin on saanut henkilökohtaista brändiään kohotettua viime vuosina, siitä on annettava pisteet. Muusta toiminnasta niitä ei sitten syytä olekaan jaella.

MendozaFIN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mestis-Jokerit
Joo, ihan vapaasti vain, be my guest! Itse en henk.koht. tunne mainittua ihmisryhmää, mutta kun kerran tuosta olet niin varma, olkoon menneeksi.
Mitä tulee Sannan pestiin NATO:ssa, minä taas olen siitä varma, ettei sellaista ole tarjolla.

Btw - kuka nyt sinun harmiksesi on jotain saanut aikaiseksi, Purrako?
Kannattaa vilkaista peiliin jos viestit ovat poikkeuksetta katkeraa nillitystä. Niin kuin sanontaa menee, kannattaa olla hiljaa jos ei ole mitään järkevää sanottavaa, mutta teikäläisiltähän loppuisi tällöin se ainoa olemassa oleva harrastus.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy