Sanna Marin

  • 944 300
  • 8 446

Animal

Jäsen
Kuinka moni tähän ketjuun kirjoittaneista tunnistaa itsensä tästä? Jos on pakonomainen tarve kiistää täysin ja toistuvasti toitottaa keskittyvänsä vain asioihin, niin onko silloin kuitenkin vähän syyllinen setäilyyn ja käsi korvien välissä ylhäällä virheen merkiksi?




Mitä tuosta pitäisi nyt kiistää tai tunnistaa? Wickström yrittää olla jotenkin hauska, mutta enemmän tuo on joku fanipuhe kuin hyvää stand up -komikkaa.

Marin itse toistuvasti julkisuudessa toivoo, että "keskityttäisiin asioihin", mutta sitten kun asioihin keskitytään ja lähdetään haastamaan asioilla ja vaaditaan vastauksia, niin itse asiaan ei saada lainkaan vastausta, vaan vastaus on jotain vasemmistolaista julistamista kokonaan asian vierestä.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
MInusta tuon setämies-kortin ja "nuori nainen" -kortin vetäminen on kyllä aika halpa ja riman alta vedetty ratkaisu näissä keskusteluissa, jolla saadaan ohitettua aina kaikki kritiikki. Itse olen kyllä paljon kritisoinut Marinia, mutta se ei liity pätkääkään hänen sukupuoleensa, ikäänsä, sosiaaliseen taustaansa tai mihinkään muuhunkaan hänen persoonassaan, vaan kritiikki on kohdistunut hänen asiaosaamiseensa ja tapaansa tehdä politiikkaa.

Kuten olen tässäkin ketjussa sanonut, niin Marinissa on minusta hyvin paljon samaa kuin Donald Trumpissa, ja olen kritisoinut myös "setämies-Trumpia" aika paljon. Minä en vaan yksinkertaisesti pidä tuollaisista ihmisistä, jotka peittelevät heikkoa asiaosaamistaan väistelemällä vastuuta, syyttelemällä muita, huutamalla vastustajat hiljaiseksi jne.
 
Viimeksi muokattu:

ijuka

Jäsen
Kuinka moni tähän ketjuun kirjoittaneista tunnistaa itsensä tästä? Jos on pakonomainen tarve kiistää täysin ja toistuvasti toitottaa keskittyvänsä vain asioihin, niin onko silloin kuitenkin vähän syyllinen setäilyyn ja käsi korvien välissä ylhäällä virheen merkiksi?



Ongelma taitaa enemmän olla se että Marin on epäkohtelias ja töykeä päällehuutelija ja kirkuja joka koko ajan puhuu aiheen vierestä, samalla kun ajaa vihervasemmistolaista politiikkaa. Samallalailla nämä kaikki attribuutit haittaisivat jos olisi mies.

Ongelma on enemmänkin se, että Marinista leivotaan jotain erehtymätöntä pyhimystä lähinnä sen vuoksi, että on nainen, mikä myös on aina se minkä taakse mennään kun Marinia kritisoidaan, ikään kuin se olisi seksismiä kun häntä kritisoidaan, mielestäni ihan aiheellisista asioista.

Tuo linkkaamasi "komediapläjäys" on halpaa populismia. Mikä ei toki yllätä.

MInusta tuon setämies-kortin ja "nuori nainen" -kortin vetäminen on kyllä aika halpa ja riman alta vedetty ratkaisu näissä keskusteluissa, jolla saadaan ohitettua aina kaikki kritiikki. Itse olen kyllä paljon kritisoinut Marinia, mutta se ei liity pätkääkään hänen sukupuoleensa, ikäänsä, sosiaaliseen taustaansa tai mihinkään muuhunkaan hänen persoonassaan, vaan kritiikki on kohdistunut hänen asiaosaamiseensa ja tapaansa tehdä politiikkaa.

Kuten olen tässäkin ketjussa sanonut, niin Marinissa on minusta hyvin paljon samaa kuin Donald Trumpissa, ja olen kritisoinut myös "setämies-Trumpia" aika paljon. Minä en vaan yksinkertaisesti pidä tuollaisista ihmisistä, jotka peittelevät heikkoa asiaosaamistaan väistelemällä vastuuta, syyttelemällä muita, huutamalla vastustajat hiljaiseksi jne.
Jep, samanlainen henkilökultti kuin Trumpin kanssa. Molempien argumentointityyli on myös samanlainen. Kun huutaa tarpeeksi kovaa vaikkei päteviä perusteluja olisi, niin tarpeeksi moni varmaan uskoo kun niin vakuuttavasti esiintyy. Marin - Suomen Trump.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Coolbetillä oli vetomahdollisuus Marinin äänimäärästä. Yli/alle 35000 ääntä. Kertoimet viimeks kun katoin niin yli oli 2.00 ja alle 1.67

Jälkimmäinen maistuu koska tuskin Marin saa Pirkanmaalla yksin yli 10% äänistä.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Coolbetillä oli vetomahdollisuus Marinin äänimäärästä. Yli/alle 35000 ääntä. Kertoimet viimeks kun katoin niin yli oli 2.00 ja alle 1.67

Jälkimmäinen maistuu koska tuskin Marin saa Pirkanmaalla yksin yli 10% äänistä.
Kuinkahan paljon mahtaa olla esimerkiksi Kokoomuksen Anna-Kaisa Ikosella mahdollisuudet vastata? Marinhan nyt on äänikuningatar, mutta lähinnä mietin, paljonko Kokoomus lyö kampoihin.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Kuinkahan paljon mahtaa olla esimerkiksi Kokoomuksen Anna-Kaisa Ikosella mahdollisuudet vastata? Marinhan nyt on äänikuningatar, mutta lähinnä mietin, paljonko Kokoomus lyö kampoihin.

Anna-Kaisa Ikonen yli/alle 10000 ääntä kertoimet 2.10/1.60.

Edit: Marinin kerroin pudonnut samoihin 2.10/1.60
 
Coolbetillä oli vetomahdollisuus Marinin äänimäärästä. Yli/alle 35000 ääntä. Kertoimet viimeks kun katoin niin yli oli 2.00 ja alle 1.67

Jälkimmäinen maistuu koska tuskin Marin saa Pirkanmaalla yksin yli 10% äänistä.
Siellä on myös bileilmari ja seniili ay-jyrä Lyly viemässä eläkeläisten ääniä.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Ongelma taitaa enemmän olla se että Marin on epäkohtelias ja töykeä päällehuutelija ja kirkuja joka koko ajan puhuu aiheen vierestä, samalla kun ajaa vihervasemmistolaista politiikkaa. Samallalailla nämä kaikki attribuutit haittaisivat jos olisi mies.
Jotkut myös kuvittelee, että Sannaa on kutsuttu "rinsessaksi" sukupuolen takia. Samalla logiikalla myös esim. Saarikkoa ja Henrikssonia kutsuttaisi samalla nimityksellä, mutta hiljaista on ollut.

Kyllä se nimitys tulee siitä, että itkee ja kitisee kuin pikkulapsi jos joku on erimieltä.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Jotkut myös kuvittelee, että Sannaa on kutsuttu "rinsessaksi" sukupuolen takia. Samalla logiikalla myös esim. Saarikkoa ja Henrikssonia kutsuttaisi samalla nimityksellä, mutta hiljaista on ollut.

Vähän offtopic, mutta olen myös nähnyt Sidney Crosbya kutsuttavan prinsessaksi, mutta ei ole tullut yhtään setämies- tai naisvihakorttia vastaan...
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Vähän offtopic, mutta olen myös nähnyt Sidney Crosbya kutsuttavan prinsessaksi, mutta ei ole tullut yhtään setämies- tai naisvihakorttia vastaan...

Onhan Crosby vähän siloposki ollut aina. Ei mun makuun sillai. Mutta mitä Marinin ulkonäköön tulee niin onhan tuo tyylikäs nainen.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tuo linkkaamasi "komediapläjäys" on halpaa populismia. Mikä ei toki yllätä.

Syytät stand-up-komiikkaa siitä, että se vetoaa kansaan ja tökkii eliittiä?

Mitä tuosta pitäisi nyt kiistää tai tunnistaa?
"Tunnistaako joku itsensä?"
"Mitä tuosta nyt pitäisi tunnistaa?"

Jotkut myös kuvittelee, että Sannaa on kutsuttu "rinsessaksi" sukupuolen takia. Samalla logiikalla myös esim. Saarikkoa ja Henrikssonia kutsuttaisi samalla nimityksellä, mutta hiljaista on ollut.

Kyllä se nimitys tulee siitä, että itkee ja kitisee kuin pikkulapsi jos joku on erimieltä.

Öhh, sinähän siis rehvastelet juuri sillä typerämmällä tavalla nimitellä. Liität heikot ominaisuudet naissukupuoleen.

Vähän offtopic, mutta olen myös nähnyt Sidney Crosbya kutsuttavan prinsessaksi, mutta ei ole tullut yhtään setämies- tai naisvihakorttia vastaan...

Kyllä se hyvin typerää on.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kyllä se hyvin typerää on.

On, siitä olemme samaa mieltä.

Toisen kutsuminen prinsessaksi ei kuitenkaan tee kenestäkään automaattisesti setämiestä tai misogyynia.

Jos vasemmiston mielestä oli asiallista kutsua Stubbia huomiohuoraksi ja/tai fitnesspelleksi, niin ei se prinsessaksi kutsuminen minusta yhtään sen pahempaa ole.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Perustele, miten naissukupuolta kuvaava arvonimi haukkumasanana ei liity naisvihaan?

Koska tuossa yhteydessä (josta siis ylempänä puhe) se on täysin sukupuolesta riippumaton termi, jolla kuvataan vain henkilön stereotyyppista käyttäytymistä. Ihan samalla lailla vaikkapa nyrkkeilijä Elina Gustafssonia voi mielestäni perustellusti kutsua termillä "äijä" ilman minkäännäköistä sidonnaisuutta itse sukupuoleen, vaikka toki tuo sana sukupuolistava onkin. Tai jälkimmäinen toki riippuu asiayhteydestä sekin, mutta esim. "melko äijämäinen" on varsin osuva kuvaus Gustafssonista ilman minkäänlaista mies-sukupolveen kohdistuvaa vihaa.

Sinä ja moni muu olette keksineet sen, että naisen kritisointi perustuu aina naisvihaan. Ei se todellakaan niin mene. Jos Sanna Marin käyttäytyy kuin prinsessa, ei se saisi ottaa niin koville kannattajakunnassakaan, että tätä naisviha-korttia pitäisi pelata joka hemmetin kerta.

Kyllä mä tiedän, että sä ymmärrät, haluat vaan esittää väärin ymmärtävää.

edit. Onko lätkässä jokainen vastustajan pelaajaa neitikiekkoilijaksi kutsuva automaattisesti misogyyni?
 
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Koska tuossa yhteydessä (josta siis ylempänä puhe) se on täysin sukupuolesta riippumaton termi, jolla kuvataan vain henkilön stereotyyppista käyttäytymistä.

Prinsessa ei ole sukupuolesta riippumaton termi. Et sinä voi keksiä sanoille niiden historiasta riippumattomia merkityksiä. Tämä oli nyt erittäin ajattelematon yritys.

Sinä ja moni muu olette keksineet sen, että naisen kritisointi perustuu aina naisvihaan.

Toinen kerta tänään kun liität minuun täysin itse keksimäsi väitteen. Maksan sinulle kaksi markkaa jokaisesta lainauksesta, jossa kukaan tällä palstalla väittää naisen kritisoinnin perustuvan aina naisvihaan.

Ihan samalla lailla vaikkapa nyrkkeilijä Elina Gustafssonia voi mielestäni perustellusti kutsua termillä "äijä" ilman minkäännäköistä sidonnaisuutta itse sukupuoleen, vaikka toki tuo sana sukupuolistava onkin. Tai jälkimmäinen toki riippuu asiayhteydestä sekin, mutta esim. "melko äijämäinen" on varsin osuva kuvaus Gustafssonista ilman minkäänlaista mies-sukupolveen kohdistuvaa vihaa.

Puolustelet siis sukupuolittunutta haukkumasanan käyttöä sillä, että jotakuta toista kehutaan sukupuolittuneella sanalla. Aikamoista.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Prinsessa ei ole sukupuolesta riippumaton termi. Et sinä voi keksiä sanoille niiden historiasta riippumattomia merkityksiä. Tämä oli nyt erittäin ajattelematon yritys.

Niin taitaa olla se neitikin (jonka jätit kokonaan kommentoimatta).

Eli: ovatko kaikki vastustajaa neidiksi haukkuvat siis mielestäsi naisvihaajia?

Kuten jo kerran sanoin; kyllä sinä ymmärrät mitä tarkoitan, haluat vain vängätä.

edit. Ja kyllä se taitaa nykyaikana tuo prinsessa olla sukupuoleton termi. Et kai vaan yritä nyt sanoa, että nykyaikana pitäisi pitää kiinni tällaisista vahvoista sukupuolittavista termeistä kuten prinsessa ja prinssi? Kaiken muunhan vihervasemmisto haluaa häivyttää sukupuolten väliltä, mutta ilmeisesti sitten Sanna Marinin kohdustuvassa kritiikissä voidaan edelleen pelata sillä vanhemmalla pakalla.. Vai?
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Prinsessa ei ole sukupuolesta riippumaton termi. Et sinä voi keksiä sanoille niiden historiasta riippumattomia merkityksiä. Tämä oli nyt erittäin ajattelematon yritys.
Olen tästä tosiaan samaa mieltä ja minustakin tuo Noppa10 käyttämä prinsessa nimitys on on vahvasti sukupuolisesti latautunut termi, riippumatta siitä tarkoittiko henkilö sitä.

Toivon tosiaan ettei porukka täällä keksisi historiasta riippumattomia merkityksiä termeille kuten yleisimmin nähty esimerkki, eli: rasmismi on yhtä kuin syrjintä tai sen johdannaiset kuten "ikärasismi".
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Olen tästä tosiaan samaa mieltä ja minustakin tuo Noppa10 käyttämä prinsessa nimitys on on vahvasti sukupuolisesti latautunut termi, riippumatta siitä tarkoittiko henkilö sitä.

Toivon tosiaan ettei porukka täällä keksisi historiasta riippumattomia merkityksiä termeille kuten yleisimmin nähty esimerkki, eli: rasmismi on yhtä kuin syrjintä tai sen johdannaiset kuten "ikärasismi".

Niin, siis minä en sitä alunperin käyttänyt, mutta otin toki kantaa siihen.

Ja edelleenkin seison sanojeni takana; minä en näe sitä sen pahempana naisvihana, kuin kiekkoilijankaan haukkumista neidiksi.

edit. Ja tosiaan, jos tälle linjalle lähdetään, niin ilmeisesti palsta on sitten täynnä misogyynejä, kun jokusen kerran olen täältä lukenut "Putinin huorista", jotka Venäjällä kävivät kiekkoa lätkimässä. Vai onko se ihan eri asia?

edit2. Ei varsinaisesti siis sinulle @RexHex kohdistettu tuo editti, vaan ihan yleistä pohdintaa.
 

Jussih

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Olen tästä tosiaan samaa mieltä ja minustakin tuo Noppa10 käyttämä prinsessa nimitys on on vahvasti sukupuolisesti latautunut termi, riippumatta siitä tarkoittiko henkilö sitä.

Toivon tosiaan ettei porukka täällä keksisi historiasta riippumattomia merkityksiä termeille kuten yleisimmin nähty esimerkki, eli: rasmismi on yhtä kuin syrjintä tai sen johdannaiset kuten "ikärasismi".

Tai sitten ei ole. Prinsessa on nimitys, jota on iät ja ajat käytetty henkilöstä, joka on poikkeuksellisen herkkä arvostelulle, erityisen nirppanokka tai muuten sosiaalisesti vaikea. Oletan, että nimityksen alkuperä juontaa saduista löytyvästä prinsessan stereotypiasta, esim. prinsessa, joka tunsi 40 patjan alla olevan herneen eikä pystynyt siksi nukkumaan sängyssä. Ko. sadusta täällä: Todellinen prinsessa – Wikipedia (linkki vie H.C. Andersenin satua käsittelevään Wikipedia-artikkeliin).
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Toivon tosiaan ettei porukka täällä keksisi historiasta riippumattomia merkityksiä termeille kuten yleisimmin nähty esimerkki, eli: rasmismi on yhtä kuin syrjintä tai sen johdannaiset kuten "ikärasismi".

Niin. Samaa toivon minäkin.

Tai sitten ei ole. Prinsessa on nimitys, jota on iät ja ajat käytetty henkilöstä, joka on poikkeuksellisen herkkä arvostelulle, erityisen nirppanokka tai muuten sosiaalisesti vaikea. Oletan, että nimityksen alkuperä juontaa saduista löytyvästä prinsessan stereotypiasta, esim. prinsessa, joka tunsi 40 patjan alla olevan herneen eikä pystynyt siksi nukkumaan sängyssä. Ko. sadusta täällä: Todellinen prinsessa – Wikipedia (linkki vie H.C. Andersenin satua käsittelevään Wikipedia-artikkeliin).
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Niin, siis minä en sitä alunperin käyttänyt, mutta otin toki kantaa siihen.
Tämä oli minulta virheellinen tulkinta, eli sori siitä.

Ja edelleenkin seison sanojeni takana; minä en näe sitä sen pahempana naisvihana, kuin kiekkoilijankaan haukkumista neidiksi.
No tässä just minusta on vähän se ongelma, että sanotaan vaikka pelaajan olevan neiti.
Siis voisin kuvitella itsenikin sanovan näin, mutta onhan se nyt saatana latautunut termi niin kuin itsekkin sanot että "haukkua". Eli alentavaa touhua.

Mutta asia mitä haluaisin vielä tähän kommentoida näistä sanavalinnoista niin voiko russofobian määritellä venäläisvastaisuudeksi vai venäläispeloksi. Vai voiko sanan historiasta riippumattomia termejä määritellä sittenkin itse?
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tai sitten ei ole. Prinsessa on nimitys, jota on iät ja ajat käytetty henkilöstä, joka on poikkeuksellisen herkkä arvostelulle, erityisen nirppanokka tai muuten sosiaalisesti vaikea. Oletan, että nimityksen alkuperä juontaa saduista löytyvästä prinsessan stereotypiasta, esim. prinsessa, joka tunsi 40 patjan alla olevan herneen eikä pystynyt siksi nukkumaan sängyssä. Ko. sadusta täällä: Todellinen prinsessa – Wikipedia (linkki vie H.C. Andersenin satua käsittelevään Wikipedia-artikkeliin).

Eikun ihan oikeasti prinsessa on nimitys naispuoliselle hallitsijahuoneen jäsenelle, eikä kyseinen merkitys pyyhkiydy Jatkoajan huutoäänestyksellä.

Joko klousataan kielitoimiston linkillä?

 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
No tässä just minusta on vähän se ongelma, että sanotaan vaikka pelaajan olevan neiti.
Siis voisin kuvitella itsenikin sanovan näin, mutta onhan se nyt saatana latautunut termi niin kuin itsekkin sanot että "haukkua". Eli alentavaa touhua.

Joo, ja tarkennuksena etten itsekään pidä pahana asiana kutsua jotain pelaajaa neidiksi. Jos sillä siis viitataan puhtaasti vaikkapa pelaajan pelityyliin (niinkuin useimmiten lienee tapana). Enkä minä usko sen osoittavan sen kummemmin naisvihaa termin käyttäjästä, vaikka @Osmo Rapeli viestistä näin kyllä voisi tulkitakin.

Minun mielestäni Jarkko Ruutua, Michael Buntingia ja Brad Marchandia voi kutsua neidiksi, siinä missä Sanna Marinia prinsessaksikin, profiloitumatta kuitenkaan naisvihaajaksi.
 

Noppa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Eikun ihan oikeasti prinsessa on nimitys naispuoliselle hallitsijahuoneen jäsenelle, eikä kyseinen merkitys pyyhkiydy Jatkoajan huutoäänestyksellä.

Joko klousataan kielitoimiston linkillä?



Haluatko lukita tämän vastauksen, haukuttuasi minua trolliksi toisessa ketjussa?


Vastaustasi kehitellessä, voit vaikka kommentoida noita jääkiekossa toisinaan esiintyviä "neiti"- ja "ämmä"- termejä vastustajan pelaajille. Ilmeisesti nekin heijastavat lausujastaan misogyniaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös