Sanna Marin

• 1 052 786
  • 8 943

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Marin on ajanut Hornetilla itsensä nurkkaan, kuten HS:n tuore analyysi totesi. Muutenkin - edelleen HS:n tekstiä vapaasti seuraillen - nyt esillä on ollut vasemmistolainen taistelupukari Sanna Marin, joka ei välttämättä enää lunasta Marinin aiempaa sädekehää erityisesti iäkkäämpien kannattajiensa joukossa.

Oma arvio on, että Marin mahdollisesti sössi SDP:n tuloillaan olevan vaalivoiton huutamisellaan, pukaroinnillaan ja muuttuvilla Hornet-puheillaan. Mahdollisesti siksi, että viimeiset tentit voivat kääntää tilanteen Marinin ja SDP:n eduksi.

Orpo ja Purra saivat ilmaisen pelin vaalivoittoon ja toivottavasti Orpo sen myös käyttää, koska kokoomuslaisena näen Orpon mieluiten pääministerinä.

Mihin Marinin varmanhkon vaalivoiton mahdollinen sössiminen vaikuttaa? Toivottavasti siihen, että SDP putoaa alaspäin ja Liberaalit saavat voitettua paikan tai parikin demareilta. Tämä olisi vasemmistopolitiikasta tuplavoitto.

MegaForce

Jäsen
Hävittäjäpäätöksestä iso sulka hattuun. Natoon menoa tai puolustusmäärärahojen lisäystä ei voi kuitenkaan laskea hallituksen ansioksi, koska kansa päätti tästä. Nato jäsenhakemusta kannattava kansalaisaloite taisi saada 50 000 allekirjoitusta täyteen ennen kun hallituksesta kukaan uskalsi kommentoida julkisesti Natoon hakeutumista.
NATO:on olisi kyllä liityttyä myös toisen hallituksen kanssa ja päätöksen siitä teki kansa. Kuitenkin noin vuosi sitten harmaana aikana Marin oli aktiivinen Ruotsin suuntaan, joka edesauttoi prosessia ainakin maiden sisällä.

MegaForce

Jäsen
Eiköhän vähintään yhdeksän kymmenestä ne käyttäjät, jotka joka kerta tulevat Marinia ja Marinin hallitusta puolustelemaan, antavat äänensä demareille, vaikka muistavat lähes joka kerta muistuttaa, kuinka eivät ole ikinä äänestäneet demareita, eivätkä ole vasemmistolaisia.

Ei siinä, en minäkään sitä kehtaisi ääneen kertoa jos äänestäisin demareita.
Hassu juttu, miten tietyltä puolueelta sallitaan huutaminen, epäasiallinen keskustelu ja toisten nurkkaan ajaminen. Kannattajiltaan sallitaan myös vihanlietsonta, rasismi ja toisten alasajo, ainakin suuressa osaa nettikeskustelua. Mutta se vissiin kuuluu tämän kyseisen puolueen normikäytäntöihin, vastakkainasettelun edistäminen.

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mutta se vissiin kuuluu tämän kyseisen puolueen normikäytäntöihin, vastakkainasettelun edistäminen.
Mistä puolueesta puhut? Oikeastaan näen itse noita kaikkia tapahtuvan sosiaalisessa mediassa. Jani Mäkelä, Silvennoiset, Kaukola ja Taneli Hämäläinen ovat kaikkein pahimpia öyhättäjiä.

Mututuntumalla sanoisin kaikkien puolueiden harrastavan asioita joita sanoit. Oikeastaan Liberaalipuolueen ehdokkaat ovat olleet poikkeuksetta kaikki erittäin asiallisia ja hyväkäytöksisiä ehdokkaita.

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, BC Lions
Jos F-35:t myöhästyykin kuin Olkiluoto 3, niin sitten on syytä olla vähän huolissaan koska noin pitkää myöhästymistä Hornettien elinkaaressa ei ole otettu huomioon, ja se pakottaisi silloin todennäköisesti miljardiluokan ylimääräiseen päivitykseen, jolla Hornetit saataisiin pidettyä lentokelpoisena ja turvallisena. Mutta käsittääkseni tuo elinkaari on laskettu siihen 2030-luvun alkuun saakka, joten ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Eiköhän ne F-35:t joka tapauksessa vielä 2020-luvun puolella ala saapumaan.
Jos nyt F-35:n käyttöönottoaikatauluun tulisi suuria viivästyksiä - ja mikään ei siihen viittaa - niin Hornettien käyttöaikaa voi jatkaa jonkin verran. Se ei kuitenkaan välttämättä olisi edes tarpeen, koska siinä tilanteessa meillä on erittäin hyviä liittolaisia, jotka tiukan paikan tullen hoitavat väliaikaisesti ilmapuolustuksemme.

Tarkennan vielä, etten @Dino sinun väitä sanoneen tuollaisen viivästyksen olevan tulossa. Ne spekulaatiot on synnytetty jossain muualla, johonkin tarpeeseen.

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Miten tämä liittyy Sanna Mariniin?

Sanna on tietysti vastuussa asiasta henkilökohtaisesti.

On nämä kyllä poikkeuksellinen tilanne, poterot on kaivettu, eikä sieltä liikuta mihinkään. Ja jos joku asia menee vitulleen, on vika täysin toisen.

Onneksi vaalit on pian ohi.

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Miten tämä liittyy Sanna Mariniin?
Kaikille jotain. Kyllä mutta millon loppuu tämä hyvämieskerho? Minkä takia me tehdään tätä? Vittu ne nauraa meille tuolla välimeren rannoilla.

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Annettu aiheen vierestä kirjoittelusta pelikieltoa
Eipä naurun kohteena ole kukaan muu kuin sinä. Viesteistä päätellen korkki on ollut auki koko päivän.
Soititte juuri KELAA:n. Haluatteko palvelua suomeksi painakaa äkkiä aa. Jos haluatte asioida muissa puitteissa niin jääkää odottamaan. Jos myös haluatte että soitamme takaisin niin sekin on mahdollista. Painakaa bee.

Kaarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Barcelona
NATO:on olisi kyllä liityttyä myös toisen hallituksen kanssa ja päätöksen siitä teki kansa. Kuitenkin noin vuosi sitten harmaana aikana Marin oli aktiivinen Ruotsin suuntaan, joka edesauttoi prosessia ainakin maiden sisällä.
Ruotsi ei nyt kuitenkaan päätä Suomen liittymisestä Natoon tai että Nato hyväksyisi Suomen Natoon. Saattaa jopa olla, että Marin (vähän aikaa sitten erittäin Nato-kriittisenä) tajusi tuulen suunnan kääntyvän ja käänsi takkia ja näki matkan Ruotsiin hyvinkin sopivaksi omalle uralleen.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kuinka moni tähän ketjuun kirjoittaneista tunnistaa itsensä tästä? Jos on pakonomainen tarve kiistää täysin ja toistuvasti toitottaa keskittyvänsä vain asioihin, niin onko silloin kuitenkin vähän syyllinen setäilyyn ja käsi korvien välissä ylhäällä virheen merkiksi?

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kuinka moni tähän ketjuun kirjoittaneista tunnistaa itsensä tästä? Jos on pakonomainen tarve kiistää täysin ja toistuvasti toitottaa keskittyvänsä vain asioihin, niin onko silloin kuitenkin vähän syyllinen setäilyyn ja käsi korvien välissä ylhäällä virheen merkiksi?

Jos on setämiehisyyttä inhota vassaripolitiikkaa, sitten nostan käden ylös välittömästi. Marinin tai kenenkään muunkaan vassarin sukupuoli on sen sijaan minulle ihan yhdentekevä asia. Vasemmistolainen politiikka on ihan yhtä tuhoisaa sekä valtiolle että minulle henkilökohtaisesti riippumatta sitä harjoittavan henkilön sukupuolesta.

Case Marinissa sukupuolella on vain yksi merkitys, joka toki on varsin suuri. Ongelma on se, että Marin selviää kuin koira veräjästä mistä tahansa riman alituksesta vain siksi, että hänen kritisoimisensa koetaan (tai oikeammin taktisesti leimataan) sukupuoliasiaksi.

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Jos on setämiehisyyttä inhota vassaripolitiikkaa, sitten nostan käden ylös välittömästi. Marinin tai kenenkään muunkaan vassarin sukupuoli on sen sijaan minulle ihan yhdentekevä asia. Vasemmistolainen politiikka on ihan yhtä tuhoisaa sekä valtiolle että minulle henkilökohtaisesti riippumatta sitä harjoittavan henkilön sukupuolesta.

Olisikin vika siinä, että me setämiehet kehuttiin ja ymmärrettiin Rinnettä niin hyvin, mutta Marin nuorena naispääministerinä saa meidät oksentamaan ja vaikuttamaan vanhalta moottoripyörältä.

Animal

Jäsen

Mitä tuosta pitäisi nyt kiistää tai tunnistaa? Wickström yrittää olla jotenkin hauska, mutta enemmän tuo on joku fanipuhe kuin hyvää stand up -komikkaa.

Marin itse toistuvasti julkisuudessa toivoo, että "keskityttäisiin asioihin", mutta sitten kun asioihin keskitytään ja lähdetään haastamaan asioilla ja vaaditaan vastauksia, niin itse asiaan ei saada lainkaan vastausta, vaan vastaus on jotain vasemmistolaista julistamista kokonaan asian vierestä.

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
MInusta tuon setämies-kortin ja "nuori nainen" -kortin vetäminen on kyllä aika halpa ja riman alta vedetty ratkaisu näissä keskusteluissa, jolla saadaan ohitettua aina kaikki kritiikki. Itse olen kyllä paljon kritisoinut Marinia, mutta se ei liity pätkääkään hänen sukupuoleensa, ikäänsä, sosiaaliseen taustaansa tai mihinkään muuhunkaan hänen persoonassaan, vaan kritiikki on kohdistunut hänen asiaosaamiseensa ja tapaansa tehdä politiikkaa.

Kuten olen tässäkin ketjussa sanonut, niin Marinissa on minusta hyvin paljon samaa kuin Donald Trumpissa, ja olen kritisoinut myös "setämies-Trumpia" aika paljon. Minä en vaan yksinkertaisesti pidä tuollaisista ihmisistä, jotka peittelevät heikkoa asiaosaamistaan väistelemällä vastuuta, syyttelemällä muita, huutamalla vastustajat hiljaiseksi jne.

Viimeksi muokattu:

ijuka

Jäsen

Ongelma taitaa enemmän olla se että Marin on epäkohtelias ja töykeä päällehuutelija ja kirkuja joka koko ajan puhuu aiheen vierestä, samalla kun ajaa vihervasemmistolaista politiikkaa. Samallalailla nämä kaikki attribuutit haittaisivat jos olisi mies.

Ongelma on enemmänkin se, että Marinista leivotaan jotain erehtymätöntä pyhimystä lähinnä sen vuoksi, että on nainen, mikä myös on aina se minkä taakse mennään kun Marinia kritisoidaan, ikään kuin se olisi seksismiä kun häntä kritisoidaan, mielestäni ihan aiheellisista asioista.

Tuo linkkaamasi "komediapläjäys" on halpaa populismia. Mikä ei toki yllätä.

MInusta tuon setämies-kortin ja "nuori nainen" -kortin vetäminen on kyllä aika halpa ja riman alta vedetty ratkaisu näissä keskusteluissa, jolla saadaan ohitettua aina kaikki kritiikki. Itse olen kyllä paljon kritisoinut Marinia, mutta se ei liity pätkääkään hänen sukupuoleensa, ikäänsä, sosiaaliseen taustaansa tai mihinkään muuhunkaan hänen persoonassaan, vaan kritiikki on kohdistunut hänen asiaosaamiseensa ja tapaansa tehdä politiikkaa.

Kuten olen tässäkin ketjussa sanonut, niin Marinissa on minusta hyvin paljon samaa kuin Donald Trumpissa, ja olen kritisoinut myös "setämies-Trumpia" aika paljon. Minä en vaan yksinkertaisesti pidä tuollaisista ihmisistä, jotka peittelevät heikkoa asiaosaamistaan väistelemällä vastuuta, syyttelemällä muita, huutamalla vastustajat hiljaiseksi jne.
Jep, samanlainen henkilökultti kuin Trumpin kanssa. Molempien argumentointityyli on myös samanlainen. Kun huutaa tarpeeksi kovaa vaikkei päteviä perusteluja olisi, niin tarpeeksi moni varmaan uskoo kun niin vakuuttavasti esiintyy. Marin - Suomen Trump.

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Coolbetillä oli vetomahdollisuus Marinin äänimäärästä. Yli/alle 35000 ääntä. Kertoimet viimeks kun katoin niin yli oli 2.00 ja alle 1.67

Jälkimmäinen maistuu koska tuskin Marin saa Pirkanmaalla yksin yli 10% äänistä.

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Coolbetillä oli vetomahdollisuus Marinin äänimäärästä. Yli/alle 35000 ääntä. Kertoimet viimeks kun katoin niin yli oli 2.00 ja alle 1.67

Kuinkahan paljon mahtaa olla esimerkiksi Kokoomuksen Anna-Kaisa Ikosella mahdollisuudet vastata? Marinhan nyt on äänikuningatar, mutta lähinnä mietin, paljonko Kokoomus lyö kampoihin.

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuinkahan paljon mahtaa olla esimerkiksi Kokoomuksen Anna-Kaisa Ikosella mahdollisuudet vastata? Marinhan nyt on äänikuningatar, mutta lähinnä mietin, paljonko Kokoomus lyö kampoihin.

Anna-Kaisa Ikonen yli/alle 10000 ääntä kertoimet 2.10/1.60.

Edit: Marinin kerroin pudonnut samoihin 2.10/1.60

Siellä on myös bileilmari ja seniili ay-jyrä Lyly viemässä eläkeläisten ääniä.

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Ongelma taitaa enemmän olla se että Marin on epäkohtelias ja töykeä päällehuutelija ja kirkuja joka koko ajan puhuu aiheen vierestä, samalla kun ajaa vihervasemmistolaista politiikkaa. Samallalailla nämä kaikki attribuutit haittaisivat jos olisi mies.
Jotkut myös kuvittelee, että Sannaa on kutsuttu "rinsessaksi" sukupuolen takia. Samalla logiikalla myös esim. Saarikkoa ja Henrikssonia kutsuttaisi samalla nimityksellä, mutta hiljaista on ollut.

Kyllä se nimitys tulee siitä, että itkee ja kitisee kuin pikkulapsi jos joku on erimieltä.

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jotkut myös kuvittelee, että Sannaa on kutsuttu "rinsessaksi" sukupuolen takia. Samalla logiikalla myös esim. Saarikkoa ja Henrikssonia kutsuttaisi samalla nimityksellä, mutta hiljaista on ollut.

Vähän offtopic, mutta olen myös nähnyt Sidney Crosbya kutsuttavan prinsessaksi, mutta ei ole tullut yhtään setämies- tai naisvihakorttia vastaan...

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vähän offtopic, mutta olen myös nähnyt Sidney Crosbya kutsuttavan prinsessaksi, mutta ei ole tullut yhtään setämies- tai naisvihakorttia vastaan...

Onhan Crosby vähän siloposki ollut aina. Ei mun makuun sillai. Mutta mitä Marinin ulkonäköön tulee niin onhan tuo tyylikäs nainen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy