Itse en mitenkään usko että jos tuosta olisi annettu 2 minuuttia, niin Sharks olisi mennyt jatkoon tuosta. Jäähyn luonteella oli iso vaikutus. Onko koskaan annettu vastaavista tilanteista 5 min vai oliko kyseessä ennakkotapaus ?
Niin siis pelihän ei ratkennut tähän jäähyyn vaan vasta jatkoajalla. Sitäpaitsi Vegasin PK oli niin luokatonta ja Gallantin reagointi surkeaa, että voivat katsoa siltä osin peiliin.Ei mitään järkeä ratkaista seitsemättä peliä tälläiseen aivopieruun.
Meinaatko että poikittainen maila, jonka seurauksena pelaaja kaatuu päin toista pelaajaa ja siitä jäähän on enemmän kuin maksimissaan 2 min jäähyn arvoinen?.
Vaikka olisi kuinka jo voiton päässä, niin mun mielestä kuulostaa vähän hölmöltä kailottaa 3-1 voitoin oleva sarja jo läpihuutojutuksi. "Ritarit tulee taas ponnahtaan kakkoskierrokselle tosta", särähti kyllä omaan korvaani jo viime perjantaina. Eikä siinä mitään, ihmiset saa sanoa mitä haluaa ja veikkailla miten haluaa. Mäkisen tyyli nyt on joskus vähän raskas "minä tiedän kaikki, ottakaa totuuteni vastaan".
Hieno kirjoitus, joten lainaan kokonaisuudessaan. Minullakin oli pahoja nukkumisongelmia pelin katsomisen jälkeen. Tässä on nyt vähän sellainen olo, että ehkä minun iässäni pitää jättää jääkiekon katsominen ja seuraaminen vähemmälle tai kokonaan. Ei näköjään pysty enää käsittelemään noita tunteita tässä iässä. Olenkin aina ihmetellyt, että minne katoavat kaikki kiekko- ja muutkin urheilufanit kun ikää alkaa tulla. Ehkä tämä alkaa nyt selvetä minullekin. Kiinnostus vaan vähenee kun kuolema lähestyy. Ehkä se kuoleminen on pitkä prosessi. Minulla alkoi ainakin jo 30 täytettyäni, ei enää voinut syödä kuin sitä ennen tai muuten näkyi heti lanteilla.Mitähän tässä sanoisi, tyhjä olo lähes kokonaan valvotun aamuyön jälkeen. Kuudennen pelin saamattomuus tämän ratkaisi ja kolmannen eron iso jäähy. Sitä ennen kaikki oli hallinnassa ja peli vaikutti selvältä. En ota kantaa, oliko tuomio oikea. Ainakin se tuli seuraamuksista, eikä itse tilanteesta. Parempaa alivoimaa olisi pitänyt pelata, vaikka paras alivoimapelaaja oli viltissä. Myös aikalisä olisi kannattanut käyttää jossain vaiheessa ylivoimaa. Ihan sama, laitoin toosan kiinni heti, kun San Jose teki välittömästi ylivoiman alkuun ensimmäisen maalin, painoin pään tyynyyn ja pelkäsin pahinta.
Kävin päässäni läpi kaikki skenaariot, mitä ylivoimalla voisi tapahtua ja pahin mahdollinen painajainen oli, että tilanne olisi 4-3, kun avaan toosan seuraavan kerran. Se, mitä tapahtui, kun laitoin pelin päälle, jääköön kertomatta. Ainakin lapset heräsivät ja luultavasti naapuritkin. Suljin välittömästi toosan ja palasin painajaisiin. Havahduin ennen jatkoajan alkua ja tajusin, että Vegas on tasoittanut. Katsoin kaikki maalit zombiena ja lähdin töihin. En muista työmatkasta mitään, enkä tajua, miten olen tänne päässyt. Vieläkään ei pysty keskittymään mihinkään.
Jatkoaikaa en edes yrittänyt katsoa. En olisi pystynyt siihen. Katsoin äsken tuloksen ja otin sen aivan tyynesti vastaan. Olin jo käsitellyt mielessäni tappion ja näen sen ikään kuin selviönä kaiken jälkeen, mitä tässä sarjassa ja ottelussa oli aiemmin tapahtunut. Ehkä kiekkojumalat ovat antaneet Vegasille liikaa ilonaiheita lyhyellä NHL-aikakaudella ja nyt meidänkin oli aika saada paskaa niskaamme. Kyllä sitä kaikkien joukkueiden kannattajat joutuvat välillä sietämään. Onnea San Joselle jatkoon. Nyt teillä on saumat vaikka mihin, sillä tuollainen nousu haudan takaa antaa taatusti energiaa tuleviin otteluihin. Toivottavasti myös Pavelski on kunnossa.
hfboards, universaalin totuuden lähde.Pistin ihan mielenkiinnon vuoksi äänestyksen hfboardsiin Eakinin 5min niin tulos vaikuttaa aika yksimieliseltä. 38 sanoo, että tuomio oli oikea ja 236 sanoo, että tuomio oli väärä.
Was Eakin's 5min major right call?
Tuosta jäähystä voi keskustella loputtomiin, mutta mielestäni sen loppujen lopuksi turhaa. KuseksivaPuu kiteyttää homman (jälleen) aika täydellisesti -> https://www.youtube.com/watch?v=XM3HQ9aptBk (linkki youtubeen)
Pistin ihan mielenkiinnon vuoksi äänestyksen hfboardsiin Eakinin 5min niin tulos vaikuttaa aika yksimieliseltä. 38 sanoo, että tuomio oli oikea ja 236 sanoo, että tuomio oli väärä.
Was Eakin's 5min major right call?
Olihan tuo jäähy aivan vitsi, mutta se että Sharksien jatkoonmeno olisi vääryys on aivan paskapuhetta. Käsittääkseni Vegas johti sarjaa jo 3-1.Vääryydellä särjet jatkoon ja toivotaan, että karma näyttää naamaan vielä särjille.
Uskoisin saaneen aivotärähdyksen tästä. Tietoa toki ei ole mulla. Aika jäätävän pommin otti vastaan.Onkos Donskoi muuten rikki vai eikö vaan mahtunut kokoonpanoon?
Virheitä tulee aina ja pitkässä juoksussa nää menee ehkä tasan.
Niin siis pelihän ei ratkennut tähän jäähyyn vaan vasta jatkoajalla. Sitäpaitsi Vegasin PK oli niin luokatonta ja Gallantin reagointi surkeaa, että voivat katsoa siltä osin peiliin.
Järkyttävä sulaminenhan se oli, ei sitä kukaan kaiketi kiistäkään. Nyt puhutaankin siitä mikä altisti joukkueen sulamiselle ja se tapahtui täysin pelitapahtumia vastaamattomista asioista johtuen. Sääli, että näin kävi, mutta rispektit McPheelle joka kommentoi ettei aio jäädä rypemään sääliin vaan palaa ensi vuonna voittamaan.Sulamiseksi sitä voi ihan hyvin kutsua, jos päästää neljään minuuttiin neljä maalia alivoimalla Gallantin katsellessa aitiossa ottamatta aikalisää.